Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj nevíte někdo jaký mají bejt tlaky v motoru r.v 2008 a jak se mají správně měřit?postup?dnes jsme je měřili a 1 válec 12 2 a 3 válec 8 BAR a katalyzátor mám všude ve výfuku.

Tak to je velmi zle aj 12.2 je malo. To treba čim skôr odstraniť.

A toto ako treba pochopit ,, katalyzátor mám všude ve výfuku.,,

hubo on to má...

1.válec 12

2.válec 8

3.válec 8

ale to nič nemení na tom,že to je špatnéééé :kol-26:

Ano 12 asi som to prehliadol ale ventily su chytene,

  • Autor

no katalyzátor tam už není byl jsem na diagnostice ukázalo mi to jen chudá směs pak bohatá směs a závada na katalyzátoru tak jsem ho chtěl sundat a podívat se a zjistil jsem že už tam není.chrastí mi všude ve výfuku.rozsypal se uplně.no fábka jede ale žere a střílí do výfuku což odpovídá na ten katalyzátor proč se rozsypal.asi výfukové ventily v háji.ale kolik má mít správně tlaky?jinak má najeto 96000 km.ale rád bych věděl správný postup měření tlaků.aby jsme to nenaměřili špatně a nezjistili že hlava je v pořádku než ji sundáme dolu.ale moc tomu nevěřím.a zmizel mi olej na 3500 km přes půl litru

Tlak by mal byť 14-15. Tam nestači repas hlavy lebo potom už bude hltať olej a nie žrať. Von motor prekružkovať a repas hlavy to potrebuje.

  • Autor

jj počítám s tím že se budou dělat i kroužky.jen jsem myslel že tady ty novější motory ve fábii 2 už vydrží a koukám že tomu tak není.Nechápu docela brzo odešel

  • 9 měsíců později...
  • Autor

No tak takle vypadá hlava po rozebrání

post-23186-0-96501000-1376256923_thumb.j

Urobiš repas celeho a budeš mať nahradny motor. Chcelo by to aj prekružkovať.

Myslím si, že pri tomto počte kilometrov by nemal motor vyzerať takto. Ja osobne by som prvotne riešil dôvod toho, prečo je ten motor v takomto stave, až potom by som sa zaoberal opravou.

Upraveno od Ivan Horváth

  • Autor

no to bych tky rád věděl ale já mám teď jinej motor a tady ten opravím a vrátím zpět,ale viděl bych to na špatný výběr oleje 10w 40 se špatnou specifikací.asi teda jinak ještě změřit tlak čerpadla.zůstal tam jen výfuk čerpadlo a počítač jinak se motor vyměnil celej

.na motoru jsem jinak nic nenašel vššechno je krásně čistý bez opotřebení.

Upraveno od Kubajs99

Aj keď to nie je žiaden extra olej, len obyčajný minerál, 10W-40 by mal byť pre tento motor ok.

Akú špecifikáciu si tam dával, akým štýlom a trasy si jazdil, a aký bol interval výmeny?

  • Autor

no tu specifikaci nevím ale nebyla to specifikace pro htp,chyba ve  výběru jsem se podíval blbě,ventili jsem nesundaval ale budou tam určo v háji simerinky na ventilech.Jinak hodně jezdím kratší trasy spíš město a  výměna klasika do 15000 km.tak asi tadle ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, VW 505.00, 501.01, MB 229.1

Upraveno od Kubajs99

  • Autor

A olej předtím  API SJ/CF ACEA A3/B3 MB 229.1 VW 500.00/505.0

S prižmúrenými očami je ten olej ok. Nedokážem ti povedať či tento olej spôsobil to, čo sme videli na fotke, ale spôsob prevádzky, ale interval výmeny a typ oleja nie sú dobrou kombináciou pre tento motor.
Do budúcna: kupuj olej ktorý bude mať schválenie VW 502.00, a viskozitu aspoň 5W-40, alebo ešte lepšie 0W-40, a nakoniec to najdôležitejšie, skráť interval výmeny na maximálne 10 tisíc km. Kvôli tej mestskej prevádzke a jazdám na krátke trasy by bolo dokonca ešte lepšie skrátiť ten interval na nejakých 7500 km. Tých 15 tisíc je v takomto režime pre motor naozaj moc. Keď si čítal manuál, tak aj výrobca prikazuje pri častých krátkych jazdách skrátiť interval výmeny, len nepíšu, že o koľko km.

