Přejít na obsah

Benzin v oleji 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Já furt věřím v dobrý konec. Auto ve stavu ve kterém ho máš ty, nemůže přece servisák se zdravým rozumem takhle odbýt. A jak už jsem několikrát psal, všechno řeš se servisem, na ŠA se z vysoka vyser. Vůbec s nimi nekomunikuj. Nemáš s nimi žádné drobné.

Servis sám od sebe nový motor nezaplatí, budou se ohánět vyjádřením ze ŠA. Navíc je v tom nevinně a měl dobrou vůli to změřit atd. Hlavní padouch je v Boleslavi a nic než tvrdé lokty na tyhle velké firmy neplatí. Já bych napsal do ŠA, že s jejich závěrem nesouhlasím a vypsal všechny kroky, které budu podnikat dále, tj. např. ČOI, ale hlavně medializace všude možně. Negativní reklama je asi to jediné, čeho se oni bojí. Plus bych připojil nějaké řeči o dobrém jménu firmy, zklamaném zákazníkovi, navždy poškozené důvěře v jejich produkty apod.

Já jsem takhle vytloukl proplacení opravy indukční desky Ikea, koupené ve zlevněném zboží z expozice. Když jsem ji kupoval, dávali 5letou záruku na všechny (i ty zlevněné) spotřebiče, o čemž jsem se před koupí ujistil. Desku za 10k s pouze dvouletou zárukou bych si totiž ani náhodou nekoupil. Jenže když se těsně před koncem záruky vysypala, nějak se k tomu nechtěli znát, protože mezitím změnili záruční podmínky na zlevněné zboží. Trval jsem pořád na svém (a taky jsem byl v právu) a nakonec jsem po asi 10 mailech dosáhl svého. Dvakrát mi to zamítli, pořád si to přehazovali jako horký brambor, ale potom se mi sami ozvali, že opravu proplatí. Z hlediska peněz je to ve srovnání s tebou prkotina, ale nasraný jsem byl taky dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mne napadlo,sežen par odborných článků o vlivu paliva v oleji a na to se odkaz,to,že se 20%paliva pri druhé zkoušce odpařilo neznamená,ze je olej zas ok,podle mne je znehodnocen,a ty přec nemusíš měnit olej 2x mesicne,podobné stanovisko ti da i soudní znalec.taky bys mohl trvat na tom,ze v rámci záruky,asi na základě vyjádření znalce,ti budou zdarma měnit olej kdy si zamaneš,resp. Když ti přibyde víc jak 2% paliva v oleji,pac olej sám nenakyne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pár vyjádření už mám, něco mě poskytnul froggy, něco jsem si na dotaz nechal poslat já. Všichni se tak nějak shodli, že max. jsou 4% na výměnný cyklus. Jenom Shell mě teda překvapil, že mají povolenou hranici až 10%, ale i to hravě překonám :-) Určitě to využiju, odkazuji se na to ve stížnosti na reklamaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stížnost na reklamaci + všechy dokumenty, jsem doporučeným dopisem poslal prodejci, kde jsem auto kupoval a vlastně reklamoval. Kopii stížnosti a podrobný popis problému jsem poslal mailem na zákaznickou linku škodovky. Tak jsem zvědavej co se bude dít. Dal jsem si s tím práci a několikrát jsem prostudoval návod, abych nevynechal nějaký detail. Samozřejmě nic o tomto problému tam není a to co uvádí servis je teda v rozporu s návodem. Dokonce jsem narazil na zajímavou věc: Nepřidávejte žádné přísady do oleje - hrozí nebezpečí rozsáhlého poškození dílů motoru! (str.160, provozní pokyny). Jsem zvědavej jak tohle vysvětlí :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že problém je v datech a že ho vyvolalo umístění katalyzátoru hned za turbo.

Když si sestra koupila FII 1,2 TSI 63kW, stěžovala si, že když jedou k manželovým rodičům na Vysočinu, že má o 2,5 l vyšší spotřebu než na cestě zpátky.

