Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

nikdo neříká, že je líný, ale 1,8 má o více než 45 % vyšší výkon. Pokud ho někdo chce, tak jinou přibližnou alternativu v benzinu nemá.

A těch kw je mimo jiné jen 90.

u trojky tuším 104. Starší verzi není problém nechat chipnout na 110...

před 14 hodinami, Stringo napsal:

třeba se rozepisovat, i po 2012 kdy přišly změny co se rozvodů se vše nevyřešilo a tento motor je celkově nejporuchovější, ať už se jedná o rozvody, zadiralpjici se pístní kroužky nebo žraní oleje celkově. Záleží to opravdu na kusu, je to 50/50 buď koupíš kus dobrý a budeš mít klid, nebo se netrefíš a je to začátek konce. Za mě ne.

 

No vidíš a já bych skrze svoje vlastní zkušenosti s tímto motorem 1,8 TSi mohl klidně říct (když odhlédnu od toho jakou má tento motor pověst), že za mě ano.

Mám problémový CDAA z roku 2011, navíc ještě před modifikací pístní sady. Najeto o tisíc km méně než co má ta Octavie v inzerátu.

Motorový olej mi nemizí a rozvody fungují (v 90 tkm je nechám raději vyměnit - podléhám totiž davové hysterii).

Motor je to tichý a pružný s dobrou spotřebou.

Je na rozhodnutí každého co si vybere. Ten koho tento motor zklamal tak jej samozřejmě chválit nebude. Ale soudit jej, když jej nemáš, je jako bych já někomu dával rady s výběrem naftového motoru jenom podle toho, co se o něm píše.

před 1 hodinou, Wittmann napsal:

nikdo neříká, že je líný, ale 1,8 má o více než 45 % vyšší výkon.

 

těch 45 % jsem přehnal, nedošlo mi, že to, s čím jsem kdysi jezdil, bylo čiplé.

Stane já ho nemám, ale lidi kolem mě ano ať už to je v OII nebo SII a jak říkám, je problémový. Ale všichni mají jen 170t km možná i proto.

No 170 tkm, to už ani nafťák nemusí být při dnešní kvalitě až zas tak velká výhra....:(

no právě, TDI také není bezúdržbové.

Bych rád viděl, kolik OII bude mít těch inzerovaných 90t km skutečných... Myslím že drtivá většina se bude pohybovat právě kolem hranice 150t km...

Benzíny mají obecně nižší nájezdy, samozřejmě se jim stáčení tachometrů také nevyhýbá. Octa byla z AAA a tam si s tím nejspíš hlavu nelámou.

Už tam není, tak není co řešit.

 

 

 

Zajimave je, ze 1.8TSI zpravidla nedoporucuji ti, co ji v zivote nemeli a ani s tim nejeli :) casto na zaklade vsemoznych teorii, dohadu a bludu a doporucuji naopak ti, co ji meli a pripadne si i nejakymi problemy prosli. 

Na druhou stranu u AAA bych si nekoupil ani slapaci auticko, natoz auto s motorem, ktery ma pravda povest ponekud spornou.

Upraveno od mike_k

Já ji jezdil (nebyla ale moje) a vlastnosti super, ale nemusím auto vlastnit abych o těch problémech dnes už všeobecně známých věděl dost na to, abych ho někomu doporučoval...

To sice ne, ale na zaklade internetovych for se pruzkum spolehlivosti opravdu delat neda. A s tou vseobecnou znalosti to taky neni tak horke. Mezi automobilovymi nadsenci mozna, ale naprosta vetsina majitelu tech motoru nema o nejakem napinaku nebo pistech ani paru a jezdi s obojim v pohode dal. Kde by se to asi tak dovedeli?

Tak jezdí, dokud jim to neskočí, nebo nežere víc oleje než benzínu... Což jsou naprosto typické (a drahé) závady u tohoto jinak skvělého motoru.

  • 3 měsíce později...

Zdravím, chtěl bych se zeptat na názor vás, kteří máte s OII zkušenosti. Naskytla se mi možnost výhodně koupit OII 1.9 TDI PD kombi r.v. 2005 234 000 km přímo z firmy (1. majitel). Jasná servisní historie (nicméně prodloužený servisní interval), čerstvě po rozvodech i s pumpou, nestočené a nesvařené ze dvou, dobrá výbava, dvě sady kol (origo liťáky na dobrých letních pneu). Dvouhmota se asi neozývá, od motoru žádné pazvuky.

