Publikováno Duben 7, 201312 r Ahoj všem! Tak po delší době se obracím s prosbou o pomoc. Při rozjezdu, když pouštím spojku (odhaduji tak kolem poloviny záběru), tak se mi občas ozvou velmi jemné, ale nepříjemné vibrace. Jsou slyšet (zvuk podobný, jako když se udělá jazykem "drrrrrrrr" ), cítím je jak v pedálu, tak i ve volantu. To samé, ale v mnohem menším měřítku se občas projeví i při podřazení (bez plynu). Vibrace trvají max. asi 2 sekundy. Zjistil jsem, že nejčastěji se vibrace ozývají, když má motor lehce nad 2000 tis. otáček. Pokud při rozjezdu motor víc vytočím, vibrace většinou nezaznamenám. Také se mi zdá, že o něco silnější projevy jsou spíše při studeném motoru. Naopak, pokud ujedu např. 30km (nejlépe po dálnici, tedy téměř bez řazení a s konst. otáčkama), auto nechám hodinu, dvě vychladnout a pak nastartuji a jedu, vibrace se neprojeví téměř nikdy a spojka i motor šlapou doslova naprosto skvěle!!! Pročetl jsem zdejší fórum a došel jsem k laickému odhadu, že problém by mohl být nejspíš v samotné spojce - resp. ve zvlněném přítlačáku. Spojku jsem měl měněnou (lamely, přítlačák, ložisko) u Garnyho cca před 20 tis. km, (podotýkám, že jezdím normálně - spíše ekonomicky, žádné hvízdání kol...). Přesto jsem nechal spojku v servisu zkontrolovat. A výsledek: Spojka je prý v pořádku. Bohužel klasickej pech byl v tom, že když technik auto projížděl, zrovna se vibrace neprojevovaly. Po kontrole spojky mi ale připadá, že se vibrace ozývají mnohem častěji - téměř při každém druhém rozjezdu. Má někdo nějaký nápad a nebo zkušenost? Ještě přemýšlím nad: Setrvačník - ale mám zřejmě jen jednohmotový. Může se i ten nějak porouchat? Není to jen "kus železa"? Silentbloky? Přecijenom, můj motor není úplně nejlehčí, auto má už svůj věk a silentbloky jsem nikdy neměnil. A nebo ta spojka? Ale co v ní? A může technik pohledově vůbec poznat, jestli je spojka OK a vyloučit příčinu vibrací? Motor (palivo/elektrika). Jelikož se ale vibrace občas ozvou i při podřazování, když dobržďuji motorem - bez plynu, zdá se mi to nejméně pravděpodobné. Díky! Každopádně, velmi děkuji za případné tipy, nápady a rady. Tyhle závady, které se projevují jen občas a nejdou jednoznačně určit a nasimulovat jsou opravdu k uzoufání. Moje auto: Octavia I, benzín, obsah 2.0 (85kW), motor AQY, r.v. 2001, najeto 180 tis. Upraveno Duben 7, 201312 r od MASH
Květen 12, 201312 r Ahoj, no mám naprosto ten samý problém. Nejvíc je to znát při rozjedu do kopce. Zaklepe se celý auto a dělá to ten divnej zvuk. Při řazení ale nic. Do toho mi dneska začala ještě podivnější věc a to ta, že když pustím při jízdě plyn, tak se ozve takový zacvakání a mírný škubnutí a pak to chvilku cvaká dál. Ale pokud přidávam plyn, nebo řadím, tak nic takového. A teď babo raď :-) Doufám, že brzo přijdeš na to, co s tím :-)
Červenec 31, 201312 r Autor Bohužel stále tápu. Vzhledem k tomu, že teď v létě auto potřebuju, tak podrobnější bádání a nechám asi až na podzim. Sic mi v servisu údajně spojku kontrolovali a prý je vše v pořádku... tak přesto právě spojka (např. přítlačák) je stále můj nejsilnější tip. To "zavrnění" se občas (málokdy) velmi slabě ozve i při podřazení bez plynu, když pouštím spojku. Servis, kde jsem měl auto a kterému jsem doposavad dost důvěřoval (dřív opravoval sám majitel, kterej se ve Škodovkách opravdu vyzná) mi bohužel auto nevrátil v úplně ideálním stavu, co se dalších menších oprav týče. Asi jsem měl smůlu na horšího technika, proto i to info o spojce v pořádku neberu na 100%. Takže zatím pořád platí: KAŽDÁ RADA DOBRÁ...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.