To je přece nesmysl, že?

Jenže když jsem se podíval do dat, zjistil jsem, že do 4000 otáček a do 3/4 plynu jede motor lambda 0,998, ale po překonání obou podmínek skočí na 0,765.

K čemu tak ukrutné množství benzínu?

Pro srovnání uvádím, že závodní motory se seřizují na lambda 0,88 atmosférické (a na 0,85 přeplňované), aby měly bez ohledu na spotřebu maximální možný výkon.

Výkon motoru lambda 0,765 sníží, spotřebu zvýší, ten přebytečný benzín se smývá s olejem do vany a znehodnocuje tak olejovou náplň.

Jediné vysvětlení jsem našel v metodice EURO-5, kde zmizelo těch 40 sekund, které tam u minulých EURO norem byly na ohřátí motoru. Teď už se škodliviny jímají hned po nastartování. A tak se katalyzátor umístí co nejblíž k motoru (v tomhle případě k turbu), aby se ohřál a začal fungovat co nejdřív.

Jenže co s tím pak na dálnici, aby katalyzátor neshořel? Tak se takhle zalije benzínem a odparné teplo benzínu katalyzátor ochlazuje.

V uvedeném režimu jsem naměřil 6% CO ve výfukových plynech. Když jsem sousedovi tryskoval a seřizoval Žigulíka, aby jel a měl reakce na přidání, bylo ve výfukových plynech 1,9% CO (motor EURO-nic bez katalyzátoru, že?).

Takže výrobce dodává motor, který v určitém režimu emituje 3 x tolik škodlivin než desítky let starý motor, ale chlubí se plněním EURO-5. Zákazník si ekologicky výtečný motor rád koupí a sám zvýšenou spotřebu paliva zaplatí...Dokonalé, že?

Tak mi to brácho předělej.

Ty jsi se zbláznila, ten katalyzátor shoří.

Napřed se musí předělat výfuk, umístit katalyzátor někam do půlky délky auta, aby byl dost daleko od turba, pak se musí korektně prodloužit kabely od obou lambda sond, aby před a za něj dosáhly a teprve pak můžu za odměnu předělat bohatost nahoře.

Do té doby nejezdi přes 4000 otáček a měň olej po 10000 km ať máš úplnou jistotu, že nemáš olej naředěný benzínem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to ještě něco dalšího.

Protože u sestry na měrce hladina nerostla.

Tedy - špatné bylo, že ani neklesala.

To je u přeplňovaného motoru neobvyklé,

protože labyrintová těsnění hřídele turbodmychadla nikdy 100%-ně účinná nejsou

a tak nějakou, třeba malou, spotřebu oleje turbomotor vždycky mít musí.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tondo,pravdu máš,ale jen částečnou,kdyby to tak bylo,tak největší problém mají HTP a u nich k přibívání oleje nedochází.TSI jde při jízdě po dálnici max na 3500 ot,samozřejmě podle toho,jaký je kdo dobytek.Další věc je,že při tonhle režimu se stačí benzín z oleje odpařovat,čímž samozřejmě dochází k dalšímu obohacovaní přes odparku.Že jsou dnes motory konstruovány a převodovky odstupňovány naprosto nesmyslně a jen z ohledem na měřící cyklus podle EU o tom bohužel není sporu.

Sorry za překlepy nefunguje mi backspace.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tondo,pravdu máš,ale jen částečnou,kdyby to tak bylo,tak největší problém mají HTP a u nich k přibívání oleje nedochází.TSI jde při jízdě po dálnici max na 3500 ot,samozřejmě podle toho,jaký je kdo dobytek.Další věc je,že při tonhle režimu se stačí benzín z oleje odpařovat,čímž samozřejmě dochází k dalšímu obohacovaní přes odparku.

No, on je benzín směs uhlovodíků, takže má jak lehké, tak těžší složky.

