Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Může mít citigo tažné zařízení? V konfigurátoru jsem ho jaksi nenašel.

Nemůže.

  • 9 měsíců později...

Tak jsem našel tento článek o tažném zařízení na Citigo 

http://www.autoforum.cz/bleskovky/tazne-zarizeni-take-pro-skodu-citigo-vw-up-a-seat-mii-utahne-az-750-kg/

 

dokonce je na něj odkaz i přímo ze stránek Škodovky

http://www.skoda-auto.cz/models/Citigo5-tidverovakaroserie/recenze-a-oceneni

 

ale nevím jestli už je konečně Citigo od Škodovky homologované, jedině se podívat do velkého techničáku od nějakého nového auta.

  • 2 týdny později...

Je to hodně zvláštní... Mám spíš pocit, že lidi, co tvoří web automobilky nemají tušení nic o technice aut.

Vzhledem k tomu, že jsem dříve dělal ve firmě, co tažný vyrábí, a to i přímo pro škodovku, tak vím a mám celkem čerstvě potvrzeno, že s tažným na Citi aspol. se nepočítá. Tohle je zřejmě aktivita německého prodejce TZ Rameder, ale nemám ponětí, jak se mu to může podařit zhomologovat, když auto není z výroby pro montáž TZ připraveno. Jedině so to dovedu představit jako nějakou individuální přestavbu, což si myslím za to nestojí.

  • 1 měsíc později...

Je to jednoduché,Citigo nemá homologaci k tahání přívěsů,tažnése běžně prodává e je možné ho použít jen k nosiči kol.

  • 1 rok později...

 Když zadám na stránkách RAMEDERU Citigo, vyjede stránka "bohužel jsme nenašli žádný odpovídající produkt" (hlavně, že maj závěsný na stejně těžkýho a chatrnějšího Favorita!!!) :angry:

 

Našel jsem sice jiné pro zatížení 850kg (a ještě další další, kde teda vyloženě píšou "jen pro nosiče kol"), ale pokud není ŠA CITIGO pro tažení přívěsu homologováno (nebo leží homologace "z obchodních důvodů" někde v šuplíku) a tudíž ve velkym techničáku nejsou příslušná pole vyplněna, pak je asi vymalováno :( protože já tažný - sice jen občas - ale potřebuju.

 

Můžete se prosim někdo podívat do velkejch techničáků svých Citig, zda má někdo vylněné kolonky:

 

"Nejvyšší technicky přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla" ?

Upraveno od Sir_Jarek

Citigo není homologované na použití tažného zařízení   :rtfm:

No, zkoušel jsem, jestli se náhodou něco nezměnilo...

 

Uvažuju tedy o "individuální přestavbě" - zkusím se zeptat na místní STK na podrobnosti. Co jsem četl třeba toto, nemělo by to být zcela nemožné...

 

Pokud to nepůjde nebo půjde příliš komplikovaně či draho, pak to bude hřebík do rakve mému "snu o novém Citigu" :rip:

Jediný co jsem zatím našel je že v německu mají na UP dokonce todle odnímatelný tažný, montáž by nemusela být složitá a snad i bez velkýho řezání v nárazníku. Dle návodu by zapsání v DE neměl být problém ale jak je to se zapsáním u nás nevím.

http://www.kupplung.de/anhaengerkupplung-abnehmbar-109625-09734-5.html

 

http://www.kupplung.de/out/media/109625-09734-5-samples-v1.pdf

Upraveno od Decibel ES

Vypadá hezky (a ta cena taky - 500 éček za tažný bez elektriky - to je mazec) a stránka se tváří, že tahání přívěsu žádnej problém - ovšem co vim z doslechu, tak dostat něco nebo nějakou úpravu na auto v německu je podstatně jednodušší, než u nás... 

Tak ani na německých stránkách VW neuvádí u UP!íra hmotnost přívěsu - kolonka je vynechaná... tak nevim, jak to němci praktikujou...

Tak jsem to německé MVG našel i u nás v prodeji i vysvětlením k produktu:

 

 

POZOR! Oficiálně slouží jako držák nosiče kol, lyží apod.!

