vormen Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 No kucí nestrašte mě...Já myslel že mám jen vadný řetěz... Olej teda zkusím vysledovat a uvidíme,každopádně v nejbižší možné době jdu do servisu ať to dají do cajku. řetěz ale sám o sobě ani vadnej být nemůže. to že se o něco protáhne, s tím se přece počítá a od toho je tam ten napínák, aby to eliminoval. a pokud nebudeš mít na měrce o 5mm víc, tak v tom nehledej žádnou chybu. jak říkám, zkusil bych to pořádně prohřát a protáhnout do otáček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 modelový rok 2012 (přesný týden výroby si nevzpomenu, ale cca 7/2011) Zjistil jsem to cca při 10 tisících, předtím jsem to nesledoval... takže je možné, že to byla vada z výroby. Při prvním měření byl nárůst oleje cca 0,8 l / 1000 km, to bylo letos v zimě. Poslední měření bylo v dubnu a to už byly teploty nad 20°C. Nárůst 0,6 l/100 km. Bylo to i na testování v Mladé Boleslavi, ale tam se závada neprojevila...no... akorát ze sebe udělali pitomce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 Borci,máte pravdu oba - palivo se do oleje dostává u každého motoru vysrážením ve válci,otázka je,v jakém množství. Vstřiky a vysokotlaké čerpadlo je dalším pachatelem u tohoto motoru. Nicméně mám otázku na vormena - mě při městském provozu olej nepřibývá,ale naopak mizí. Na hrčení rozvodů stav množství oleje v motoru a jeho kvalita (třeba po výměně) nemá absolutně žádný vliv. Chrastí to nezávisle na venkovní teplotě,nebo teplotě motoru (tam bych řekl,že dokonce při teplém to chrastí možná nepatrně častěji). Je to čistě nahodilé. Jak chceš toto zdůvodnit? A takto to nemám jen já,těch uživatelů je víc. Je to prostě bolest všech motorů TSI. Nejen 1.2, ale i dalších. Pročpak asi nové TSI již mají řemen? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikSK Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 (editace) Aby sa malo čo roztrhnúť? Alebo napínacia kladka zadrieť? Každé riešenie má dve strany, zadretú kladku rozvodu som zažil pri 50kkm u SX4, to bola celkom sranda ako sa dymilo spod krytu rozvodu. Editováno: 9. Červenec 2013, autor: lubikSK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 Ale jo,každá mice má dvě strany. Ovšem musíš uznat,že řetězové rozvody koncern u motorů TSI nezvládá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 Aby sa malo čo roztrhnúť? Alebo napínacia kladka zadrieť? pri pravidelnom servise nevidím u remeňa a kladky žiadny problém..na rozdiel od reťazí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 Já bych měl jen poněkud obavu u těch nových TSI - když údajně je interval výměny řemene někde přes 200 000 km. To mě nějak nepříjemně připomíná koncernem avizovanou tzv. "bezúdržbovost" řetezových rozvodů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 výmenný interval u týchto motorov nie je určený.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 Hm,asi proto mě nikdo ze škodovky na tento dotaz neodpověděl. Nicméně tuto informaci v této podobě jsem tady někde pochytil. Ještě si dovolím jedno OT - a je tam určen alespoň nějaký limit,při kterém se mají rozvody zkontrolovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 keď už sme v tom OT,tak: motory EA 211 → prvá kontrola pri 240tkm a potom každých 30tkm motory EA 288 → výmena po 210tkm 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 Parád,konečně pořádna informace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 tak já nevim, ale třeba někdo ráno nastartuje, ujede 5km a vypíná motor na 8 hodin. někdo zase jezdí celej den po městě, byť i s častějším startováním, takže tam ten olej přece jen zahřeje. ubývání oleje netuším v jaké míře, ale zase, ubývání je normální vlastnost, stejně jako přibývání, jen musí být v normě, jinak je to samozřejmě průser. můžou být ppřipečený kroužky, oddělovač oleje, vodítka ventilů atd. s tím řetězem si stejně myslím, že je problém v napínání, samotnej řetěz podlě mě za nic nemůže, nemyslím teda ty první kousky. stejně každý auto, který má tlakem oleje nastavovaný třeba ventily, nebo rozvoďák někdy po startu prostě zarachotí a čím řidší (naředěnej) olej, tím je to samozřejmě horší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 (editace) Jistě,nějaké ubývání oleje je normální,ale to musí mít nějaké hranice. O tom žádná. Je mi jasné,že ten můj konkrétní motor je extrémní případ,takže bych vysokou spotřebu oleje tady v tomto vlákně neřešil. Mně jde spíš o rachocení rozvodů,které je tam prakticky nezávislé na jakýchkoliv podmínkách. Víš vormene,zajímavé na tom je,že od nova do 18 000 km si to ani neškrtlo (průměr okolo 20 startů denně),ovšem od té doby se toho nelze zbavit ani výměnou (kde mi to mimochodem zarachotilo poprvé již 830 km po výměně). Řetěz se jistě může časem protáhnout,napínák bude asi skutečně největším pachatelem. To by tomu projevu odpovídalo nejvíc. Ale kdo má ty zvuky neustále poslouchat? Chodci na ulici málem uskakují,když startuji. No jak jsem již napsal,pokud nebudu nucen změnit místo a auto,které nikdo neopraví,budu testovačem výdrže rachotících rozvodů. 