Plush Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Ahoj u 1.6 tdi s DPF je výměna stejná jako u 1.9 bxe? není tam něco jinak? radši se ptám s DPF mám zatím respekt ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plush Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Dáváte někdo http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/665-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-5L Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra B. Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 Od druhé výměny dávám toto:https://www.eshop-car.cz/cz-detail-495598-total-quartz-ineo-long-life-5w-30-5l.html Do obou aut, jeden 66kw, jeden 77kw, v Seatech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plush Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 (editace) koukám cena dobrá, ja bral zatím Mobil, co mě bylo řečeno asi top mezi oleji... liju to i do BXE Supa Editováno: 16. Červenec 2019, autor: Pawouk Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra B. Vloženo 16. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2019 No jelikož měním olej cca 2x za rok na obou autech, vždy cca po 12-13tis km tj 7let, můžu říct žet že olej který tam leju je ok :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grooverider Vloženo 14. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2019 (editace) Kolega se mě ptal že má aktuálně najeto skoro 15t km od výměny a při výměně jsme toho moc nevypustili, kudy by to mohlo utíkat ba naopak být odběr oleje. Plastový kryt jsme sundali, vše suché, nikde žádný únik oleje ani prosak. Zespod taky sucho, tak jsem mu sdělil když auto nehulí, tak asi turbo no. Před výměnou oleje tam měl 1/2 (mezi spodní a horní ryskou). Není to žáden závodník, jezdí spíše delší trasy ale blbla mu v poslední době regenerace protože mu odešlo čidlo rozdílového tlaku nasávaneho vzduchu DPFka nebo jak se to jmenuje, stejně jako mě :D akorát má najeto méně KM okolo 130t, mohlo to mít vliv? Olej lije origo škodovácký a olej.filtr vždy MANN. Editováno: 14. Srpen 2019, autor: Grooverider Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Veigend Vloženo 15. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2019 Jestli má mezi ryskami, tak přece nedává smysl, abyste nevypustili všechno [emoji848] leda by byla nějak ohnutá vana... Kdyby to žralo olej, tak to uvidíš hlavně na rysce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grooverider Vloženo 16. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2019 Nerozumíme si, před výměnou oleje to měl přesně uprostřed rysek tzn. že mu něco spapalo olej a to množství cca 1-1,5L oleje, protože když provádíme výměnu, tak lijeme přesné množství předepsané výrobcem + 2-3dcl na zalití nového olej.filtru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Veigend Vloženo 16. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2019 Aha... No a není náhodou to množství mezi ryskami maximálně pár stovek ml? Ale jak si řekl, možná turbo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 12. Duben 2020 Sdílet Vloženo 12. Duben 2020 Dobrý deň.Vlastním Octaviu 1.6 TDI 77kW 20115x po sebe som dával Shell Helix Professional Ultra AV-L 0W-30.Predtym som dával 5W-30 len Shell ho prestal vyrábať.Ja som spokojný s tým 0W-30, spĺňa normu výrobcu VW 507.00.Motor má 15 000km neberie olej ani 1dcl a to ma 200 000km.Dnes má ale šokoval mechanik, ktorý mi oznámil, že už vraj nikto tento olej nedáva, že všetci prešli na nejaký nový HX8 5W-30.Viete mi poradiť, čo je lepšie? Plánujem meniť olej naďalej po 15tkm, jazdím dlhšie trasy