Mezik Vloženo 22. Březen 2019 Sdílet Vloženo 22. Březen 2019 Dobrý den všem, potřebuji prosím poradit, chci koupit dceři Octavii combi na dojíždění do práce, denně 50 km tam a 50 zpět. Tak 30 km po dálnici a 20 km velmi slušná silnice. Takže roční nájezd kolem 25-30 tisíc km. Tak do 200 000 Kč, něco navíc nevadí. Dají se koupit velmi slušné kousky 1.9 TDi PD 77 kW od roku 2009 a začátek 2010 za nějakých 150-180 tis.Kč, nebo si připlatit a jít radši do mladšího CR? Je rozdíl ve spolehlivosti 2.0 TDi CR 81 a 103 kW? Jde mi, dá se říct, jenom o spolehlivost a rozumnou spotřebu, nic víc mě až tak nezajímá. Na počáteční opravy peníze jsou. Octavii jsem nikdy nevlastnil, tak nevim. Mám A6 2.8 FSI a Hyundai IX 55. Ale ta spotřeba a náhodná oprava je nad jich finanční možnosti...Děkuji moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 (editace) Ceny OIII rychle klesají. Možná je to tím, že je jich velké množství s mizernou výbavou - manuální klima, plastové loupající se volanty, černá zrcátka - po nichž kupující příliš netouží. Je běžné, že pěkné OII jsou idražší, než chudinky OIII. 1,6 TDI 66 až 84 kW jsou velmi úsporné, slušně dynamické, ale vadí hlučnost - musely se obejít bez dvouhmotového setrvačníku - což pro kupujícího ojetinu je spíš dobrá zpráva. 2,0 TDi 110 kW je už luxusní pohon není o mnoho náročnější ve spotřebě a lepší je s manuálem - má delší převody. OII po FL (2008-2013) je královna bazarů. 1,6 TDI-CR 77 kW je skvělý motor a i filtr pevnách částic vydrží. Majitelům ojetin vadí poruchy EGR ventilů (výměna přijde na 16k, což bývá pro ně dost rána. Stejně jako repase vstřiků Continental, kterým biosložka v naftě vadí podstatně víc než Boschům u dvoulitrů - repasované vyjdou na 4 x 6k. 2,0 TDI-CR je nesmírně příjemný motor EGRy stojí při poruše stejně, ale vstřiky vydrží víc. Zase ovšem hrozí při poruše spojky zničení převodovky trčící talířovou pružinou. O před FL OII neuvažuj - mizerné laky, mizerná a slepnoucí světla. Prostě když máš vedle sebe OII 2007 (před FL) a OII 2008 (FL) tak máš dojem, že auta dělí 10 roků a ne jeden rok. Editováno: 25. Duben 2019, autor: Tonda-B 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Duben 2019 Sdílet Vloženo 25. Duben 2019 Rozhodně nebrat 1.6 tdi cr 77kw octavie 2. Líný, nespolehlivý a jediná výhoda, poměrně tichý. Do octavie jedine 2.0 tdi cr, nebo 1.9 tdi PD bez DPF filtrů. Repas vstřiku Continental se v podstatě nedá sehnat. Jen velmi obtížně. S lakem není vůbec pravda to, že by před FL vypadal hůře, nebo méně vydržel. Metalíza je stálá a stejná. Základní lak je na tom vždy hůře, ať je to před FL, nebo po. Nejhorší je modrá. Světla stejně jako lak. Více jsem ti popsal v soukromé zprávě, ať to zde nezahlcuji. Hodně štěstí při výběru. Je dobré, že máš takové finanční možnosti. To se dobře vybírá. ☺️ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 26. Duben 2019 Sdílet Vloženo 26. Duben 2019 1.6 CR je ovela lepsi motor ako 1.9 TDI. Pri 1.9 BLS a BXE lieta von ojnica, podla mna vacsie riziko ako vstreky, lebo ak sa to stane cely motor na vymenu. Vstreky idu od 150eur repas/ks. Tichy, siroke spektrum otacok, limutuje ho prevodovka, ktora ma dlhe prevody. Po chipe to ide lepsie ako 2,0. Treba ale odlozit peniaze na EGR a tankovat len kvalitnu naftu. Vstreky aj DPF vacsinou 250 000km daju. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 26. Duben 2019 Sdílet Vloženo 26. Duben 2019 CAYC vstřiky s obtížemi dají 250 000km, pokud vydrží vysokotlaké čerpadlo. Po 250 000 už bude na 90% vyměnný egr, dpf při nejlepším před smrtí. Já sháněl repas vstřiku když jsem měl 1.6 tdi a v ČR co jsem našel, tak 2 firmy, které jsou vlastně 1 firma a vstriky posílají z Polska. Repas dle recenzi stojí za prd. Jedinou možnost jsem měl z německa bez nějaké lehké reklamace za nějakých 6500 za ks. Takže opravdu je to složité. Za to ojniční šrouby a šály ti vymění i v autorizaku a s výměnou oleje se vejdou za 10 000 a máš klid :) soukromnik to udělá i za mnohem méně. Na servis je rozhodně 1.9 tdi lepší. Komfortně horší, ale za tu spotřebu.. Navíc jezdí trošičku hbitěji. Mě už 1.6 tdi cr nesmí přes práh. ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 27. Duben 2019 Sdílet Vloženo 27. Duben 2019 Mam doma BXE aj CAYC. CAYC ma vela much, BXE takisto, ale je to riadny rozdiel v komforte jazdy. Osobne by som uz naftu nechcel, ale zatial mam na jednom 140 (BXE) a na druhom (180) tis km, takze este nieco musia vydrzat, pri 200 pojdu do sveta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bandog007 Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 Zdravím pánové, mám prosbu a dotaz zároveň. V autech se fakt nevyznám. Vím kudy s palivem dovnitř, kde omrknout olej a jak poznat sjetý gumy. Tam končím :-) Plánuju koupi novýho přibližovadla a ptám se známých na názor jak se dá. Nakonec z toho všeho vychází, že by pro mojí pěti člennou rodinu byla asi nejlepší Octavia combi s LPG. Denní nájezd bude cca 70km. Tady se názory rozchází. Jestli diesel + LPG nebo benzín + LPG Obecně mě lidi dost zrazují od dieselu. Poruchovost, nákladný opravy atd.. naopak prý mají diesely lepší převodovky než benzíny. Jak říkám, fakt nevim, jen tlumočím rady co jsem dostal. K dispozici budu mít max 150.000,-. Můžete mi k tomu prosím někdo něco napsat? Do jakýho motoru, potažmo roku výroby jít? Díky moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 Vyhnul bych se LPG, zejména pokud máš jen 150 tis a auto tedy bude už pěkně olítané. Zde na foru je mraky vláken typu "motor už půl roku škube a nikdo neví, co s tím" téměř vždy jsou to auta s LPG. V téhle cenové kategorii, jsi hodně závislý na posouzení kvality vozu, protože většina aut bude v bídném stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 Já teda nikdy neslyšel o dieselu přestavěném na LPG :) ale dá se najít jehla v kupce sena a sehnat 1.9 tdi za 150 000 se skutečnými 140 000km bez DPF z ČR a nebouraná s elegance výbavou. Takovou ti doporučuji. Moderní nafta v octavii 2 je velmi problémová. Ale dle lidí co zde na fóru řeší spotřebu, má docela blízko ke spotřebě nafty 1.2 tsi. Ikdyž tam je třeba sahat až po roce 2012 z důvodu problémů s rozvody. Ale LPG bych do tohoto motoru nedával. Na LPG jedině sehnat 1.6 MPI, ale bude to hůře jezdit s vyšší spotřebou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 nafta + LPG se dělá, ale nikdy jsem to v reálu neviděl. Návratnost investice vzhledem ke spotřebě nafty asi bude minimální strop 150 tis. by mělo být 120 auto + 30 rezerva na opravy v prvním roce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bandog007 Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 Děkuju za reakce. Můžu se ještě zeptat jak je to s průměrnou životností motorů? Je mi jasný, že je zásadní péče předchozího majitele, ale dá se asi vyjádřit nějaký průměr. Pokud se budeme bavit o dieselu 1,9 tdi