Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Jo, s tím nelze než souhlasit - kratší kvalty a "jemnější" odstupňování spolu s relativně dlouhým nejvyšším převodem dají autu úplně jinou dynamiku a přitom nižší spotřebu i při vysokém jízdním průměru - stačí si vzpomenout, co udělalo se starou "šádynou" zavedení "pětikvaltu"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v tom , že u Tsi ve fabii nedávaj 6kvalt. V tomto případě je jedno jestli Tsi nebo Htp. S Tsi hlavně přišli k vůli emisím, aby plnila dobudoucna nové euro.Kdo jel v octě s 77kw a pak sedl do fabie 77kw tak poznal, že fabie nejede. Přitom octa je větší, těžší ad....Už i korejci dávaj 6kvalt :smich:

problem to vobec nieje...len by si sa naradil jak blazon kedze ten 6kvalt toci pri 130 +-100otacok ako 5 kvalt..takze pohodicka......a my chces povedat ze oktavia 77kw isla lepsie ako fabia 77kw&,,..to snad nemyslis vazne...vahu auta ti 6kvalt nenahradi...mam pocit ze si z tych co len o 77kw tsi len pocul a nesiel v nom osobne..lebo ja ho mam a ti poviem ze to s tym autom dokaze roadne rozhybat.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu treba iba suhlasit. uz medzi golfom a fabiou so 77kW TSI je velky rozdiel v zrychleni a pruznosti. to nehovorim uz o octavke alebo yetikovi, to by si tam dal iba vysloveny psychopat alebo clovek co chce take "vacsie" auto a nema penizae na normalny motor ale chce ho. a ked si niekto kupuje nove auto, myslim si ze 500€ za silnejsi motor je naozaj zanedbatelna ciastka. a s tou 6.tkou to je fakt. jedine kde je mozne vyraznejsie pozorovat mensie otacky pri 130 km/h je pri 7 stupnovom DSG.

************

pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

************

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tak.bud 5rych alebo 7 automat.6 je blbos.6tka do 1.4tsi nech sa paci.v 1.2 by museli pri 130 padnut otacky oproti 5stu aspon o 500otacok.co sa nedeje.z toho dovodu je ta 6tka blbost s kratkymi drahami.5tka je akurat odstupnovana.neviem si predstavit tam vopchat este jeden stupen...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No taky se podivuju nad některyma vyplodama tady. Ja mužu srovnat HTP s TSI 63 kw, HTP jsem měl vlastni auto a v praci ho mame do teď. Tvrdit, že nad 100km to jede jako HTP je teda pěkny blud, mame tady docela ostry kopec na rychlostni silnici, s haťapkou jsem měl plyn na podlaze a stěží jsem na 5ku udržel stalou rychlost cca 120km/h, o zrychlovani nemohla byt ani řeč. Zrovna minuly tyden jsem tu trasu zkoušel jet s TSičkem a při max povolené rychlosti 130km/h to ochotně zrychlovalo dal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia II 1.2 TSI 63 kW (pneu 195/55 R15) - otáčky motoru při různých rychlostech:

90 km/h (V) - 2100 ot./min

100 km/h (V) - 2350 ot./min

130 km/h (V) - 3050 ot./min

150 km/h (V) - 3500 ot./min

Se šestikvaltem nemám zkušenosti,ale pět rychlostí mi pro tento motor přijde dostačujících.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

TAAAK!!!!! Dneska jsem se svezl na předváděčce s FII 1,2 TSI a dost jsem si zařádil.....jede to dost solidně se mě zdá.

Bylo mě nabídnuto TSI Start což je v katalogu -10 000,- a když si k autu přidám některé další prvky tak na vše -6% sleva.

Rozmýšlím tedy a řeším další problém a to AKTUÁLNÍ.....POJIŠTĚNÍ A ZIMNÍ KOLA....než by kára došla tak už zimáky užiju...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych už HTP nevolil krom těch nejkřiklavějších případů (pří)městské jízdy. Máme ho doma ve verzi 47kW. Do města je to super - ale jak se tomu zapne klimatizace nebo do toho vlezou tři lidi, tak konec.