 

V čem je problém: Duální Climatronic fouká jak o život, ale asi nechladí (možná jen náplň, nevím). Řízení na dálnici tahá mírně doprava, ale jel jsem na sjetých a podhuštěných zimácích (může tedy jít o prkotinu). Od zadní nápravy se ozývá hluk, hučení (opět může a nemusí být prkotina). Poškozené čelní sklo...Ještě se mi jednou zdálo, jakoby motor při plném zrychlení lehce cuknul, ale při opakovaných testech akcelerace až k červenému poli jsem nic nezaznamenal. Mimochodem, podle všeho po vyřazení z flotily delší dobu stálo.

 

Co si o tom myslíte? Mám teď jednoduché malé auto (i když už vylítaný starý pekáč), tak bych ho nerad měnil za nějakou brutální kasičku na peníze. Ale přecejen je to možnost výhodně koupit po všech stránkách mnohem dospělejší auto s průhlednou historií.

Upraveno od Twisted

Tak PDčka byly celkem dobré motory. Verzi motoru znáš ? ABy nebyl DPF... Klima nechladí spíš kvůli špatnému kompresoru. Jestli dvouhmota nebyla měněna, tak tě brzo čeká. Proč tě řízení tahá těžko říct, je to divné... Hluk od zadní nápravy je všeobecně problém OII i OIII, některé gumy hučí víc některé mín, taky záleží na typu asfaltu, na arktickem povrchu neuslyší radio... třeba se s tím u octavie smířit dřív než to koupíš. Cuknutí může být prkotina v podobě zanešeného filtru když to tak dlouho stálo tak asi i trošku zatuhlého motoru, ale taky to může být problém v palivové soustavě.

234K už není málo a měníš pekáč za pekáč :-D

DPF určitě u 2005 nebylo, cuknutí při akceleraci může být třeba vadným (načatým) plynovým pedálem (objevilo by se v chybách) nebo se zrovna po delší době co auto nejezdilo uvolnila nějaká nečistota a prolétla vstřikem (což mohl udělat záškub). Hučení je normální, o to víc na zimákach. Já mám spojku původní (mění se to společně s dvouhmotou) a najeto 260t km a stále ok.

Každopádně jsi zde neuvedl nákupní cenu, pokud je investice 75t Kč šel bych do toho, pokud 120t určitě né. Tak jako tak investice přijdou a je jen otázka kdy a v jaké míře...

Cena 87 tisíc (z toho 7 by asi prispela rodina na bezpečnější vůz). DPF by vzhledem k českému původu a rocniku být nemělo. Současný pekáč me právě stojí asi 10k ročně na opravách a vím, že to nebude víc. Tady už si tím jistý nejsem...Jinak díky za rady.

Tlumiče s pružinami 15000, spojka 12000, turbo 18000, rozvody 8000, vstřiky 12000/kus nevím takhle z hlavy co dalšího...

Takto stare auto s takovym najezdem bude vzdy velka kasicka na penize, jak jsi napsal.  :) Pokud musis resit, jestli si muzes dovolit do auta treba trikrat nebo ctyrikrat rocne nasypat 10 a vice litru za opravu, tak bych to urcite nekupoval. Krome toho vycet zavad nesvedci zrovna o tom, ze by se o to nekdo prikladne staral, minimalne ke konci uz ne, takze vetsina dilu podlehajici beznemu opotrebeni bude nejspise tesne pred vymenou.

Upraveno od mike_k

To si nevybereš.
Jsou dvě možnosti:
1. Starší auto, zde známý původ, nižší pořizovací cena, předpoklad vyšších výdajů pro uvedení do pořádku
anebo
2. Nějaké novější auto, původ zde neznáme, vyšší pořizovací cena, pravděpodobně méně následných peněz.

To bych taky úplně netvrdil, cokoli jetého je potencionálně průser, je to va-bank...

Jako já bych už do (starší) ojetiny normálně nešel, do tří let jsem měl v plánu něco zánovního. Zatím potřebuji auto s nenáročným provozem, ovšem taková doba se svým prvním autem bez výkonu, to člověka omrzí. A co jiného by mělo něco vydržet, když ne OII 1.9 TDI, samozřejmě s počáteční investicí 20-40 tis...No těžko se rozhoduje, rozum říká vykašli se už na takové pekáče, ale na ty moje delší trasy by mohla být příjemný parťák.:)

Koukni se po benzínové 1.2 nebo 1.4 ve faceliftu (1.8 se vyhni obloukem). Náklady na dražší opravy jsou oproti dieselu třetinové. Jinak se ale stejně musíš rozhodnout sám.

blbý je, že už tolik závad je patrných hned na začátku...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.