Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Ve fábuli bude HTP 51kW optimum, obzvlášť v hatchbacku - v kombíku už budeš muset ještě trochu víc dupat na plyn... Ale bacha, i když je fábule lehčí než room, tak má proti němu těžší stálej převod a bude tudíž z místa akcelerovat hodně podobně - je fakt, že když si na to zvykneš, že při rozjezdu se trojhrnku musí trochu víc zatopit, tak to ani nebudeš registrovat - samozřejmě, turbo to není, takže pokud jseš navyklej na akcelerační projev TSIčka, s HTPčkem si minimálně ze začátku nebudeš moc rozumět....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam fabiu 1,2 htp a 1,4 63kw mesto a medzimesto (kratsie trate) radsej jazdim na htp je zivsia spotreba tiez lepsia, no dlhsie trate a hlavne dialnicu volim 1,4 toci menej na dialnici je spotreba lepsia ako u htp aj je tichsia cize zalezi na co chces auto pouzivat za mna a pri mojom jazdeni 30% mesto 50% medzimesto a 20% dialnica pri kupe noveho auta by som siel zase do htp ci mpi ako sa dnes zase vola, zviezol som sa v tej inovovanej htp 55kw a bol som milo prekvapeny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ta octa má nějaké problémy s motorem? Nebo je mladší ročník než chceš ty? Jestli jsi zvyklý na turbo tak tě atmosféra zklame.  Ovšem já ale nikdy nejel v 1,2 TSI:) Ta 1,4 16V se dělala jen do FL ne? Potom už jen jako doprodej ne? Ale pokud máš malý nájezd a jen po městě tak se smiř s tím že to bude pomalejší a nebude se dát předjíždět kdekoliv a kdekoho a kup HTP. Rodiče najezdí do 6000km ročně (takže jako ty) a problémy s ní nemají. Škoda jim akorád opravil a podpálené ventily .. ale mají tu 1. generaci fabie .. takže ty nové budou svižnější :)

 

HTP bude určitě méně náročné i na servis .. je to lehký motor takže nic na podvozku neodchází .. Jen ten zvuk je nedůstojný .. opravdu takový vysavač a nová generace je stejná.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha tak to se omlouvám za chybu já se už přestal nějak orientovat :/ Ale jedno vím jistě .. ojetej 1,4 16V se kromě AAA auto hledá docela blbě. Jsou samé TSI ...

 

V AAA auto ale zase najdeš jakoukoliv motorizaci s jakoukoliv karoserii i výbavou a libovolnou barvou. Co jsem kdy hledal tak ikdyž ot nebylo nikde, áčka to měly :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teraz som pozeral Fabiu/Roomster pre známych a našiel som na Slovensku celkom slušné kúsky ale len z nájazdom tak do 140tkm........je pravda že AAA má skoro všetko ale často mi pripadajú niektoré autá nejak podozrele.......málo najazdené za super cenu.

 

Ja by som ti poradil asi HTP čo som videl na nete tak HTP po FL majú prevodovku tak isto dlhú ako mám ja na 1.4ke pred FL tj. pri 3000ot to ide cca 109kmh. A viezol som sa v jednej kratkej Fabii 1,2HTP 51kw po FL a bol som milo prekvapený do 70kmh to išlo slušne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš ono to jede slušně protože jsi tomu šlapal na krk. Ale když si koupí auto tak mu určitě nebude šlapat na krk a pak to příjde. :( Já dnes konstatoval že HTP je vhodné do města a mimo město nejlíp pro dva důchodce kteří nejezdí po dálnicích a nepotřebují jezdit nad 110 :) má malé náklady na servis (víceméně žádné jen olej.. ) a spotřebu do těch 100km/h bych taky odhadl na slušnou .. (fabča nemá PP) 

 

Staré HTP točí 3000ot. při 100km/h takže zas takový rozdil v převodovkách jako u staré asi nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to ano na dialnici je už poznať tých 12kw navrch a pri 130ine maximálny točivý moment.....včera som išiel z lyžovačky na streche lyže a nemal som problém ísť za passatom 150kmh kopec nekopec......(myslím si že to bola asi 1.9TDI, z dvojjlitrom by mi zdrhol jak nič)

 

Do mesta určite HTP.

 

 

Staré HTP točí 3000ot. při 100km/h takže zas takový rozdil v převodovkách jako u staré asi nebude.

 

Ono sa to zdá že je to málo ale priaznivo to pôsobý na spotrebu od 100kmh vyššie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Petrkiller Octavia je v poriadku, i ked sa na nej zacinaju prejavovat hlucnejsie starty (najazd cca 60.000km), ja som ale s tymto autom casto prec a toto druhe auto bude pre priatelku aby na nom chodila do prace (cca 3km)...

Spotrebu az tak neriesim k pomerne nizkemu najazdu KM (doteraz sme mali Passat B5.5 V5 125kw-ale uz bol starsi a vyzadoval si financne pomerne narocny servis). Doteraz som casto preskakoval inzeraty s HTP a vacsiu pozornost som venoval 1.4i, ale je ich naozaj velmi malo a absolutne dominuje v ponuke 1.2TSi.