a 1,6 nebo 1,8 tsi? Kouknul sem na pár inzerátů, např. tento a příjde mi, že za ty peníze je to krásný. Za podobný se nabízí ale i auto s najetými 200K+, tak si říkám kde je zakopanej pes. https://auto.bazos.cz/inzerat/104780896/Skoda-Octavia-combi-18TSI-4x4-CR-2009-113000km.php Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 o motorech je tu vše popsáno stačí hledat, Nemá smysl to sepisovat neustále dokola. Zkušenosti ukazují, že na péči předchozího majitele až zas tak nezáleží. Každý motor má svá kritická místa, či špatné ročníky, Obecně platí, že po 180 až 220 tis se může s motorem (či čímkoliv jiným) stát úplně cokoliv, včetně toho, že vydrží ještě třikrát tolik. Určitě už to ale nejsou takové držáky jako ve starých Octaviích (1,9 66kw). Nicméně i motor se dá vyměnit... Údaj na tachometru je nutné vždy brát s rezervou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bandog007 Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 Ok, děkuju. Jdu brouzdat :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 před 3 hodinami, Petrkiller napsal: ..........Ale dle lidí co zde na fóru řeší spotřebu, má docela blízko ke spotřebě nafty 1.2 tsi. Ikdyž tam je třeba sahat až po roce 2012 z důvodu problémů s rozvody......... Moje 1,2 tsi s dsg ukazuje dlouhodobý průměr 6,7l/100km a realita docela odpovídá. Jestli je to blízko naftě, nevím, ale já jsem spokojen. Jen si dovolím poznámku, s manuálem bych to asi nechtěl, člověk pak musí furt kvrlat, což mě nebaví. A s automatem je jich po málu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkej.tom Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Ahojte, známej chce koupit ŠKODA Octavia II FL TDI 2,0 TDI / 103 kW Elegance r.v 1.10.2008 naběháno 175tis km sevis pouze u škody,nehavarované. Výbava: elegance,bufík,střešní okno,xenony... chtěj za to 150tis kaček je to dobrej kauf a co motor nějaké poznatky ohledně much u ročníků 2008 a co vydrží? Je to dobrá koupě? PŘEDEM DĚKUJEME ZA INFO A VAŠE POSTŘEHY A RADY... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Nechte si auto prohlídnout někým, kdo tomu rozumí, třeba ve značkovém servise. Ze stylu dotazu předpokládám, že tomu nehovíte ani jeden. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkej.tom Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Prodává to dealer Škoda, šlo nám o ten motor TDI 2,0 TDI / 103 kW jestli u toho ročníku 10.2008 (lámalo se to FL) není nějakej známej problém, nebo vstřiky,čerpadla, nepraská hlava a tak... Tyto motory neznám, jen obecně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Takže obecně: pod označením TDI 2,0/103 kw se ukrývá hned několik různých motorů, některé jsou dobré, jiné zase problémové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kllrt Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 (editace) Ahoj! Hledám náhradu za moji O1 AGR a O2 do 250 tisíc mi přijde jako celkem fajn náhrada. Napadlo mě, jestli by mi někdo trošku poradil ? Jezdím hlavně dálnice, sem tam i to město, tím pádem asi připadá v úvahu spíše nafta? Četl jsem trošku už tady forum a trošku se bojím 2.0 TDI CR motorů (praskání hlav, prasklá spojka), ale zase na druhou stranu ten 6 kvalt je fakt super na dálnici, a tím pádem asi 1.6 TDI CR moc nepřipadá v úvahu? Byl jsem se už podívat v bazaru na jednu 2013 CFHF a pak 2011 CEGA a hlavně jízda v tom RSku byla v pohodě. Tak mě jenom napadlo, jestli vůbec koukám správně