Přejít na obsah

Nestartuje 1.9 TDI PD


italik

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny, mám problém popsaný níže v dřívějších vláknech.

Octavia II 1,9 PDI opět nestartuje. Poslední odprava byla 22.4.2017 (výměna všech žhavičů, vykazovali chybu na diagnostice a výměna palivového filtru) od toho data auto do dneška denně jezdilo a startovalo.

Auto parkuji téměř na rovině u bytovky spíše malinko do kopce (jinou možnost nemám)

Pravdou je, že posledních cca 14 dní při startování motor chytl ale jakoby po nastartování "jel" na 3 válce a až když jsem po nastartování přidal plyn motor dostal "normální" zvuk.

Dnes opět nastartováno, motor po vteřině zhasnul a už nejde natočit... 

Prosím o Vaše rady 

 

Děkuji

 

 

Zdravím borci, mám Octavia 1,9 TDI PD a stalo se mi že jsem přišel do auta nastartoval jsem motor chytl a hned zhasnul, stalo se to bez varování předtím žádná kontrolka nebo tak nesvítilo. Potom startér točí, točí a auto nenastartuje.

Automechanik přijel na místo závady oddělal palivovou hadici, čerpadlo normálně naftu dává. Auto odtáhl k sobě do dílny ( po cestě na laně dal trojku a motor chytil), diagnostika neukázala naprosto žádnou závadu, respektive závadu na žhaviči číslo 1 ( tu vymazal), toto by ale nemělo mít vliv na to, že při +10 nenastaruju. Kabeláže OK, palivo to dává, tak mi auto vrátil že nic nenašel. Auto 14 startovalo jako lusk a dnes opět stejný problém. přijdu nastartuju, motor chytne a hned chcípne a pak už nejde nastartovat. Nemáte prosím s tímto někdo zkušenost?

Někdo mi říkal, že měl stejný problém a vyměnil palivový filtr a bylo OK...... Děkuji za vaše rady a nápady

Ahoj, stalo se mi to dvakrát a vždy bez varování, jezdím denně auto parkuju venku u bytovky, parkuju na rovině v obou případech bylo v nádrži něco přes čtvrt nádrže spíš k půlce. Jak říkám filtr jsem měnil a byl KO, žhaviče, které vykazovali na diagnostice chybu se vyměnili taky. Auto zatím startuje na drc, baterku mám novou od prosince. Když se to stalo auto chytlo motor se točil a po cca dvou vteřinách zhasnulo a potom už prostě na klíček (ani na 5tý pokus) vůbec nechytne, startér točí jako divý ale nic.....jak říkám dvakrát se to na laně roztáhlo a cca při 500ot motor chytil a pak to když se stalo poprvé tak to měsíc startovalo denně bez problému

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj Mates99 a spol. 

Ja jsem nechal vymenit tesneni na tandemu a zmena zadna!! Jen se mi zvedla spotreba o cca 0,5-1l/100km,... a navic je auto jeste linejsi. Dale vymena egr ventilu, repas turba a vstrikovacu,... coz po repasi melo za nasledek, ze tocim kratsi dobu, ale taky po nastartovani to chcipne. Kontrola, zda tlaci cerpadlo naftu, ale dle diagnostiky vse ok. 

V Diesel poweru mi zkouseli zvysit davku paliva a na vykonu se to neprojevilo a ani na nastartovani. 

Ted jsem byl v servisu na vymene oleje, vzduch filtru, vycistena klima (den po servisu) a udelalo znovu!! Tankuji jen u znackovych benzinek s premium palivem nebo s  VIFem. U me nezalezi, zda auto stoji na kopci ci rovine, plna, pulka ci prazdna nadrz. 

Je divne, ze auto se chova jinak, kdyz je teplota mezi 15-20C. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Tak jak tady čtu ty vaše problémy, tak to je vyndat vstřiky, udělat menší úpravu na hlavě a dát nový gumičky a seřídit. Filtr ani gumička na tandemu nemůže mít vliv, na to jestli to startuje. Zkrátka je vymačkaná hlava a vstřiky nemají dostatečný tlak paliva. No a k té kontrole,zda čerpadlo tlačí naftu...... tak to se dělá jedině s měřákem, kde se měří tlak a pak taky čerpané množství v daném časovém useku. Jen kontrola, že to teče o ničem nevypovídá.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin.sv: No, ono totiž, jestli jsi četl,psal jsem něco o malé upravě na hlavě, takže pokud se to neudělalo, tak ty vstřiky vyndej a podívej se na gumičky.  Z vlastních zkušeností si myslím, že to bylo blbě namontované. 