na mesto mam toyotu v benzíne vďaka.P.S. auto ma chip na 108kW ak to pomôže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Veigend Vloženo 12. Duben 2020 Sdílet Vloženo 12. Duben 2020 Když se podíváš do mazacího plánu shell, tak zjistíš, že "prémiový" je označen ECT C2/C4. "Standardní" je HX8 a "použitelný" je AV-L... V praxi mám ale pocit že mezi AVL a ECT neni žádný rozdíl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 13. Duben 2020 Sdílet Vloženo 13. Duben 2020 Ma výhodu 5W-30 oproti 0W-30? Auto nie je hlučné, olej sa v zime ohrieva skôr ako ked som mal 5W. Dik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 13. Duben 2020 Sdílet Vloženo 13. Duben 2020 nemá žiadnu výhodu , aj OE Škoda už je SHELL 0w30 ... je to úplne jedno čo tam naleješ , nech to má 507.00 a hotovo ... Mechanicky opotrebený tento motor nájdeš tak jeden zo stotisíc kusov , toho by som sa nebál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 13. Duben 2020 Sdílet Vloženo 13. Duben 2020 0W30 má kvalitnější základ, proto je i dražší. Je to lepší olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 14. Duben 2020 Sdílet Vloženo 14. Duben 2020 takze ostavam pri Helix Ultra AV-L 0W-30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 15. Duben 2020 Sdílet Vloženo 15. Duben 2020 U mě motor nebral do 300 000 ani deci oleje, od 300 000 bere tak 0,1 - 0,2 dcl na 1000 km. Většinou dlouhé trasy dálničního typu. Používám olej Millers Oil EE Longlife 5W40. Rozhodně byl rozdíl, když jsem na ten olej přešel z toho původního. Nižší vibrace, rychlejší zahřátí oleje, a i o deci či dvě nižší spotřeba a také rychlejší chlazení oleje v létě na dálnicích. JInak jsem měl na začátku standardní Shellácký olej, pak jsem zkoušel Texaco Havoline Ultra S 5W-40, ale tak jsem o tom nebyl přesvědčený. U Millers Oil jsem vcelku spokojený. Ted přemýšlím jít na vyšší viskozitu, pokud tady bude pořád únik. Jinak turbo a dpfko ještě originální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš Veigend Vloženo 15. Duben 2020 Sdílet Vloženo 15. Duben 2020 Počkej, jako že používáš olej, který nesplňuje normu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 15. Duben 2020 Sdílet Vloženo 15. Duben 2020 Ten olej je v poho, pokreje i tu slavnou 507.00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 15. Duben 2020 Sdílet Vloženo 15. Duben 2020 Ten olej je pre PD 505.01 ale jasne je C3 môže byť aj pre CR. Skúšal som už aj liqui moly stal 2x toľko co shell, asi ako ten millers ale rozdiel žiadny. Spotreba rovnaká, motor je tichý aj pri 0w 30. Ten shell 0w je výborný do mrazu, rýchlejšie sa zohreje. 5l stojí 23e, radšej vymením častejšie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 16. Duben 2020 Sdílet Vloženo 16. Duben 2020 Pri originál olejoch je tiež na výber 5W30 vs 0W30. G052195M4 vs GS55545M4 Predpokladam, že 0W vyrába Shell a je to preobaleny AV-L Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 17. Duben 2020 Sdílet Vloženo 17. Duben 2020 (editace) Ano 5W40 oleje s C3 do CR od VW lze použít, ale nemá to žádný pádný důvod. Ta zmiňovaná vyšší viskozita je jen u zcela nové náplně a u 5W40 C3 už po 1000 km klesne pod úroveň 5W30 507.00 a při 10K km už je o proti 507.00 na polovičních hodnotách, takže jde čistě o placebo efekt. Při 5K najetých KM a zahřátém oleji, nepoznáte v tekutosti rozdíl. 