Určitě se ty lehčí dokáží odpařit a zmizet odvětráním karteru a víka zase pryč přes motor.

Lambda pochopitelně o jejich přítomnost zkoriguje bohatost, takže motoru se tak nic v bohatosti nemění.

Ale ty těžké složky v oleji zůstanou a znehodnocují jeho mazací schopnosti.

Jaký dobytek? Ségra jezdí něžně jako dívka - tachometrových 140 - 150 km/h, žádné blázniviny.

Ale to se asi právě pohybuje někde okolo splnění obou podmínek pro to děsné obohacení.

No a cestou tam asi o chloupek víc pootevře plyn a hned je to celé jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

protože tyhle motory prostě chladí benzínem, nic víc.... v zátěži to prostě žere hrozně moc.

Chladí katalyzátor, který je nesmyslně umístěný hned za motor, kde by bez tohohle chlazení hned shořel.

Když se podíváš na automobilové soutěže a průjezd nějakého vozu WRC, tak to co zezadu výfuku uvidíš je oranžové kolečko v něm.

U toho auta je totiž katalyzátor (a kovový, ne keramický) ta poslední část výfuku. A stejně toho má dost, protože je rozžhavený do oranžového žáru.

Jenže technický předpis pro WRC říká jen, že bohatost nesmí překračovat 2,0% CO (tak bohaté to nikdo nemá, protože to nejede) a o uhlovodících a kysličnících dusíku neříká nic a že rozdíl bohatosti před a za katalyzátorem musí být aspoň 40%.

Když už používají výrobci aut keramické katalyzátory, tak ať je umístí tak daleko od motoru, že neshoří ani když v Praze dám plný plyn a sundám nohu z plynu až v Brně. Já netrvám na tom, aby katalyzátor byl ohřátý hned. Já jsem trpělivý a klidně bych počkal.

Tak jak to je je to nesmysl, protože je to v konečném efektu na emise horší. Ať mi nikdo nevykládá, že auto s vyšší spotřebou je ekologičtější, než auto se spotřebou nižší, kterou by mohlo mít, kdyby byl katalyzátor dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně chlazení katu benzínem nerozumím jedné věci. Při velkém zatížení motoru se katalyzátor nespáleným benzínem chladí, ale když se bude auto roztahovat, tak nespálený benzín ve výfuku může katalyzátor spálit. Nějak mně to nejde dohromady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když motor jede s popsaným přebytkem benzínu - lambda 0,765 - tak ve výfukových plynech není žádný kyslík, který by mohl vést k hoření toho přebytku benzínu. A tak ten se jen odpaří - tím ochladí - ale nevzplane.

Jenže když motor neběží a výfuk vč. katalyzátoru je plný vzduchu, tedy i kyslíku, kdo ví, co nastane, když motor chytne a v katalyzátoru je ještě navíc benzín?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale když motor chytne, tak spálené plyny vyfouknou kyslík s benzínové páry z katu. A benzín, který v katu zbyde, tak už nemá kyslík. Leda, že by nešlo o spálení v důsledku hoření benzínu s kyslíkem, ale o nějakou katalickou reakci. Ale ta by měla vadit i při normálne fungujícím katalizátoru.

 

Já osobně moc nevěřím teorii o možném pošlození katalizátoru při roztahování auta. Při každém startování (když motor nechytne při první otáčce) se dastane do výfuku nespálené palivo, startování pomocí startovacích kabelů je prakticky (z pohledu přísunu nespáleného paliva do výfuku) stejné jako roztahování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dva dny jsem sbíral odvahu vytáhnout měrku,přece jen teť v zimě toho moc nenajezdím a převládají trasy do 15 km,no nebudu napínat,nepřibyl ani ťuk.Najeto mám 32400,takže o nějaké vlastnosti motoru nemůže být v žádném případě řeč.To by snad dělalo teť v zimě,kdy se olej s bídou na 10 kilometrech ohřeje na 60 stupňů,každému...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...