Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

Intervál na výměnu je 120 000 km.

Díky za informaci.

a ta 120GLS je nějaká jiná škodovka? Myslím že jo to poctivá škodovka jako ten tvůj bazar.

Nevím jestli se dá srovnávat škodovka z roku 1984 ze současnými auty. U 120 se generálka motoru dala udělat pomalu na silnici. Myslím že srovnáváš nesrovnatelné ale to je věc názoru. A co se týká bazaru máš proti němu něco?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

píšeš škodovku jsem nikdy neměl krom 120GLS před 25 lety a to je co za značku když už jsme na škoda foru? Jsem odkojený v Š1000, pak 100, 105, 120, Favorit, Felicia, Octávia + desítky služebáků Škoda tak asi vím v jaké značce jezdím. Já nic nesrovnávám a že se dala udělat GO na ulici to je špatně? Co máš proti 120GLS?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já proti škodovce nic nemám. Jinak bych si jí asi nekupoval.Takže mě nemusíš chytat za slovo. Ale zdá se mi zcestné porovnávat škodovku před 25 lety a dnes. Právě že ta jednoduchost byla tenkrát geniální. Dnes je to nacpané elektronikou a doma si člověk neudělá skoro nic. Proto jsem psal že jsem jinou škodovku neměl. Asi jsem měl napsat že "současnou" abych někoho nepopudil. Jinak tu 120 jsem měl 10 let a byl jsem s ní velice spokojený a nedal jsem na ní dopustit.

Jenom jsem chtěl říct že za posledních 15 let jsem měl celkem 4 auta,ale škodovku mezi nimi nebyla. Toť vše. Nic jiného v tom nehledej.Proto jsem se dotazoval na co si dát pozor. Takže nemusíš hned kárat a poučovat. Proto jsem se na toto forum nepřihlašoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem na můj dotaz na co si mám dát pozor u kupovaného auta dostal pouze bezvýznamnou instruktáž o starších modelech škodovky :kol-32:

Nenašel by se přeci jenom někdo, kdo by mi dal nějakou užitečnou radu? Např. co by mohlo při najetých 125 tis. odcházet

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě máš k autu servisní knížku a auto ji má určitě poctivě vedenou, což je u dobré koupě základ. V tom případě jsou servisy provedené, i poslední velký ve 120 000 km, při kterém se mění rozvody, navíc je to i prohlídka po 30 000 km a po 60 000 km, takže pokud máš pevný servisní interval (po 15 000 km), tak ještě 10 000 km budeš v klidu jezdit a pak tě čeká ten nejmenší servis, vlastně jen výměna oleje a filtru, pokud bude vše OK, možná bude třeba vyměnit brzdové destičky.

Jinak samozřejmě pokud vše funguje, tak není potřeba nic řešit. Auto jsi už kupil a pokud je vše jak má, tak tě může překvapit už jen něco neplánovaného, ale to ti asi nikdo předem neřekne.

A ještě, neber to jako nějaké zpochybňování dobrého kupu, spíš mě to zajímá - proč se někdo zbavuje auta 5 tisíc kilometrů po největším a nejdražším servisu? Bylo určitě vyměněno všechno, co mělo, nebo se to jen "nějak udělalo" a čeká to na kupujícího?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě máš k autu servisní knížku a auto ji má určitě poctivě vedenou, což je u dobré koupě základ. V tom případě jsou servisy provedené, i poslední velký ve 120 000 km, při kterém se mění rozvody, navíc je to i prohlídka po 30 000 km a po 60 000 km, takže pokud máš pevný servisní interval (po 15 000 km), tak ještě 10 000 km budeš v klidu jezdit a pak tě čeká ten nejmenší servis, vlastně jen výměna oleje a filtru, pokud bude vše OK, možná bude třeba vyměnit brzdové destičky.

