Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, mám taký menší problém s prevodovkou. Pri volnobehu, keď nemám zošliapnutý spojkový pedál má prevodovka taký divný zvuk ako by bolo nejaké ložiško opotrebované. Pri jazde to zo zvyšujúcim sa prevodovím stupňom ten zvuk stratí. Jedine kedy je počuť je keď idem na 5ke 55km/h. Mohli by ste mi niekto poradiť že čo to spôsobuje a či to je závažné alebo nie, aká je tam zlá súčiastka a kde hu kúpiť. Vopred ďakujem za odpovede.

  • Autor

nikto nevie poradiť ?? alebo nemá skúsenosti z niečom takýmto ?

Máš tam dost oleje? Neteče nebo neprosakuje někde olej? kolik to má najeto?

To se možná přiblížíš otáčkám volnoběhu, kdybys jel na 4 kolem 40, třeba to bude taky slyšet.

  • Autor

má to najazdené 175 000km .....ono to robí aj keď stojím a trocha zvýšim otáčky na volnobehu a začne to ten zvuk rozmýšlal som že či to neni vypínacie ložisko.....čo sa týka oleja to teda neviem....moj otec chodí na roomstri a má tam tolko isto km a nerobí mu to.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Vie mi niekto ešte pomôct alebo lepšie ak by to bola nejaká nákladná oprava tak či by niekto mal na predaj. Mám ešte otázku bude pasovať prevodovka z motora 1,2TSI ??

Ke každému motoru je přižazena převodovka s jiným kodem. Jsou různé stálé převody, jiné převodové poměry. Kod převodovky maš natražený přímo na převodovce, nebo v datovém štítku a to v servisce ,nebo na nálepce v kufru. bylo by vhodné sehnat převodovku se stejným kodem.

Toto dvojložisko odchadza stoji 48-50€.

post-6147-0-69409500-1350076248_thumb.jp

  • Autor

a je to tréba vymeniť alebo do kedy sa stým dá jazdiť ? Vedel by si mi povedať kolko stojí celá oprava. Poprípade aké to je ložisko.

Jazdiť sa da ale pomaly sa to bude zhoršovať. Oprava neviem kolko stoji len vo svojich autach si to menim. Ložisko je 02T311206H.

  • Autor

a ty si to sám meníš ? a aké máš auto ? zatial si my najviac pomohol veľke DIKY.

Pokud to nerozebereš nemáš jistotu, že je to právě tato závada.

Když nám na O1. začala převodovka vydávat takové nějaké zvuky a po jejím otevření jsme zjistili, že je vysypané ložisko na předloze, hřídel hrabe po obalu a převodovka je plná pilin tak jsem uznal, že nemá smysl cpát peníze od něčeho tak pochybného co by mohlo v budoucnu hlučet. Proto jsme sehnali jinou převodovku.

Sam menim. Mam same fabie a roomstre na podnikanie. Ale ked budeš dlho tak jazdiť tak možeš dopadnuť ak piše Pepa007.

  • 9 měsíců později...
  • Autor

Koľko litrov oleja ide do prevodovky ?? Lebo prišiel čas kedy musím objednať veci na výmenu toho ložiska tak pozerám aký olej tento som našiel na skoda-diely http://www.skoda-diely.sk/eshop/g052726a2-prevodovy-olej-1l.html

 

podľa ETKY by tam mal isť tento a koľko ho tam ide ??

Upraveno od marfan

  • 3 týdny později...
  • Autor

takže ložisko vymenené :D ten božský zvuk ticha je na nezaplatenie, mechanik mi povedal že som prišiel v pravú chvílu.

  • 1 rok později...

tak dvojlozisko

Upraveno od Marek Vajda

  • 2 měsíce později...

V jednom tématu jsem se rozepsal o tom jak trpí a nebo netrpí převodovka v případě když přijdu ke studenému autu, nastartuju ho a necham bublat klidně i 10-15 minut na volnoběh aniž by jsem s nim vyjel.

