Září 18, 201212 r Autor Tak jsem dneska zase odvzdušňoval oba zadky. Napadlo mě, jestli někde necestuje bublinka vzduchu dolů a zase nahoru (myslím třeba vpředu až u hydroagregátu) místo aby se protlačila trubkou až dozadu a tak jsem zvedl zadek auta. Bohužel auto svíralo s podlahou úhel jen asi o 30 stupňů a pak už se přední nárazník opřel o zem. Asi to k něčemu bylo, protože brzdový pedál je při brždění o několik milimetrů výš než byl a i zadky brzdí víc než předtím. Ovšem pravý zase míň... Takže jsem už zažil následující stavy: 1) brzdy v původním stavu - nic moc 2) po výměně tlumičů a pružin za HP a současně i zadních silentbloků ve spodních ramenech přední nápravy za plné a uložení zadní nápravy za polyuretanové - auto začalo nejen podstatně líp fungovat v zatáčkách, ale i o poznání líp brzdit - má to logiku, že když kolo neposkakuje ve vzduchu, ale je víc na silnici, dokáže přenést i větší brzdný účinek - ovšem pořád se auto při brždění ježilo - takové to, že se při brždění nepřisaje k silnici i zadek 3) po výměně zadních kotoučů vlastně totéž co ad 2 4) po výměně i předních kotoučů a všech destiček - stav který popisuji v prvním příspěvku 5) na o teď je to tak, že přední kotouče jsou po testování velmi horké, LZ je horký a PZ teplý - auto už se při brždění neježí. Mimochodem - celkový brzdný účinek je tak velký (ve srovnání se stavem ve kterém jsem to koupil), že přemýšlím jaké gumy pořídit, aby ho byly schopné přenášet. Tak co dál? Znovu odvzdušňovat? Zvednout zadek ještě výš? Vyměnit hadičky vzadu u třmenů? Něco jiného? PS: Na STK znovu nejedu - to říkám rovnou. Sice soused na ní pracuje, přesněji řečeno měří emise, ale to je hned vedle a tak když bych s ním ráno jel, dostanu se na měření souměrnosti ještě před prvním zákazníkem. Prosím, abyste považovali za prokázané, že když říkám, že pravý zadek brzdí míň, že to prokáží i válce na STK a nemusí se to zase ověřovat. Upraveno Září 18, 201212 r od Tonda-B
Září 18, 201212 r Ne, bublinka cestovat nemůže. Ne tak rychle. Pokud v normálním tempu odvzdušňuješ, tak ne. Zvedat zadek je zbytečné. EDIT: Myslím: ..... nemůže cestovat proti proudu. Upraveno Září 18, 201212 r od Wojnar
Září 18, 201212 r Autor Ještě mě napadlo, jestli má nějaký význam, že od začátku ruční moc nebrzdí a zabírá až nahoře. To je přes všechny uvedené změny pořád stejné. Nebo to nevypovídá nic o ničem?
Říjen 14, 201212 r Jaký ,když má ABS tak tam žádný omezovač není. Pokud ti moc nebrzdí ani ruční brzda mohl by být problém i uvnitř pístku - samostav nevymezí dostatečně volný krok, ale při brždění provozní brzdou by to nemělo mít takový vliv a mělo vy se to srovnat. Podívej se jak máš toto:
Říjen 14, 201212 r Autor Ten problém má asi opravdu počátek u ruční brzdy. Na tom pravém třmenu se nevrací páka ruční brzdy. Lanka v bowdenech chodí volně, na levém třmenu vezmu za páku a po malém pohybu je to na konci a brzdí a když ji pustím, vrátí se sama zpátky. Na pravé straně je ten pohyb páky víc než dvojnásobný, ale páka zůstane kam ji natočím. Vrátit ji musím zase rukou. Tak si myslím, že uvnitř třmenu prasklo vratné perko, jeho kousky někam zapadly a blokují pohyb pístku. Tenhle týden bych měl mít nové třmeny, tak uvidím jak to bude vypadat s nimi.
