Přejít na obsah

Na kolika se vám drží teplota chl. kapaliny??


michal2009

Doporučené příspěvky

Ahoj, podle mého mám v háji termostat......

Během jízdy po rovině ukazuje chvíli 85, pak 90, pak zas 80 st. C. Když sjíždím ve vedlejší obci asi 4km kopec dolů, vrátí se mi teplota chl. kapaliny na 50 - 60 st. C max. Na oktávce mi toto nikdy nedělalo, stále držela 90st... Teď samozřejmě pominu sjíždění toho samého kopce v zimě, kdy je motor ochlazován fakt studeným vzduchem, ne 28 st. teplotou :)

Nebo je to u tohoto motoru obvyklé?

Děkuji za odpovědi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na diagnostice jsem byl včera společně s servisní prohlídkou a vše bez chyby, tak nevím.. podel mě to bude určitě ten termostat.. pohrávám si s myšlenkou, že nechám vyměnit ten termostat jak jsem chtěl i teplotní čidlo, protože když už to budou mít rozkrytovaný a vypuštěnou chl. kapalinu...... ty 2 kila mě nezabijí :)

Konečný rozhodnutí řeknu zítra, každopádně jste mě utvrdili v mým názoru, že by se teplota vychylovat neměla :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čavte včera som menil termospinac na oct 1.9sdi a nie a nie zahrať motor aby mi zaplatí ten vetrak teplota stále na 90C auto stalo motor v otáčkach 1500-1700 a ručička sa ani nemohla ako je možné že sa voda nezohriala na viac ako 90C? A to som mal aj pred chladicom kartón aby naň nefukalo no haluz ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@slacho:

Jsi sice u Superbů a dokonce motor 1.8T, takže dost mimo, nicméně vznětové motory mají dost velkou účinnost a tak se poměrně málo tepla odevzdává vodě. Na volnoběh se někdy nezahřejou vůbec a v zimě dokonce ani při těchto (1500-1700) otáčkách.

Když si sečteš velkou účinnost vznětových motorů a dobře dimenzovaný chladič, tak se klidně může stát to co stalo Tobě.

Příště se ale pro jistotu podívej, kde Tebou nalezené téma k termostatu je :kol-28:

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík chlape, jenže u 1,8T prý musí oddělávat i alternátor atd., a aby mě pak nemrzelo, že výsledek je stejný a já jen zaplatil 1500 za výměnu termostatu.. proto asi udělám oboje dvoje a budu mít klid, snad :) pevně tomu věřím

Tak já nejdřív kupoval čidlo( to stálo pár korun snad ani 100kč ne) a tím to samozřejmě nebylo.Nicméně při výměně se nemuselo s vodou dělat lautr nic.Nebavím se o čidle co je na chladiči.Je tam ještě jedno(tedy doufám,že i 1,8T to tak mají).

Jinak myslím že hůř vyřešený termostat než 2,5TDi už žádná jiná motorizace nemá.Cena termostatu cca 250kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, stačilo jen vyměnit termostat, riskl jsem to bez nákupu čidla..

Jen výměna stála 1300 - musel se oddělávat : řemen, altík, napínací kladka, sahara a pak se dostal k přírubě a vyměnil ji. Cena termostatu origo 350, takže krása... jen kdyby to nebylo u 1,8T tak kravsky schovaný. Potěšíš mě, že se u 2,5TDi oddělává víc věcí? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj u 2,5TDi je podle DP potřeba sundat i rozvody.Takže celé čelo dolů,rozkuchat hadice od všeho možného,posundávat rozvody,vyměnit termostat za pár korun a poskládat to.A modlit se aby to neteklo což se u mě projevilo po 14 dnech a tudíž se vše opakovalo znovu.

Budíž mi chválou,že jsme s kamarádem přišli na postup,který není v DP vůbec uveden a kde se nám potom povedlo termostat vyměnit bez sundání rozvodů.Nicméně v servisech to dělají jak jsem popisoval prvně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Tak hoši, procetl jsem to tu a Teďka vám dam oříšek. Po ujetých třeba 10-20km mi nejde budík ani za nic na 90°C. Termostatama jsem to řešil už loni ( asi 3 nebo 4 různé). Čidlo mám asi dva roky taky origo. V zimě mi topení normál jede po chvilce, ale ručička nejde nad 70°C ani po 40km (ani při 200km/h). Jenže, když par minut pote stojím s vypnutym motorem a zase nastartuju, tak sup a je na 90°C :-D

Nebo při rozjizdeni ve městě (semafory) pote ale štaci 1 km normální jízdy a je zase na 60-70°C.... Co vy na to ? :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lpg mám taky dlouho (3tí auto), ale tohle je první s turbem, takže nevím kde může být chyba. jak píše wojnar, motor asi bude ohřatý takhle, ale jak jeho teplotu tedy zvýším a hlavně udržím ? :-D

Pochybuji že bych loni koupil 3 nebo 4 špatné termostaty během týdne... tím pádem čidlo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...