Jinak samozřejmě pokud vše funguje, tak není potřeba nic řešit. Auto jsi už kupil a pokud je vše jak má, tak tě může překvapit už jen něco neplánovaného, ale to ti asi nikdo předem neřekne.

A ještě, neber to jako nějaké zpochybňování dobrého kupu, spíš mě to zajímá - proč se někdo zbavuje auta 5 tisíc kilometrů po největším a nejdražším servisu? Bylo určitě vyměněno všechno, co mělo, nebo se to jen "nějak udělalo" a čeká to na kupujícího?

Díky za info a k tomu servisu. Mám známého,který mi dle Vinu vyjel celou servisní historii z programu ELSA Pro, který používají interně jenom autorizáky škodovky,ještě než jsem auto koupil. Docela zajímavé čtení. Vím o tom autě všechno. Jsou tam vypsány všechny faktury i s podrobným rozpisem všech dílů co se tam měnilo za dobu provozu. Začíná to v 5 km a končí to ve 117 tis. a to byly měněné rozvody včetně pumpy, destiček,kotoučů atd. Žádný větší problém to auto nemělo. Aspoň podle těch faktur,které na sebe tak nějak navazují po celou dobu. Nevím proč to prodávali,ale bylo to služební auto,které jezdilo vetšinou delší trasy v zahraničí. Doufám, že mě nečeká žádné překvápko. Ikdyž to vypadá až moc růžově. No třeba jsem měl opravdu štěstí (asi poprvé v životě při koupi auta). Ale zase si říkám,že když je to přes velice dobrého kámoše tak by mi snad něco nezatajil,protože bych mu to vrátil i s ůrokem :kol-137:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta cena není zrovna cool za 2009 v této motorizaci s tímto počtem km. Rozhodně se za ty peníze dá najít lepší.

// Pokud jsi už koupil, přeji maximální spokojenost!!! Koukám, že L&K, takže ta cena fajn... Já bych ale šel do méně vybavené a novější, jak někdo psal výš. Ale to je individuální.

Editováno: , autor: sjakub
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nee nemyslim si ze ta cena je zas tak premrstena, pokud je to v dobrem stavu muze to odpovidat..ja koupil pred 4 mesici OII 1.9 TDI r. v. 2007 ve vybave Elegance a najeto 170tkm za rovnych 200 tis. taky sem si to kontroloval pres VIN mam znamy ve skodovce a vedel sem, ze to bylo firemni auto na dalnicni cesty a musim rict, ze jsem nadmiru spokojenej..auto je ve skvelym stavu..servisni prohlidky se dodrzovaly a penezma se rozhodne nesetrilo takze kdyz bylo potreba, vymenilo se...mam na tom dokonce temer novy letnaky takze s tim mam na dlouhou dobu vystarano..kazdopadne podle me se neda dat dobra rada pro kup auta..vsechno stejne nikdy nemuzes zkontrolovat a pokud tam nejaka skryta zavada je, nepoznas ji hned ..az praxi..tudiz, opravdu musis mit stesti ze Te nikdo nebude chtit natahnout..hlavne si asi zkontroluj roky vyroby napr. na sklech at mas jistotu ze to neni bourany nebo tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím pánové,

potřeboval bych poradit s koupí nějaké ojeté OII.

Motor bych si představoval TDI 77kW nebo spíše 103kW.

Koukal jsem po autech co mají najeto něco okolo 100 - 120tkm. Rok výrovy od 2007.

Jak tyto motory dlouho vydrží ? Jak je to s potřebou, který motor je úspornější ?

Jediného čeho se bojím jsou vstřiky a turbo, aby neodešlo chvíli po koupi.

103kW moc na výběr není, ale zase si myslím, že se 6. stupněm by se dalo jezdit úsporněji. Ve všech autech mi chybí ;-)

Kupovat budu nějaký ověřený, takže ty KM by měli opravdu sedět.

