smates Vloženo 1. Březen 2014 Sdílet Vloženo 1. Březen 2014 Fiat Brava 1.6 16V 74kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiKy* Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 Pozorně jsem si přečetl rady "smatesovi". Obecně se dá říci, že za určitých podmínek je jejich aplikace možná, ale má to své "ale" ... "smates", pokud chceš cílenou radu, jak na spotřebu přímo na Tvé konkrétní trase, tak mi můžeš napsat do SZ souřadnice startu a cíle. Zanalizuji ji a na dálku Ti zkusím cíleně poradit. Pokud budu vyslovovat obecné téze, tak platí (a u motoru TSI dvojnásob!), že spotřebu lze ovlivnit jiným přístupem myšlení k jízdě a tím spojeným aktivním přístupem k ovládacím prvkům vozidla. Obecně není vhodné dávat radu typu, řaď v rozmezí těchto nebo tamtěchto otáček motoru. Při řazení záleží na vyhodnocení mnoha faktorů. Jedním z nich je i uvědomit si, z jakého stupně na ten vyšší řadíš. Nevím, zda v Tvém případě, ale asi ano, máš v pravém horním rohu palubního displeje "našeptávač". SW řídící jednotky Ti napovídá, kdy a co máš zařadit. SW není na tuto funkci nastaven zcela nevhodně. Lze se doporučením řídit. Někomu se bude zdát, že nabádá k přeřazení v nízkých otáčkách. Není tomu tak. Jen v jednom jediném případě bych "našeptávač" k přeřezení na vyšší stupeň ignoroval, a to v takovém, že mne na rovině napoví přeřaď a já jsem v blízkosti stoupání. Pak bych ho ignoroval ještě při řazení směrem dolu. Řadím dříve a níže uvedu proč. Já mám tu samou motorizaci, jak Ty. V nížině nebydlím, ale zase v horách taky ne. Pokud se podívám v jakých otáčkách při normální a přesto svižné jízdě mi "našeptávač" radí řadit, tak je to cca takto: ze 2 na 3 = 2400, 3/4=2000, 4/5=1800. Pokud "netlačím" na pilu, ale přesto nejsem nejpomalejší a splývám s provozem, tak "našeptává" - 2/3=2100, 3/4=1900, 4/5=1600. Z toho je vidět, že SW je celkem "inteligentní" a dokáže vyhodnocovat nejenom zátěž motoru, ale i polohu a hlavně rychlost sešlápnutí plynového pedálu. Jak ekonomiku provozu učím já? Z 1 na 2 řadit okamžitě po odvalení se kola nejpozději však do ujetí cca 4 metrů. Jak podřazovat? Využít setrvačné síly. Jde o to, dát zavčas nohu z plynu a nechat auto plynule zpomalovat se zařazeným rychlostním stupněm. V tomto momentě je spotřeba nulová! Až by mohlo jet auto pomaleji než chci, tak v tomto momentě vyřadit a pokračovat na neutrál. Nižší rychlostní stupeň by zpomalil více a je blbost jet z kopce pod plynem. To utíkají peníze za palivo. Pokud zastavovat, tak podřazovat až těsně před momentem, kdy by řídící jednotka zasáhla, aby motor nezhasl. Zase, celý úsek takovéhoto zpomalování je s nulovou spotřebou. Je blbost vyřadit a zpomalovat pomocí brzdy. To se zbytečně přichází o palivo. Brzda, to je to, co by se mělo použít jak poslední, a ta by měla sloužit k úplnému zastavení vozidla nebo ke krizovému nutnému zpomalení. Je jasné, že styl jízdy budu mít na uzavřeném okruhu úplně jiný. Ale město není závodní dráha. Pokud vezmu v úvahu, že uvádíš, že máš na trase kopce, tak určitě na trase tam se počet kopců nahoru rovná počtu kopců dolu. Co propálím do kopce, tak to zase z toho kopce ušetřím. Domnívám se, že Tvůj problém je jen v tom, že k motoru TSI přistupuješ stejně jak k motoru, který jsi měl ve FIATU. To musíš změnit. Spousta lidí při změně vozu dělá chybu v tom, že si neuvědomí, že každý motor má jiný kroutící moment ve stejných otáčkách a i jinou hlučnost. Rapid má motor docela dobře odhlučněn. Opravdu ho nemusíš slyšet a přesto je v dostatečných otáčkách (má dostatečný kroutící moment), aby se dalo už řadit. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 Souhlasim se vsim recenym. Ja prechazel z TDI tak ze me to problem nedelal. Clovek si to proste to auto musi osahat. Tak rikajic se s nim szit a pak plno veci vyplyne samo a pokud ma clovek trochu cit pro jizdu a motor tak postupem casu k vyse uvedenym radam dospeje i sam. Samozrejme kdyz chce jed clovek opravdu super eko tak i to se da, ovsem podle meho uz to vyzaduje zvysene soustredeni atd. a buh vi jak dlouho se tak jed neda. Ovsem jed normalne a presto usporne se da krasne jak popisujes, chce to jen pozmenit ty navyky z atmosfery. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
smates Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 (editace) No jsem tim motorem zklaman,ve fiatu jsem jezdil za stejne s vyssim vykonem a jeste jsem se svezl.To mam pro priste a je svaty pravda ze objem nicim nenahradis. Editováno: 2. Březen 2014, autor: smates Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 Nemyslim si. Myslim si ze objem nicim nenahradis to ano ale jen zhlediska spolehlivosti. Jinak si myslim ze i ta tvoje verze s 63 kw natrhne tomu fiatu prdel jedna dve. Popr. na tom budou srovnatelne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 Já se tedy tím radílkem nezabývám (po přechodu z točivější atmosféry jsem se přizpůsobil přeplňovanému motoru s odlišným průběhem a hodnotou točivého momentu), ale myslím, že MiKy* to vystihnul = je potřeba se naučit využívat chrakteristiky daného motoru. Motory 1.2 TSI se určitě chovají jinak, než atmosférická 1.6. To se pak nemůžeš divit, že to má vysokou spotřebu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host amissus Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 Já když s Rapidem jedu jak jsem zvyklý s HTPčkem, také to chlastá 9 litrů, holt je to prostě jiný oddíl : ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SkodaRapid Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Běžná cesta do práce. Trasa Opava centrum -> Ostrava Mariánské Hory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