Co som si nastudoval, do Fabie po FL sa instaloval HTP 47kw a 51kw, podla skusenosti uzivatelov by prave 51kw verzia mala byt spolahlivejsia. Najdem niekde informacie, ake boli revizie tychto motorov a pre ktory kod motora sa rozhodnut, popr. v ktorom mesiaci a roku sa montovali? Este k dlhym prevodom, v ktorom mesiaci sa montovali tie "lepsie prevodovky"? Ak tomu spravne rozumiem, vsetky manualy budu 5st?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dojíždění 3+3km denně je zbytečné kupovat zánovní auto. Jízdy s permanentně studeným motorem ho za pár (desítek) tisíc km pošlou do háje. Z hlediska pořizovacích nákladů by snad vyšlo levněji jezdit taxíkem. Já bych si k tomuto účelu pořídil za pár tisíc starou feldu nebo Ford Ka, když to má být pro ženskou.

A jinak z těch motorů na výběr je zdaleka nejlepší 1.4 16V. TSi bez komentáře a ani HTP není ideál spolehlivosti a dlouhodobé životnosti. Zeptej se tady Pandory, jak zvažoval a laboroval a jak je s 1.4kou nakonec spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...A jinak z těch motorů na výběr je zdaleka nejlepší 1.4 16V. TSi bez komentáře a ani HTP není ideál spolehlivosti a dlouhodobé životnosti. Zeptej se tady Pandory, jak zvažoval a laboroval a jak je s 1.4kou nakonec spokojený.

Tos teda trefil nejlepšího "poradce" - toho, kterej vybíral 7 let ne-li víc, než se konečně rozhodnul pro 1,4 CBBG...!!!! A navíc má v něm odježděno asi tolik, kolik já ročně nacouvám!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, potreboval by som poradit. Mam zaujem o kupu Fabie II najlepsie po FL a Combi (predpokladam r.v. 2010-2012), ale neviem aka motorizacia by bola najvhodnejsia. Mam sluzobnu Octaviu s 1.2TSI a uprimne som aj milo prekvapeny s vykonom vozidla. Ak by som si necital toto forum najskor by som sa rozhodol taktiez pre 1.2TSI aj vo Fabii ale nerad by som bol, ak by mi klakol motor po prejdeni par tisic KM. Mesacny priblizny najazd KM je v rozmedzi 300-400km, 90% je mesto, nakolko vozidlo bude vyuzivane iba ako sekundarne a to najma na kratke trasy. Preto moja otazka: je motor 1.2TSI vhodny na takuto prevadzku? Resp. Po instalacii novych rozvodov a nejakeho krytu "D" (docital som sa na fore o roznych modifikaciach) je motor uz v poriadku, alebo je to stale casovana hroza? Alebo sa predsa rozhodnut pre overenu 1.2HTP popr. 1.4? Ak by sa do Fabie pred FL montoval 1.6 benzin, urcite by som sa rozhodol pren, ale takto neviem. Otec ma Roomster s 1.2 HTP a je to uz take dost na hrane, ako premiestnovadlo je to fajn, ale obiehat sa na tom nikdy neodvazim :) Pri 1.2 TDi a 1.6 TDi mam trosku obavy, ako motor zvladne len tie kratke trasy, pri ktorych sa stihne akurat zohriat na prevadzkovu teplotu. Vopred Vam dakujem za pripadne rady...

 

Do Fabie před FL se 1.6 benzín montoval. Tady na fóru jich dokonce několik je.

Ale k tvému účelu bych také volil HTP,  do města suprový motor v městských rychlostech se jedná o velice svižné auto s rozumnou spotřebou. 1.4 bych volil, kdyby si jezdil časteji dálnice a podobně, ale to už bych si raději vzal TSI než 1.4... .1.6 l Fabii bych si z ekonomického hlediska asi nepořídil, ta se spotřebou pohybuje už trochu výš než ostatní zmíněné motorizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě naopak. Nafta zarazí do sedačky a vali. To atmosféra i se stejnými výkonem nedokáže a už mě desi ty otáčky přes 4000 (1.6 16 v 77kw) v golfu u kámoše po dálnici. Já si brblam s naftou 2500 ot. Při 130 a jedu o 2-3 litry usporneji a když chci předjet tak šlápnu na plyn a jedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, dakujem za rady a velmi si vazim Vase nazory... Zle som sa vyjadril, ak by sa 1.6 montoval PO FL tak by som sa pren rozhodol, ale po FL bol prave nahradeny 1.2TSi 77kw...

Naozaj som rozmyslal aj nad vyuzitim taxi, ale casto sa stane, ze medzi tymi 3km je zastavka (nakup) a vtedy to uz prestava byt rentabilne...

Ako tak citam s najvacsou pravdepodobnostou to bude 1.2 HTP po FL Combi 51kw, este ma ale zaujima ci existuje viac kodov motorov, ak ano, ake v nich boli modifikacie, resp. ktory bol najspolahlivejsi?

