Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

Také přidám svůj názor:

1) Opravdu jezdíš hrozně málo, více najezdím za 2 měsíce, nicméně máš-li zájem o bezpečné, pořádné auto (v porovnání se Š. 120), proč ne :)

2) Za sebe diesel nedoporučuji. Najezdíš tak málo, že je pro tebe diesel vesměs pouhou přítěží - má vyšší pořizovací cenu, vyšší náklady za servis, více věcí se může pokazit, na druhou stranu bys diesel dobudoucna lépe prodal. Jak zde bylo uvedeno, na těch krátkých vzdálenostech rozdíl ve spotřebě nepoznáš (tím spíše, že se diesel déle zahřívá) a bude tě obtěžovat jen vyšší hlučnost. Na druhou stranu pokud jsi přesvědčen o koupi 4x4, měl bys na výběr pouze 2.0 TSI, nebo 1,8 TSI, což jsou sice hezké motory, nicméně opět obsahují turbo a tudíž jsou mé předchozí body, týkající se vyšších nákladů za servis, popř. vyšších pořizovacích nákladů, zcela zbytečné, v tomto případě to platí stejně tak..

Za sebe bych doporučil toto: 4x4 je skvělá, nicméně i s předohrabem se dá žít (a ani mi nic jiného nezbývá). Na těch krátkých vzdálenostech 4x4 nevyužiješ, přinese ti jen vyšší náklady (viz. předchozí body). Za mně se domnívám, že koupí obyčejné předohrabky 1,6 MPi nic nezkazíš ;)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také přidám svůj názor:

1) Opravdu jezdíš hrozně málo, více najezdím za 2 měsíce, nicméně máš-li zájem o bezpečné, pořádné auto (v porovnání se Š. 120), proč ne :)

2) Za sebe diesel nedoporučuji. Najezdíš tak málo, že je pro tebe diesel vesměs pouhou přítěží - má vyšší pořizovací cenu, vyšší náklady za servis, více věcí se může pokazit, na druhou stranu bys diesel dobudoucna lépe prodal. Jak zde bylo uvedeno, na těch krátkých vzdálenostech rozdíl ve spotřebě nepoznáš (tím spíše, že se diesel déle zahřívá) a bude tě obtěžovat jen vyšší hlučnost. Na druhou stranu pokud jsi přesvědčen o koupi 4x4, měl bys na výběr pouze 2.0 TSI, nebo 1,8 TSI, což jsou sice hezké motory, nicméně opět obsahují turbo a tudíž jsou mé předchozí body, týkající se vyšších nákladů za servis, popř. vyšších pořizovacích nákladů, zcela zbytečné, v tomto případě to platí stejně tak..

Za sebe bych doporučil toto: 4x4 je skvělá, nicméně i s předohrabem se dá žít (a ani mi nic jiného nezbývá). Na těch krátkých vzdálenostech 4x4 nevyužiješ, přinese ti jen vyšší náklady (viz. předchozí body). Za mně se domnívám, že koupí obyčejné předohrabky 1,6 MPi nic nezkazíš ;)

Jak to píšeš bodu 2 je to pravda že jsou vyšší náklady na diesel to vím jsem stím obeznámen,ale benzín 2.0 nebo 1.8 TSI a ještě v 4x4 tak to má velkou spotřebu ne?Ale ten pohon 4x4 není stále zapojen jen když se před ní kola prohrabou ne?A ta vyšší hlučnost mi nevadí u dieselu popravdě se mi to líbí ;) .A jaké benzínové motory by jste mi doporučily?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píšu, jsi-li rozhodnut pro 4x4, nemá smysl benzín kupovat. Spotřeba je vyšší, to ano, nicméně tu v tvém případě není třeba řešit, neb než se ti na té krátké vzdálenosti zahřeje diesel (kór v zimě), jsi na tom vylej/nalej (studený diesel v zimě = cca. 13l/100km, než se zahřeje). Nicméně pravdou je, že podíl benzínů je v případě 4x4 natolik malý, že by pořizovací náklady mohly být naopak vyšší a riziko je stejné, turbo mají i ty benzíny. Výhodou navíc u dieselu je, že mají větší krouťák a tím projedeš se 4x4 více.

Co se pohonu 4x4 týče, máš tam haldex tak, jako tak. Taháš s sebou větší zátěž a zadní kola mají dá se jednoduše říci "větší odpor", čili spotřeba opět oproti běžné verzi roste.

