Přejít na obsah

divný zvuk prevodovky


marfan

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám taký menší problém s prevodovkou. Pri volnobehu, keď nemám zošliapnutý spojkový pedál má prevodovka taký divný zvuk ako by bolo nejaké ložiško opotrebované. Pri jazde to zo zvyšujúcim sa prevodovím stupňom ten zvuk stratí. Jedine kedy je počuť je keď idem na 5ke 55km/h. Mohli by ste mi niekto poradiť že čo to spôsobuje a či to je závažné alebo nie, aká je tam zlá súčiastka a kde hu kúpiť. Vopred ďakujem za odpovede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

má to najazdené 175 000km .....ono to robí aj keď stojím a trocha zvýšim otáčky na volnobehu a začne to ten zvuk rozmýšlal som že či to neni vypínacie ložisko.....čo sa týka oleja to teda neviem....moj otec chodí na roomstri a má tam tolko isto km a nerobí mu to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ke každému motoru je přižazena převodovka s jiným kodem. Jsou různé stálé převody, jiné převodové poměry. Kod převodovky maš natražený přímo na převodovce, nebo v datovém štítku a to v servisce ,nebo na nálepce v kufru. bylo by vhodné sehnat převodovku se stejným kodem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nerozebereš nemáš jistotu, že je to právě tato závada.

Když nám na O1. začala převodovka vydávat takové nějaké zvuky a po jejím otevření jsme zjistili, že je vysypané ložisko na předloze, hřídel hrabe po obalu a převodovka je plná pilin tak jsem uznal, že nemá smysl cpát peníze od něčeho tak pochybného co by mohlo v budoucnu hlučet. Proto jsme sehnali jinou převodovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Koľko litrov oleja ide do prevodovky ?? Lebo prišiel čas kedy musím objednať veci na výmenu toho ložiska tak pozerám aký olej tento som našiel na skoda-diely http://www.skoda-diely.sk/eshop/g052726a2-prevodovy-olej-1l.html

 

podľa ETKY by tam mal isť tento a koľko ho tam ide ??

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...

V jednom tématu jsem se rozepsal o tom jak trpí a nebo netrpí převodovka v případě když přijdu ke studenému autu, nastartuju ho a necham bublat klidně i 10-15 minut na volnoběh aniž by jsem s nim vyjel.

 

http://forum.skodahome.cz/topic/30240-max-rychlosti-otáčky-a-vše-relevantní/page-4

 

Jsou tu dva tábory lidí. Jeden říká, že převodovka potřebuje k promazání točit-prostě s autem ject a pokud nejede, ničí se nedostatkem oleje ložiska a styčné ploch y součástek v převodovce.

 

Druzí říkají, že převodovka je schopna se namazat-roztahat si vevnitř olej i při tom aniž by se v ní jízdou muselo převodové a rozvodové soukolí rozhýbat.

 

Já jsem názoru toho, že se převodovky dělaj už nějakej pátek a výrobci musí předpokládat i tento styl provozu.

 

Co si o tom myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna tu riesite uz ozaj sprostosti, vacsina lozisk su uz co maju vlastnu napln na to aby sa mazali, tak tieto starosti su bezpredmetne.

A vyrobca asi vie preco tam ide urcite mnozstvo oleja, takze zakaznikovi staci vediet ze tam vobec nejaky olej je a ze ak chce tak nech ho po uurcitej dobe vymeni.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, o tomto co pisete psali nedavno v SM.. ano, pokud prevodovka vydava zvuky, jak jsou popsane na zacatku tohoto vlakna, je vadne dvojlozisko a je zapotrebi ho nechat co nejdrive vymenit, jinak se znici cela prevodovka. Psali, ze lozisko stoji cca 1500 a pasta na slepeni prevodovky, origo SA stoji taky 1500cca takze celkova cena muze klidne atakovat 5000hranici.

 

Co se tyka provozu na prazdno, je doporucene, pokud vis, ze auto bude stat na miste vic jak minutu, dve, zastavit motor, aby se nenamahala prave nemazana loziska v prevodovce, takze jednoznacne doporucuji pri nejizde zastavit motor abys setril prevodovku... pokusim se ten clanek doma najit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrovna v převodovce jsou ložiska mazána olejovou náplní.

Zrovna to dvouložisko o kterým je řeč je z obou stran uzavřený a má vlastní olejovou náplň.

Už jsem ho měnil na fabii HTP co měla najeto 65 tkm. Převodovku jsem slepil na klasickej černej motorovej silikon. Majitel s tím najel dalších asi 70 tkm než to prodal  a převodovka byla zcela těsná i tichá...

Asi byla nějaká vadná série těch ložisek.

Vyhazovat 1500 kč za nějakej spešl tmel je podle mě zbytečný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bežne tie prevodovky pri výmene dvojložiska lepím motorovým tmelom , samozrejme originálom , nie nejakým univerzálnym ... nikdy nebol ani s tým nemôže byť problém ,, ale na svoje auto by som predsa asi ten origo šedý xylénový za 1500 dal , ale zákazníkovi to nevysvetlíš , a ani sa to nedá 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jsou do půlky potopený jsem nezkoumal, ale část kola do hladiny určitě zasahuje.

Ono čerpacího účinku talířovýho kola se opravdu využívá, ale pouze k tomu aby se dodatečně z něj žlábkem přiváděl olej na soukolí pátého stupně.

Při chodu motoru na neutrál se trvale otáčí soukolí prvního a druhýho stupně, který určitě dostatečně rozptýlí olej na mazání jehel ve stojících kolech.

Kola pátýho stupně se na neutrál taky neotáčí, jejich synchronizační spojka ale ano a tu trochu oleje na mazání jehel v kole určitě nabere.

Provozu na neutrál tedy není třeba se obávat. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...