100 000 km bych tam mohl mít zhruba někdy za dva a půl roku. Editováno: 9. Červenec 2013, autor: Pawouk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 ja akorat nechapu proc HTP s tim problem nemaji, nemaji chladic oleje, vibrace motoru vetsi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 Vyskytuje se problém s přeskakováním u HTP na jedničkových Fabiích. A taktéž rachocení nedopnutého řetězu škodovka pak inovovala vodící lišty atd. Sám to jistě vormene musíš vědět,jak se tak dívám do příslušných sekcí,máš tam pár příspěvků. Třeba tady: http://forum.skodahome.cz/topic/117708-po-druhe-skoceny-rozvody/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 praveze to delala jen prvni 12V verze, jenomze se dala delsi lista a problem je pryc. sam jsem na tom najel 60tis. za dva a pul roku a rachalo to jenom pri pouziti oleju castrol a shell. takze proto nechapu v proc je ten stejnej rozvod v TSi tak pruserovej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2013 jj,to jsme na tom s tím chápáním podobně... Hrubé podcenění známého problému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 10. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2013 Ako som uz pisal skor, asi pred mesiacom som si sam vymenil napinak, bolo to dobre asi tyzden, no zas to sporadicky zachrasti a viac pri poloteplom motore. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 (editace) praveze to delala jen prvni 12V verze, jenomze se dala delsi lista a problem je pryc.... takze proto nechapu v proc je ten stejnej rozvod v TSi tak pruserovej Bohužel to není STEJNEJ rozvod... HTP 12V má tím řetězem hnaný 2 vačkový hřídele a 12 ventilů, zatímco starší verze 1,2TSI jen jednu vačku a 8 ventilů = mají mezi sebou naprosto odlišný dynamický parametry a setrvačný momenty, který musí na sobě pohltit pohonnej element = řetěz. A ten je navíc v HTP koncipovanej stejně jako ještě ve starý škodovácký "ohavě" s 3x uloženou klikou = válečkovej neboli zabírající zubama kol za příčný čepy mezi článkama, zatímco u TSI je moderně koncipovanej ozubenej, kde kola zabírají přímo za články - a ty jsou samozřejmě z jinýho materiálu než u HTP. Válečkovej řetěz prostě musí na kolech trošičku hrkat, jinak se strašně rychle opotřebuje = má nutnou určitou minimální provozní vůli, se kterou se počítá i při nastavování přesnosti polohy rozvodu i v konstrukci napínáku. Jenže soudruzi konstruktéři z koncernu si usmysleli, že udělají rozvod dosahující vyšší přesnosti v nastavení polohy = použije se pohon s ozubením vyžadujícím menší provozní vůle = s menší tolerancí stejně jako by tam byl pohon ozubenýma kolama s přímým ozubením. A nedocenili zákeřnost materiálový náročnosti na takový komponenty... Ergo kladivo, TSI "první generace" je takovej jakej je... Editováno: 18. Červenec 2013, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 (editace) Ještě bych doplnil,že u 1.2 TSI pohání nejen jednu vačkovou hřídel a 8 ventilů,ale ta ještě také vysokotlaké palivové čerpadlo. Editováno: 18. Červenec 2013, autor: Pawouk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 Což je další zátěž = výkon, kterej musí při chodu motoru řetěz trvale přenášet z kliky někam jinam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 Tak jest - dokonce se o tom někde psalo,že tato "dodatečná" zátěž,je jeden zdůvodů,proč rozvody dostávají u tohoto motoru na "prdel". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 (editace) Nebyl bych si tím tak jistej, u ropáků jsou mechanický vstřikovací čerpadla taky poháněný od rozvodu (ne u PD, ale u CR se pohon HighPressure čerpadla od vačky zase vrací) a nezdá se, že by jim to dělalo problémy s přenosem výkonu... Navíc vzhledem k pracovním tlakům se u těch ropáků přenáší na čerpadlo o poznání víc výkonu než u TSI. Myslím že to je celkově zaviněný poddimenzováním konstrukce toho pohonu/samotnýho řetězu u TSI a celkově jeho NETESTOVÁNÍM před zavedením do hromadný výroby = respektivě jeho "otestováním na lidech"... Ale to jsme zase zpátky na začátku, odkud to všecko začalo. Editováno: 18. Červenec 2013, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 No však to tak myslím - rozvody jsou poddimenzovány na to,co mají přenášet. Jinak to přece není možné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 18. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 To jsou ty rozvody poddimenzovány i nyní v roce 2013 u EA111? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.