Jestli to po vyměně bylo cajk, a pak se to postupem času zhoršuje, vytahej vstřiky ....... nebo se s tím stav -_-

Editováno: , autor: stralis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stralis: tak prikladam doklad z opravy co jsem nechal delat u auta Diesel centrum Sobeslav, kdy jev pretrvava, akorat ne tak dlouho startuji,... 

je divne, ze bud nenastartuji nebo po nastartovani a pridani plynu se auto dusi nebo pri rozjezdu chcipne. Hodne to dela s nadrzi pod pulku. Pred opravou v Diesel centru Sobeslav jsem to dal do AS, kdy servis tapal, tak meril baterii, menil ji, startoval, vse v pohode. Vysledek. Nasledne problem prestal do doby nez jsem mel DN, auto se cca 2 mesice opravovalo a pote opet problemy se starty. 

875BAA4A-7C2D-4816-BD05-3B127C79569A.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šulda: Delalo se vse,... vstriky i turbo! Proto takovy ranec. Po udelani jsem mel rok klid a ted znovu. Proto se domnivam, ze to bude necim jinym?? Auto nema obcas vykon po opetovnem nastartovani je projev lepsi,...

byl jsem i v Dieselpoweru - zvysili mi vstrikovaci davku temer na maximum, ze to melo hulit a tahnout lepe. Zadna zmena!! Takze vraceno zpet. Jezdilo to stejne!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnění by měli měnit automaticky, ale to že se vyndají a seřídí vstřiky, není o opravě vymačkaného uložení vstřikovačů. Kolik to má naježděno a kolik najezdíš za rok? Kdo to někdy viděl, tak mu musí bejt jasný že je to tak idiotsky udělaný, že se to prostě musí časem vymačkat a jen výměna těsnění pak nestačí. I když to přebrousí smirkem a dají nový těsnění, tak se to za čas vrátí a když jen vymění těsnění, tak se to vrátí za chvíli. Ale snad tam vědí co dělají, i když to, že závadu neodstranili by mě v klidu nenechalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šulda: olej co 15tis/km, zadne LL oleje,... zacalo to delat v po zaruce tj. Po 60tis. Km a nepravidelne. Momentalne najeto 140tis. Typ BXE, bez chipu, vyroba 5/2009. Za rok najezdim cca 18tis./km a jezdim delsi trasy. A objektivne - muze to mit vliv na vykon? Takze radis co? Udelat ulozeni vstrikovacu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sem čekal že už to bude mít nahrkáno sakra víc. Po 60tkm by mělo být to uložení OK a i po těch 140tkm asi ještě dobrý. Proto to zřejmě nikdo neřešil a pes bude zakopán jinde. Já sem měl totiž podobný projevy ale po 270tkm a uložení bylo vymáčklý, udělala se      GO celýho vršku a cajk, teda až na těsnění který bylo po dalších 50tkm nic moc. Ale to je o tom zkurveným materiálu kterej se dnes používá. Vidím to v práci (automotive) každej den :rolleyes: Tady je každá rada dobrá, já mám jen jednu, opravdu dobrej mechanik kterej tyhle motory zná. Třeba ještě něco dodá stralis místo toho tajemna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak jsem psal, to že někdo vyndal vstřiky a zase je zandal s novýma gumičkama, neznamená že to udělal správně. Podle mě neudělali jednu zásadní věc, kvůli které to zase zlobí dál. Co se týče vymačkaných pouzder a jejich opravy nějakýmy pouzdry, tak to silně nedporučuji, protože co vím, tak to je oprava na chvilku a pak je hlava na zahození. Obecně ta hlava vydrží i pul milionu, s tím že se mezitím třeba sundá, udělá se těsnění, vodítka výfuků a zdvihátka.   Ale vždy je to jen o precizní montáži a ta bohužel není zaručená ani v autor servise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin.sv : Faktura je hezká, olej ti nechali docela levně, až na to, že 4,5 litru tam nikdy nemohli dostat :-D 1,9  BXE tak tam je 3,8 litru, pak tam postrádám veškerý spojovací materiál, samojistné matice na turbo, těsnění egr, těsnění mazání, pak teda hlavně šrouby na vahadla 8 ks ( vypadá to že dali jen 4 šrouby na vstřikovače -no aspoň to). Kde je spona a těsnění výfuk -první díl výfuku? ?? :blink:Pokud měli dole nápravnici, tak tam by měli být šrouby nápravnice atd. Nevidím zátku na olejovou vanu, nebo aspoň její těsnění. Tak co chceš od takovýho servisu????  Prostě smiř se s tím, že ty kroužky vstřikovačů jsou v háji. 