Říjen 14, 201212 r No tak to je jiná, teď vyměň třmen a jezdi dál. Tady jsem ti to psal, už mohlo být po problému
Říjen 14, 201212 r Autor Si tak lidi žijou... Jo, úzkých třmenů - na kotouče bez vnitřního chlazení - měli, že by se jimi dala přehradit Vltava. Ale na RS-ové čekám.
Listopad 8, 201212 r Autor Ráno zavolám a večer ho mám. Odkud a za kolik? Jestli můžu poprosit o informaci. Za chvíli to budou 2 měsíce a třemeny nejsou. Ne že bych se mezitím nudil - vyměnil jsem převodovku (při tom jsem byl mile překvapen, že je tam skoro nová spojka. Sice LUK a mně by se víc líbila SACHS, ale i to mě přijemně překvapilo.), taky ložisko v levém předním kole a zítra mě tedy znova čeká geometrie. Jen mě už pomalu přestává bavit poslouchat že posílali mail do Německa a nemají odpověď.
Listopad 8, 201212 r Vem je u našich členů: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1u0615423-zadni-brzdovy-trmen-levy-oe-4059.html http://www.cc-autodily.cz/trmen-kot-brzdy-zadni?brand=SKODA&model=OCTAVIA
Prosinec 3, 201212 r Autor Hm... Fakt to funguje. Jeden večer jsem objednal, druhý den potvrdili. 3.pracovní den dodali. Hned ti první - Plzeňáci.
Prosinec 4, 201212 r Autor To jo. Až přemýšlím, jestli ji nemám trochu povolit jak nízko je ta ruční už zabržděná. Ale po odbrždění se kola točí volně. Porod je ale zase to odvzdušnění. Po výměně zadních třmenů odvzdušnění klasicky - napřed zadky, pak předky. Pedál nic moc. Dneska trochu lepší, ale zase jeden předek brzdil víc a druhý míň. Takže 2 bary tlaku do brzd, odvzdušnění hydroagregátu přes VAG (při tom z pravého předku vylezly 2 bublinky - čert ví, kde se tam vzaly). Pak zase kolem dokola odvzdušnit. Pedál vypadá slušně i když by o pár mm výš být mohl. Tak uvidím jak se to vyvine.
Prosinec 4, 201212 r Musíš odvzdušňovat do kříže, nejprve druhý okruh a pak první, dělat zadní a pak přední je nesmysl. Když odvzdušníš nejprve první okruh, tak ti zatlačí valeček na druhem okruhu, který je zavzdušněn a jsi v háji. Upraveno Prosinec 4, 201212 r od VAG BoBo
Prosinec 18, 201212 r Autor Konečně změna k výrazně lepšímu. Dal jsem i dozadu destičky z materiálu DS3000. Teď mám poprvé pocit, že ty brzdy fungují tak, jak bych si asi představoval že mají fungovat. Ovšem přední kotouče jsou už ojeté skoro na výměnu a přední disky vyčistit nejdou. Myslel jsem, že je to prach z destiček, ale když vidím ty kotouče, tak myslím, že jsou to spíš žhavé okuje z litiny kotoučů, které se vpálily do laku disků. Takže to s vyčištěním moc dobře nevidím. Tak aspoň že ty brzdy jsou už OK. Upraveno Prosinec 18, 201212 r od Tonda-B
Prosinec 18, 201212 r Pokud nemáš leštěná kola, tak to vem kyselinou solnou, ta to určitě vyčistí. Tu používám na kola já. 1 litr za cca 40,- Kč.
Prosinec 22, 201212 r Autor Nevím, co jste koupili svému mazlíkovi k Vánocům Vy, ale já přední kotouče. Takže teď když přijdu do garáže, vrtí výfukem..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.