Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Tak ať si přečtou TPIčko a taky aktualizaci kulancí...

je to někde k nahlédnutí kromě servisu? a popř. si to vytisknout a předložit jim to na stůl v případě jejich nevědomosti..

 

Teď jsem se stal osobně v porsche hradec králové a o ničem novém nevědí. Že prý ani rapid nemá širší řetěz,ale jen jinak uspořádaný články řetězu,tak si počkám jak se to vyvine,ale tam dělali blbývždycky,že o ničem nevědí,

a co olfincar či barth v HK, taky nic?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tam jsem chtěl taky zajet,ale po me navsteve v porche,kde na me koukali co jim to povidam,jsem si rikal,ze pockam jake budou chodit zprávy ze světa,(z cech a slovenska),občas me to taky zarachoti,ale tak 2-3 sekundy,tak na to nejak nespecham,docela se to ustálilo.

Me rikali,ze postup je takovy,ze retez na moji zadost vyndají,poslou do Boleslavi a jestli bude spatny tak me ho vymeni zdarma,kdyz bude dobry tak si vse zaplatim sam.

Ja mam auto od porche tak,kdyz jsem jel kolem tak jsem se tam ze zvedavosti zastavil.

Třeba i mechanik me povidal,ze do rapidu se davaji uz nove 1.2 s remenem,tak jsem si o nich udelal obrazek a sel jsem,nevim jestli to od nich bylo vedome me mast nebo me nechteli nic prozradit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tam jsem chtěl taky zajet,ale po me navsteve v porche,kde na me koukali co jim to povidam,jsem si rikal,ze pockam jake budou chodit zprávy ze světa,(z cech a slovenska),občas me to taky zarachoti,ale tak 2-3 sekundy,tak na to nejak nespecham,docela se to ustálilo.

Me rikali,ze postup je takovy,ze retez na moji zadost vyndají,poslou do Boleslavi a jestli bude spatny tak me ho vymeni zdarma,kdyz bude dobry tak si vse zaplatim sam.

Ja mam auto od porche tak,kdyz jsem jel kolem tak jsem se tam ze zvedavosti zastavil.

Třeba i mechanik me povidal,ze do rapidu se davaji uz nove 1.2 s remenem,tak jsem si o nich udelal obrazek a sel jsem,nevim jestli to od nich bylo vedome me mast nebo me nechteli nic prozradit.

Co to melou??? Shrnu to.

K řetězu- Do 3 vteřin se popravdě nikdo bavit dle TPI (to Dandisan- jsou to interní věci a taky jsem si je chtěl nechat vytisknout a nejde to-jen se zmínili o dalších zásazích na TSi)nebude- zarachocení je způsobeno postupným náběhem tlaku oleje. Dále to může dělat špatné těsnění filtru oleje. Pokud se nezjistí prodloužení řetězu, tak mění těsnění a při prodloužení nad 74 mm se mění i pastorek.

K Rapidu- je to nesmysl. Řemenák dostane s novou emisní normou. Řetízkáče jsou doběhovky stejně jako je dorazí v Yetim. Nová Fabia už frčí na řemenech a základní motor bude 1,0MPI, tříkastrůlek z Up!u a CitiGo.

K MPI jako čtyřválci už se raději nebudu vyjadřovat... Ony v něm jsou, ale pro potencionálně kopytoidní klientelu očekávanou jako uživatele Rapida v jistých zemích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

74 mm, ale dnes se přidává k výměně i pastorek

Teď už je snad všem (i Ekkarovi) jasné, že se za určitých podmínek bude měnit nejen řetěz+napínák, ale i ozubené kolo na klice. Je potřeba zatlačit na servis, případně ho změnit. Je jich v obou republikách dostatek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, já jen čekám JAK to kolo budou měnit - nedokážu si představit, že by někde v servisu někdo přímo na motoru postaveným v takový třídě přesnosti, že podle výrobce nepotřebuje záběh, ohříval kolo na klice autogenem a mlátil ho z kliky dolů kladivem - a nebo bez polohovacího přípravku na ustavení kliky do přesný polohy na ni natloukal new rozvodový kolo. 