TDI je ve FII/R vzhledem k příplatkům ekonomická sebevražda, za tu cenu už má člověk OII (Fabia Ambiente Plus 1.6TDI/66kW 370 900Kč, Octavia Prima Edition 1.6TDI/77kW 374 900Kč).

Co se týče cen - Elegance Start bude těžko zrušená, protože příplatek 60 000Kč oproti Ambiente je mimo a brzo si to uvědomili. No a vzhledem k tomu, že Renault šel opět o 15 000Kč dolů u Meganu HB a ostatní stihli postupně na zlevnění Škody reagovat, tak Fabia asi bude muset udělat nějaký úpravy v ceníku.

Mimochodem, běží akce na nulový nebo nízký úrok, záruku do 60 000km a zimní komplet zadarmo.Určitě bych se neomezoval nějakou hranicí 300 tisíc, prostě to vyjde o 20 nebo 30 tisíc dráž no.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do financování se mě moc nechce....

Abych byl tedy přesný:

FII TSI START 299 900,- (-10000)

nadstandard:

- prodl. záruka 4 roky 60 000km (3000,-)

- alarm (5100,-)

- zámek řad. páky (5700,-)

- zimní kola počítám 10 000,- plechy+obutí+poklice

-----------------------------------------------------------------------------

povinné ručení + havarijko

-----------------------------------------------------------------------------

SEČTENO! PODTRŽENO! AUTO BUDE ALE BUDU PAPAT SUCHÝ ROHLÍKY :smich::feve:

************

pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

************

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych už HTP nevolil krom těch nejkřiklavějších případů (pří)městské jízdy. Máme ho doma ve verzi 47kW. Do města je to super - ale jak se tomu zapne klimatizace nebo do toho vlezou tři lidi, tak konec.

TDI je ve FII/R vzhledem k příplatkům ekonomická sebevražda, za tu cenu už má člověk OII (Fabia Ambiente Plus 1.6TDI/66kW 370 900Kč, Octavia Prima Edition 1.6TDI/77kW 374 900Kč).

Co se týče cen - Elegance Start bude těžko zrušená, protože příplatek 60 000Kč oproti Ambiente je mimo a brzo si to uvědomili. No a vzhledem k tomu, že Renault šel opět o 15 000Kč dolů u Meganu HB a ostatní stihli postupně na zlevnění Škody reagovat, tak Fabia asi bude muset udělat nějaký úpravy v ceníku.

Mimochodem, běží akce na nulový nebo nízký úrok, záruku do 60 000km a zimní komplet zadarmo.Určitě bych se neomezoval nějakou hranicí 300 tisíc, prostě to vyjde o 20 nebo 30 tisíc dráž no.

Není trochu zavádějící porovnávat Fabii a Octavii jak jsi to udělal ty? Přeci nejde JEN o cenu. Jsou to výbavově odlišná auta. Nějak moc jsem to neporovnával, ale podle označení výbavy tomu tak asi bude. Já jsem si raději koupil pěkně vybavenou FII. S další výbavou jsem platil lehce nad 400 tisíc. A za ekonomickou sebevraždu jsem to vůbec nepovažoval. Ale je to každého věc samozřejmě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jinak:

  • rozdíl Octavia 1.2TSI 77kW a 1.6TDI 77kW = 40 000Kč
  • rozdíl Fabia 1.2 TSI 63kW a 1.6TDI 66k'W = 86 000Kč

Když započítá člověk extrémní příplatek a zvýšené náklady u TDI, dostane se k návratnosti za šílené číslo kilometrů. Ne, že by toho nešlo dosáhnout. Ale drtivá většina lidí se při rozdílu 90 tisíc horko těžko bude dostávat na nulu. Zároveň zůstávají negativní vlastnosti TDI jako je hlučnost nebo horší dynamika.