s-talker Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 (editace) Nejnizsi spotreby jsem dosahnul 4,9l/100km, trasa 16,9km, prumerna rychlost 46kmh, jizda rano smerem do prace. Dle skutecneho mereni ze vstriku jsem mel 5.0l/100km :-) musim si to overit primo,...tak to dopada, kdyz je prace konickem :-D Motor 1.2TSi 77kW Editováno: 11. Březen 2014, autor: s-talker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Hakujes ve skode! Ted OT. Co si myslis o long live a kolik se resilo prehopslych rozvodu popr. vytahanych retezu. Staci odpoved 1 vetou. Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Hele, zde žádné OT diskuse o olejích a pod. Napiš mu SZ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 (editace) Pozor, zakon je tady, ja vedel ze to ani nestihnu dopsat :D:D Dobre pokud mi budes chtit odepsat S- talkere tak mi napis do SZ. Dik Editováno: 11. Březen 2014, autor: Petrrr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
s-talker Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Klid Pawouku, ono se to nezda, ale pouzitim vhodneho oleje lze snizit spotrebu, tudiz tento dotaz je na spravnem miste. Osobne pouzivam long life jak do FI tak i do Rapida, kde byl z vyroby. Oba jsou 5W-30. Tudiz je muzu doporucit. Co se tyce rozvodu, tak nejsem servisak, takze tohle netusim, ale tyhle problemy resi az MQB motor 1.2TSi...me se dneska odpoledne strasne trepal, jako to obcas dela HTP :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gelny Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Běžná cesta do práce. Trasa Opava centrum -> Ostrava Mariánské Hory. Jezdím denně téměř stejnou trasu (Kateřinky -> Slezská Ostrava) a spotřeba odpovídá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Pravda pravdouci to se ti povedlo, jak se da jedna vec vylozit nekolika zpusoby. To se povedlo . No zacina litat pyl tak jestli nemas alergika, ze se klepe Nebo jestli ho tou jizdou na spotrebu moc nedusis Dik za odpoved. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
s-talker Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Dneska jsem jel z prace 160kmh po dalnici, spechal jsem na kafe, takze ho i protahnu :-D ale v ramci testovani obcas jezdim eco trasy. Ja myslim, ze to snad nejak zvladne, ale po pravde tem motorum moc neverim...zlate HTP :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Tak ja zatim najeto 22 tis a spokojenost co se motoru tyce. Sepot kvetin a dlouhodoba jako nam v podpisu ted to zacina zase klesat. Po zime. Tak sna zas budu jezdit po 6. Normalni jizda ludova nekdy klidek nekdy F1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
s-talker Vloženo 11. Březen 2014 Sdílet Vloženo 11. Březen 2014 Da se jezdit za krasnou spotrebu, vykon tam taky je znat...tudiz co vic si prat :-) 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Angel@Devil Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 (editace) Souhlas, taky mi to jde pomalu dolů, dle palubáku jsem teď na 5,7, podle tankování začínám snižovat z dlouhodobé 5,95 pomalu na 5,85 ... jsem zvědav teď, kam mě to hodí. Ale je to vidět i při denních jízdách. Jezdím ráno 30km smíšenou trasu a jsem na průměru 5,2 +-0,1l. Dříve jsem jezdíval 5,5-5,7l .. ono je to o zimě, ale i o tom, naučit se s tím autem. Tím že jsem žel z TDi-ček, říkal jsem si, že to nebude problém ... ale furt je to benzín (i když s turbem) a chce to prostě tu praxi Za mě spokojenost s motorem (i když mi chybí krouťák ) Editováno: 12. Březen 2014, autor: Angel@Devil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 Angeli máš chybu v podpisu 77kw není 103HP, ale 104,7 tedy 105 HP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milichky Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 Tak dneska jsem jel do práce a až v práci jsem zjistil, že jsem něco zapomněl, tak jsem se musel vrátit. Takže trasa 55km(3x18,3km) průměrná rychlost 60km/h a průměrná spotřeba dle PP 4,7. Přikládám profil trasy. 2x jsem jel z kopce a 1x tu samou trasu do kopce, jinak mi průměrná spotřba začala klesat. Včera jsem to přezul na Letňáky tak porovnám jaký bude rozdíl na nádrži. Ještě přikládám jednu fotku jak bych chtěl nastříkal kola. Asi to vidím na variantu vlevo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 no jjá nevim co v těch černejch kolech vidíte, na Rapidu vypadají malý i 17ky a v černé barvě je to opticky mnohem horší, jak auto bez kol 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 souhlas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlakras Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 Blbost:-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jary7 Vloženo 12. Březen 2014 Sdílet Vloženo 12. Březen 2014 Ray vypadá hodně dobře na styleplusu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.