Březen 25, 201411 r tak jsem sem po dlouhé době zavítal a chci se jednoduše zeptat, budu mít klid když koupím současný 1.2 TSI, nebo radši mám jít do klasiky 1.4 16V ? Tak nějak bych rád, aby mi to auto 10 let vydrželo ( ta situace může nastat ), tak bych nerad potom rval velké peníze do motoru...
Březen 25, 201411 r Jistou životnost 10 let dneska nemáš nikde - ani u "klasiky 1,4 16V". Já si nestěžuju, jen sem dávám reakci na několik stížností, který jsem poslední dobou na tenhle motor slyšel. Bohužel nevím, z který fáze výroby ty 1,4 jsou. Ale znáš to - není šprochu. A s tou řadou EA211 - to že se montuje výhradně OIII platí jen ZATÍM, postupně jak budou procházet jednotlivý typy generační obměnou, budou se taky přiřazovat k týhle řadě motorů. Důvodem je obrácený prostorový uspořádání motorů řady EA211 - starší mají blok nakloněnej dopředu, EA211 jsou skloněný dozadu, takže vyžadujou jinak "zorganizovanej" motorovej prostor i zavěšení do kastle a k nápravě. Takže do konstrukcí založenejch na starší podvozkový platformě se nový řady motorů vůbec nedočkáme - tu prostě dostanou až nový generace, stavěný na modernější modulární konstrukci podvozku..
Březen 25, 201411 r kup auto s motorem který má kod EA 211.....takže jen OIII? toto môže byť trošku zavádzajúce,lebo EA211 nie je kód motora...
Březen 25, 201411 r tak jasný, že jistota není nikdy, ale některé motory mají větší předpoklad, že se nic nedojebe... Bohužel 1.2TSI aspon podle počátečních zkušeností tenhle předpoklad nemá. Tak se ptám jestli to bohužel stále platí PS: to s tou stížností od několika lidí na 1.4 jsem nepochopil, objevily se nějaké problémy ? Upraveno Březen 25, 201411 r od Rypicong
Březen 25, 201411 r Jen jsem potkal několik lidí, kteří měli různý negativní zkušenosti s motorem VW 1,4 a dali je přede mnou najevo - bohužel jsem ne z každýho vyrazil informaci o tom, o jakej konkrétní typ jde, jestli 55(59)kW, 74kW nebo 63kW. Některý když zjistili že sám mám 63kW už nechtěli nic dalšího říct - ani jakou konkrétní negativní zkušenost mají s tím motorem sami, jen furt opakovali, že "to je motor na hovno" - já ten názor nesdílím, jen říkám, že je svéráznej. Na spolehlivosti mu o ale nic neubírá.
Březen 25, 201411 r Dlouho jsem byl taky na vážce. Prokopal celý internet a rozhodl pro 1,4 16V v roomstrovi . Rozvodů v TSi bych se nebál. Jen mě zaráží, jak umí škoda tento motor u různých svých modelů šikovně obkecat. Vystižný je ale popis u OIII Nová turbodmychadlem přeplňovaná jednotka s přímým vstřikem paliva a čtyřmi ventily na válec navazuje na svého předchůdce se stejným označením 1,2 TSI a výkonem 63 kW nebo 77 kW. Objem i výkon zůstaly zachovány, základní technika motoru však doznala významných změn, jejichž důsledkem je nižší spotřeba paliva, lepší reakce na pokyny řidiče a nižší servisní náročnost jednotky.Nová je především hlava motoru, ventilový rozvod a jeho pohon. Hlava motoru se dočkala kompletního přepracování a nyní obsahuje i výfukové svody, které jsou tak chlazeny kapalinou. Podstatných změn doznal ventilový rozvod, nyní s šestnáctiventilovou technikou a var. časováním sacích ventilů. Tohle bych očekával, že napíšou až ve chvíli, kdy poslední staré TSi sjede z pásu už jen kvůli stejného označení. Protože nejsem technik, čtu jen mezi řádky jako laik a tady se píše „ TSi máme už úplně nové přepracované, vše jsme vyladili a vychytali a už to není na takové opravy jako dříve, ale jen pro zájemce oktávie, protože u těch si už ostudu střihnout nechceme, ještě musíme ale chudším vrstvám doprodat to staré nepovedené TSi aby se nám to nějak rentovalo“
Březen 25, 201411 r To Ekkar: aha, OK, já se bál že se něco nového objevilo. Tak přece jenom je to motor který asi do 2 let ( né li dřív ) 100% skončí, tak kvalita jednotlivých dílů už nemusí bejt to co byla - už se asi moc neinvestuje do údržby nástrojů, forem apod.
Březen 25, 201411 r Raniček - tam jde nejen o rentování, tam jde i o to, že na instalaci EA211 by se musely starší konstrukce dost radikálně předělávat, aby se do nich ten motor dal zavěsit. Do některejch by se dokonce obráceně nakloněnej motor bez změny polohy přední nápravy ani vůbec nevešel. Tudíž nutnost vynaložit další těžko odhadnutelný sumy €ur do předělávky něčeho, co už má svůj vývoj za sebou a podle názoru cifršpiónů už by mělo jen vydělávat. Takže jednoduše počkají, až přijdou na řadu generační obměny, na novej motor upraví až další generaci a po jejím náběhu výroby "starší = špatnej TSI" postupně zapadne do zapomnění. Mezitím na něm samozřejmě stihnou ještě vydělat nějakou tu kačku... Rypicong - tenhle motor by vůbec končit nemusel, to je jen názor několika pitomců podporovanejch ekoteroristama, že větší ekoteroristický vyděračský požadavky atmoska nedokáže splnit - nebo že downsizovanej turbomotor "jest nejlepší"...