Este aby som upresnil, preco Fabia a preco combi, v sucastnosti mam sluzobne vozidlo, ktore za poplatok vyuzivam aj sukromne, ale clovek si v dnesnej dobe nemoze byt nicim isty a moze sa z mojej Fabie stat primarne rodinne auto do ktoreho by sa mozno namontovalo napr LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najprv keď som to tu začal čítať, chcel som ti doporučiť to TSI, s tým, že sám s ním jazdím väčšinou mesto. Potom som ale čítal, že to budú iba 3 km trasy, čo je tak tretina jednej mojej cesty, a to je už podľa mňa moc málo. Nie že by to TSI nezvládlo, ale na to je HTP naozaj lepšia voľba. A tiež bysom ti (resp. tvojej polovičke) chcel poradiť radšej ten taxík, prípadne skúter, bicykel, v lepšom počasí aj chodenie pešo. Na 1500 km ročne (počítal som chodenie do práce a späť) sa neoplatí kupovať žiadne auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Do Fabie před FL se 1.6 benzín montoval. Tady na fóru jich dokonce několik je.

Ale k tvému účelu bych také volil HTP,  do města suprový motor v městských rychlostech se jedná o velice svižné auto s rozumnou spotřebou. 1.4 bych volil, kdyby si jezdil časteji dálnice a podobně, ale to už bych si raději vzal TSI než 1.4... .1.6 l Fabii bych si z ekonomického hlediska asi nepořídil, ta se spotřebou pohybuje už trochu výš než ostatní zmíněné motorizace.

1.6 16v byl pouze v před FL, mám auto z posledního měsíce výroby s tímto motorem, nevím proč jej přestali dělat, nejspíš kvůli Euro normám jako je tomu běžně :kol-44: ale 1.4 16v se vyráběla dál i po FL. Těch pár aut co tu na foru je jsou přestavby, stejně jako ji mám udělanou já po srnečkovi :kol-47: za mě nej benzínový motor, nějaké TSI se můžou jít bodnout, máme je ve firmě a věčně v servise ty 1,2 a 1,4 TSI. Jinak to mám na LPG, takže jezdím město za 8,5 a dálnici za 7-8l, na pohodu spotřeba a auto uplně bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dobrý den,

 

můžete někdo vysvětlit, co se skrývá pod zkratkou "FL" ? Pročetl jsem všech 33 stran tohoto vlákna a nějak mi uniklo, co to je.

 

Jinak mám F II 1,4 63 kW 16 vent. combi, 7/2014, najeto asi 13 tis. km, v 11 tis. jsem nechal vyměnit olej. Když jsem zvažoval, co koupit, tak jsem právě vycházel z toho, že ty 1,4 jsou nejspolehlivější (bohužel se už nedělají, aspoň ne ve Fabia  combi). Jezdím denně do práce, 10 km mimo město, 5 km po městě, kopce. Jinak PP mi ukazuje do práce při pohodě asi 5 - 5,3 l/100km, z práce jsem to nedal pod 6, protože bydlím asi o 100 m výš, než je práce. Ale PP mi ukazuje asi o 0,5 l míň, než dlouhodobý reál dle tankování a najetých km.

Kromě cest do práce je to občas delší trasa, tak 150 km (jedna cesta), z poloviny po dálnici. A k tomu Chorvatsko v plném naložení vč. narvaného kufru. A to si ještě na loď vozím zátěž 15 kg olova ke kotvě ... 

 

Předpokládám, že ho budu mít déle, ne jen 3 - 4 roky. S předchozí Fel. Combi 1,3 GLXi 1996 (na podzim šla do šrotu) jsem bez problémů (kromě koroze) najel 290 tis. km, až ke konci motor začal brát olej. Koupena 2002 s najetými 60 tis. km., ještě navíc jsem druhý den zjistil, že byla po palubovku vytopená (Morava 1997). Nicméně tak spolehlivé auto už asi opravdu nekoupím. Tažné lano jsem potřeboval vždycky jen dozadu...

 

Pavel.

 

Tchán si tehdy koupil Fabii 1,2 HTP Junior a po 5-ti letech se mu přidřely ventily (najeto 43 tis.), takže má druhou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 16v byl pouze v před FL, mám auto z posledního měsíce výroby s tímto motorem, nevím proč jej přestali dělat, nejspíš kvůli Euro normám jako je tomu běžně :kol-44: ale 1.4 16v se vyráběla dál i po FL. Těch pár aut co tu na foru je jsou přestavby, stejně jako ji mám udělanou já po srnečkovi :kol-47: za mě nej benzínový motor, nějaké TSI se můžou jít bodnout, máme je ve firmě a věčně v servise ty 1,2 a 1,4 TSI. Jinak to mám na LPG, takže jezdím město za 8,5 a dálnici za 7-8l, na pohodu spotřeba a auto uplně bez problémů.

 

to je zajímavý, jak 1.2 a 1.4 věčně v servise a ten tvůj je nej motor :) 1.6 byla jenom taková hurá akce a pak se zjistilo, že to je vedle 1.4 16V a s příchodem 1.2TSI úplně zbytečný motor v nabídce - nenabízí tak nic extra ( tím nechci tvrdit že špatný )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...