Tento typ tažného zařízení je sice schválen i k vlečení přívěsů, ale toto neplatí v ČR, naše MD vychází ze schválení vozidla - aktuální stav můžete zjistit dotazem na Ministerstvu dopravy, obor schvalování vozidel(vozidla Škoda Citigo, Seat Mii a VW Up nejsou homologována k vlečení přívěsu!!).

Jinak je tomu v Německu, kde pro tato vozidla vystavil německý TÜV povolení k vlečení přívěsu i bez určení váhy přívěsu výrobcem vozidla.

 

Nicméně ten německý návod i se schválením TÜV by se dal možná použít v rámci individuální přestavby... Každopádně díky za odkaz!

Rádo se stalo,  když zjistíš něco více dej info. 

Tak jsem se včera (v pondělí 18.1.) ptal na STK i na registru vozidel zda by bylo možné namontovat tažné zařízení v rámci individuální přestavby a bylo mi řečeno, že:

 

1) k věci by se musel každopádně vyjádřit výrobce

2) a že by písemné vyjádření muselo být ke konkrétnímu VIN vozidla

 

Napsal jsem ten večer do ŠA a také prodejci VW ohledně modelu UP!. S tím, že jsem si od toho nic nesliboval a znechuceně začal přemýšlet o jiném autě. Odpověď od Škodovky zatím nepřišla, přišla však od VW a k mému nemalému překvapení kladná - schválení montáže tažného do 500kg a zapsání do TP ke konkrétnímu VIN - s tím, že výrobce vozu nemůže ručit za tažné zařízení, kteréhož není výrobcem, jeho montáž a provozování - což považuji za nanejvýš logické a přijatelné. Schválení je navíc vázané na ono drahé německé TZ, které má testy a certifikát TÜV.

 

Tedy že by se ze mě stal UP!-ák?

  • 1 měsíc později...

Tak už mám od pátku doma to německý tažný MVG :) i elektriku :) ale auto ještě ne :kol-28:

 

post-88460-0-45811900-1457297546_thumb.j

 

...je to železo těžký jako prase (dle osobní váhy 20kg) SVC, který jsem montoval na Fabii I, bylo citelně lehčí - a vypadá to i velice bytelně - k autu to pojí 8 šroubů - oproti 4 u FI - drží to nejen k těm podélným nosníkům u podlahy/zadních podběhů, ale i k zadnímu čelu - ke stejným otvorům jako ocelová výztuž nárazníku, která se stejně jako u jiných modelů vyhodí...

 

- elektrika je specifická - tedy dělaná přímo na UP!/Citigo/Mii včetně gumové průchodky na vývod kabeláže z karoserie i včetně odpojování mlhovky a parkovacích senzorů.

_________________________________________________

 

Mimochodem - mezi tim mi přišla odpověď i z ŠA:

 

Vážený pane (xy),

děkujeme Vám za Váš email. Vozidlo ŠKODA Citigo prošlo homologačním procesem bez možnosti montáže tažného zařízení. Tento
homologační proces byl ukončen před začátkem sériové výroby a nelze dodatečně provést jeho změny.

Ve své podstatě byl model malého vozu ŠKODA Citigo konstruován, vzhledem ke svým rozměrům a váze, bez tažného zařízení.

Pokud je tažné zařízení na Vašem voze podmínkou, již vyšší modelová řada ŠKODA Fabia tuto možnost nabízí.


Děkujeme za pochopení.

Inu u jedný značky to jde a u jiný nikoli :kol-32: 

Upraveno od Sir_Jarek

  • 1 měsíc později...