Pro tebe může být nová (a možná docela nepříjemná) informace, že se od jara situace poněkud změnila. Zatímco Fabia ceny drží, OII u prvních dvou výbav klesla u motorizace 1.6TDI o 60 000Kč v případě výbavy Prima a 71 000Kč u výbavy Ambiente. Výbavy napříč modely samozřejmě nejsou totožné, pokud bys chtěl dorovnat Primu na "pěknou výbavu" Ambiente Plus ve Fabii, tak budeš potřebovat 18 000Kč (tónovaná skla, přední mlhová světla, dělená zadní sedadla, boční lišty, dálkové ovládání zamykání). "Pěknou výbavu" vnímá každý jinak, mně to holt přijde holota jako holota a srovnání sloužilo jako ilustrace. Rozdílů je navíc spousta od velikosti, úrovně zpracování, materiálů nebo horší dynamiky Fabie. Aby ses teda necítil nějak zavedený, tak v případě srovnání úzkostlivě vyrovnaných výbav:

  • Fabia Ambiente Plus 1.6TDI/66kW 370 900Kč
  • Octava Prima 1.6TDI/77kW 392 900Kč

Takže to jen tak na okraj proč jsem použil u Fabie pro diesel pjem ekonomická sebevražda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě předchozí dvě dieselové Fabie začaly "vydělávat" asi po třech letech provozu (ve srovnání s podobnou Fabií v benzínu). Octavia je pro mě zbytečně velké auto a ve výbavě co mám ve Fabii bych za ní dal peníze, které už já osobně za auto dát nehodlám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Měl jsem včera možnost jet trasu Ostrava - Brno (dále okolí) a zpět s FII combi TSI (63kW) v autě 4 dospěli. Úpřímně se přiznám, mám z toho takové smíšené pocity. Možná to bylo tím, že jsem zřejmě od toho motoru očekával mnohem více. Nechci tady ten motor kritizovat, protože je jistě dobrý a nemám s ním velkou zkušenost, ale jak jsem psal, čekal jsem od toho trochu více. Před tím jsem v anketě hlasoval pro 63 kW verzi, po této zkušenosti bych bral minimálně 77 kW. Auto mělo najeto cca 5 tis. km. Překvapilo mě, že do cca 2 tis. to pěkně zrychlovalo, potom do cca 3,5 tis. to už bylo spíše takové mdlé a pak už se tomu moc nechtělo. Díval jsem se na křivku průběhu toč. momentu a výkonu a tomu by ten projev odpovídal. Nevím - připadalo mi jako by to nejlepší ten motor ze sebe vydal do těch cca 2 tis. a potom už to bylo takové nic. Spotřeba byla při cestě tam cca 7,8l, když jsem opustil dálnici spadla na cca 6,5l a s tímto výsledkem jsem dojel do cíle. Na cestě zpět jsem měl na firmě 7,3l. Jednou jsem musel přdejet (na okresce) a můj subjektivní pocit byl, že 1,4 16V, kterou používám převážně by ten manévr provedla dynamičtěji. Možná je potřeba se naučit s tím motorem jezdit a kdybych za volantem strávil více km, tak třeba to bude lepší, ale můj první subjektivní pocit bylo lehké zklámáni. Nechci tady být kamenován, je to pouze můj poznatek s pár stovek ujetých km. Kdybych se teď rozhodoval, určitě bych fabku vzal s tímto motorem, ale min. se 77 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem se ve F II s 1,2TSi svezl, byla to 77kW varianta, přišla mi v porovnání s 1,4 16V 63kW o dost silnější "odspoda" - rovnou řeknu "dýzlovitější". Jenže jsem jel jen po městě a cca 2km - na víc nebyla příležitost. Ta vyšší dynamika předjíždění asi bude dojem způsobený tím, že 1,4 16V musíš pro získání předjížděcího výkonu vytočit na 2500-3000 a více. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor se opravdu chová jako diesel, ale mě to připadalo, jakoby se motor "nadechl", že předvede brilantní výkon a nic - prostě takový průměr a ve vyších ot. už to žádná sláva nebyla. Máš pravdu v nízkých ot. to bylo parádní, ale když potřeboval člověk zrychlit nebo předjet, tak už to nebylo to pravé ořechové. Mám fabču se stejným motorem jako máš ty a když předjíždím, tak motor vytočím nad 3 tis. a má to takový švih. Člověk prostě cítí, že to nabírá sílu. TSI to bylo takové, že jsem se musel dívat na tachoš, jestli to zrychluje. Necítil jsem takovou nějakou zpětnou vazbu, která je právě do těch cca 2 tis. a pak už nic. Možná, že motor byl ještě stále syrový, ale spotřeba byla teměř podobná. Do Brna jsem se svou 1,4 docela hodně najezdil a dělám to ve stejném rytmu za cca 7,2-8,0 (dle PP) a TSI mělo cca 7,2-7,8 (dle PP). Nechci vyzdvihovat 1,4 (má své chyby a nedá se to moc srovnávat), ale jak jsem psal výše, čekal jsem od toho trochu více, prostě takové lehké zklamáni. Připadalo mi to jako bych jel ještě i s přívěsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavil jsem se s člověkem, který motorům zdá se dobře rozumí - dělá soukromý servis a specializuje se na motory a elektroniku. Z hovoru vyplynulo, že výrobci dnes silně upřednostňují tzv. "komfortizaci" charakteristiky motoru, což prý znamená, že ŘJ motoru se snaží "předvídat" chování řidiče a všemožně mu usnadnit řízení a další úkony. Bohužel, nikdo z vývoje asi nebere do úvahy, že existují také jiní řidiči než začátečníci a blondýny, takže takové "komfortní" nastavení například znamená, že motor i po prudším "odstavení" pedálu plynu velmi pomalu ubírá otáčky a opačně při prudším přidání zdržuje otevření klapky, údajně aby při přeřazení nedošlo k cuknutí auta. Osoby znalé řazení "na 2 šlápnutí" neboli schopné řadit velmi rychle a i s nesynchronizovanou převodovkou nejsou brány v úvahu, preferováno je pozvolné "šaltrování přes synchrony". Výsledkem je, že takto nakonfigurovaný motor se chová "lenivě", viditelně mu chybí dynamika, i když výkonem disponuje (papírově) úctyhodným. Zjevně ho ale odmítá projevit podle přání osoby za volantem a poslouchá víc zelený mozek bruselského eurohujera, než aby ho dával k dispozici k řešení dopravních problémů. Tento dojem je ještě umocněn "ekologickým" nastavením, na které dnes výrobci musejí dbát víc, než na cokoliv jiného - jsou tlačeni mezinárodním eurohujerským diktátem o množství vypouštěných emisí na 1km ujeté vzdálenosti. Ve výsledku pak uživatel dostane sice vůz, který se údajně "umí učit" z chování řidiče, ve skutečnosti je ale spíš řidič nucen stále více akceptovat diktát elektroniky na úkor svého vlastního úsudku a přání o režimu jízdy... Úplně tak vymírá skupina řidičů, kteří UMĚJÍ řídit auto, protože instalovaná elektronika osobu za volantem stále více odsuzuje do role pouhého pasažéra, neschopného krom volby cíle cesty žádného dalšího rozhodovacího konání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co naděláme - když nám takové agregáty teď budou předkládány pořád víc a víc? Já jsem ze starý školy, mám rád motor, který plynule nabývá na výkonu s otáčkama a rád se točí, i když umím jezdit i s dehtem, protože u těch rozumně udělaných je charakteristika prakticky stejná, jen otáčkově posunutá někam mnohem níž. Když se s tím počítá, dá se i s dehťákem jezdit velice svižně - předpokladem je samozřejmě vhodně odstupňovaná špajzka, to je ale věc konstrukčního řešení. Motor který zatáhne odspoda a pak zvadne je věc, kterou kritizuje i autor tohoto blogu:  Test testu  . A nové TSíčko 1,2litru je zatím na nejlepší cestě se stát podobně kritizovanou pohonnou jednotkou. Celkový dojem "šetřiče trestných bodů" neboli "pomůcky k dodržování předpisů" asi nemám jen já, nebo jsem sám sameček?

