Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

no já toho benzínu zase tolik nenaberu :kol-28: , v zimě co 10 dní a v létě co 14 dní za pouhých 200 kačáků :kol-46: při denodenním ježdění :kol-31:

Prosím tě, jak jsi to řešil, teda jestli vůbec řešil, s rozvodovým řetězem??

Vloženo

no já na autě mám vůbec hodně ještě originálního :kol-28: , teda kromě kurvítka zvaného EGR :kol-46: . Auto musí sloužit, a ne že furt budu cosi preventivně vyměňovat a válet se pod tím. Když se mě loni v létě ptala polovic, když jsme vlivem okolností museli vzít na dovču do BG obě naše auta, jestli to Fábča při nějakých 240t km zvládne, bez zaváhání jsem prohlásil, že bez problémů ... a tak tomu také bylo :kol-47: ... to když si vzpomenu na našeho Formana, co dovolená to problém fuck a to jsme jezdili tak akorát po republice, max. slovenské Piešťany ... do BG? to bychom ho mohli pohřbít někde v Maďarsku už :kol-28:

Vloženo (editace)

Tak i já mám hodně věcí origo, ale když tak všude čtu tu kritiku na HTP......ale je pravda, že už mám druhou Fábku s HTP a jen spokojenost.....Takže dokud jezdí, nic neřešit....

Editováno: , autor: Malta
Necituj předchozí příspěvek
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Nezkoušel někdo odstínit olejový filtr od tepla co jde z katu třebas nějakou tepelnou izolací (viz. http://www.speedpro.eu/thermotec-samolepici-tepelna-izolace-30x30-p-9317.html) nebo to nemá smysl a teplo bude prochátek i jako blokem motoru??

 

U olejů 5W-50 není uvedena specifikace výrobce, člověk ruku do ohně taky při nákupu dát nemůže.

Btw - je mi jasné, že při tak malém prodeji těchto olejů si výrobce nemůže dovolit platit tu normu, aby to bylo i na papíře.

Jaké máte zkušenosti?

Vloženo

Taky jsem měl v plánu nějak tepelně zaizolovat katalizátor. Napřed jsem si ale změřil teplotu oleje za provozu, v létě, venkovní teplota byla okolo 28 °C a olej měl maximálně 98 °C při popojíždění v koloně. Takže jsem v klidu a nic jsem neizoloval.

Vloženo

tak to jsi nezvolil zrovna dobrý režim (popojíždění v koloně), myslím že obojí bude daleko více tepelně zatížené třeba při 140 na dálnici, kdy motor točí více jak 4000 ot a spaliny proudí plným proudem přes kat

Vloženo

Měřil jsem průběžně několik dní, i na dálnici, všude ..... Na dálnici se to zase proudícím vzduchem lépe chladí. Prostě nejvíc jsem naměřil při popojíždění v koloně, kdy se sice moc tepla neprodukuje, ale skoro vůbec se nechladí.

Vloženo

Nechci se do toho HTPčkářům plést, ale kdesi jsem četl, že není problém v přehřívání oleje celkově, ale místně jak protéká v bloku kanálkem, který je v blízkosti kaťáku, a že se přehřívá jen v tomto místě. Dále že se už v bloku ochladí.

Novější verze to už nějak vyřešily. Nevím jestli přemístěním kanálku, nebo odizolováním.

Vloženo

Olejový kanál je na rohu bloku motoru u olejového filtru, ten vede olej do hlavy a ke klikovým ložiskům jde stěnou, která je z vrchu chlazena vodou. Hubo44 má rozebraný motor, tak může potvrdit.

Vloženo

Děkuji. :kol-47:

 

Mně se jako "slabší místo" zdá přední stěna bloku motoru, po které stéká olej z hlavy válců zpět do vany. Na tuto stěnu jde teplo z katalyzátoru a na ní se olej opravdu zahřívá. Ale to by byl teplý i olejové vaně, takže to asi nebude tak hrozný. A za další, katalyzátor před blokem motoru má dnes každé druhé auto....

Vloženo

moje životnost motoru ráno cestou do prádce prudce klesla :-( probliknutí kontrolky mazaní, následuje trvalé rozsvícení a já zastavuju auto. motor rachtá, vydává děsný zvuky. njn. víko filtru vylítlo...

IMG 20130327 070614

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...