Březen 25, 201411 r tak nemusel, ale když ho porovnáš s moderní atmosférickou 1.4 nebo 1.2, tak ty už jsou někde jinde... Ale jako motor pro nenáročné, proč ne...
Březen 25, 201411 r Ten motor by byl s "moderní atmoskou" naprosto srovnatelnej, kdyby VW jeho vývoj úmyslně nejdřív nezbrzdil a náledně úplně neukončil - údajně z ekonomickejch důvodů. Ano, ždímat z něj 74kW se ukázalo jako hraniční, ale na rozdíl od třeba tradiční škodovácký "ohavy" má pořád tenhle motor potenciál k dalšímu vývoji - například k navýšení krouťáku pomocí nějakýho variabilního uspořádání vedení plynů a podobně. Stejně se taková technika instaluje i na turbomotory a menší složitost a tím i menší technologická náročnost a percentuálně vyšší spolehlivost atmosky by měla právě v případě míň náročnýho uživatele mít přednost. Jenže výrobce mu tu možnost VYBRAT SI PODLE PŘÁNÍ A MOŽNOSTÍ jednoduše upře...
Březen 25, 201411 r Do F3 i do Rapida nejpozdeji v pristim roce prijde EA 211 a novou modlurani platformu nebude mit ani jeden.
Březen 25, 201411 r 1. Sme v sekcii TSI, tak prosím choďte riešiť atmo 1.4-ku do správnej sekcie. 2. O 1.2 TSI (EA111) tu už bolo všetko napísané 100x. Niekto s tým motorom nemá žiaden problém a niekomu pri rovnakom ročníku a polovičnom nájazde rachtá reťaz v jednom kuse. Ja osobne si myslím že chyba bude asi v medzikuse medzi volantom a sedadlom vodiča. 3. EA211 je rovnako veľká neznáma ako bola EA111 pred tromi rokmi. S reťazou zatiaľ problémy nemá (lebo žiadnu nemá), ale nikto nevie, že aké iné problémy sa môžu objaviť o niekoľko rokov. Vzhľadom na to, že sa jedná o motor s priamym vstrekovaním, turbom a má 4 ventily na valec, dokážem si predstaviť rôzne veci. Stačí sa pozrieť, že s čím sa trápia Prince motory BMW-PSA. 4. U Fabie III sa 1.2 TSI pravdepodobne nedočkáme. Bude tam skôr 1.0 TSI, takže to tu vôbec netreba riešiť. V prípade Rapida/Toleda novšie TSI sľubovali, ale podľa mňa prestanú dávať EA111 do toho auta až vtedy, keď bude Rapid posledným autom s týmto motorom. Zatiaľ ale je ešte na trhu Ibiza, ďalej Polo a Yeti mali nedávno facelift, takže u Rapida EA111 zostane ešte dlho. Upraveno Březen 25, 201411 r od e1.
Březen 25, 201411 r Ak to bude lacnejšie, môžu to vyriešiť tak, že jednoducho namontujú DPF filter aj za benzínový motor.
Březen 25, 201411 r Nove TSI je i v novem Polu a zacina na 311 900 a podvozek ma stejny. polo a ibiza má o generaci novější podvozek než fabia
Březen 25, 201411 r nova fabie bude mit jak 1.0TSI tak novou 1.2TSI jestli od zacatku nevim ale v auto7je rozhovor s technickym sefem s Frankem Welschem
Březen 25, 201411 r Mám poznatek s 1,2 77 kW 5° TSi EA211 v OIII alespoň spotřebově. Je používán na štreky PV- Ov, Pv- Vídeň a za cca 1000 km je na 5,6 v průměru při dodržování rychlostních limitů.
Březen 25, 201411 r Myslel jsem to tak, ze Polo dostalo nove TSI, ale modularni podvozek ne. Ale má JINOU konstrukci platformy, než FII - to znamená takovou, která řadu EA211 akceptuje. To celý není jen o podvozku, to je i ogeometrickým uspořádání přepážek a nosnejch bodů ve skeletu kvůli šíření/tlumení vibrací od agregátu atd...
Březen 26, 201411 r A určite má Polo nové TSI EA211? Ja mám pocit že 1.2-ka je u Pola ešte stále EA111.
Březen 26, 201411 r Nové polo má nové 1,2 TSi. Základní motorizací je třívalec 1.0 TSi a dá se předpokládat, že u nové fábie to nebude jiné. Protože ale nové Tsi nepřejmenovali a u nás dokonce zachovali výkon, nebál bych se už řetězu v rozvodech. Už je to nějaký rok, co se Tsi montuje a pokud budou "značku" Tsi používat i nadále, nemůžou na trh pouštět motor který bude vyvolávat nejistotu. Poškodili by tím i ten nový, se kterým se počítá do budoucna. Jen nyní bych si nekoupil a nepřiplácel za motor o kterém vím, že samotný koncern uznal za "problém" a už po 2 letech začal pracovat na vylepšení (bez ohledu na platformy podvozků) a že to není jen řetěz je i z oficiálních informaci od škodovky zřejmé.
Březen 26, 201411 r Základní motorizací Pola po FL je motor z Upa, Citiga 1,0 55 kW, 95 Nm, 1,2 TSI v Polu je naladěno na 66 kW. Na výběr motorizace 1,4 nebo TSI je zde vlastní vlákno! U té 1,4 už by se snad problémy vykytovat neměly, vyrábí se desítky let a dává se i do Pola a Ibiza, ale je to jen můj názor, třeba se šetří i na tomto motoru. Upraveno Březen 26, 201411 r od Pandora
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.