Tak TZ schváleno a zapsáno. :kol-47:  Můžu s Apíkem tahat přívěs do 500/500kg brzděný/nebrzděný. Takže nejen v Německu můžou...

asi si při tom zapisování do techničáku nikdo nevšiml, že to auto na to není homologovaný, resp že ta koule asi má být jen na držáky kol apod. Pokud bych za CG tahal vozík s reklamou, tak si to ještě dovedu představit, ale trápit ho až půltunovou zátěží...no nevím, bál bych se že to tomu autu nebude dělat dobře... každopádně držím pěsti ať se ti to nijak nepo... a dej sem pak nějakou fotku s vozíkem nebo ještě líp s karavanem :D

Za Škodou 100 (1000MB), ale i Š 105 a Š120 se přívěsné vozíky tahaly naprosto běžně. A to byl jejich motorový výkon nižší a o brzdách ani nemluvě.

asi si při tom zapisování do techničáku nikdo nevšiml, že to auto na to není homologovaný, resp že ta koule asi má být jen na držáky kol apod.

Kdepak, vše je vpořádku a legální - jak už jsem psal v lednu o kousek výše:

 

Tak jsem se včera (v pondělí 18.1.) ptal na STK i na registru vozidel zda by bylo možné namontovat tažné zařízení v rámci individuální přestavby a bylo mi řečeno, že:

 

1) k věci by se musel každopádně vyjádřit výrobce

2) a že by písemné vyjádření muselo být ke konkrétnímu VIN vozidla

- Toto vyjádření - schválení jsem od výrobce obdržel nejen ke konkrétnímu VIN, ale i ke konkrétnímu typu tažného MVG 3829A, které je schválené německou státní zkušebnou TÜV pro tažení přívěsů (tedy žádný pouhý nosič kol, který - nevim zda všechny typy - mívá "podseknutím" zespodu znehodnocenou kouli, aby nešlo použít pro přívěs).

 

- A na základě tohoto schválení výrobcem VW mi na registru vozidel TZ zapsali do TP.

___________________________________________________________________

 

Bez toho to v ČR není možné - jiné je to v Německu, kde stačí TZ namontovat (nejen na UP! ale i na Citigo, Mii...) a vozit s sebou asi 20-ti stránkový "typový list" se schválením TÜV.

 

Ani VW by mi nedal schválení na nosič kol - vydali ho jen na základě schválení TÜV, které chtěli vidět.

Upraveno od Sir_Jarek

Jak už napsal PavkaKorčagin - přívěsy se tahaly i za mnohem slabšími vozidly - tahaly je dokonce pouze šestimetrákové Trabanty s 19kW a 54Nm (s Žofinou - Š110 jsem tahal před lety i tunu písku (platilo se tehdy za vozejk, ne za množství :kol-48: )+ 150kg váhy vozejku, ale to už bylo na hraně se stabilitou, tak jen do 40km/h). UP!, Citigo, Mii jsou na tom s hmotností vozidla podobně jako Š Favorit, kde to nikoho nepřekvapuje.

 

A pohledem dnešní techniky: Citigo, UP!, Mii mají brzdy z Fabie (přední typ FS-III s tepelnou izolací destiček), zadní partie skeletu karoserie je konstruována rovněž shodně, takže na TZ je to už připraveno (jen "vůl koncern" to nenechal homologovat) (stejně jako je vše připraveno pro zadní plastové podběhy...). Motor 1,0MPI (CHYA, CHYB) se montuje i do o 150kg těžší Fabie III, která homologaci pro TZ má - pro brzděný přívěs dokonce 800kg!!, nebrzděný 520kg. Budiž jí v tomto případě k dobru výrazně lehčí převody.

 

Limitem by pro UP!, Citigo, Mii mohla být kombinace řidič-"umělec" versus rychlé převody, kdy by "závodník" mohl pálit spojku, vyžadujíce s přívěsem rozjezdy jako s TSI, TDI; nebo by umělec zařadil v 80km/h pětku a dusil motor pod 2500 ot s plynem na podlaze a divil se, že to netáhne. Ovšem pako zničí auto i bez přívěsu.

 

Ovšem žádnej trochu soudnej člověk si nebude primárně na tažení přívěsu kupovat minivůz - já potřebuju TZ sice nutně, ale opravdu jen občas na naprosté minimum krátkých jízd, třeba k přivezení pár kousků stavebnin nebo nábytku do baráku nebo něčeho na zahradu. A i dálku s přívěsem jsem jel s choulostivým HTP - dá se to v pohodě, když to člověk nehoní jak nadmutou kozu.

