Ozi Toretto Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 jj, nektere OII maji, ale je to dane jen nekterym kodum motoru - ja ho treba mam v OII predFL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fuego Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 ano je pravda ze nie vsetky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 (editace) Také přidám svůj názor: 1) Opravdu jezdíš hrozně málo, více najezdím za 2 měsíce, nicméně máš-li zájem o bezpečné, pořádné auto (v porovnání se Š. 120), proč ne 2) Za sebe diesel nedoporučuji. Najezdíš tak málo, že je pro tebe diesel vesměs pouhou přítěží - má vyšší pořizovací cenu, vyšší náklady za servis, více věcí se může pokazit, na druhou stranu bys diesel dobudoucna lépe prodal. Jak zde bylo uvedeno, na těch krátkých vzdálenostech rozdíl ve spotřebě nepoznáš (tím spíše, že se diesel déle zahřívá) a bude tě obtěžovat jen vyšší hlučnost. Na druhou stranu pokud jsi přesvědčen o koupi 4x4, měl bys na výběr pouze 2.0 TSI, nebo 1,8 TSI, což jsou sice hezké motory, nicméně opět obsahují turbo a tudíž jsou mé předchozí body, týkající se vyšších nákladů za servis, popř. vyšších pořizovacích nákladů, zcela zbytečné, v tomto případě to platí stejně tak.. Za sebe bych doporučil toto: 4x4 je skvělá, nicméně i s předohrabem se dá žít (a ani mi nic jiného nezbývá). Na těch krátkých vzdálenostech 4x4 nevyužiješ, přinese ti jen vyšší náklady (viz. předchozí body). Za mně se domnívám, že koupí obyčejné předohrabky 1,6 MPi nic nezkazíš Editováno: 4. Březen 2012, autor: _Denis_ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GLS Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Také přidám svůj názor: 1) Opravdu jezdíš hrozně málo, více najezdím za 2 měsíce, nicméně máš-li zájem o bezpečné, pořádné auto (v porovnání se Š. 120), proč ne 2) Za sebe diesel nedoporučuji. Najezdíš tak málo, že je pro tebe diesel vesměs pouhou přítěží - má vyšší pořizovací cenu, vyšší náklady za servis, více věcí se může pokazit, na druhou stranu bys diesel dobudoucna lépe prodal. Jak zde bylo uvedeno, na těch krátkých vzdálenostech rozdíl ve spotřebě nepoznáš (tím spíše, že se diesel déle zahřívá) a bude tě obtěžovat jen vyšší hlučnost. Na druhou stranu pokud jsi přesvědčen o koupi 4x4, měl bys na výběr pouze 2.0 TSI, nebo 1,8 TSI, což jsou sice hezké motory, nicméně opět obsahují turbo a tudíž jsou mé předchozí body, týkající se vyšších nákladů za servis, popř. vyšších pořizovacích nákladů, zcela zbytečné, v tomto případě to platí stejně tak.. Za sebe bych doporučil toto: 4x4 je skvělá, nicméně i s předohrabem se dá žít (a ani mi nic jiného nezbývá). Na těch krátkých vzdálenostech 4x4 nevyužiješ, přinese ti jen vyšší náklady (viz. předchozí body). Za mně se domnívám, že koupí obyčejné předohrabky 1,6 MPi nic nezkazíš Jak to píšeš bodu 2 je to pravda že jsou vyšší náklady na diesel to vím jsem stím obeznámen,ale benzín 2.0 nebo 1.8 TSI a ještě v 4x4 tak to má velkou spotřebu ne?Ale ten pohon 4x4 není stále zapojen jen když se před ní kola prohrabou ne?A ta vyšší hlučnost mi nevadí u dieselu popravdě se mi to líbí .A jaké benzínové motory by jste mi doporučily? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GLS Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Spotrebu na TDI budes mat v zime rovnaku jak na benzine 3km. Na cestu do prace 3km si kup stare auto S120. Nejsem tak bohatý abych mohl mít dvě auta :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 (editace) Jak píšu, jsi-li rozhodnut pro 4x4, nemá smysl benzín kupovat. Spotřeba je vyšší, to ano, nicméně tu v tvém případě není třeba řešit, neb než se ti na té krátké vzdálenosti zahřeje diesel (kór v zimě), jsi na tom vylej/nalej (studený diesel v zimě = cca. 13l/100km, než se zahřeje). Nicméně pravdou je, že podíl benzínů je v případě 4x4 natolik malý, že by pořizovací náklady mohly být naopak vyšší a riziko je stejné, turbo mají i ty benzíny. Výhodou navíc u dieselu je, že mají větší krouťák a tím projedeš se 4x4 více. Co se pohonu 4x4 týče, máš tam haldex tak, jako tak. Taháš s sebou větší zátěž a zadní kola mají dá se jednoduše říci "větší odpor", čili spotřeba opět oproti běžné verzi roste. Pakliže jsi tedy 100% přesvědčen, že chceš 4x4 a využiješ ji, nejlépe uděláš, když koupíš již zmiňovaný 1,9TDI. Je to celkem držák, dá se vděčně chipnout a pořídíš jej (vzhledem k množství aut) nejlevněji. Nutno však počítat s tím, že bez chipu ten motor výkonově stojí za prd, tím tuplem ve 4x4 (vím, o čem mluvím, i já už netrpělivě na chip čekám).. EDIT: jo a necituj poslední příspěvek, správci to tady nemají rádi, fórum je pak docela nepřehledné A nezakládej zbytečně 2 příspěvky pod sebe, edituj ten první Editováno: 4. Březen 2012, autor: _Denis_ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 ...Ale ten pohon 4x4 není stále zapojen jen když se před ní kola prohrabou ne?... Jednak taháš sebou furt kila navíc a mimoto zadní diferák a kardan musíš roztáčet pořád. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nuff Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 12.000 km/rok a 3km do práce v zimě? Takto je opravdu tak na benzín. Sám musíš vědět, jestli 4x4 využiješ a jestli ho potřebuješ ( v zimě na chatu, 5x za zimu do Alp ). Již výše zmíněná 1.6MPI by na takový roční nájezd nemusela být špatná. Dají se koupit i relativně nízkým nájezdem za slušný peníz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 a nebyla i 4x4 náhodou FSI? To je bez turba? pro to TDI to nebude to pravé ořechové. To má nejraději 10 a víc. A jak všichni víme ideální stav je i olej na plné teplotě kdy se vypaří kondenzovaná voda.Budeš-li mít garáž ještě možná,kdy vyjíždíš z větší teploty ale jinak benál. Ta dovča jednou za rok zase ten rozpočet nezrujnuje. Vem si i kdyby 1,5 litru na sto víc. Při 1500km je to asi 1000 Kč rozdíl.... A abych se vnitřně trápil jak ten motor trápím, nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GLS Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 A kdybych si koupil 1.9 TDI 77 kw bez čtyřkolky tak je to samé??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 (editace) A kdybych si koupil 1.9 TDI 77 kw bez čtyřkolky tak je to samé??? Je to pořád diesel a ten trpí z principu zimou. Ono to topí díky topnému elementu,ale motor je jak psí čumák a nafťák se karbonuje a sazema dostává to celé na p.del.V zimě i na benálák dávám vyzkoušenou fintu a zakrývám i u tak moderního auta asi 60% chladiče.O poznání rychlejší zahřátí a podle teploty oleje se i tak nikdy motor ani pořádně neprohřál, v těch kosách. Olej max 90st.Jen po dálnici 95,ale to zase nápor vzduch utáhne. 