nebo spíš bych měl koukat na něco jiného, třeba O3? Jinak určitě nechci kombík ? Editováno: 11. Září 2019, autor: Kllrt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 2,0 TDI CR hlavy nepraskají - to dělala stará PD. Lamela spojky ale občas praská. Bacha, CFHF je verze oslabená na 81 kw. jestli O2 nebo O3 si musíš dle svých priorit a požadavků na výbavu rozhodbout sám, s tím ti přeci neporadíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kllrt Vloženo 11. Září 2019 Sdílet Vloženo 11. Září 2019 Právě jsem zjistil až když jsem přijel do bazaru, že to je 81kw, ale upřímně - nijak mi to nevadí, jsem zvyklý na těch 66kW, co teď mám v O1. To O2 vs O3 jsem myslel ve smyslu, jestli má smysl kupovat O2, už jenom kvůli tomu, co čtu že se sere při trošku vyšších nájezdech (EGR, DPF, atd.) Jiný rozdíly jsem v úvahu nebral. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 DPF se až tak nesere, EGR se sere - to je pravda, ale OIII má také své "tučné" mouchy a je navíc zase o trochu víc ošizená. Avšak zase je modernější.... Obecně OI 66 kw je při 200 tis. km v průměru podstatně spolehlivější auto než O II a OIII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kllrt Vloženo 12. Září 2019 Sdílet Vloženo 12. Září 2019 Aha, čekal jsem, že to zase ještě líp vychytají... Ale jinak asi uvažuji správně, že ta nafta by je vhodnější na dálnici? Na O1 mám najeto 250 tis. km a hodně mi reznou prahy (je to rok 97), takže to sice spolehlivé je, ale nechci do toho vrážet už tolik peněz, ty prahy by stály majland. Navíc motor netáhne a na dálnici to je pak porod. Zase je to SLXko se vším, co tenkrát bylo dostupné (šíbr, klima, tempomat, atd.), není to už trošku vzácnost? ?? Ale to jsem se dostal trošku jinam... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
depešmod Vloženo 6. Září 2020 Sdílet Vloženo 6. Září 2020 Zdravím Vás, chcem poprosiť o radu, mam vyhliadnutu O II, načo si dať pozor akym motorm sa vyvarovať pri ojazdenke? Značka: Škoda Model: Octavia Combi Stav: Používané Najazdené: 223000 km Rok výroby: 7/2011 Objem valcov: 1598 cm3 Výkon: 77kW / 105PS Palivo: Diesel Pohon kolies: Predný Prevodovka: 5-st. manuálna Počet miest na sedenie: 5-miestne Druh karosérie: Combi Počet dverí: 5 Farba: Čierna metalíza Pneumatiky: 205/55 R16 Norma emisií: Euro 5 Elektrické okná: Elektrické okná 4x Rozmery (d/š/v): 4,666 x 1,769 x 1,500 mm VIN: TMBHT61Z7C2027134 Niekde je PD inde CR , co je lepsie alebo prečo horsie? na čo si dať pozor pri obhliadke? dakujem za akukolvek radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jim_h Vloženo 3. Květen 2021 Sdílet Vloženo 3. Květen 2021 Ahoj, měl bych na vás dotaz ohledně koupě O2 v kombíku 1.6 MPi. Konkrétně koukám na tento inzerát: https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/19128770?goFrom=list Jedná se o dovoz z DE, hlavní otazník pro mě je asi nízký nájezd km, jestli může být reálný. Zaplatil jsem si CarVertical, ale ale ten mi nic nenašel. Co se týče km, tak jsou jenom dva záznamy 2006 - 16km a letos v dubnu těch 126xxx. Máte někdo podobné zkušenosti, že by se o autu nic nevědělo, i když se tváří, že prvních pár let možná jezdil do autorizovaného servisu? Je něco, co by vás vyloženě odradilo od koupě? Auto plánuji pro manželku jako druhé auto do rodiny, takže roční nájezd cca 3tis a většinou pojezdy po městě + párkrát ročně na chatu. Předem děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.