Pakliže jsi tedy 100% přesvědčen, že chceš 4x4 a využiješ ji, nejlépe uděláš, když koupíš již zmiňovaný 1,9TDI. Je to celkem držák, dá se vděčně chipnout a pořídíš jej (vzhledem k množství aut) nejlevněji. Nutno však počítat s tím, že bez chipu ten motor výkonově stojí za prd, tím tuplem ve 4x4 (vím, o čem mluvím, i já už netrpělivě na chip čekám)..

EDIT: jo a necituj poslední příspěvek, správci to tady nemají rádi, fórum je pak docela nepřehledné ;) A nezakládej zbytečně 2 příspěvky pod sebe, edituj ten první :)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

12.000 km/rok a 3km do práce v zimě? Takto je opravdu tak na benzín. Sám musíš vědět, jestli 4x4 využiješ a jestli ho potřebuješ ( v zimě na chatu, 5x za zimu do Alp ). Již výše zmíněná 1.6MPI by na takový roční nájezd nemusela být špatná. Dají se koupit i relativně nízkým nájezdem za slušný peníz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a nebyla i 4x4 náhodou FSI? To je bez turba?

pro to TDI to nebude to pravé ořechové. To má nejraději 10 a víc. A jak všichni víme ideální stav je i olej na plné teplotě kdy se vypaří kondenzovaná voda.Budeš-li mít garáž ještě možná,kdy vyjíždíš z větší teploty ale jinak benál. Ta dovča jednou za rok zase ten rozpočet nezrujnuje. Vem si i kdyby 1,5 litru na sto víc. Při 1500km je to asi 1000 Kč rozdíl.... A abych se vnitřně trápil jak ten motor trápím, nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kdybych si koupil 1.9 TDI 77 kw bez čtyřkolky tak je to samé???

Je to pořád diesel a ten trpí z principu zimou. Ono to topí díky topnému elementu,ale motor je jak psí čumák a nafťák se karbonuje a sazema dostává to celé na p.del.V zimě i na benálák dávám vyzkoušenou fintu a zakrývám i u tak moderního auta asi 60% chladiče.O poznání rychlejší zahřátí a podle teploty oleje se i tak nikdy motor ani pořádně neprohřál, v těch kosách. Olej max 90st.Jen po dálnici 95,ale to zase nápor vzduch utáhne.

4x4 .Na zimu ten těžký motor dobře tlačí na přední nápravu a než haldex vláčet kvůli sem tam výletu na hory nemá 4x4 význam. Zvaž to.Jedině že by jsi stabilně jezdil na chalupu, chatu. Já na svém- viz profilová fotká autě mám motor benzinový a nevyjedu jenom do opravdu krpálů a neudržovaných.Po alespoň protažené cestě s opatrností vyjedeš. No a když ne tak jsou řetězy.Já je spoustu let co jezdím nasazoval 3x.

Diesel nebo benzin:Toto jsem řešil i já a i přes to že jsem na 35ti tisících od 6/2010 tak rozhodně nemám pocit z toho že jsem měl koupit TDI. Jednak díky rozdílu cca 90tisíc byla šleha(na TSI byla a je sleva "TSI- STYLE"), tak díky spotřebě v létě kolem 6,3(dnes 6,0) a v zimě +-7,0 což je nevelký motivující rozdíl pro naftu.U staršího auta je to něco jiného.Tam je rozdíl samozřejmě jiný.Náš soused má O II 1,6 MPI a ta mu na drckách jezdí za cca 8, delší štreka 6,5-7 podle rychlosti. A hlavně mi auto pořád neduní. Měl jsem 4 nafty jako služebáky a to ticho TSIčka je parádní.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šmarja, řekni mi jediný racionální důvod, proč chceš diesel?

Rozdíl Benzín vs. diesel u nového auta = cca. 50 000Kč

Našel jsem si několik srovnatelných Octávií v bazaru, několik adeptů v benzínech, několik v dieselech a zprůměroval jsem jejich cenový rozdíl - vypadlo mi 55 375Kč = +/- se cenový rozdíl 50 000Kč drží také u ojetin.