4x4 .Na zimu ten těžký motor dobře tlačí na přední nápravu a než haldex vláčet kvůli sem tam výletu na hory nemá 4x4 význam. Zvaž to.Jedině že by jsi stabilně jezdil na chalupu, chatu. Já na svém- viz profilová fotká autě mám motor benzinový a nevyjedu jenom do opravdu krpálů a neudržovaných.Po alespoň protažené cestě s opatrností vyjedeš. No a když ne tak jsou řetězy.Já je spoustu let co jezdím nasazoval 3x. Diesel nebo benzin:Toto jsem řešil i já a i přes to že jsem na 35ti tisících od 6/2010 tak rozhodně nemám pocit z toho že jsem měl koupit TDI. Jednak díky rozdílu cca 90tisíc byla šleha(na TSI byla a je sleva "TSI- STYLE"), tak díky spotřebě v létě kolem 6,3(dnes 6,0) a v zimě +-7,0 což je nevelký motivující rozdíl pro naftu.U staršího auta je to něco jiného.Tam je rozdíl samozřejmě jiný.Náš soused má O II 1,6 MPI a ta mu na drckách jezdí za cca 8, delší štreka 6,5-7 podle rychlosti. A hlavně mi auto pořád neduní. Měl jsem 4 nafty jako služebáky a to ticho TSIčka je parádní. Editováno: 5. Březen 2012, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 (editace) Šmarja, řekni mi jediný racionální důvod, proč chceš diesel? Rozdíl Benzín vs. diesel u nového auta = cca. 50 000Kč Našel jsem si několik srovnatelných Octávií v bazaru, několik adeptů v benzínech, několik v dieselech a zprůměroval jsem jejich cenový rozdíl - vypadlo mi 55 375Kč = +/- se cenový rozdíl 50 000Kč drží také u ojetin. Průměrná udávaná spotřeba 1,9TDI (neberme teď 4x4, která ji má ještě vyšší): 5,5l/100km Průměrná udávaná spotřeba 1,6MPi: 7,2l/100km Průměrná cena nafty k 1.3.2012: 36,70Kč/l Průměrná cena benzinu k 1.3.2012: 36,32Kč/l Velikost palivové nádrže u obou verzí: 55l => s TDI ujedeš na jednu nádrž cca. 1000Km, dle aktuální ceny nafty zaplatíš cca. 2018,50Kč na nádrži, což činí 24 222Kč za rok (při nájezdu 12 000km) => s MPi ujedeš na jednu nádrž cca. 760Km, dle aktuální ceny benzinu zaplatíš cca. 1997,60Kč na nádrži, což činí 31 961,60Kč za rok (při nájezdu 12 000km) = za MPi za rok zaplatíš na spotřebě cca. o 7739,60Kč více, než za TDI. Při průměrně napočítaném cenovém rozdílu 55 375Kč (TDI x MPi) se ti investice vrátí za cca. 7 let. To však pořád mluvíme o papírových hodnotách a o spotřebě! Reálné faktory: - jak jsem již zmínil, TDI se zahřívá dost pomalu = motor má po ránu spotřebu vyšší, než benzin, je hlučný, hrubý a pomaleji topí - udávaná spotřeba benzínových verzí se nikdy v reálu neliší tolik, jako udávaná spotřeba naftových verzí. Sám mám docela slušně "vycvičenou" 1,9TDI, zatím stále bez chipu a při předpisové jízdě s trochou snahy o ekonomický provoz jsem se pod 5,8l/100km nedostal, při volnoběhu na zařazený stupeň (spotřeba 00 nic) lze jezdit v průměru za 5,2l/100km - to je však pro "běžné ježdění" nepoužitelné. Při běžné svižnější jízdě se průměr drží cca. na 6,2 - 6,5l/100km. - Naftový motor všeobecně více trpí, tím tuplem v zimních měsících a hodně trpí, pokud jej nezahřátý točíš. Navíc obsahuje turbo, které MPi nemá, výměna turba = cca. 60 000Kč (koupíš-li OII s najetými 150 tis. +, počítej u TDI s četnějšími výdaji a s rizikem, že ti odejde turbo - někdy vydrží "věčně", někdy cca. pouze do zmíněných 150 tis. km, záleží také na jízdním stylu předchozího majitele) - Naftový motor má všeobecně dražší servis Vezmu-li tedy v potaz výše zmíněné faktory, vrátí-li se ti vůbec někdy investice do TDI, v tvém případě to bude tak za 10 - 15 let. Jo, v případě firem (a mé služební OII) je to jiná, např. já měsíčně najezdím 7 - 8 tis. km, benzín by byl nepoužitelný. Jestli se to vyplatí i tobě, to posuď sám........ Editováno: 5. Březen 2012, autor: _Denis_ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 (editace) Díky ,_Denis_ Asi tak pod kapotu benzíňák. Už to neřeš. Jak psal Denis, hlavní trabl a sázka je právě to turbo. Než jsem se dohrabal ke koupi Rooma jsem prošel nesčetně bazarů a málokterá Octávka jednak nevypadala na ty km(stočené) a hlavně pohvizdovaly na pozdrav velmi nezdravým způsobem.Pak jsem začal započítávat nutnost vyšších zadních dveří- dítě v sedačce. Ve služební O II skoro pokaždé pecka do hlavy,protože ta sedačka má horní část logicky výš a o to menší profil prostoru. Sic ho mám v turbobenzínu,ale je to 4letá záruka.... Zkus ještě spočítat nebude-li lepší (podle toho kolik mímíš utratit celkově za auto) už vzít nového "toura trumf" s jakoustakous výbavou a ty případné výdaje rozpočítat do splátek úvěru.Při i investici kolem 180ti tisíc už do starého nechoď.Já měl sumu podobnou a vyhrálo to nové. Zahrň potencionální opravy, rozvody, gumy, počáteční investice na oleje a náplně, ložiska, spojka,tlumiče(za ty roky cca 60tis) a jsi +-na ceně nového a nerozbitého s nerozvrzanými sváry....Máš-li na to 180tis Kč tak dej 100 na akontaci a 80 na první tak 2 roky splátek a máš peníze a čas na další došpórování místo opravování za své.Auto bude na nových gumách, nových brzdách, tlumičích, kloubech atd....O II stejně reálně normální neseženěš a v TDI už vůbec.Slouží na pár vyjímek jako služební a ty se nešetří. A i tak kolem 150tis km budou všechny a tam už to investice budou. A reálně, bude-li tak na 5-7 let tak při koupi 150tis km, za ty roky 200tis( a už pomalu neprodejná), po 150tis km už př.ložiska, rozvody(ty každopádně kdykoli) a valíme.Všechno live. Vem do ruky kalkulačku a opravdu počítej. Ztráta vyvezením z autosalonu se bohatě vyváží zárukou najetých kilometrů a bezpečím nerozbitého auta, čistým interiérem, který si ty zapr.íš.... http://cc.skoda-auto...ages/step4.aspx A ještě je zkus potahat ne další slevu. Editováno: 5. Březen 2012, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spajky007 Vloženo 6. Březen 2012 Sdílet Vloženo 6. Březen 2012 mam 1,9TDI 4x4 a průměr mam 6,6l po Praze převážně kousky na nákup do práce atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Garrett Vloženo 6. Březen 2012 Sdílet Vloženo 6. Březen 2012 OTDI bych neuvažoval, radši 1,6MPI a nebo ještě lépe TSI, záleží na tom, kolik peněz za auto chceš dát ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spartakcz Vloženo 16. Duben 2012 Sdílet Vloženo 16. Duben 2012 Kupoval jsem nedávno Octavia II v ALD. Vzhledem k tomu, že mám návaznost na další firmy z koncernu kam patří ALD, proběhlo vše v pořádku a ještě se slevou. Jak tu již někdo postoval, je dohledatelná servisní historie vozu, neboť mají nasmlouvané originální servisy (ne všechny) a jen u těch se dají dělat servisní úkony. Tudíž stačilo jen zavolat na servis a byl mi vystaven záznam o tom, kdy a co bylo na voze měněno... Pokud mohu poradit, při vrácení vozu společnosti se vyplňuje dotazník, na základě kterého společnost vyčíslí tzv. pokuty za nevhodné užívání vozu (v případně ALD každá rýha na laku +-1000 Kč pokuda nájemci atd...). Tudíž doporučím si nechat tento zápis ukázat. Jinak mohu doporučit, hlavně mají celkem výběr... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 16. Duben 2012 Sdílet Vloženo 16. Duben 2012 mám auto z ALD a spokojenost, komplet historie, dle nájezdu ježděné na dlouhé trasy, slušný stav i cena, jednání ok lepší jak koupit ucukaný auto po nějaký rodině, samozřejmě to e o tom i kdo s tím jezdil, ale to se dá taky zjistit každopádně já jsem zatím spokojen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zajic79 Vloženo 29. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2012 Ahoj, chtěl jsem se zeptat jaký je názor na tuto Octavii II a i na bazar? http://www.tipcars.c...vi-6615033.html. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 30. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2012 Je moc pěkná, výbava supr a i cena není špatná, ale za necelé 3 roky najet 157tis km je docela dost. Raději bych zvolil horší výbavu a za tu samou cenu koupil s najeto 60tis km a budeš mít menší výdaje. BTW ta cena platí při využití financování, tzn. že na hotovost tak cca 330tis a na financování přeplatíš tak 100tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 30. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2012 V Praze seženeš lepší, nebo stejnou za lepší cenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 30. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2012 (editace) na kilometry neber vůbec ohled, naopak čím vyšší stav, tím větší pravděpodobnost, že je tachometr stočený méně (i když v tomto případě to byl asi služebák a stav by mohl odpovídat). Najít to 1% aut (a tím spíše Octávií) se skutečným stavem kilometrů je kumšt. V lepším případě má najeto jen o pár desítek tisíc více, v tom horším (např. u nápadně levných aut se stavem 60 tis., apod.) i v řádkách stovek tisíc (viz. průzkum autobazarů, kde u 3 rozdílných aut z 3 různých autobazarů našli stočený tachometr, nejhůř na tom byla OI s údajným stavem 80tis. km - skutečný stav byl kolem 400tis.).. Čili lepší je si trošku připlatit, nápadně výhodná auta nejsou bezpečná koupě Editováno: 30. Červenec 2012, autor: _Denis_ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 30. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2012 Musím trošku oponovat. Není pravda, že nemá brát ohled na kilometry. Když bude chtít, najeté km se dají alespoň přibližně zjistit a není špatné kontaktovat předchozí majitele atd. Spousta věcí se dá poznat podle interiéru atd. atd., ale to tady snad každý ví. A řídit se pravidlem, že čím vyšší stav, tím větší pravděpodobnost, že je tachometr stočený méně taky není nejlepší volba. Dájí se najít pěkné kousky a hlavně to chce auto vidět naživo, protože podle fotek toho moc poznat nejde. Tak hodně zdaru při koupi O2 ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1968 Vloženo 10. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2012 Zdravím vespolek, právě jsem se stal majitelm OII FL. Je to r.v.2009 najeto opravdu poctivých 125.000 km. 1,9TDI. http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=10385340&make=109&filter_branch=58 Je to kupované z áček,ale přes velice dobrého známého. Takže auto je proklepnuté dokonale. Jinak jsem měl vybrané tři jiné,ale po ukázání tomu známému mi bylo sděleno,že jsou všechny tři po bouračce Kdybych ho tam neměl tak jsem si koupil asi dobrej šunt. Chtěl jsem se pozeptat na co bych si měl dávat pozor. Nikdy jsem škodovku neměl ( teda kromě škody 120GLS před 25 lety) A jak je to s rozvodama u této tohoto auta? Předem díky za cenné informace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 11. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2012 Intervál na výměnu je 120 000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 11. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2012 a ta 120GLS je nějaká jiná škodovka? Myslím že jo to poctivá škodovka jako ten tvůj bazar. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.