Upraveno od Sir_Jarek

  • 4 týdny později...

Pár foteček...

post-88460-0-36311300-1463513914_thumb.j

 

Mimochodem je zde názorně vidět, co vše chrání zadní plastové podběhy. To, že je nedávají sériově, je fušeřina.

post-88460-0-73647900-1463514212_thumb.j

 

Odstraňování plastizolu pro šroub a podložku:

post-88460-0-67586400-1463514238_thumb.j

 

Nátěr...

post-88460-0-88287700-1463514519_thumb.j

 

Ošetření detailů (Resistin+25%mot.olej) - spoj přibodovaných držáků nárazníku:

post-88460-0-63485700-1463514812_thumb.jpost-88460-0-58771600-1463514862_thumb.j

 

Tažné...

post-88460-0-66193200-1463514938_thumb.j

 

Elektrika...

post-88460-0-65615800-1463515063_thumb.j

 

Nárazník nemá výřez, ale jeho spodní část je díky pružnosti plastu poněkud odtažena a přimontována pomocí mezikusů. Nepoužil jsem však obyčejné šroubky a hliníkové plíšky dodané výrobcem MVG spolu s tažným, ale vyrobil jsem si vlastní z nárazníkového plastu (zbyl mi z výřezu z Fabie) a přimontoval pomocí originálního spojovacího materiálu (dokoupil jsem rozpínací matice a šroubky).

post-88460-0-83130100-1463515313_thumb.j

 

Jeden z držáků...

post-88460-0-38572300-1463515692_thumb.jpost-88460-0-01979600-1463515708_thumb.j

 

Výsledek...

post-88460-0-37034500-1463515795_thumb.jpost-88460-0-47835100-1463517812_thumb.jpost-88460-0-07996900-1463515889_thumb.jpost-88460-0-50491300-1463516164_thumb.j

Vyjmutý hák, vložená krytka a sklopená zásuvka

post-88460-0-12343400-1463516226_thumb.j

______________________________________

 

Jen škoda, že má Škoda Auto patrně svázané ruce a tažné narozdíl od VW nepovolí ani samostatným schválením k VIN :(

Upraveno od Sir_Jarek

  • 1 měsíc později...

Ze života up!íka - tahače :kol-28: (pro ty, kdo chtěli vidět miniauto VW up! s přívěsem :kol-48: )

 

Odvoz staré obývací stěny (v rychlodemontu :D) a dalšího vysloužilého zařízení

post-88460-0-01827100-1467321155_thumb.j

 

Na nákupech ve stavebninách...

post-88460-0-53420400-1467321307_thumb.j

 

:kol-126:

Upraveno od Sir_Jarek

Pořídil bych vozíku stejné poklice a natřel latě na černo a bylo by to luxusní :D 

Designově dobrý nápad :kol-47::) Taky jsem koukal, jak ta modrá plachta ladí s barvou up!íka

 

No, tchánův letitý vozík (20 let?) je rád, že má vůbec nějaké poklice :D ...a navíc má 13-ky, up! 14-ky... Už jsem si párkrát řikal, že by neškodila generálka - ono mu celkem nic nechybí - krom mnoha kosmetických vad - takže nové barvy (možá nové lampy, elektriku už jsem dělal, žehlička je taky měněná). To by ale znamenalo hlavně napřed totálně odstrojit a opískovat (ideálně i pozinkovat) + dopravit někam, kde to udělaj, přivézt zpátky. Možná na to někdy i dojde :D

Upraveno od Sir_Jarek

  • 6 měsíců později...
V 19. 1. 2016 at 23:04, Sir_Jarek napsal:

Napsal jsem ten večer do ŠA a také prodejci VW ohledně modelu UP!. S tím, že jsem si od toho nic nesliboval a znechuceně začal přemýšlet o jiném autě. Odpověď od Škodovky zatím nepřišla, přišla však od VW a k mému nemalému překvapení kladná - schválení montáže tažného do 500kg a zapsání do TP ke konkrétnímu VIN...

Můžeš mi napsat, o jakého prodejce VW se jednalo? Dík.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.