To už mi přijde jako daleko smysluplnější hybridní kombinace spalovák se stálými otáčkami a elektrický přenos výkonu na kola spolu s akumulátorem, nabíjeným krom generátorem se spalovacím motorem i rekuperačním brzděním. Ano, přesně tak, jak to už léta provozuje Toyota v Priusu a další značky k takovým vozům těžce zbrojí. Taková kombinace ve spojení s elektronicky regulovaným asynchronním trakčním elektromotorem (plynule regulované frekvenční měniče) je výkonná, umí bezvadně zrychlovat (elektromotor táhne s vysokou účinností), navíc spalovák může jet v trvale optimálních točkách - což znamená i optimální účinnost, možnost spalovat nekonvenční nebo jiná alternativní paliva včetně toho, že takto provozovaný spalovák může pracovat i s velmi ochuzenou směsí a tím i při relativně značném výkonu bude mít vysokou účinnost a zároveň nízké emise - protože nepotřebuje žádnou pružnost, přechodové jevy mezi režimy jsou u něj eliminovány právě elektrickým přenosem výkonu. 

Dovolím si spekulaci, která se nakonec vůbec nemusí ukázat nepravdivou: totiž zdá se mi, jako by nám eurohujeři & ekoteroristi chtěli nejprve znechutit naše stávající, zatím výhradně spalovací plechové miláčky, protože ty nové budou stále častěji právě kvůli splňování jejich striktních a stále větších požadavků jezdit a zrychlovat jako posraná cihla - a potom nám nabídnout 2x dražší hybridy á la Prius, u kterých opět najdeme to, kvůli čemu je auto autem... Taky to na vás dělá tenhle dojem? 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to rozdělil do víc rovin. Tou první je fakt, že nově uváděné motory nemají moc často nějak výrazně vyšší výkon. Za posledních 10 let se

  • u Octavie zvýšil
    • "první solidní" benzin ze 74kW na 77kW
    • diesel "sloučil" varianty 66 a 81kW na 77kW
    • základní benzin zvedl výkon z 55kW na 59kW
    • silnější benziny sice taky narostly, ale jenom mírně 85kW>90kW, 110kW>118kW
    • to stejné u silného dieselu, který vyrostl z 96kW na 103kW

    [*]Fabia

    • nejprve se výkony snížily při přechodu na HTP 44kW>40kW a 50kW>47kW
    • později se vrátily 40kW>44kW a 47kW>51kW
    • střední varianta benzinu vyskočila z 55kW na 63kW
    • nejsilnější varianta padla a 74kW se upravilo na 77kW
    • slabší diesel 47kW>55kW, přibyla střední varianta 59kW>66kW
    • nejsilnější diesel 74kW>77kW

    [*]Superb

    • základ diesel 74kW>77kW
    • základ benzin 85kW>92kW
    • střední benzin 110kW>118kW
    • střední diesel 96kW>103kW
    • nejsilnější diesel 114kW>125kW

To znamená, že tyhle změny jsou oproti letům 1990-2000 docela malé.

Druhá rovina - taky mám rád lineární zátah motoru. Jednoduše proto, že člověk může auto ovládat podle sebe a ví, co od motoru může čekat. U dieselů mě vždycky vadilo, že jsou už ze své podstaty "dole huj, hore fuj".

Na jednu stranu je 1.2TSI super, protože v otáčkách, kdy 1.4/1.6 klidně dřímou, už se dávno dostavuje "huj". Problém je v tom, že zvlášť slabší varianta kolem tří až tří a půl tisíců jednoduše chcípá. Má sice stejný nejvyšší výkon, ale po krásném představení dole pocitově umře. Je to jako ženská, která je oblečená k sežrání, ale jakmile ju člověk svlíkne, nestačí se divit (já naštěstí takový problém doma nemám :) )

Takže ano, na jednu stranu fantastický zátah, na druhou stranu ne, motor je svým způsobem záludný. Já se přiznám, že bych momentálně volil 1.2, ovšem ve variantě 77kW a s tou se dopustil "ladění" u pánů cimbu nebo jim podobným. Bohužel si musíme taky přiznat, že na poklidné ježdění bude i ta slabší varianta pro drtivou většinu lidí výrazným skokem. Jenom snad vyzkouší celý zátah dřív, než by došlo při nějaké krizové situaci k překvapení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

Druhá rovina - taky mám rád lineární zátah motoru. Jednoduše proto, že člověk může auto ovládat podle sebe a ví, co od motoru může čekat. 

....

Takže ano, na jednu stranu fantastický zátah, na druhou stranu ne, motor je svým způsobem záludný  ....  musíme taky přiznat, že na poklidné ježdění bude i ta slabší varianta pro drtivou většinu lidí výrazným skokem. Jenom snad vyzkouší celý zátah dřív, než by došlo při nějaké krizové situaci k překvapení.

