Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

A životností 14 dní....:-)

Prostě si už nekoupíme Škodu, ale auto, které bude hodno toho názvu. Věřím, že např. Mazda bude i nadále vyrábět normální motory.

Ale ono nebude tak zle, jevrosojuz se za pár let rozsype, ekobolševici půjdou tam, kam patří, no a snad se zase vrátíme k výrobě normálních aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale myslíš že lidé kteří dnes mají HTP nebo TSI, nebo TDI ojeté si mohou dovolit koupit mazdu která bude 2x dražší při pořízení a 3x dražší při servisu?

 

Bohužel Euro normy si myslím, že jen tak nezmizí. Za pár let akorád budou u každého vjezdu do města tabulky s normama které auta tam mohou a které ne.. A každý si bude povině vylepovat plaketku za sklo. Za chvíli bude na autě rámeček nad SPZ a tam se vylepí všechny známky které by byly normálně na skle jnže už jich bude tolik, že by jsme přes to čelní sklo nic neviděli.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrkiller: Zrovna Mazda 3 tak drahá není - 360tis. s motorem 1.5 74kw v nejnižší (ale i tak solidní) výbavě Emotion nebo 435tis. s motorem 2.0 88kw ve výbavě Chalenge (podobně jako Ambition). Levnější než Octavia, řekl bych. Ceny servisu neznám, ale pochybuju, že by to bylo zásadně jinak než u Škodovky.

Euronormy už lezou krkem velkému počtu lidí a přece ze sebe nebudeme dělat idioty donekonečna? Se podívej, co volí lidi ve Francii nebo Británii.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stojí přes 2 mega? :) Možná i 5 mega.. to normální člově nikdy mít nebude. A ani se mu ta investice nikdy nevrátí.. a taky se nikdo nebude chtít omezovat aby dojel co nejdál ..

 

Myšlena Tesla..

 

Podívej se do minulosti. Česko je vždy jako ovečka západu.. co západ udělá a řekne časem že je zlé tak se v česku časem zavede taky.. v německu jsou emisní normy a u nás je už taky budou mít. A ikdyž Němci nadávají že jsou k ničemu, tak my je mít musíme. Pro nás asi k ničemu nebudou..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě poslední ( i když tohle téma vyčerpané a staré jak lidstvo samo )

 

Model S je plně konkurence schopný a jeho cena není šílená v porovnání s premiovým luxusním sedanem.

 

A věř, že do 5 let bude auto s cenou lepší jak současný "levný" elektromobily :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, možná je téma vyčerpané, ale pro mně aktuální. Teď máme FI 1.2 12V. Chci koupit Fabii Combi, rok cca. 2011 a výš s minimem km. Teď se pohybují kolem 200 tis.kč

Provoz bude každý den po nastartování 1 km do kopce, pak 1 km z kopce. Vyložit děti do školky a pak znova nastartovat a 18 km do práce.

Každý víkend k rodičům cca. 30 km, sem tam výlet, v létě dovolená. Celkem něco mezi 10-15 tis. za rok. Auto si chci nechat dlouho.

Byl jsem se projet s HTP po faceliftu a příjemně mě překvapilo, jak je to tiché a supr je ta dlouhá pětka, kdy točí výrazně míň než staré verze. Z práce mám zkušenosti s tsi 63 kw, to je samozřejmě pěkný svezení, ale trošku mě děsí zdejší diskuse o rozvodech. Je správná má úvaha vzít jako jistotu HTP a třeba mu u Cimbu trošku pomoci, aby se výkonově pokryla třeba aspoň zaplá klima, nebo zbytečně panikařím a tsi po 2011 jsou v pohodě a jen tady je výběr problémových aut.....??? Díky za názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

200000 za ojetou fabii se mi zdá dost, když nová stála jen o pár desítek víc. Pár let stará TSIčka budou prodávaná právě kvůli rozvodům a HTP je trochu slabé. Takže nejrozumnější je 1.4 16V. Myslím, že by se vyplatilo si těch pár desítek přidat a koupit novou, když má být na dlouho. Skladovky ještě jsou. A nebo roomstra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skladovku za 200 000 určitě nekoupí. Navíc 1.4 16V bylo hrozně málo. Taky jsem o ní uvažoval ale ve skladovkách jsem nenašel žádnou. Vše TSI. To stejné rozumné ojetiny.. Nakonec padlo 200 000 na naftu a je to vyřešený :)

 

Já bych na tvé pojezdy asi riskl TSI. Už se tu nějak řeší že od 2011 to začíná být lepší s těmi rozvody, alespoň se mě zdá.. Nebo kup TSI ještě se zárukou..

 

Nedávno jsem ale viděl rooma po faceliftu .. naleštěný krásny - dokud nenastartoval. Motor TSI zařechtal řetízkem asi 5s .. hrozný zvuk :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, skoro bys člověka rozbrečel. Takže je lepší koupit za 200 auto bez záruky a s potenciální hromadou problémů? 60000 rozpočítáno na 10 let je 500/měsíc. Navíc při současných podmínkách Škofinu se vyplatí vzít auto na úvěr (složit 70% a zbytek splácet 36 měsíců), protože na fabie a roomstry dávají ještě 30000 slevu. Takže ve výsledku auto přeplatíš jen o řádově 10000 a to máš v ceně povinné i havarijní na 3 roky. Tj. v podstatě to auto ani nesplatíš, protože takhle levné pojištění bys nesehnal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nejsem žádný odborník na TSI ani se do těch debat nezapojuji, ale z toho co je o tomto motoru známo, a hlavně dle výše uvedené charakteristiky plánovaných tras, bych ho nevolil, neb se mi jeví, že ty časté studené starty s následnou krátkou jízdou nejsou pro toto chřastidlo nejlepší volbou. Ale nemusíte se mnou souhlasit, protože svezení to jinak špatné není.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci úvěr. Těch 200 je strop. Věřím, že 2-3 roky starý auto s 20 tis.najeto snad takovej provar nebude. Vraťme se prosím k dilema htp/tsi

Proč by někdo prodával po 2-3 letech zánovní auto a tratil na něm 50-100tis.? Takové auto bude buď stočené ze 100000km na 20000 nebo poruchové.