 

Moje doporučenie na olej je: Mobil1 New Life 0W-40.

Ak by si z nejakého dôvodu chcel ostať pri viskozite 10W-40, potom zase olej Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40, ale aj tu musíš interval rovnako skrátiť.

Upraveno od Ivan Horváth

  • Autor

no interval určitě zkrátím a teď dávám 5w40 jakej má být.ještě otázka jak je možný že se olej dostane do sání?když jsem rozebral motor bylo ho tam až až i na škrtící klapce zespoda.nevím jestly to je způsobeno špatnými tlaky ale teklo to jakoby z té hadičky co je napojena mezi motorem a sáním nalevo je tam jakýsi ventil nevím jak se to jmenuje.

  • 4 měsíce později...

Když sem viděl ty ventily, zak sem si vzpoměl jak sem někde četl, že u htp není radno při jízdě brzdit motorem. Že se prej nějak vrací spalyny od katalizátoru zpátky pod ventil a ničí to sedla ventilů. Ale i kdybych vás zabil, tak si nepamatuju kde sem točet abych hodil odkaz.

To je asi blbosť, pretože pri brzdení motorom je vstrekovanie vypnuté, tak odkiaľ sa tam tie spaliny vzali.

Tak sem to našel. 

 

Zdroj: http://www.autorubik.sk/technika/motor-12-htp-a-na-co-si-treba-dat-pozor/comment-page-1/

 

Cituji ze článku: Nezanedbateľný problém s ventilmi môže spôsobovať aj ďalšia príčina, ktorej pôvod treba hľadať opäť v katalyzátore. Keďže je umiestnený hneď za výfukovými zvodmi, nebola potreba použiť tepelnú izoláciu medzi oceľovým jadrom a vonkajším plášťom. Bohužiaľ, jadro sa v katalyzátore vďaka vibráciám časom uvoľní a trením vzniknuté piliny sa pri brzdení motorom dostávajú späť do motora, kde opäť môžu poškodiť ventily a ich vodítka. Výrobca na takto poškodený motor dodáva sadu, ktorá okrem hlavy valcov, ventilov, hydraulických zdvíhadiel a skrutiek obsahuje aj zvody s modifikovaným katalyzátorom, z ktorého sa už nadbytočné piliny neuvoľňujú.

Pavka kopec aut ma takto umiestneny kat a nepodpaluju sa ventily. Už som viackrat pisal že som robil repas hlav u vozidiel ktore boli menene v škodovke na zaruku a tam im povedal technik že toto už bude dobre lebo ma modifikovany kat. Asi po 50tis. zase podpalene ventily.

Tak je to asi holt od kusu a stylu jízdy.

  • 2 roky později...

Dobrý den mám dotaz dnes jsem na fabii zkušebně měřil tlaky válců , jedná se o motor 1.2 12v BZG najeto 89000km (ověřených).

Tlaky byli 9,5-10,5 bar. Což my přijde jako nízká hodnota avšak motor nevykazuje žádné známky opotřebení (stabilní volnoběh, normalní spotřeba, výkon)

Zajímá mě jestli například nemohlo dojít ke špatnému změření či je tento stav v těchto kilometrech možný?

Měření bylo se zavřenou škrtící klapkou .

Děkuji za odpověd v jiných vláknech jsem nic podobného nenašel.

příspěvek jsem ti přesunul, ze zbytečně založeného vlákna, sem, aby se ti k tomu mohl někdo vyjádřit. Je to i z důvodu, že samotného mě to zajímá. Kde bylo měření prováděno?

daj to zmerať nezávisle ešte inde

No tak při 89 tis. je tlak 9,5-10,5 šíleně málo. Vlastně je to blbost !!!,pokud motor normálně šlape. Určitě využij služby nějakého jiného servisu!

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.