Souhlas se vším, jen ty vypíchnuté věty by se měly tesat. Opravdu ta záludnost motoru podobné koncepce je a bude v tom, že v krizovém momentě, kdy bude nutně potřeba zrychlit - A NEBUDE ČAS PŘEŘADIT, jednoduše umřou a nezatáhnou... U dieselu se to tak nějak i předpokládá, že s rostoucími otáčkami "vadne" a nemá takový zátah, jako zdola - jenže co si budeme povídat, to je bohužel vrozená vlastnost nadčtvercových motorů, kterou ani turbo nezmění.

Bohužel nikde nemůžu dohledat skutečně podrobná "tétédéčka" motoru TSi, něco jako je tabulka kterou jsem (část) okopíroval zde, ze které například vyplývá, že jak 1,2HTP, tak 1,4 i 1,6 (atmosférické) benzíny starší koncepce jsou navržené se shodným vrtáním 76,5mm, ale rozdílným zdvihem (86,9mm nebo 75,6mm)  a že 1,2HTP je skutečně "levobočkem" od čtyřválcové "šestnáctistovky" VW (shodný zdvih i vrtání, liší se jen o ten čtvrtý válec) a že jediná 1,4 16V/63kW je skutečným "podčtvercem" neboli že má menší zdvih než vrtání (vrtání 76,5mm x zdvih 75,6mm). Tabulka se sice týká F II, ale platí i pro R. Pro člověka jen trochu chápajícího zákonitosti chování motorů z ní vyplývá opravdu hodně věcí - hlavně v tom, proč a jak se ten který motor chová (závislost výkon/točivý moment na otáčkách)

Zážehové motory                             1,2 HTP/44 kW               1,2 12V HTP/51 kW               1,4 16V/63 kW                   1,6 16V/77 kW                  1,6 16V/77 kW(A)

Zdvihový objem [cm3]                             1198                                     1198                                 1390                                     1598                                      1598

Vrtání x zdvih [mm]                              76,5 x 86,9                           76,5 x 86,9                       76,5 x 75,6                          76,5 x 86,9                             76,5 x 86,9

Válce/ventil                                                3/2                                      3/4                                  4/4                                      4/4                                         4/4

Nejvyšší výkon [kW/ot/min]                     44/5200                                51/5400                            63/5000                               77/5600                                77/5600

Nejvyšší toč.mom.[Nm/ot/min]            108/3000                              112/3000                            132/3800                            153/3800                              153/3800

Kompres.poměr                                    10,3 : 1                                10,5 : 1                              10,5 : 1                               10,5 : 1                                10,5 : 1   

Opět, jako už tolikrát, člověk naráží na bariéru nedostatku informací typu "tohle přece běžný zákazník vůbec nepotřebuje vědět". Já se necítím být běžným zákazníkem, já se chci o svém autě dovědět co nejvíc věcí můžu - a podle toho s ním i zacházet...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká toho předjíždění se slabším TSI, tak jsou ty převodové stupně o dost delší (když při 100 km/h točí kolem 2 200 ot.), takže zase takový handicap by to nemusel být.

Bohužel příplatek za TSI 77 kW je u Fabie dost velký oproti TSI Start, zajímavá je v tomto nabídka Seatu Ibiza, kde se dá dostat u TSI 77 kW pod 300 tis. za tento motor (se slevou od prodejce), ale zase Ibiza nemá takové vychytávky jako FII (Maxi-Dot, poloautomatickou klimu, výškově stavitelné bezpečnostní pásy, atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som skusal oboje a mam 77 kW verziu. u nas je priplatok cca 500€ co vsak povazujem pri kupe noveho auta za zanedbatelne. ale ten rozdiel je naozaj markantny, ked so 77kW podradite a pridate, dajme tomu v 100km/h tam dam 3. prevodovy stupen, tak to skratka taha az po obmedzovac a mate dostatok vykonu. 63 kW som podradil a nic sa nekonalo. ako keby "ten motor mal v sebe blok a nad 3 tis. netahal" - a pri rychlosti nad 100km/h to islo presne ako stary Fiat 1.2 44kW. Ale zas kto jazdi prevazne mesto, pre neho aj 63kW bude stacit. Do mesta priam idealne. Kto si chce uzit sviznejsiu jazdu a chodi casto aj mimo mesta, tam radsej silnejsie.

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...