 

Jak jsem napsal - je to realizovatelný, ale technika na takovou výměnu stojí milióny, takže se to dost možná bude dělat tak, jak napsal kus vejš metas o řetězu - v servise kliku vyndají, někam ji pošlou - a tam ji buď přelisujou a pošlou zpátky, nebo pošlou výměnným způsobem jinou. 

 

Ale proti tomuhle postupu dost mluví samotný vyjádření ŠA, který tvrdí, že klika se z bloku ven tahat nemá ani v servisech, protože bez kliky založený do ložisek se tenkostěnnej blok začne bortit... Uvidíme, řekl slepej - asi to nějak vymyšlený mají, teď musíme počkat, kolik informací vyleze na světlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic se neohřívá, demontáž i montáž se provádí za studena. Škodovka toho občas nakecá a pak je všechno jinak (já sám jsem podle různých vyjádření žil také v domění, že to "nejde"). Viz původní vyjádření o motorech EA 211 v to smyslu, že v Rapidu nebudou, protože to z různých důvodů nejde a ejhle, najednou se tam budou dávat... Alespoň je vidět, že na tom (rozvodech) stále pracují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou stahováky, podložky na nezkurvení konce kliky, kolo se nahřeje a nasadí zpět. Klika je teoreticky kónusová a kolo má tím pádem přesné místo. Jak jednoduché.

K EA211 u Rapida - ono by to tam asi šlo i teď. Podlaha má vyboulení na výfuk už teď díky TDI. Důvod proč ne je jen v hlavách tvůrců a asi je v tom i nutnost to někde vyprášit.

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Klika je teoreticky kónusová a kolo má tím pádem přesné místo. Jak jednoduché.

...

Čep kliky není kuželovitej jen teoreticky, on má reálnej úkos - prostě JE kuželovitej, takže kolo se nacpe na doraz a basta, ale já myslím ÚHLOVOU  POLOHU toho kola vůči klice - jsem zvědavej, jak se bude dařit dodržet úhlovou polohu zubů, aby se dodržela i poloha řetězu a následně i vačky = zachování časování rozvodu...

 

...já tu instrukci četl, je tam uvedeno nalisovat pomocí speciálního přípravku za studena.

No, tak to je paráda. Nejlepší to bude, až se to kolo někomu po nedokonalým namačknutí na kliku za studena protočí na čepu - efekt totožnej, jako skočení řetězu.... Kdo tyhle postupy vymejšlí, to by němej neřek, ani kdyby mu hubu rozbil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci a proč se to kolo vlastně má měnit,proto že je ten novej řetěz širší?Asi to bude znít šíleně ale co kdyby se k tomu starýmu kolu jen nasadilo ještě jedno a obě se pak sešroubovali nebo nějak k sobě svařili,přece pokud to staré tam tak šíleně drží tak by to mělo taky svůj účel splnit ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Delat vymenu primo na motoru je docela odvaha,na puvodni klice bude urcitej odtlak,to místo muze hrat velmi důležitou roli,pak po nejake době zmerit hodinkami jestli kolo nehaze,nevim nevim.

Delam pisty a vim ze u takovýchto dilu musí byt vse dokonale presne,kdyby tam namontovali novou kliku uz s nalisovanym pastorkem tak budis,ale hlavne aby se nestalo to co s retezem,aby jsme nebyli testovaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důvod pro výměnu rozvodového kola je, že původní může být mechanicky poškozeno od starého řetězu a po výměně rozvodů by mohlo opětovně dojít k prodloužení a poškození nového řetězu. Můžete sice spekulovat nad smysluplností těchto opatření, ale prostě tak to škodovka vymyslela. Například o výměně ozubeného kola na vačkové hřídeli nikde není ani čárka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U starých tdi taky není kolo vačky zajištěný proti pootočení a dá se dát dohromady bez problémů,aniž by se cokoli protočilo,1,5dci nemá zajištěné kolo na klice a taky se neprotočí,htp vačková kola plocha na plochu se taky neprotočí,myslím,že to nebude taková věda jako tady z toho někteří dělají.Na všechno se dá vymyslet přípravek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...