atnarfus Vloženo 8. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2017 Chlapy, zapomeňte na metody našich dědečků. Dnes jsou auta úplně jinde a kdyby to mělo nějaký smysl, tak by tam ta clona byla z fabriky a řízená kompijůtrem. Po městě zacpání otvorů nic neušetří. Po dálnici by se to mohlo projevit, ale nebude se to dostatečně chladit. Musíme uchladit turbo, chladit stlačený vzduch a chladit olej. Mimo to je potřeba chladit i převodovku a to jinak než prouděním vzduchu motorovým prostorem nejde. Nezapomínejme, že před chladičem je kondenzátor klimatizace a ten se bude od rozpáleného chladiče také pěkně prohřívat a expandující chladivo ho asi fest natlakuje. Na rychlost ohřevu motoru nemá zacpání otvorů vůbec žádný vliv. Teplotu motoru reguluje termostat, který až do dosažení pracovní teploty do chladiče žádnou vodu nepustí a proto se clona před chladičem nemůže projevit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2017 Například SIII tu clonu , respektive žaluzie, má před chladičem a řízené kompjůtrem. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Koudy_cz Vloženo 21. leden 2018 Sdílet Vloženo 21. leden 2018 (editace) Tady se to furt kritizuje/zastává, ale fakt že se zahřeje motor dříve pac není tak ofukovan mrazivym vzduchem (at horním, spodním, nebo prostředním) pruduchem, ten je přece opodstatneny ne? Já uvažuju na O1 81kW, vím, že tady je téma Fobie, jen mne překvapilo, že jsou snad jen 2 výrobci těchto clon, polské Heko a pak ještě jeden a ani jedno se mi vzhledem a provedením moc nelíbí. Jenže žádného jiného výrobce a typ najít na netu nemůžu... Najezdim 3/4 nádrže po městě, motorizaci jsem (spíš) zdědil, jinak bych si ji na hopsani po městě nevybral samozřejmě. Jinak prošel jsem toto téma i u O1 a O2 a dost se tam diskutovalo nad dobou zahřátí, mne dnes na dálnici při -5° zahřal na 90 celkem rychle, snad po 5 km. Editováno: 21. leden 2018, autor: Koudy_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. leden 2018 Sdílet Vloženo 22. leden 2018 před 12 hodinami, Koudy_cz napsal: fakt že se zahřeje motor dříve pac není tak ofukovan mrazivym vzduchem (at horním, spodním, nebo prostředním) pruduchem, ten je přece opodstatneny ne? Ano po startu se možná dřív zahřeje a pak se celou dobu hůře chladí (a nejen motor). Jestli to za to stojí, toť otázka. Odpoveď částečně nabízí množství výrobců, kteří se tím zabývají. Clona má význam primárně u aut, kterým prouští temostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 Ja namontoval na Yeti jen spodni zimni clonu a nerekl bych, ze se motor ohreje drive. Opravdu se to nekomu z vas ohreje drive? Porad to trva cca 5 nebo 6 km, nez se rucicka teplomeru chladici kapaliny zastavi na devadesatce. Je to normalni? Motor 1,2 TSI 81 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 Když ti funguje termostat tak rozdíl zcela jistě nepocítíš ale i tak když tam tu clonu dáš tak se pravděpodobně mnohem dřív zahřeje olej na provozní teplotu. Při -5 stupních se ti teplota oleje nad 60 stupňů dostane klidně až po 30 km... taková 1.6 TDI ve dvojkové octavii když jsem s ní jezdil po dálnici při -15 tak se při 130 km/h nedokázala sama zahřát a motor měl teplotu mezi 70/80 stupni (tj zavíral se termostat a nejspíš pouštěl příhřev) má to dost negativní vliv na spotřebu. Ale nemyslím si že ta clona má smysl, možná tak v severských zemích nebo na horách kde je častěji víc pod nulou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 Ja myslim, ze nejvetsi smysl te zimni clony je v tom, ze mi neleta v zime roztekly snih se soli do motoroveho prostoru. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 Kde ovšem v tom množství, ve kterém se tam dostane, ničemu nějak extra nevadí... Problém je, že při konstrukci auta nikdo nepočítal s tím, že si to majitel zepředu zadekluje... Motorový prostor (a jak říkám, zdaleka nejde jen o motor) s náporovým chlazením počítá (v předu to nasává, spodem jde vzduch ven). Když ho vyřadíš, tak se to časem někde projevit musí. Bylo by třeba zajímavé vysledovat, co to dělá s teplotou oleje, pokud tomu někdo začne nakládat, případně, k tomu nedejbože připojí přívěs. Když si vezmu, že velikost chladiče a sahary se přesně propočítaná na určitý stupeň výbavy, tak mi tohle opatření přijde, jak dodatečná montáž startovací kliky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 Taky je to počítané na nějakou nejvyšší okolní teplotu, aby se to uchladilo i v létě ve 40 stupních. A teď, když je o 40 stupňů méně, tak musí na pohodové uchlazení cca 2/3 čelní plochy masky pohodě stačit. A s tím, že to pomáhá i proti prosolené vodě se taky musí jen souhlasit. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 No problém je, že když je 40 stupňů, tak třeba turbo, když tomu naložíš, se tak úplně chladit nestíhá, respektive při nižší telotě oleje (kterým je chlazeno) by mu bylo daleko lépe = pravděpodobně by vydrželo o něco déle.... A právě ta teplota oleje se na rozdíl od vody dá v létě turbem vyhnat do závratných výšek...Ale zase, když to v zimě neženeš, může teplota oleje klesat příliš....těžko říct zda převažují negativa či pozitiva... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 (editace) při teplotách pod -10 zcela jistě pouze pozitiva, otázka kolikrát do roka někdo z nás zatěžuje auto při -10? Si myslím že jeden den v roce, takže určitě je to zbytečná energie a škoda peněz. Editováno: 23. leden 2018, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 Ono když vyleze teplota vody na 90, tak to teplotu oleje ještě ani neukáže. Než mně naběhne teplota oleje 55 stupňů, tak to ještě 2 km trvá. Z práce vyjíždím skoro hned na dálnici a první teplota oleje se ukáže po cca 7-8 km, podle toho, jaká je teplota venkovní (teď v zimě). Takže jsem i já chvilku přemýšlel o cloně. A u nás je zima od října do dubna... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 23. leden 2018 Sdílet Vloženo 23. leden 2018 (editace) Já ji používám taky, jen spodní, ale jenom z důvodu, aby prosolený marast nestříkal na chladič. A musím jen souhlasit že když chlazení je dimenzováno na +40ºC, tak i při max. +15ºC musí chlazení dostačovat i se zakrytou spodní částí. Mimochodem, když ručička teploměru dosáhne 90ºC, tak to se voda motoru ohřála na pouhých 66ºC. 90-ku ukazuje od 66ºC do 108ºC. Už jsem tady někde kdysi popisoval celý průběh měření teploty. Dá se spolehnout jen na teplotu oleje, pokud ho máte. Našel jsem to: Editováno: 23. leden 2018, autor: jipol57 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomasek Bobo Mondelka Vloženo 23. leden 2021 Sdílet Vloženo 23. leden 2021 (editace) Já mám spodní část na autě už rok a pul a motor pěkně čistý a nikdy jsem neměl žádný problém jen mám strach tam dát i horní přes zimu nevím jak by tam proudil vzduch ale servisák mi řekl že si vzduch vždy cestu najde 🙃 IMG_20190106_160815.dng Editováno: 23. leden 2021, autor: Tomasek Bobo Mondelka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.