Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Po vymene motora som dolieval olej, cca 0,5 l po 8 000km. Nie je zle. Hadam to vydrzi. A co je najlepsie, motor je este v zaruke rok a pol, tak mozem skusat. Pre majitelov tohoto typu auta odporucam, ze pokym mate auto v zaruke, tak na nom vychytajte vsetky muchy, lebo je to super auto a treba vyuzit zaruku :)

  • o 5 týdny později...
Vloženo

tak tak suhlasim so slavom. Mne motor tiez akurat menia ... tie iste problemy ako u slava. Treba ich otravovat aj za cenu, ze Vas tam budu mat za magorov co riesia kazdu hovadinu. ale ide o vase prachy a ked to nechate tak, doplatite na to len vy ...

 

nie sme prvi ani posledni, ktorym menili vo VW motory. ak pozorujete niektory z tychto priznakov:

- vysoka spotreba oleja (nerieste to co maju napisane v navode)

- olejove flaky na 5tych dverach a na zadnom narazniku po prudkej akceleracii pocas jazdy alebo machula ciernych prskancov na papieri, ktory prilozite ku vyfuku a vyturujete na max. co to da (niekolko krat)

- auto extremne dymi ...

 

tak nevahajte a chodte sa na to min. spytat.

 

pokial vam auto zere olej, znamena to, ze niekde v motore preteka do spalovacej casti. ked auto vela dymi, to znamena, ze sa spolu s benzinom spaluje aj olej, ktory sa tam dostane. Olejove flaky su pozostatky oleja, ktory sa nespali ...

 

Good luck

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ahoj chlapi.

Mám stejný problém, Fabka mi žere cca 0,4 l/1000km oleje. Auto je 2011 s nájezdem 26000km. Je tam longlife 5W-30.

-Řešili jste to někdo již pozáručně? V servisech říkají, že jde sepsat žádost o "kulanci" a podložit jí váhovým testem, ale do 0,5l/1000 je to prý v normě.

-Zhoršuje se vám spotřeba se stoupajícímy km?

Předem díky za info.

Vloženo

0,5 litru na 1000km musí uznat i oni,ze je to blbost,to by se Ti intervali pekne podrazili,stim bych nesohlasil ani nahodou,ja jsem do 45tis. taky něco doleval asi 0.75lit.meziintervali a potom uz se to ustálilo a ted uz nedolevam mezi intervali nic,tohle co mas Ty je opravdu hodne,takhle to nemuzes nechat,vzdyt je to novy

Vloženo

Smatej, oficialne skoda udava, ze spotreba oleja do 0,5 l je naozaj v norme. No je to blbost. Mne to zralo na kazdych 3000 km necely liter oleja a uznali to (po niekolkonasobnom reklamovani). Takze tvojich 0,4 l by za okolnosti, ze by si auto mal v zaruke mohlo byt priechodne ...

 

Avsak ak uz auto nemas v zaruke, neviem ci sa ti to vobec oplati riesit, resp. ako sa to da vyriesit. Viem len to, ze uplne sa problemu zbavis len vymenou motora ... Skus vymenit 5W-30 na 5W-40 a pretesnit v motore co sa da ... Mohlo by to min. pomoct.

Vloženo

Smatej, oficialne skoda udava, ze spotreba oleja do 0,5 l je naozaj v norme. ... Takze tvojich 0,4 l by za okolnosti, ze by si auto mal v zaruke mohlo byt priechodne ...

 

..... Viem len to, ze uplne sa problemu zbavis len vymenou motora ... Skus vymenit 5W-30 na 5W-40 a pretesnit v motore co sa da ... Mohlo by to min. pomoct.

Blbost výměna motoru a přetěsnění - jsou jediný dvě možnosti, kudy to může cákat. Buď netěsní turbo, pak se musí řešit těsnost ložisek turba, nebo netěsní vyhřátý stírací pístní kroužky a pak se musí vyměnit kroužky.

