Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ak na tej jedničke nejazdíš celý deň (vieš, ako Američanka ktorá prišla do Európy, požičala si auto, a nevedela, že treba radiť manuálne), tak sa tomu motoru vôbec nič nestane. Ak by to bol pre motor vyslovene nejaký problém, tak buď si istým, že by tam bol určite nastavený elektronický obmedzovač otáčok.
Samozrejme so studeným motorom je tomu lepšie sa vyhnúť, ale keď treba ísť, tak treba ísť. 

Vloženo

Ja sa teda s dieslom nábožensky držím pravidla nešľapať príliš na plyn za studena, inak by asi turbo dlho nevydržalo. Ale u HTP predpokladám že pár sekúnd plného plynu aj za studena znesie. S tými vyššími otáčkami je problém že studený olej ešte nestíha prúdiť tak rýchlo na všetky miesta. Ale Malta nám už prakticky overil že aj vtedy to (krátkodobo) nejak maže a vydrží to :-)

Myslím že o motoroch TS od Alfy písali že boli citlivé na studené vytáčanie, ale koncern VW vyrába autá pre bežných ľudí a tak musia byť o niečo robustnejšie ;)

Vloženo

Kým mi to niekto nevysvetlí tak áno :)

O T.S. toho moc neviem, len že by som si to rád skúsil a že je to zrejme technika citlivejšia na zaobchádzanie. Od VW sa očakáva niečo iné.

Máš s tým nejakú skúsenosť?

Vloženo

Pokud je napinak retezu plny, tak kratkodobe by to mel motor snest. Na tesneni pod hlavou htp netrpi, pistni krouzky snad taky neprasknou.

Vyhnout se tomu neda, kdyz u baraku najizdis na dalnici nemuzes jet na 3000ot a zahrivat na ctyrku.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Chtěl bych se trochu zeptat na tu spolehlivost a prevenci závad u http.

Mám vyhlídnutého Rooma htp 51 kW rv 2009. najeto kolem 150 000 km , pravidelný servis - Škoda . Co jsem koukal tak dlouhodobá spotř. 6,5 l. Velmi zachovalé. - bude to pro manželku do práce 6km tam a 6 pět.

Co mě trochu zaráží je celkem černý výfuk uvnitř. Nevěstí to nějaký problém ?

Je to u autoriz. prodejce - Stálo by za to nechat změřit tlaky i když auto na volnoběh běží pravidelně ? Kolik mají být tlaky ? Kolem 13?

Kdybych u auta preventivně vyměnil rozvodový řetěz  , a katalyzátor - který může do budoucna ničit hlavu což je : rozvody 5 a kat kolem 10 000 Kč.  má to vůbec cenu dělat takový opatření najedu pak min 70 000km ?, nebo se do toho nehrabat jezdit dokud to pojede?

Prosím o vaše názory. díky.

Vloženo

nemyslím si že ten černý výfuk bude něco znamenat, ale pokud chceš mít klid, tlaky si můžeš klidně nechat přeměřit, ale nemyslím si že budou K.O. Na vše ostatní bych se vykašlal, neboj bude to jezdit bez problémů dál

Vloženo (editace)

Od modelového roku 2009 prošel motor HTP celkem zásadní rekonstrukcí a jeho spolehlivost se zvýšila. 4-ventil byl navíc vždy spolehlivější než 2-ventil.

Ani teď sice neokouzluje kultivovaností chodu, výkonem nebo spotřebou při rychlostech nad 130 km/h, ale dozrál do relativně spolehlivé podoby.

Podstatné je, jakou péči mu věnoval minulý majitel.

Pokud měnil kvalitní olej s filtrem po 15 tis. km, měl bys jen jezdit a nedělat nic.

Změření kompresních tlaků na teplém motoru je docela dobré ověření si mechanického stavu motoru a nejde ani tak o výši naměřených hodnot, jako o jejich rozptyl. Neměl by přesáhnout 3 bary mezi nejlepším a nejhorším válcem.

Editováno: , autor: Tonda-B
Vloženo

já mám 16 starýho Mitsubishi 1,3 a tam je výfuk uvnitř  úplně čistej .

 ty rozvody už mají prodloužený vodítka? četl jsem že rádi přeskočí.

nj, ale jakou normu plní tvůj mican, EURO 2? Já myslím, že čím víc to emisně uškrcovali, tak tím hůř ty výfuky vypadají ... když si vzpomenu na takovou šáde, když byla dobře naladěná na karbecu, jak pak byl výfuk krásně bílo-šedavě vypálen ...

Vloženo

nj, ale jakou normu plní tvůj mican, EURO 2? Já myslím, že čím víc to emisně uškrcovali, tak tím hůř ty výfuky vypadají ... když si vzpomenu na takovou šáde, když byla dobře naladěná na karbecu, jak pak byl výfuk krásně bílo-šedavě vypálen ...

jj , má to Euro 2. tak to mne nenapadlo.

dneska jsem byl jak úchyl a ošahal jsem v bazarech 3 htp a všechny to měly podobné.

Viděl jsem výpis ze servisních prací a olej byl dělaný ve Škodě po 15´km - tak doufam , že tam lili to co měli.

V pondělí se půjdu podívat jak to natlakují. Ale mělo by to být na studeném motoru , nebo na teplé , když svíčky se mají vyndávat za studena.

Vloženo

komprese určitě za tepla, vlivem teplotní roztažnosti kovů a řidčejšího oleje, budou vyšší vůle než na studeném ... a to bude mít vyšší vypovídací hodnotu o stavu motoru

Vloženo (editace)

Nech si změřit tlaky ,ale chtěj ten papírek se zapisovače, ne že ti řeknou že je to dobré a nazdar. Jinak rozdíl tlaků má být do 0,5bar,žádné 3. Nový motor má cca 15bar.