A proč jsi z výběru vyloučil 1.4 16V. Je to jednoznačně nejspolehlivější vw benzínový motor a v případě přestavby na lpg i nejúspornější.

HTP - asi není úplně špatný, ale psalo se taky něco o vykloktaných válcích po 100tis. km. Známý ho má, nestěžuje si, ale už by šel raději do silnějšïho.

TSI - nejlepším komentářem je, že je vw přestal vyrábět, resp. je podstatně předělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S HTP + Cimbu (Fl, 2xR) mám najeto tísíce km a neměl jsem jediný problém. Spotřeba běžně pod 6l, náklady na servis minimální (olej a filtry jsem si měnil sám) nikdy se nic nevysralo...ale jezdil jsem  z 98% v autě sám, bez nákladu, ne dálnice... Doba jde ale dál tak dnes už TSI... Už bych neměnil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by někdo prodával po 2-3 letech zánovní auto a tratil na něm 50-100tis.? Takové auto bude buď stočené ze 100000km na 20000 nebo poruchové.

A proč jsi z výběru vyloučil 1.4 16V. Je to jednoznačně nejspolehlivější vw benzínový motor a v případě přestavby na lpg i nejúspornější.

HTP - asi není úplně špatný, ale psalo se taky něco o vykloktaných válcích po 100tis. km. Známý ho má, nestěžuje si, ale už by šel raději do silnějšïho.

TSI - nejlepším komentářem je, že je vw přestal vyrábět, resp. je podstatně předělal.

Nerozumím ti...běžně lidi prodávají auta po 3 letech...prostě ho nechaj na protiůčet a pořídí jiné...a proč by ho stáčeli???možná bazaristi ale to už je na jinou diskuzi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nikoho takového ve svém okolí neznám. Chápu, že jsou lidi, kteří se každý rok zamilovávají do jiného auta, takže je střídají jako ponožky, ale dost pochybuju, že v hledáčku zrovna tohoto typu lidí budou fabie combi (nebo něco jiného ze škodovácké produkce). Kupují je buď tátové od rodin (kteří se ho sotva budou po 2 letech zbavovat) nebo firmy, kde ovšem za rok nalítají 50-100tis., po 2-3 letech se "omladí" na 30 a putují za tátou od rodiny, který chce ušetřit 50-60 tis. Psalo se o tom už tolikrát...

Co si myslet o tomto inzerátu:

http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/16005194?tab=contact&goFrom=detail#tabs

Rok staré auto z Belgie, 27500km, 1.6 TDi, cena 199tis. Tj. propad ceny za rok odhadem 150-200tis. A ještě na tom chce vydělat ten, kdo ho sem dovezl. Takže buď je to zbořenina svařená ze 4 aut....:-), nebo je něco s motorem nebo je stočená (ale tomu nevěřím, protože by ji prodávali moc brzy). Zrovna nedávno jsem se známým objel pár bazarů i soukromých osob a věřím opravdu jen autům v rodině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP za seba ozem doporucit. TSI sie nemam, no ked som kupoval svoje, tak by ma TSI vyslo cca o 1000-1500 eur viac. A do toho sa mi nechcelo. Navyse uz pri F1 som mal i ja, i oco HTP a vsetko v pohode. Takmer denne jazdim cca 15+15km, obcas aj dlhe trasy (vcera 126km, priemer 65km/h, spotreba 5,1l/100km). Motor sa relativne rychlo zohreje, a ked treba, nie je problem vytiahnut z neho aj 170-180km/h (meranie cez tacho, podla GPS menej)...

--

Z mobilu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, potreboval by som poradit. Mam zaujem o kupu Fabie II najlepsie po FL a Combi (predpokladam r.v. 2010-2012), ale neviem aka motorizacia by bola najvhodnejsia. Mam sluzobnu Octaviu s 1.2TSI a uprimne som aj milo prekvapeny s vykonom vozidla. Ak by som si necital toto forum najskor by som sa rozhodol taktiez pre 1.2TSI aj vo Fabii ale nerad by som bol, ak by mi klakol motor po prejdeni par tisic KM. Mesacny priblizny najazd KM je v rozmedzi 300-400km, 90% je mesto, nakolko vozidlo bude vyuzivane iba ako sekundarne a to najma na kratke trasy. Preto moja otazka: je motor 1.2TSI vhodny na takuto prevadzku? Resp. Po instalacii novych rozvodov a nejakeho krytu "D" (docital som sa na fore o roznych modifikaciach) je motor uz v poriadku, alebo je to stale casovana hroza? Alebo sa predsa rozhodnut pre overenu 1.2HTP popr. 1.4? Ak by sa do Fabie pred FL montoval 1.6 benzin, urcite by som sa rozhodol pren, ale takto neviem. Otec ma Roomster s 1.2 HTP a je to uz take dost na hrane, ako premiestnovadlo je to fajn, ale obiehat sa na tom nikdy neodvazim :) Pri 1.2 TDi a 1.6 TDi mam trosku obavy, ako motor zvladne len tie kratke trasy, pri ktorych sa stihne akurat zohriat na prevadzkovu teplotu. Vopred Vam dakujem za pripadne rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...