 

Doporučuju to dát někomu, kdo to opravdu zná, nechat rozebrat ---protože je ještě jedno riziko, že někdo nezměřil správnou polohu vstřikovačů, postup dotažení atd.....v praxi to znamená že se šrouby vstřikovačů pomaličku povolí, vsřiky tím že jsou volné, začnou být netěsné a zároveň  zdecimují otvory v hlavě tak, že pak můžeš jít někam na Bazoš hledat jinou hlavu. Průvodní jev tohoto jsou právě problémy které jsi tu psal. Rozhodně hlava na 140 tis km není NIKDY  vymačkaná tak, aby se tam nechali dávat nějaký pouzdra, to jí tím podepíšeš tak akorát úmrtní list.-_-

Ještě když jsme u toho BXE, tak ti poradím vyměnit ojniční ložiska a šrouby..........ptz pak je to hodně drahý.  Máš kilometry kde to může přijít jak čistá rána z nebe.

 

Editováno: , autor: stralis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

nejake povedomi o motorech mam, ale nejsem odbornik jako ty. 

1) mam novy egr,

2) nove tesneni pod tandemem,

3) vymena ojnicnich lozisek hotova pred cca 7 tis. Km, mam je doma a jen lehce chytle,

4) vaha vymenena, 

5) provedeno viz. faktura,

6) jezdil jsem do servisu, kde menili olej, kde nikdy nemenili sroub - bohuzel jsem netusil, ze se to ma. Servis to neuctoval. 

 

Ano, mam 1.9TDi, BXE - No jo no., to jsem prehlednul s tim olejem. 

 

Ok, mas nejake doporuceni, kde by to mohli opravit jak rikas a bez vad?? Jak popisujes?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hele, ideální postup je takový. Zajet do autor servisu a chtít po nich změřit tlak paliva a čerpané množství palivového čerpadla. To když bude ok, tak změřit tlak na tandemovém čerpadle, to počítám bude mimo toleranci.  Pak je to na demontáž vstřikovačů, jak jsem psal.  Práce by měla být podle tabulek a měl by ses vejít v pohode do hodiny, max dvou, když tě budou chtít natáhnout.  Pak je to na demontáž vstřikovačů, jak jsem psal. 

Jak jsi psal o Soběslavi, tak mi je jasné že Ti nejspíš nepomůžu, máš to z ruky. 

 

Jiank EGR, váha vzduchu ,to podle mě nemělo žádný význam měnit, ne na těchto km.

Naopak ojniční ložiska chválím, tam to význam mělo veliký.

 

Pokud chceš udělat pokus sám doma, tak se podívej na palivovou hadičku co vede z hlavy zpátky do filtru. 

Když ji zkusíš opatrně scvaknout kleštěmi a někdo druhý zastartuje , tak pokud se ten start zlepší, znamená to že ty vstřikovače netěsní, ale je to taký návod samo domo, spíš lepší varianta navěsit tam ty budíky.

Editováno: , autor: stralis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K AS mam malou duveru. 

Tlak na tandemu je dle meho v poho a mereni co bylo provedeno po 100 km jizde po dalnici, kdyz jsem prijel do servisu nic neodhalil. Horsi je to, kdyz auto stoji pres noc ci par dni a chci se rozjet a kdyz slapnu plyn po rozjeti nic se nedeje, jako by se motor dusil a pak vystreli. Ale vykon je mdly - pomale reakce na plyn. Co me zarazi, tak otacky motoru mam velmi nizke, kdy padnou jeste o carku nize nez je na obrazku. Nekdo tvrdi, ze to muze byt g28??

6B764BE8-EDFD-4F4C-8309-AA5BEFA6F5F5.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Tlak na tandemu je dle mého v poho".... takže jaký je tam tlak pri 2tis otáčkách motoru??

 

Co se týče otáček motoru, ty si reguluje jednotka motoru a ne žádné čidlo. 

Nezlob se,ale pouze Autorizovaný servis si platí systém Elza, kde jsou data na aktuální motor ,včetně postupu pro mechanika a dále je povinností servisu mít na to vybavení, v tomto případě digitální měřák, který samožřejmě podléhá kalibraci, takže AS vidím zde jako jedinou možnost,ovšem pokud neznáš nějakého mechanika, který dělal nebo dělá v autorizáku, protože většina ostatních o tom nemá šajnu a stejně nemá na to vybavení.

 

Na tvůj popis závady odpovídám stále že je hodně pravděpodobné, že vštřikovače nemají dostatečný přísun paliva

Editováno: , autor: stralis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas nekoho, kdo to zvladne...? Me napada jen dieselpower,... dalsi co me dnes nasralo. Temer pravidelne po umyti auta wafkou nastartuji a ihned mam zvysene otacky, jako pri vypalovani DPF nebo vybite baterii kolem 1100ot/min. Kdyz chcipnu a hned nastartuji, tak otacky jsou v klidu kolem 850 ot/min. Pritom baterie je pravidelne nabijena a klidovy odber v poho. Kam by se voda mela dostat, aby to udelala?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...