Vloženo

Zaujimave, lebo mne od vymeny motora uz olej nezerie (aspon som to nespozoroval), dokonca uz nepozorujem ani cierne olejove flaky na 5tych dverach a zadnom narazniku a auto prestalo nadmerne dymiet ... (co boli sprievodne javy nadmernej spotreby)

Vloženo

Říkáš to jako by se s výměnou kompletního motoru nevyměnilo zároveň i to, co jsem napsal já - já píšu, že není potřeba měnit CELEJ agregát za cca 80 klacků, ale že by měla stačit OPRAVA SKUTEČNÝ PŘÍČINY VYŠŠÍ SPOTŘEBY másla = jenom ty příslušný díly, který je možno označit za VINÍKY... Což je oprava v reálu koštující odhadem jen asi 25% nákladů na výměnu komplet agregátu.

Vloženo

Díky všem za reakce, zvážím možnosti co s tím a pak dám vědět jak jsem dopadl, co pomohlo. :) 

 

to Ekkar: podle zahraničních for jde o problém  pístní kroužky. 

Vloženo

Já tu samou informaci nemám ze zahraničního fóra, já ji mám od mechanika, ke kterýmu jezdím - tvrdí, že pokud se stírací kroužky vyhřejou, a že na to stačí jen malý přehřátí - tak že přestanou těsnit. 

A není proč mu nevěřit - kroužky jsou kalený, teda mají bejt kalený.... A nevztahuje se to jen na 1,4TSI - ty samý projevy jsou u 1,4 16V 74kW v jedničkový fábuli.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Mame 3 fabie rs a na kazdej ten isty problem. Na jednej je najazdenych 83000 a 1 l oleja dolievame kazdych 1400 km.na dalsich dvoch je to okolo 2000 km 1 l oleja. Olej 5w-30 castrol magnatec

Vloženo

Tak zkuste nechat ten nejhorší motor překroužkovat - koštuje to zhruba den na dílně a platbu kolem 10 000,-. V ceně je i výměna oleje a těsnění pod hlavu a spodní vanu - když přidáš nějakýho Palackýho navíc, budeš mít vyměněný i rozvody ...

Vloženo

Mame 3 fabie rs a na kazdej ten isty problem. Na jednej je najazdenych 83000 a 1 l oleja dolievame kazdych 1400 km.na dalsich dvoch je to okolo 2000 km 1 l oleja. Olej 5w-30 castrol magnatec

 

Ani sa nečudujem, keď do toho dávate takýto olej. Síce papierovo vyhovuje tomu, čo predpisuje manuál k autu, ale vzhľadom na výkon motora tam patrí niečo úplne iné. A hlavne tam nedávajte ten blbý Magnatec, čo je asi najviac predražená sračka ktorá sa dá kúpiť! Začnite tam pekne liať napr. lacnejší a lepší Shell Helix Ultra 5W-40 a skráťte interval výmeny oleja (max. 10-15 tisíc km/1 rok). Spotreba oleja nezmizne, lebo to je všeobecný problém týchto motorov (platí hlavne pre CAVE), ale mala by klesnúť.

A teraz priamo k autám. Aké sú to ročníky, resp. kódy motorov (CAVE, CTHE?) a akým štýlom sa na nich jazdí? Je ešte niektoré z áut v záruke? Ak áno, tak zvýšená spotreba oleja by sa u nich dala riešiť v servise. Obzvlášť, ak olej uniká cez výfuk, čo sa dá ľahko zistiť, lebo stačí auto dlhšie neumívať a olej bude na zadnom nárazníku.

 

Tu, aj na zahraničných fórach je o tom veľa vlákien, treba si to preštudovať.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Ahoj chlapi. Měli jste někdo problém kvůli oleji při STK na emisích?? Dneska mě vyhodili z emisí, že mám velmi vysoké hodnoty a jediné co mě napadá proč by mohly být vysoké je, že se spaluje i ten olej a ten zvyšuje emise nebo ten olej zacpal kat, ale diagnostika chybu katu nehlásí takže asi ne...

Vloženo

protokol z emisi mi vůbec nedal. jen mi řekl ze mam velmi vysoké hodnoty, že si mám zajet do servisu dát to dohromady. Protokol mi nedal asi proto, že mi vrátil všechny prachy jak kdybych tam nebyl...

Vloženo

Ja by som skúsil za nim behnúť a aspoň ofotiť napr z telefonom, ktoré hodnoty boli zle a potom riešiť, takto nevieš v čom je problém.

 

 

Ak by to bol olej tak 1.8tsi, ktoré niektore žerú 1l na 1000km by tiež neprešli.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...