Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Pánové prosím o radu ja už jsem v koncích auto octavia 1,6 75 kw BFG

auto normálně topí ale nejde ohřát tak po 20 km začne stoupat teplota a když dosáhne cca 70 stupnu spustí se větráky na chladiči když vypnu motor větráky taky vypnou,uberuli plyn nebo při jízdě z kopce teplota postuně klesá uplně dolu,čidlo teploty i termostat jsou nové,chybu to žádnou nevykazuje

A zkoušel jsi ten termostat v horké vodě?

Ale určitě se nemají pouštět větráky při 70°C teplotě motoru, pokud neběží klima. Co jednotka dochlazování? Myslím ty relátka pod baterkou.

No, mně napadlo, že čidlo teploty je dvojité. Jedno pro budík a druhé pro ŘJ. Jen chci říct, že to co ukazuje budík nemusí "vidět" ŘJ.

Nicméně ta doba ohřevu motoru je pro benzín nějak dlouhá, to je taky fakt. Kdyby psal o TDI, tak mu to potvrdím :)

Také by pravděpodobně při trvale nízké teplotě motoru šla spotřeba nahoru, obzvláště teď v zimě. O tom se ale nezmiňuje, zda je spotřeba v mezích normy nebo je vyšší.

  • Autor

Na ty relatka pod baterkou jsem nekoukal ani nevim že tam sou,napadlo mě jenom sem viděl ňáky čidlo na spodu chladiče a když jsem ho odpojil a nastartoval nehlasí to chybu přesto že je odpojene ale nevim jestli to tak má být,spotřeba je asi dobrá na volnoběh 0.6 až 0.7 jinak za jizdy taky mam průměr 7,2 v jednom servise mě radil že už to řešil měnil čidlo teploty a termostat a nepomohlo až když vyměnil celou tu plastovou skřín co se do ni napojuji hadice a je v ní ten termostat a čidlo tak to bylo v pořádku.

Také by pravděpodobně při trvale nízké teplotě motoru šla spotřeba nahoru, obzvláště teď v zimě. O tom se ale nezmiňuje, zda je spotřeba v mezích normy nebo je vyšší.

ne-e, zde by to byl opačný efekt.

Ačkoliv budíky ukazují jen 70°C tak druhé čidlo dává informaci vysoké teplotě a třeba proto spínají ty větráky.

Ale je to asi blbost s tím čidlem, viz další popsané příznaky.

  • Autor

nevíte někdo co je to za čidlo v tom chladičiže bych ho koupil ale nevim jaký,podle příznaku je potevřený termostat od začátku proto tak dlouhý ohřev něco tam nejde a dává to informaci že je motor teplejší než je skutečnost a spustí ty větráky

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak to bylo to čidlo na chladiči vyměnil jsem ho a teplota drží  na 90

I kdyz uz to mas vyresene, tak jen pro informaci to sem napisu, to 2. cidlo teploty umistene na vystupu z chladice je podle me termospinac a zapina ventilator, asi nezavisle na RJ motoru

 

... ale to by zase nevysvetlovalo ze jeho vymenou uz nezustava termostat otevreny. Takze jedine vysvetleni co me napada je, ze i to druhe cidlo je vyhodnocovane RJ a pokud jedno z cidel ukazuje vyssi teplotu (sice nerealnou, ale asi v mezich povolenych hodnot) RJ musi verit vyssi hodnote, aby ochranila motor, takze otevira termostat. A proto tak nezvykle dlouha doba ohrevu motoru. Protoze to vadne cidlo davalo porad hodnoty v povolenych mezich, nehlasi to zadnou chybu.

Upraveno od chase

opravte ma ak sa mylim ale ja som myslel ze termostat sa otvara sam od teploty na zaklade fyzikalnych zakonov o roztaznosti kovov. a nie ze ho otvara povel RJ. mas tam nejaky ovladaci mechanizmus ? ci ?

U 1.6-tek je nějaký "elektronický" (kombinace elektroniky a klasické tepelné roztažnosti), který umožňuje u těchto motorů poněkud vyžší provozní teplotu.

v podstate mas pravdu, ale model 75Kw MR 2001 (AVU, BFQ, BSE) uz ma elektronicky rizeny chladici system. K termostatu pak vede jedna 2polova svorkovnice, kterou RJ vyhriva odporovy topny clanek a tim se zahriva roztazna latka v termostatu a ten se zveda a naopak. Vyhoda asi bude v tom, ze muze mit motor treba pri castesnem zatizeni 110C a lepsi spotrebu nez by mel pri castecnem zatizeni a 90C

aha, tak to potom hej...dik za vysvetlenie..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.