 

http://forum.skodahome.cz/topic/30240-max-rychlosti-otáčky-a-vše-relevantní/page-4

 

Jsou tu dva tábory lidí. Jeden říká, že převodovka potřebuje k promazání točit-prostě s autem ject a pokud nejede, ničí se nedostatkem oleje ložiska a styčné ploch y součástek v převodovce.

 

Druzí říkají, že převodovka je schopna se namazat-roztahat si vevnitř olej i při tom aniž by se v ní jízdou muselo převodové a rozvodové soukolí rozhýbat.

 

Já jsem názoru toho, že se převodovky dělaj už nějakej pátek a výrobci musí předpokládat i tento styl provozu.

 

Co si o tom myslíte?

  • Autor

Podla mna tu riesite uz ozaj sprostosti, vacsina lozisk su uz co maju vlastnu napln na to aby sa mazali, tak tieto starosti su bezpredmetne.

A vyrobca asi vie preco tam ide urcite mnozstvo oleja, takze zakaznikovi staci vediet ze tam vobec nejaky olej je a ze ak chce tak nech ho po uurcitej dobe vymeni.

Upraveno od marfan

Tak zrovna v převodovce jsou ložiska mazána olejovou náplní.

ahoj, o tomto co pisete psali nedavno v SM.. ano, pokud prevodovka vydava zvuky, jak jsou popsane na zacatku tohoto vlakna, je vadne dvojlozisko a je zapotrebi ho nechat co nejdrive vymenit, jinak se znici cela prevodovka. Psali, ze lozisko stoji cca 1500 a pasta na slepeni prevodovky, origo SA stoji taky 1500cca takze celkova cena muze klidne atakovat 5000hranici.

 

Co se tyka provozu na prazdno, je doporucene, pokud vis, ze auto bude stat na miste vic jak minutu, dve, zastavit motor, aby se nenamahala prave nemazana loziska v prevodovce, takze jednoznacne doporucuji pri nejizde zastavit motor abys setril prevodovku... pokusim se ten clanek doma najit.

Tak zrovna v převodovce jsou ložiska mazána olejovou náplní.

Zrovna to dvouložisko o kterým je řeč je z obou stran uzavřený a má vlastní olejovou náplň.

Už jsem ho měnil na fabii HTP co měla najeto 65 tkm. Převodovku jsem slepil na klasickej černej motorovej silikon. Majitel s tím najel dalších asi 70 tkm než to prodal  a převodovka byla zcela těsná i tichá...

Asi byla nějaká vadná série těch ložisek.

Vyhazovat 1500 kč za nějakej spešl tmel je podle mě zbytečný.

A pokud to vezmeš z pohledu toho který měl tu převodovku rozpůlenou-kam až sahá olejová nápln a jaká ozubený kola jsou aspoň do půlky utopený?

bežne tie prevodovky pri výmene dvojložiska lepím motorovým tmelom , samozrejme originálom , nie nejakým univerzálnym ... nikdy nebol ani s tým nemôže byť problém ,, ale na svoje auto by som predsa asi ten origo šedý xylénový za 1500 dal , ale zákazníkovi to nevysvetlíš , a ani sa to nedá 

Jestli jsou do půlky potopený jsem nezkoumal, ale část kola do hladiny určitě zasahuje.

Ono čerpacího účinku talířovýho kola se opravdu využívá, ale pouze k tomu aby se dodatečně z něj žlábkem přiváděl olej na soukolí pátého stupně.

Při chodu motoru na neutrál se trvale otáčí soukolí prvního a druhýho stupně, který určitě dostatečně rozptýlí olej na mazání jehel ve stojících kolech.

Kola pátýho stupně se na neutrál taky neotáčí, jejich synchronizační spojka ale ano a tu trochu oleje na mazání jehel v kole určitě nabere.

Provozu na neutrál tedy není třeba se obávat. :)

Ani třeba půl hodiny nechat točit a nikam nevyject? Ta půlhodina je sice extrém, ale už se mi povedlo i 15 minut.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.