Přejít na obsah

Vaše spotřeba


hollywood.2

Doporučené příspěvky

Pozorně jsem si přečetl rady "smatesovi". Obecně se dá říci, že za určitých podmínek je jejich aplikace možná, ale má to své "ale" ...

"smates", pokud chceš cílenou radu, jak na spotřebu přímo na Tvé konkrétní trase, tak mi můžeš napsat do SZ souřadnice startu a cíle. Zanalizuji ji a na dálku Ti zkusím cíleně poradit.

Pokud budu vyslovovat obecné téze, tak platí (a u motoru TSI dvojnásob!), že spotřebu lze ovlivnit jiným přístupem myšlení k jízdě a tím spojeným aktivním přístupem k ovládacím prvkům vozidla. Obecně není vhodné dávat radu typu, řaď v rozmezí těchto nebo tamtěchto otáček motoru. Při řazení záleží na vyhodnocení mnoha faktorů. Jedním z nich je i uvědomit si, z jakého stupně na ten vyšší řadíš.

Nevím, zda v Tvém případě, ale asi ano, máš v pravém horním rohu palubního displeje "našeptávač". SW řídící jednotky Ti napovídá, kdy a co máš zařadit. SW není na tuto funkci nastaven zcela nevhodně. Lze se doporučením řídit. Někomu se bude zdát, že nabádá k přeřazení v nízkých otáčkách. Není tomu tak. Jen v jednom jediném případě bych "našeptávač" k přeřezení na vyšší stupeň ignoroval, a to v takovém, že mne na rovině napoví přeřaď a já jsem v blízkosti stoupání. Pak bych ho ignoroval ještě při řazení směrem dolu. Řadím dříve a níže uvedu proč.

Já mám tu samou motorizaci, jak Ty. V nížině nebydlím, ale zase v horách taky ne. Pokud se podívám v jakých otáčkách při normální a přesto svižné jízdě mi "našeptávač" radí řadit, tak je to cca takto: ze 2 na 3 = 2400, 3/4=2000, 4/5=1800. Pokud "netlačím" na pilu, ale přesto nejsem nejpomalejší a splývám s provozem, tak "našeptává" - 2/3=2100, 3/4=1900, 4/5=1600. Z toho je vidět, že SW je celkem "inteligentní" a dokáže vyhodnocovat nejenom zátěž motoru, ale i polohu a hlavně rychlost sešlápnutí plynového pedálu.

Jak ekonomiku provozu učím já? Z 1 na 2 řadit okamžitě po odvalení se kola nejpozději však do ujetí cca 4 metrů. Jak podřazovat? Využít setrvačné síly. Jde o to, dát zavčas nohu z plynu a nechat auto plynule zpomalovat se zařazeným rychlostním stupněm. V tomto momentě je spotřeba nulová! Až by mohlo jet auto pomaleji než chci, tak v tomto momentě vyřadit a pokračovat na neutrál. Nižší rychlostní stupeň by zpomalil více a je blbost jet z kopce pod plynem. To utíkají peníze za palivo. Pokud zastavovat, tak podřazovat až těsně před momentem, kdy by řídící jednotka zasáhla, aby motor nezhasl. Zase, celý úsek takovéhoto zpomalování je s nulovou spotřebou. Je blbost vyřadit a zpomalovat pomocí brzdy. To se zbytečně přichází o palivo. Brzda, to je to, co by se mělo použít jak poslední, a ta by měla sloužit k úplnému zastavení vozidla nebo ke krizovému nutnému zpomalení.

Je jasné, že styl jízdy budu mít na uzavřeném okruhu úplně jiný. Ale město není závodní dráha. Pokud vezmu v úvahu, že uvádíš, že máš na trase kopce, tak určitě na trase tam se počet kopců nahoru rovná počtu kopců dolu. Co propálím do kopce, tak to zase z toho kopce ušetřím.