Doporučoval bych potom ještě zajet na emise.+výpis z diagnostiky. Za studena kouknout jestli tam není na víčku oleje šlem. Víc asi moc nevymyslíš.

Doma si za cca 1000- uděláš údržbu-svíčky,3l oleje,filtr,a jezdíš. Připrav se však při provozu 6+6, na dost vysokou spotřebu.

Katylyzátor měnit je nesmysl, rozvody třebas jo, záleží co s tím autem plánuješ dál. Pokud vyjdou vpořádku a s rezervou emise, tak je to vše OK.

Editováno: , autor: Alma
Vloženo

tak tak, myšlen tento papírek (mimochodem je to stav motoru mojí fábule v nějakých 285t km) :kol-28:. Momentálně už mi chybí jen nějakých 250km do 300 000km :kol-31:

post-3505-0-32493800-1429191498_thumb.jp

Vloženo

Nech si změřit tlaky ,ale chtěj ten papírek se zapisovače, ne že ti řeknou že je to dobré a nazdar. Jinak rozdíl tlaků má být do 0,5bar,žádné 3. Nový motor má cca 15bar.

Doporučoval bych potom ještě zajet na emise.+výpis z diagnostiky. Za studena kouknout jestli tam není na víčku oleje šlem. Víc asi moc nevymyslíš.

Doma si za cca 1000- uděláš údržbu-svíčky,3l oleje,filtr,a jezdíš. Připrav se však při provozu 6+6, na dost vysokou spotřebu.

Katylyzátor měnit je nesmysl, rozvody třebas jo, záleží co s tím autem plánuješ dál. Pokud vyjdou vpořádku a s rezervou emise, tak je to vše OK.

To že mi dají ten papírek tak s tím počítám.

Kolik myslíš vysoká spotřeba? teď paní jezdí s Mišákem za 6,8l. Myslíš , že se do toho nevejdu? S 1,4 -kou by to asi bylo víc.

Jinak s autem chci alespoň za6 let nejet cca 70 000km. Mám to jen kolem komína , děti , školka , atd. - jako druhé auto.

Ty emise nevim jestli by se jim to líbilo. Na druhou stranu tomu končí v květnu Stk. tak tam by to změřili.

Vloženo (editace)

Prohlédní si ten obrázek pořádně a potom mudruj. Tu hodnotu jsem si nevymyslel já. Je z TD.

Ludva 77- na takové poskakování se vpodstatě se studeným motorem je to dost háklivé na "těžkou nohu", ale to bude každé auto.

Až to auto koupíš a potom neprojde STK,nebo emisema tak už bude pozdě ne? Otázka co je to zač a kolik to stojí.Líbilo, nelíbilo už podle toho se dá hodně poznat. A mmj, emise platí měsíc takže už by jsi je měl hotové, ktomu předtechnickou za 300,- a vymalováno.

Editováno: , autor: Alma
Vloženo (editace)

Právě , že to auto je dost zachovalý , až mě to překvapilo. Já chtěl původně 1,4 mpi , ale na tohle jsem se jel podívat ze zvědavosti , protože to mám kousek od baráku. Projel jsem to , všechno funguje , dali jsme to na zdviž , taky ok , jen dávali nový vlnovec.

jak jsem psal výše 1,2   51 kW 150´ km , serviska, rv . 2009 , metla výbava Style a fakt dost zachovalý , akorát mám obavu z toho motoru ( možná zbytečnou) cena kolem 115 - ještě je prostor něco domluvit.

To , že by neprošlo stk to nehrozí.

Editováno: , autor: Ludva 77
Vloženo

no řeknu to tak, ten motor bude v lepší kondici, jak nějaká 1,4 MPi po duchyšovi s najetými 25t km. Ten motor je zvyklý jezdit, beru to podle svého, šlape jak hodinky a rozhodně bych mu ty km nehádal

Vloženo (editace)

Ta cena je slušná, pro klid duše necháš udělat rozvod a máš klid. Jinak se tam nemá co moc pokazit a kdyby snad tak relativně levně opravit. Nezadře se ti turbo, nerozpadne dvojhmota, nepoteče benzín do oleje jak u TSI, nemá to egr, prostě samá pozitiva a jistoty :kol-28: .

A na to hrkání kolem komínu to je OK. My máme doma tři htp. Pozor palubní pc často hodně lžou.

Editováno: , autor: Alma
Vloženo (editace)

No právě , že ten motor je jednoduchej. Když měla paní oct 1,9tdi , tak jsme brzo dělali hlavu a v zimě byla zmrzlá bo se to nestačilo ohřát.

Jaká může teda být spotřeba na to město?

S tím přidáváním na PC souhlasím Sharan tdi + 0,3 l

Oct 2,0tdi 0,5l

Jen mi jde o to aby to nebylo 9l .

Editováno: , autor: Ludva 77
Vloženo

Nech si změřit tlaky ,ale chtěj ten papírek se zapisovače, ne že ti řeknou že je to dobré a nazdar. Jinak rozdíl tlaků má být do 0,5bar,žádné 3. Nový motor má cca 15bar.

 

 

Prohlédní si ten obrázek pořádně a potom mudruj. Tu hodnotu jsem si nevymyslel já. Je z TD.

 

 

Sice nevím, co je TD, ale v DP se píše něco jiného:

 

post-32075-0-80090900-1429214277_thumb.j

Vloženo (editace)

hmm ten popis je asi na 6 ventil , ale tlaky a postup bude nejspíš stejný.

Píšou teplota oleje 30 stup. tak to by snad mohlo být, než s tím zajedou na zdviž.

Editováno: , autor: Ludva 77

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...