Předem děkuji za rady ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko radit. Je potřeba si projet oba motory a uvidíš, třeba ti něco na některém nesedne a bude rozhodnuto. Já jsem byl nerozhodný, když jsem kupoval. Věděl jsem, že 1,9 TDi jede hezky, úsporně a ten motor by měl být spolehlivější. Pak jsem ji zkoušel ve spojení s DSG a možná to byla jen vada auta, ale nějak se mi zdálo, že to proti manuálu moc nejde a hodně žrala, ale možná byl jen motor před smrtí. :D U 2,0 TDi jsem věděl, že můžou být problémy, zas jsem si říkal, že pokud měla prasknout hlava, tak se to už stalo, protože jsem nekupoval nové. No a nakonec jsem prostě jen vybral podle stavu, původu, výbavy, atd... a motor jsem bral který tam byl. :)

Motory vydrží asi tak dlouho, jak je o ně pečováno, takže u jetého auta je to risk, protože nevíš, jak s tím kdo před tebou jezdil, i když jezdil pravidelně do servisu, tak mohl auto točit za studena atd... Turbo a vstřiky ti můžou odejít prakticky kdykoliv, ale pokud to auto budeš mít na zkušební jízdu nějakou delší dobu, tak se koukni, jestli nekouří, jestli moc nežere, jestli moc nepíská turbo a jestli dobře táhne. Pokud bude vše OK, tak by to mohlo ještě chvíli vydržet. :)

Já s 2,0 TDi s DSG jezdím tak za 4,8, ale jezdím delší trasy - 20 % okreska, 60 % dálnice a 20 % Praha. Šestka je fajn, ale on i ten pětikvalt u 1,9 TDi je dobře odstupňovaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

potřeboval bych poradit s koupí nějaké ojeté OII.

Motor bych si představoval TDI 77kW nebo spíše 103kW.

Koukal jsem po autech co mají najeto něco okolo 100 - 120tkm. Rok výrovy od 2007.

Jak tyto motory dlouho vydrží ? Jak je to s potřebou, který motor je úspornější ?

Jediného čeho se bojím jsou vstřiky a turbo, aby neodešlo chvíli po koupi.

103kW moc na výběr není, ale zase si myslím, že se 6. stupněm by se dalo jezdit úsporněji. Ve všech autech mi chybí ;-)

Kupovat budu nějaký ověřený, takže ty KM by měli opravdu sedět.

Předem děkuji za rady ;-)

Podle mě je nejspolehlivější 1.9 Tdi-PD bez DPF. Při slušném zacházení, nešizené údržbě by do 200 000 neměl být problém.

Spotřeba je taky menší o cca 0,5-1l/100

U 2.0 TDI-PD jsou 2 verze:

(BMM) 8V(r.v.2006<) dalo by se říct, že je to převrtaná 1.9 s DPF filtrem. Tento motor je ve všech octaviích 4x4 v předokolkách jen málokdy. Hlavně v dovezených autech. Má vždy DPF filtrem. Spotřeba se blíží k 6l/100 (ne 4x4)

kolem 150 000 odchází dvouhmota+spojková sada (cca 25-30 000Kč)

(Jsem s ní spokojen)

(BKD) 16V(r.v.2004<) spotřeba je o cca 0,3l/ menší, ale zato má víc problémů. Čím starší tím horší. (Prasklé hlavy, utržená nap. kladka rozvoďáku, prasklá hřídelka olejového čerpadla, dvouhmota, spotřeba oleje, problémy se vstřikovači. Jediná výhoda je že námá DPFa motor táhno do cca 4500 otáček

Jezdit s 2.0 TDI-PD za 4.8l/100 je utopie. Buď je samurai ekojezdec :D nebo mu ukazuje špatně palubák.