5W30/0W30 s 507.00 je prostě pro tyto motory nejlepší řešení. Rychlí sešup viskozity u 5W40 C3 byl důvod vyvinutí olejů 5/0W30 s normou 507.00, které jsou stabilní a viskozitu neztrácí ani po 20K km. 5W40 je prostě krok zpět. Jestli ho i přes to někdo chce používat, důrazně doporučuji měnit nejpozději do 10K km. Editováno: 17. Duben 2020, autor: 15degren 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 17. Duben 2020 Sdílet Vloženo 17. Duben 2020 5w30 už OE olej nie je , majú zmluvu na Shell takže už je len 0w30 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 17. Duben 2020 Sdílet Vloženo 17. Duben 2020 S viskozitou máš pravdu, klidně tomu i věřím, kdyby k tomu byla nějaká studie, určitě by to také pomohlo, neb k takovým datům je těžké se dostat. Já volil 5w-40 na základě svých potřeb, kdy jezdím více delší trasy (od 200 do 1800 km za den), většinou po dálnicích (ca 70% jízd), kdy je motor dlouhodobě namáhán a překračuji otáčkami i ty 3000 o/min. (Okamžitá teplota oleje přes léto atakuje i 120°C, dle mého se 40 chladí lépe, jak 30, u které ta teplota nepadá tak rychle k nějakým 110°C). Z toho důvodu jsem šel do 40. Dalši důvod byl hrubší a silnější olejová vrstva, to mi pomohlo trošku oddálit ztáru oleje až na 300k km. Zkoušel jsem v průběhu periody na 40 změnu na 5w-30, ale tam ta žravost oleje dosahovala neskutečných rozměrů, proto jsem skočil ihned nazpět na 5w-40. Jelikož ten olej měním ca co 3 měsíce a nyní dolejvám v průběhu cyklu asi 2,5 litru nového oleje, tak má motor pořád svěží část oleje. Proto mě to i tak netrápí. Je otázka, zda-li v mém případě přejít na jiný olej, resp. na 30, ale já za sebe, pocitově z motoru a jízdy asi zůstanu u té 40. Být to auto na jiné využítí a jízdní trasy, tak zůstanu u té 30, ale v tomto směru jsem jisté specifikum, kdy si to auto individualizuji (např. nižší převodový poměr u 5. stupně a tím snížení otáček o ca 400 o/min na 5. převodovém stupni, tím i nižší teplota oleje, resp. ta teplota neskáče do neskutečně vysokých čísel, ale opět, nikomu bych to asi nedoporučil, pokud nebude vědět, na co to mít a co s tím dělat, vč. o něco vyššího vytáčení 4. stupně, ale to už jsme OT, neb je to opět navázáno na ty dálnice). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 17. Duben 2020 Sdílet Vloženo 17. Duben 2020 (editace) No právě při vysoké zátěži začne ten 5W40 selhávat takže i když tam leješ 5W40 aby tolik olej nemizel, tak tím vlastně jen opotřebení motoru urychluješ. 2.5l je na CR TDI hodně. To ti regeneruje každých 100 km ne ? Pokud ti za 15K km zmizí víc jak polovina náplně tak by jsi měl spíš hledat důvod proč to mizí. Viděl jsem několik firemních passatů s 1.6 TDI přes 500K km kterým olejová náplň vydržela celý dlouhý interval (cca 25K km) Pochybuji že to mizí přes písty, zkusil bych se podívat jestli to nebere turbo, jednak uvidíš olej v sací potrubí (pokud to je turbem) a jednak by ti měl olej přestat mizet pokud nebudeš dávat víc jak půlku plynu... Turbo je sice u 1.6 TDi spolehlivá součástka, ale sem tam se najde kus, který odsává hodně oleje z motoru... Editováno: 17. Duben 2020, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petanecek Vloženo 17. Duben 2020 Sdílet Vloženo 17. Duben 2020 No právě.. mě to příjde také hodně. Ale zatím to nechávám. Mám v plánu generálku motoru a auta. Takže nyní to přežít a pak, až bude možnost rozebrat, vyměnit co se dá a dát auto dokupy. Na regeneraci zatím nemám kablík. Resp. nevím jak to odečítat, ale nepocituji dřívější regeneraci (vyšší otáčky etc.). Já mám právě pocit, že to jde přes písty. V motoru to dle mého "jakoby" drhne, nebo je tam slyšet nezdravý zvuk přirovnatelný k lehkému drhnutí drátěnky. Takové lehké echo. Sem tam... A pak můžu zase začít s 5w-30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.