PetrK76 Vloženo 18. Únor 2013 Sdílet Vloženo 18. Únor 2013 Zdravím všechny, doufám že vkládám do správného oddělení fora. Mám Fabii I r.v. 2004, 1.2 HTP 47kW. Při vyndání sedačky řidiče z důvodu montáže odkládacího boxu pod sedačku a následném vracení zpět se mi s nejvetší pravděpodobností podařilo strhnout závity uchycení sedačky. Jde mi teď o jednu věc. Co všechno musím, a zda je to nějak přístupné, demontovat abych se dostal ke karoserii a vyměnil "samojistící matici" na vnitřní podpěře sedadel (na kterou se montují lyžiny). A dá se to vůbec třeba zvládnout v jednom? Náhrd. díly jsou snad následující: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0111848-samojistici-matice-m8-oe-7090.html http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90892101-sroub-m8x28mm-cz-19901.html Všem předem děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 18. Únor 2013 Sdílet Vloženo 18. Únor 2013 (editace) Daj to do servisu. Doma to nespravis. 1. Strhnuty zavit sa da aj opravit zavitovou nahradou-HELICOIL. 2. Vymenit komplet maticu za novu je tam specialna matica-kocka. 3. Narezat zavit M10 a pouzit aj nove sroby M 10. Editováno: 18. Únor 2013, autor: PROCHY603 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 18. Únor 2013 Sdílet Vloženo 18. Únor 2013 To jsi musel, ale dobře na fest utahovat! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chiquillo Vloženo 18. Únor 2013 Sdílet Vloženo 18. Únor 2013 Čim jsi to tak urval? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrK76 Vloženo 18. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 18. Únor 2013 No, když jsem vracel šrouby zpátky tak jsem cítil odpor a věděl jsem že to tak nemá být. Zkoušel jsem to jemně několikrát, ale bez úspěchu. Vždycky kolem třetiny závitu se to "zastavilo". Bohužel po půl hodině mě začal tlačit čas, jinak bych to nechal být. Musel jsem bohužel odjet jinak bych měl v práci menší průšvih (slušně řečeno). A tak sem to vzal ráčnou a když to bylo tak nějak utažené tak jsem přestal abych to nestrhnul úplně. Díky moc za rady. Asi to dám co nejdříve do servisu, ještě tento týden. Naštěstí auto nutně nepotřebuji. Jen pro představu ohledně ceny za práci, hádám správně že se to dá nějak vyndat bez nutnosti zasahovat do karoserie, nebo ne? Všem ještě jednou díky!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kluvo Vloženo 18. Únor 2013 Sdílet Vloženo 18. Únor 2013 No to mas problem ,ja som mal to iste.Mne sa tiez zasekol zavit a matica sa tocila Mam aj original take matice ale je problem vymenit maticu.Tie matice su tam davane pri zvarani ,tak sa nedaju menit .Ja som opatrne narezal karbobruskov do + vlozil novu maticu a potom spironitmi to prekryl kuskom plechu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek247 Vloženo 28. Únor 2013 Sdílet Vloženo 28. Únor 2013 Měl se stal podobný problém, ale šroub tam mám našroubovaný, ale nejde vyndat už, jsem zvědavej, jak to budu řešit, až budu chtít vyndat sedačky.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bombos3 Vloženo 8. Březen 2020 Sdílet Vloženo 8. Březen 2020 Zdravím a přidávám se do klubu stržených závitů při montáži schránek, už bych do toho nikdy nešel. Teď mám kvůli tomu takovýhle problém... Provedl jsem malý řez do koberce a endoskopem se podíval na aktuální stav. Matice je stržená, šroub lze vyndat/zandat, ale ne utáhnout což je dost problém - jde o uchýt u zámku pásu. Moje idea je buď nějak vymlátit stávající ven nebo povolit šroub a kobercem vložit další. Nedaří se mi, ale najít v etce kód této matice. Co byste mi prosím poradili? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bombos3 Vloženo 31. Březen 2020 Sdílet Vloženo 31. Březen 2020 Po důkladném zvážení možností jsem přišel na následující řešení: Vyměnit šrouby za normální (a o trochu delší) pevnostní třídy 12.9 a pod existující (stržené) matice vložit nové pevnostní třídy 12. Pod samotnou hlavu šroubu bych pak pro jistotu vložil pevnostní podložku, aby došlo k rovnoměrnému rozložení tlaku na kolejnici sedadla. Výměnu bych provedl na naříznutím koberce na koncích a vložením matic z boku. Co si o tomto řešení myslíte? Jsem otevřený jakémukoliv názoru. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.