Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Škoda Sagitta (typ 911) byl prototyp malého automobilu, který v letech 1936–1939 vyvíjela automobilka Škoda. V roce 1937 bylo vyrobeno 7 vozidel: několik kabrioletů, kupé a jeden sedan

Motor byl vzduchem chlazený dvouválec uložený vpředu. Měl výkon 11 kW, objem 845 cm3 a dosahoval rychlosti 70 km/h. Převodovka byla třístupňová.

Výrobce Škoda

Roky produkce 1936–1939

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Sagitta typ 911

Rok 1937

Počet vyrobených strojů 5

Motor (typ, počet válců) 2 do V

Chlazení vzduch

Kubatura (ccm) 845

Vrtání (mm) 80

Zdvih (mm) 84

Výkon (výkon/ot.min) 11kW/3000

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH

Karoserie (počet dveří) tudor, tudor-cabriolet

Délka (mm) 3400

Šířka (mm) 1320

Výška (mm) 1420

Rozvor (mm) 2100

Rozchod před/zad (mm) 1000/1050

Pohotovostní hmotn. (kg) 580

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 130 x 40, 5,00 x 16

Rychlost (km/h) 70

Spotřeba (l/100km) 5,5

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 6 V

post-8682-0-12660900-1343306696_thumb.jp

post-8682-0-58324800-1343306700_thumb.jp

Vloženo

Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol.

Škoda 420, 418, Popular

Výrobce Škoda, ASAP

Koncern Škodovy závody-Plzeň

Roky produkce 1933–1946

Vyrobeno 19 542 kusů

Nástupce Škoda 1101

Koncepce pohonu páteřový rám

Třída malé automobily

Technické údaje

Délka 3 630–4 200 mm

Šířka 1 340–1 500 mm

Výška 1 370–1 520 mm

Rozvor 2 300–2 570 mm

Rozchod 1 050–1 250 mm

Pohotovostní hmotnost 650–930 kg

Počet míst 3–4

Maximální rychlost 80–110 km/h

Spotřeba 7–10 l/100 km

Převodovka třístupňová

Škoda Popular OHV typ 912 (1937–1938)

V tomto modelu se poprvé dostal do výroby motor s moderním ventilovým rozvodem OHV, což je náležitě zaznamenáno v názvu. Motor o objemu 995 cm3 ze sebe dostal 19,9 kW (27 k), což bohatě stačilo na dosažení stokilometrové rychlosti při prakticky stejné spotřebě. Byl prodloužen rozvor na 2 440 mm a karoserie nového typu byla o 40 mm širší (1 400 mm). Tohoto typu bylo vyrobeno 5 510 kusů.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Popular OHV typ 912

Rok 1937

Počet vyrobených strojů 5510

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 995

Vrtání (mm) 65

Zdvih (mm) 75

Výkon (výkon/ot.min) 19,9kW/3600

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH

Karoserie (počet dveří) tudor, tudor-cabriolet, sedan, cabriolet, roadster, dodávka, otevřený vojenský vůz

Počet míst 2-4

Délka (mm) 3770 (tudor)

Šířka (mm) 1400

Výška (mm) 1500

Rozvor (mm) 2440

Rozchod před/zad (mm) 1050/1140

Pohotovostní hmotn. (kg) 800

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 5,00 x 16

Rychlost (km/h) 100

Spotřeba (l/100km) 8

Palivový systém gravitační

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 6 V

Výroba od r. 1937

Výroba do r. 1938

V roce 1937 je Popular opět modernizován. Typ Popular 420 s motorem SV je nahrazen modernějším. Nový motor dostává ventilový rozvod OHV, obsah zůstává 995 ccm. Reflektory jsou již zapuštěné v blatnících, rezerva je ukryta v kufru automobilu. Ten je přístupný zezadu zvenčí. Nově upravený motor měl výkon 27 koní a umožňoval automobilu rychlost do 100 km/hod. Tento typ se opět vyráběl v různých provedeních. Roadster poznáme od předchozího typu tím, že dvířka jsou již rovná, nemají ono vykrojení. Tohoto typu 912 bylo vyrobeno v letech 1937 – 38 celkem 5510 kusů.

post-8682-0-85665500-1343306973_thumb.jp

post-8682-0-70575300-1343306979_thumb.jp

post-8682-0-92380900-1343306985_thumb.jp

post-8682-0-26210600-1343306990_thumb.jp

post-8682-0-10886600-1343306994_thumb.jp

post-8682-0-97432000-1343306997_thumb.jp

post-8682-0-52045500-1343307000_thumb.jp

post-8682-0-47478900-1343307009_thumb.jp

×
×
  • Vytvořit nový...