Přejít na obsah

Otáčky motoru


Yofresh

Doporučené příspěvky

Ja mám staré AZQ ktoré pri 140 tacho (131 GPS) točí 4500 a žere cca 7l/100, čo sa mi zdá OK. Tiež mi vadilo že sa to tak moc točí, ale díky tomu ten slabý motor aspoň nejak rozhýbe auto. Motor je tichý (narozdiel od tých čo nemajú vyvažovací hriadeľ) aj v otáčkach , takže nič strašné.

Máte niekto takto premeranú spotrebu na FII po facelifte? To moje ma RJ od Cimbu, tak to asi bude nižšia spotreba než v sérii, ale nie je to úplne zadarmo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to 131 km/h realne s 14' kolesami 185/60, olej 5W-40 (a menim casto), s tym cipom to ma na plny plyn hrubsi zvuk, ale evidentne to spotrebu znizi. A pri tych jazdach mohlo byt cca 10% cesty nizsim tempom, malokedy sa da drzat konstantna rychlost uplne na 100%. Takze ta aktualna spotreba by asi bola mierne vyssia. Mam to viackrat zmerane podla tankovania na dlhych cestach kde to nebolo moc kopcovite (Rakusko-Slovensko, Holandsko -Praha), ked sa uz stane ze chces v kopci s nalozenym autom dotiahnut zo 135 na 140 a preto tam podradis za 4 tak to uz spotreba dost vyskoci :)  Ale este to asi zmeriam ked bude moznost a skusim zistit nakolko som tu rychlost dodrzoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presnejšie to zmeriaš tak, že keď pôjdeš na diaľnici tempomatom, a keď už si tempomat nastavil, vynuluješ počítadlo a pôjdeš takto čo najdlhšie, a na konci odčítaš hodnotu. Potom toto isté spravíš cestou späť na tej istej diaľnici, na tom istom úseku, tou istou rýchlosťou ideálne s rovnakým zaťažením a za rovnakých poveternostných podmienok. Potom spravíš priemer, a budeš mať spotrebu podľa PP pri danej rýchlosti. Následne ešte túto hodnotu nezabudni vynásobiť koeficientom nepresnosti PP ktorý získaš dlhodobým porovnávaním nameranej a reálnej spotreby podľa tankovania.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto nema PP, takze spotreba len podla tankovania. Poveternostne podmienky sa dost menia, ak je nejaky silnejsi vietor, kopcovity teren, mokro atd tak to meranie neberiem.

Mam to ale viackrat zmerane za tychto podmienok takze myslim ze je to pomerne presne - ono sa to obcas zmenilo aj vplyvom starych zapalovacich sviecok, mozno aj inych pneu a hustejsieho oleja.

Neviem ci existuje nejaky koeficient nepresnosti, je mozne ze ten PP ma pri kazdej spotrebe nejaku inu odchylku - toto riesim na druhom aute.

Skusim tu spotrebu na realnych ~ 131 este premerat a zapnem GPS tracking kde si potom pozriem aka bola realna rychlost po celu dobu.

Pri inych rychlostia to tak presne zmerane nemam, lebo tak nie je kde jazdit. A pri ceste z dovolenky by som tazko posadke vysvetlil ze celou cestou po dialnici pojdeme 110 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

Je tu niekto kto reálne vymenil "krátku" prevodovku za "dlhú" ? Aby som bol presnejší, chcem vymeniť prevodovku na Roomstri 1.2 htp 51kw, nakoľko pri 130km/h mi točí 4300ot/min. Čo sa mi zdá moc na takýto motor. Krátkodobo je to v poho, ale keď si predstavím, že mám ísť s takýmito otáčkami 5-6 hod v kuse, tak to je adrenalín...

Kód motora neviem asi BZG, CGPA. čo som čítal na tomto fóre mala by byť dlhšia prevodovky označená CGPB.

Chcem vedieť, či je to vlastne technicky možné vymeniť prevodvku, mám na mysli samotné rozmery prevodovky, skrutky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc by som sa tých otáčok nebál.

Moja Fabia s krátkou prevodovkou posledných 30tisíc jazdí prevažne diaľnice.

Predtým mala najazdených dosť hodín okolo 5000ot.
Pokiaľ sa tam neleje nejaký horší olej a pravidelne sa mení, neviem ako by to mohlo autu škodiť.

Ak má napr. hlava výrobnú chybu tak sa akurát rýchlejšie prejaví.

 

Je to ale dobrý nápad, tá dlhá prevodovka určite zníži spotrebu. Nad 4000 to začína byť žravé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po face HTPka točí při 130 tacho 3,5 a ždibínek, takže pokud by pasovala mechanicky, tak bych to viděl jako cestu spíše než tu převodovku z 1,4, kde mohou být jinak odstupňované jiné stupně. A možná nejde ani o to jestli se bát či ne, ale spíše půjde o tu hroznou spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ďakujem za rady,

myslím si, že znížením otáčok čiastočne šetrím motor, ale hlavne v mojom prípade, šetrím olej a LPG. Aby som to vysvetlil, pri dialničnej rýchlosti mám vyššiu spotrebu oleja cca 0,3 l / 1000 km. Pri bežnej jazde a intervale výmeny oleja 15000km dolievam cca 1,5 l na interval, preto chcem nižšie otáčky na diaľnici. Olej dávam 5w50 a za hustejší ho určite meniť nebudem. A spotreba pri nižších otáčkach by mala tiež klesnúť, nakoľko max. krútiaci moment je pri 4300 ot/min dávno fuč.

Našiel som tabuľku s prevodovkami na fabiu II a roomster.

Roomster

1,2l /44 kw

HZM,JHN,LNR,LVC

1,2 l/47 kW HZK,JHM 1,2l /51 kW JHM,LVB,MKG  

Fabia II

1,2l/44 kW  JHN,LVC,LNR, 1,2l/51 kW JUS, LVG,LNR,MKG,  

 

Keď sa na to pozriete, tak vydíte rozdiely v označení. Chcem Vás preto poprosiť, či mi viete podľa VIN, alebo nejakým iným spôsobom overiť aký typ prevodovky máte na aute, myslím tých z Vás ktorý majú "dlhé" prevody. Na nete som našiel prevodovky od cca 150e a viac. Čo neni až tak veľa, pričom starú môžem ešte predať

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...