Průměrná udávaná spotřeba 1,9TDI (neberme teď 4x4, která ji má ještě vyšší): 5,5l/100km

Průměrná udávaná spotřeba 1,6MPi: 7,2l/100km

Průměrná cena nafty k 1.3.2012: 36,70Kč/l

Průměrná cena benzinu k 1.3.2012: 36,32Kč/l

Velikost palivové nádrže u obou verzí: 55l

=> s TDI ujedeš na jednu nádrž cca. 1000Km, dle aktuální ceny nafty zaplatíš cca. 2018,50Kč na nádrži, což činí 24 222Kč za rok (při nájezdu 12 000km)

=> s MPi ujedeš na jednu nádrž cca. 760Km, dle aktuální ceny benzinu zaplatíš cca. 1997,60Kč na nádrži, což činí 31 961,60Kč za rok (při nájezdu 12 000km)

= za MPi za rok zaplatíš na spotřebě cca. o 7739,60Kč více, než za TDI. Při průměrně napočítaném cenovém rozdílu 55 375Kč (TDI x MPi) se ti investice vrátí za cca. 7 let.

To však pořád mluvíme o papírových hodnotách a o spotřebě!

Reálné faktory:

- jak jsem již zmínil, TDI se zahřívá dost pomalu = motor má po ránu spotřebu vyšší, než benzin, je hlučný, hrubý a pomaleji topí

- udávaná spotřeba benzínových verzí se nikdy v reálu neliší tolik, jako udávaná spotřeba naftových verzí. Sám mám docela slušně "vycvičenou" 1,9TDI, zatím stále bez chipu a při předpisové jízdě s trochou snahy o ekonomický provoz jsem se pod 5,8l/100km nedostal, při volnoběhu na zařazený stupeň (spotřeba 00 nic) lze jezdit v průměru za 5,2l/100km - to je však pro "běžné ježdění" nepoužitelné. Při běžné svižnější jízdě se průměr drží cca. na 6,2 - 6,5l/100km.

- Naftový motor všeobecně více trpí, tím tuplem v zimních měsících a hodně trpí, pokud jej nezahřátý točíš. Navíc obsahuje turbo, které MPi nemá, výměna turba = cca. 60 000Kč (koupíš-li OII s najetými 150 tis. +, počítej u TDI s četnějšími výdaji a s rizikem, že ti odejde turbo - někdy vydrží "věčně", někdy cca. pouze do zmíněných 150 tis. km, záleží také na jízdním stylu předchozího majitele)

- Naftový motor má všeobecně dražší servis

Vezmu-li tedy v potaz výše zmíněné faktory, vrátí-li se ti vůbec někdy investice do TDI, v tvém případě to bude tak za 10 - 15 let. Jo, v případě firem (a mé služební OII) je to jiná, např. já měsíčně najezdím 7 - 8 tis. km, benzín by byl nepoužitelný. Jestli se to vyplatí i tobě, to posuď sám........

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky ,_Denis_

Asi tak pod kapotu benzíňák.

Už to neřeš. Jak psal Denis, hlavní trabl a sázka je právě to turbo.

Než jsem se dohrabal ke koupi Rooma jsem prošel nesčetně bazarů a málokterá Octávka jednak nevypadala na ty km(stočené) a hlavně pohvizdovaly na pozdrav velmi nezdravým způsobem.Pak jsem začal započítávat nutnost vyšších zadních dveří- dítě v sedačce. Ve služební O II skoro pokaždé pecka do hlavy,protože ta sedačka má horní část logicky výš a o to menší profil prostoru.

Sic ho mám v turbobenzínu,ale je to 4letá záruka....

Zkus ještě spočítat nebude-li lepší (podle toho kolik mímíš utratit celkově za auto) už vzít nového "toura trumf" s jakoustakous výbavou a ty případné výdaje rozpočítat do splátek úvěru.Při i investici kolem 180ti tisíc už do starého nechoď.Já měl sumu podobnou a vyhrálo to nové. Zahrň potencionální opravy, rozvody, gumy, počáteční investice na oleje a náplně, ložiska, spojka,tlumiče(za ty roky cca 60tis) a jsi +-na ceně nového a nerozbitého s nerozvrzanými sváry....Máš-li na to 180tis Kč tak dej 100 na akontaci a 80 na první tak 2 roky splátek a máš peníze a čas na další došpórování místo opravování za své.Auto bude na nových gumách, nových brzdách, tlumičích, kloubech atd....O II stejně reálně normální neseženěš a v TDI už vůbec.Slouží na pár vyjímek jako služební a ty se nešetří. A i tak kolem 150tis km budou všechny a tam už to investice budou. A reálně, bude-li tak na 5-7 let tak při koupi 150tis km, za ty roky 200tis( a už pomalu neprodejná), po 150tis km už př.ložiska, rozvody(ty každopádně kdykoli) a valíme.Všechno live. Vem do ruky kalkulačku a opravdu počítej. Ztráta vyvezením z autosalonu se bohatě vyváží zárukou najetých kilometrů a bezpečím nerozbitého auta, čistým interiérem, který si ty zapr.íš....

