Přejít na obsah

Výměna oleje a jaký olej do 1.6 TDI CR 77 kW


gosh

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Kolega se mě ptal že má aktuálně najeto skoro 15t km od výměny a při výměně jsme toho moc nevypustili, kudy by to mohlo utíkat ba naopak být odběr oleje.

Plastový kryt jsme sundali, vše suché, nikde žádný únik oleje ani prosak. Zespod taky sucho, tak jsem mu sdělil když auto nehulí, tak asi turbo no.

Před výměnou oleje tam měl 1/2 (mezi spodní a horní ryskou). Není to žáden závodník, jezdí spíše delší trasy ale blbla mu v poslední době regenerace protože mu odešlo čidlo rozdílového tlaku nasávaneho vzduchu DPFka nebo jak se to jmenuje, stejně jako mě :D akorát má najeto méně KM okolo 130t, mohlo to mít vliv? Olej lije origo škodovácký a olej.filtr vždy MANN.

Editováno: , autor: Grooverider
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dobrý deň.
Vlastním Octaviu 1.6 TDI 77kW 2011
5x po sebe som dával Shell Helix Professional Ultra AV-L 0W-30.
Predtym som dával 5W-30 len Shell ho prestal vyrábať.
Ja som spokojný s tým 0W-30, spĺňa normu výrobcu VW 507.00.
Motor má 15 000km neberie olej ani 1dcl a to ma 200 000km.
Dnes má ale šokoval mechanik, ktorý mi oznámil, že už vraj nikto tento olej nedáva, že všetci prešli na nejaký nový HX8 5W-30.
Viete mi poradiť, čo je lepšie? Plánujem meniť olej naďalej po 15tkm, jazdím dlhšie trasy na mesto mam toyotu v benzíne vďaka.
P.S. auto ma chip na 108kW ak to pomôže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě motor nebral do 300 000 ani deci oleje, od 300 000 bere tak 0,1 - 0,2 dcl na 1000 km. Většinou dlouhé trasy dálničního typu.

Používám olej Millers Oil EE Longlife 5W40. Rozhodně byl rozdíl, když jsem na ten olej přešel z toho původního. Nižší vibrace, rychlejší zahřátí oleje, a i o deci či dvě nižší spotřeba a také rychlejší chlazení oleje v létě na dálnicích. JInak jsem měl na začátku standardní Shellácký olej, pak jsem zkoušel Texaco Havoline Ultra S 5W-40, ale tak jsem o tom nebyl přesvědčený. U Millers Oil jsem vcelku spokojený.

Ted přemýšlím jít na vyšší viskozitu, pokud tady bude pořád únik. Jinak turbo a dpfko ještě originální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten olej je pre PD 505.01 ale jasne je C3 môže byť aj pre CR. 

Skúšal som už aj liqui moly stal 2x toľko co shell, asi ako ten millers ale rozdiel žiadny. 

Spotreba rovnaká, motor je tichý aj pri 0w 30.

Ten shell 0w je výborný do mrazu, rýchlejšie sa zohreje. 

5l stojí 23e, radšej vymením častejšie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano 5W40 oleje s C3 do CR od VW lze použít, ale nemá to žádný pádný důvod.

Ta zmiňovaná vyšší viskozita je jen u zcela nové náplně a u 5W40 C3 už po 1000 km klesne pod úroveň 5W30  507.00 a při 10K km už je o proti 507.00 na polovičních hodnotách, takže jde čistě o placebo efekt. Při 5K najetých KM a zahřátém oleji, nepoznáte v tekutosti rozdíl.

5W30/0W30 s 507.00 je prostě pro tyto motory nejlepší řešení.

Rychlí sešup viskozity u 5W40 C3 byl důvod vyvinutí olejů 5/0W30 s normou 507.00, které jsou stabilní a viskozitu neztrácí ani po 20K km. 5W40 je prostě krok zpět.

 

Jestli ho i přes to někdo chce používat, důrazně doporučuji měnit nejpozději do 10K km.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S viskozitou máš pravdu, klidně tomu i věřím, kdyby k tomu byla nějaká studie, určitě by to také pomohlo, neb k takovým datům je těžké se dostat. Já volil 5w-40 na základě svých potřeb, kdy jezdím více delší trasy (od 200 do 1800 km za den), většinou po dálnicích (ca 70% jízd), kdy je motor dlouhodobě namáhán a překračuji otáčkami i ty 3000 o/min. (Okamžitá teplota oleje přes léto atakuje i 120°C, dle mého se 40 chladí lépe, jak 30, u které ta teplota nepadá tak rychle k nějakým 110°C). Z toho důvodu jsem šel do 40. Dalši důvod byl hrubší a silnější olejová vrstva, to mi pomohlo trošku oddálit ztáru oleje až na 300k km. Zkoušel jsem v průběhu periody na 40 změnu na 5w-30, ale tam ta žravost oleje dosahovala neskutečných rozměrů, proto jsem skočil ihned nazpět na 5w-40. Jelikož ten olej měním ca co 3 měsíce a nyní dolejvám v průběhu cyklu asi 2,5 litru nového oleje, tak má motor pořád svěží část oleje. Proto mě to i tak netrápí. Je otázka, zda-li v mém případě přejít na jiný olej, resp. na 30, ale já za sebe, pocitově z motoru a jízdy asi zůstanu u té 40. Být to auto na jiné využítí a jízdní trasy, tak zůstanu u té 30, ale v tomto směru jsem jisté specifikum, kdy si to auto individualizuji (např. nižší převodový poměr u 5. stupně a tím snížení otáček o ca 400 o/min na 5. převodovém stupni, tím i nižší teplota oleje, resp. ta teplota neskáče do neskutečně vysokých čísel, ale opět, nikomu bych to asi nedoporučil, pokud nebude vědět, na co to mít a co s tím dělat, vč. o něco vyššího vytáčení 4. stupně, ale to už jsme OT, neb je to opět navázáno na ty dálnice).

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě při vysoké zátěži začne ten 5W40 selhávat takže i když tam leješ 5W40 aby tolik olej nemizel, tak tím vlastně jen opotřebení motoru urychluješ.

2.5l je na CR TDI hodně. To ti regeneruje každých 100 km ne ? Pokud ti za 15K km zmizí víc jak polovina náplně tak by jsi měl spíš hledat důvod proč to mizí. Viděl jsem několik firemních passatů s 1.6 TDI přes 500K km kterým olejová náplň vydržela celý dlouhý interval (cca 25K km)

 

Pochybuji že to mizí přes písty, zkusil bych se podívat jestli to nebere turbo, jednak uvidíš olej v sací potrubí (pokud to je turbem) a jednak by ti měl olej přestat mizet pokud nebudeš dávat víc jak půlku plynu... Turbo je sice u 1.6 TDi spolehlivá součástka, ale sem tam se najde kus, který odsává hodně oleje z motoru...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě.. mě to příjde také hodně. Ale zatím to nechávám. Mám v plánu generálku motoru a auta. Takže nyní to přežít a pak, až bude možnost rozebrat, vyměnit co se dá a dát auto dokupy. Na regeneraci zatím nemám kablík. Resp. nevím jak to odečítat, ale nepocituji dřívější regeneraci (vyšší otáčky etc.).

Já mám právě pocit, že to jde přes písty. V motoru to dle mého "jakoby" drhne, nebo je tam slyšet nezdravý zvuk přirovnatelný k lehkému drhnutí drátěnky. Takové lehké echo. Sem tam...

A pak můžu zase začít s 5w-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...