Publikováno Říjen 29, 201212 r ahoj, mám fabii 1.9 sdi hatchback (classic) dnes jsem měnil olej a všiml jsem si, že mám propálený kryt baterie, tak jsem ho oddělal a pod ním jsou takové ty pojistky (plíšky) a všiml jsem si, že pojistka v poloze 2 (110A) je totálně vyčouzená ale ne přerušená plast okolo je totálně rozteklej a pojistky vedle na každé straně jsou takové očouzené od něčeho bílého. Nevíte někdo prosím co se mi mohlo v autě stát? zkusil jsem to z toho seškvařeného plastu vyndat a dát tam jinou pojistku (našel jsem jen slabší 80A) ale na zkoušku snad postačila.. po nastartování a zapnutí topení jsou ty matky i pojistka teplý cca 30-40 stupňů, zkusil jsem všechno z elektroniky, co by na to mohlo mít vliv, myslím že to byl ventilátor.. když jsem ho dal na 4 stupeň, tak se začlo z toho šroubu úplně kouřit (asi to zase začlo tavit ten plast). Poraďte mi prosím co s tím, zítra mám jet do Náchod a ve středu do Prahy, rád bych si po cestě zatopil, ale zase né tak, aby mi začlo hořet auto baterku mám 80Ah bosch silver.. (je už ale v autě rok, takže tím to snad nebude?)
Říjen 30, 201212 r že by velký přechodový odpor? dej tam pojistku správné hodnoty a pořádně očisti dosedací plochy...
Říjen 30, 201212 r Nejdůležitější je to OČIŠTĚNÍ DOSEDACÍCH PLOCH A PÉROVÁ PODLOŽKA POD MATIČKU. Všecky tyhle efekty způsobuje oxidace kontaktních ploch, z ní plynoucí vysokej přechodovej odpor a na něm vznikající teplo. Jestli se nemejlím, u ropáka je v tělesu topení/ventilace zamontovaný elektrický topný článek (jmenuje se to "PTC"), kterým se zajišťuje rychlý ohřev vzduchu pro odmlžení skel ihned po startu, protože než se ohřeje motor, trvá to u dieselu půl věčnosti. Ten topnej element má příkon cca 1kW (nevím to přesně, ale vede k tomu drát jako sloní noha podobnej jako ke startéru) - což dává ze zdroje 12-14V skutečně odpovídající odběr v řádu 80-100A = pojistka 110A. Jeho zapnutí ve 4. poloze ventilátoru by ten odběr přesně odpovídal. Z toho všeho je vidět, jak důležitá věc je informovat v dotazu i o motorizaci, přestože to zdánlivě vůbec nesouvisí s elektrikou. Benzíny tenhle pomocnej topnej článek vůbec nedostávaly a kdybys nenapsal že máš dehta, ani mne by nenapadlo si seškvařenej plast kolem pojistek dávat do souvislosti s topením. Upraveno Říjen 30, 201212 r od Ekkar_z_Bastlírny
Říjen 30, 201212 r Toto jsem řešil minulý týden-vyměnil jsem celej držák pojistek,dalo se nové očko,protože ten kabel byl celej vyžíhanej.Nyní vše v pohodě. Uhlíř Petr tobě se tam vešla baterka 80Ah bosch silver?Mám pocit,že je dost dlouhá oproti 74Ah. Upraveno Říjen 30, 201212 r od bobo
Říjen 30, 201212 r Autor Díky moc, přesně tak vešla se tam ale jen tak tak... zítra zkusím sehnat nový vršek té baterie vyčistit to a celé to asi ještě přemáznu tukem na kontakty ať mám pokoj.. přesně tak je to diesel a je číslo pojistky 2 (110A) zajedu na vrakáč a pokoumu to, ještě jednou díky moc moc jste mi pomohli
Srpen 6, 201411 r Zdravím. Já mám Fabii 1.4 MPI 50 KW, r.v. 2000 a mám takhle propálenej plast u pojistky, která je uplně v levo. Nevíte co to mohlo způsobit ?
Srpen 6, 201411 r Zvoxidovanej kontakt pod matičkou mezi přívodem a tou pojistkou - při odběru, na kterej je ta pojistka normálně dimenzovaná se hřeje ten málo dotaženej kontakt a od něj se taví ten plast. První nalevo bejvá pojistka od servořízení.
Srpen 6, 201411 r Servo se mi rozsvítilo, to je fakt. Nepřehřejvá se ta pojistka kvůli tomu servu? Už jsem měnil 3x ten snímač úhlu tak jestli to nedělá zas on.
Srpen 6, 201411 r Rozsvícení kontrolky může znamenat i zmenšení napájecího napětí - právě tím špatným dotykem, kterj se chová jako odpor. ŘJ serva pak kontrolkou hlásí "mám málo šťávy, něco s tím kurva udělej"...
Srpen 13, 201411 r Já se teda potkávám většinou s vypálenejma nožovkama. A když jsem se na to ptal ve škodovce na školení, tak mi řekli, že to je prostě u škodovek normální. Že se to stává, a nikdo neví proč.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.