http://cc.skoda-auto...ages/step4.aspx

A ještě je zkus potahat ne další slevu.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Kupoval jsem nedávno Octavia II v ALD. Vzhledem k tomu, že mám návaznost na další firmy z koncernu kam patří ALD, proběhlo vše v pořádku a ještě se slevou. Jak tu již někdo postoval, je dohledatelná servisní historie vozu, neboť mají nasmlouvané originální servisy (ne všechny) a jen u těch se dají dělat servisní úkony. Tudíž stačilo jen zavolat na servis a byl mi vystaven záznam o tom, kdy a co bylo na voze měněno...

Pokud mohu poradit, při vrácení vozu společnosti se vyplňuje dotazník, na základě kterého společnost vyčíslí tzv. pokuty za nevhodné užívání vozu (v případně ALD každá rýha na laku +-1000 Kč pokuda nájemci atd...). Tudíž doporučím si nechat tento zápis ukázat.

Jinak mohu doporučit, hlavně mají celkem výběr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám auto z ALD a spokojenost, komplet historie, dle nájezdu ježděné na dlouhé trasy, slušný stav i cena, jednání ok

lepší jak koupit ucukaný auto po nějaký rodině, samozřejmě to e o tom i kdo s tím jezdil, ale to se dá taky zjistit

každopádně já jsem zatím spokojen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Je moc pěkná, výbava supr a i cena není špatná, ale za necelé 3 roky najet 157tis km je docela dost. Raději bych zvolil horší výbavu a za tu samou cenu koupil s najeto 60tis km a budeš mít menší výdaje. BTW ta cena platí při využití financování, tzn. že na hotovost tak cca 330tis a na financování přeplatíš tak 100tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na kilometry neber vůbec ohled, naopak čím vyšší stav, tím větší pravděpodobnost, že je tachometr stočený méně (i když v tomto případě to byl asi služebák a stav by mohl odpovídat). Najít to 1% aut (a tím spíše Octávií) se skutečným stavem kilometrů je kumšt. V lepším případě má najeto jen o pár desítek tisíc více, v tom horším (např. u nápadně levných aut se stavem 60 tis., apod.) i v řádkách stovek tisíc (viz. průzkum autobazarů, kde u 3 rozdílných aut z 3 různých autobazarů našli stočený tachometr, nejhůř na tom byla OI s údajným stavem 80tis. km - skutečný stav byl kolem 400tis.).. Čili lepší je si trošku připlatit, nápadně výhodná auta nejsou bezpečná koupě ;)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím trošku oponovat. Není pravda, že nemá brát ohled na kilometry. Když bude chtít, najeté km se dají alespoň přibližně zjistit a není špatné kontaktovat předchozí majitele atd. Spousta věcí se dá poznat podle interiéru atd. atd., ale to tady snad každý ví. A řídit se pravidlem, že čím vyšší stav, tím větší pravděpodobnost, že je tachometr stočený méně taky není nejlepší volba. Dájí se najít pěkné kousky a hlavně to chce auto vidět naživo, protože podle fotek toho moc poznat nejde.

Tak hodně zdaru při koupi O2 !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím vespolek,

právě jsem se stal majitelm OII FL. Je to r.v.2009 najeto opravdu poctivých 125.000 km. 1,9TDI. http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=10385340&make=109&filter_branch=58

Je to kupované z áček,ale přes velice dobrého známého. Takže auto je proklepnuté dokonale. Jinak jsem měl vybrané tři jiné,ale po ukázání tomu známému mi bylo sděleno,že jsou všechny tři po bouračce :kol-47: Kdybych ho tam neměl tak jsem si koupil asi dobrej šunt.

Chtěl jsem se pozeptat na co bych si měl dávat pozor. Nikdy jsem škodovku neměl ( teda kromě škody 120GLS před 25 lety) A jak je to s rozvodama u této tohoto auta?

Předem díky za cenné informace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...