2.0 TDI-PD má výhodu ve spotřebě proti 1.9 TDI-PD je tak od 140Km/h víše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekojezdec nejsem, to ze mě dělá ta převodovka, má pořád potřebu přeřazovat výš, tak vlastně pořád točí tak 1500 otáček. Ale i když jedu na S režim, tak ta spotřeba nahoru nějak neletí. Prostě asi dobře zajetý motor a dobrá nafta. Je pravda, že tu spotřebu nějak neřeším, stačí mi vědět, že když natankuji, tak najedu přes tisíc kilometrů, pokud tedy nejezdím nějaké cesty do krámu a zpět. :)

Každopádně jsem měl dvě 1,9 TDi ve Fábiích - tedy vlastně stejný motor a jezdily výborně, jedna je doteď v rodině a má najeto 260 000 km a na motoru se neměnilo nic. :)

S Octavii 1,9 TDi jezdila žena a měla přibližně stejnou spotřebu jako já u 2,0 TDi, ale ve vyšších rychlostech je ten rozdíl větší, dvoulitr žere tak nějak pořád stejně. :)

Ale jak jsem psal - vybíral jsem podle auta a ne podle motoru, pokud by jiné mělo ty parametry, které má mé současné a jiný motor a manuální převodovku, tak bych do něj klidně šel. Sehnat dobře Octavii je těžší, než jsem si myslel. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj,

poprosím vás o radu. Během pár týdnů -cca. měsíc - bych si rád pořídil ojetou O2 (nejspáše 4Q/2007,2008,1Q2009) , jsem rozhodnout pro 1,8TSI a zajímalo by mě:

- na co si dát pozor

- je po cca. 4 letech provozu reálný stav 130kkm a 170kkm (samozřejmně budu ověřovat ve skodovce, ale jen jestli má o něčem takovém cenu uvažovat)?

- má cenu nižsí vábava než elegance nebo by to bylo moc "dodělávek" ?

- máte někdo zkušenosti s doděláním magicar 880AS CAN (zlobí / nezlobí)?

- mají elegance v základu dešťový senzor, dá se dodělat?

- má cenu uvažoat o 4x4 nebo je haldex spíš cesta k problémům (kvůli zanedbané údržbě)?

- dalši dotazy přibudou (včera sem tu četl formu asi 12 hodin)....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 1.8TSI v necem nizsim nez Elegance asi moc ani nesezenes. Jen blazen by dal tolik penez za motor a pak skudlil par desitek tisic na vybave.

Nejvice problemu tam asi bylo s napinakem retezu, takze zkoumej zvuky po startu.

Destovy senzor v zakladu neni.

4x4 zvaz sam, jestli to vyuzijes. Take jsi nepsal zda chces automat nebo manual, tento motor je zcela jiste lepsi s automatem a ten v kombinaci se 4x4 neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat nechci, vzhledem k cene mozny opravy si myslim ze se to nevyplati.....

Takze krome toho preskoceni retezu tam nic hroznyho nehrozi? Tzn. pokud pri koupi udelam rozvody (ty bych delal tak jako tak) tak nic horsiho nehorzi?

Zatim vzhledem k poloze bydliste se mi zamlouvaji tyto

http://is.gd/ahbaWc

http://is.gd/qaXC2m

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim,

nechci zakladat novy tema, tak pisu sem.

Mam moznost koupe O II 2.0 103kw, od znamyho, servisovano atd..

To vsechno v pohode, jen me zajima, jestli se nasledujici vybava dala normalne v r. 2006 nakonfigurovat, nebo to byl nejakej specialni kus...

Vybava Ambiente, ale ma svetly interier, xenony, kozeny volant, rucku, nadruhou stranu zas stahovani jen prednich oken...

Co vy na to? Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, to ti chválilme, nových témat je tady víc, než dost.. :)

Výbava je normální, světlý interiér se dělal (ale není to ivory, ale achát), el. okna vpředu byla standardem pro Ambiente tak, jako dnes a za xenony+kožený paket (volant, ručka, řadička) se dalo připlatit. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...