Domnívám se, že Tvůj problém je jen v tom, že k motoru TSI přistupuješ stejně jak k motoru, který jsi měl ve FIATU. To musíš změnit. Spousta lidí při změně vozu dělá chybu v tom, že si neuvědomí, že každý motor má jiný kroutící moment ve stejných otáčkách a i jinou hlučnost. Rapid má motor docela dobře odhlučněn. Opravdu ho nemusíš slyšet a přesto je v dostatečných otáčkách (má dostatečný kroutící moment), aby se dalo už řadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasim se vsim recenym. Ja prechazel z TDI tak ze me to problem nedelal. Clovek si to proste to auto musi osahat. Tak rikajic se s nim szit a pak plno veci vyplyne samo a pokud ma clovek trochu cit pro jizdu a motor tak postupem casu k vyse uvedenym radam dospeje i sam. Samozrejme kdyz chce jed clovek opravdu super eko tak i to se da, ovsem podle meho uz to vyzaduje zvysene soustredeni atd. a buh vi jak dlouho se tak jed neda. Ovsem jed normalne a presto usporne se da krasne jak popisujes, chce to jen pozmenit ty navyky z atmosfery.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se tedy tím radílkem nezabývám (po přechodu z točivější atmosféry jsem se přizpůsobil přeplňovanému motoru s odlišným průběhem a hodnotou točivého momentu), ale myslím, že MiKy* to vystihnul = je potřeba se naučit využívat chrakteristiky daného motoru. Motory 1.2 TSI se určitě chovají jinak, než atmosférická 1.6. To se pak nemůžeš divit, že to má vysokou spotřebu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nejnizsi spotreby jsem dosahnul 4,9l/100km, trasa 16,9km, prumerna rychlost 46kmh, jizda rano smerem do prace. Dle skutecneho mereni ze vstriku jsem mel 5.0l/100km :-) musim si to overit primo,...tak to dopada, kdyz je prace konickem :-D

Motor 1.2TSi 77kW

Editováno: , autor: s-talker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klid Pawouku, ono se to nezda, ale pouzitim vhodneho oleje lze snizit spotrebu, tudiz tento dotaz je na spravnem miste. Osobne pouzivam long life jak do FI tak i do Rapida, kde byl z vyroby. Oba jsou 5W-30. Tudiz je muzu doporucit. Co se tyce rozvodu, tak nejsem servisak, takze tohle netusim, ale tyhle problemy resi az MQB motor 1.2TSi...me se dneska odpoledne strasne trepal, jako to obcas dela HTP :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, taky mi to jde pomalu dolů, dle palubáku jsem teď na 5,7, podle tankování začínám snižovat z dlouhodobé 5,95 pomalu na 5,85 ... jsem zvědav teď, kam mě to hodí. Ale je to vidět i při denních jízdách. Jezdím ráno 30km smíšenou trasu a jsem na průměru 5,2 +-0,1l. Dříve jsem jezdíval 5,5-5,7l .. ono je to o zimě, ale i o tom, naučit se s tím autem. Tím že jsem žel z TDi-ček, říkal jsem si, že to nebude problém ... ale furt je to benzín (i když s turbem) a chce to prostě tu praxi :) Za mě spokojenost s motorem (i když mi chybí krouťák :D )

Editováno: , autor: Angel@Devil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem jel do práce a až v práci jsem zjistil, že jsem něco zapomněl, tak jsem se musel vrátit. Takže trasa 55km(3x18,3km) průměrná rychlost 60km/h a průměrná spotřeba dle PP 4,7. Přikládám profil trasy. 2x jsem jel z kopce a 1x tu samou trasu do kopce, jinak mi průměrná spotřba začala klesat. Včera jsem to přezul na Letňáky tak porovnám jaký bude rozdíl na nádrži. Ještě přikládám jednu fotku jak bych chtěl nastříkal kola. Asi to vidím na variantu vlevo.

 

post-83464-0-09948100-1394623415_thumb.j

post-83464-0-46231700-1394623678_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...