Přejít na obsah

1,8 TSI Spotřeba motorového oleje


Petr.592

Doporučené příspěvky

Twl, radiusi, už to nehul a nebo se spíš nevyjadřuj k technickým věcem, o kterých nemáš ani páru a nech to lidem, co tomu rozumí. Gumičky....proboha.

Sorry chlapce, ale tenhle příspěvek má jaký přínos do tématu?

Raději PIS tam, kde to má smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj....To co jsem psal o opravě a celková cena je cca 60 až 65 tisíc je pravda. Oprava spočívá jak jsem psal ve výměně kroužků,pístů včetně ojnic a pomocného materiálu. Nikdy jsme neřešili hlavu, protože problém na tomto komponentu nikdy nebyl. Turbodmychadlo u těchto motorů je z mého pohledu bez starostí, už jenom to, že je chlazeno vodou, což je perfektní. Počítám s tím, že olej je měněn pravidelně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jelikoz se mnozi dotazy na finnancni narocnost odstraneni velke spotreby oleje u motoru 1,8 CDAA TSI, tak po svoleni angazovanych lidi to vychazi takto: komplet prace do 20 tKC a material do 30 tKC... Jestli by v prubehu vznikl jakykoliv problem (viceprace) cena za praci  je stejna... Servis je pojisten proti skoro vsemu (kdo zna Jurovu manzelku pochopi)... smile.pngCo se tyce materialu, tak po par zkusenostech doporucujem vymenit i nektere veci, co primo s velkou spotrebou oleje nesouvisi... Viz vymena tesnici priruby motoru 06H 103 171 F a nejakych kravin kolem. Dale doporucujeme a delame pri oprave komplet hlavu (tlak, brus, new gufera a kontrola vodicich driku ventilu) u FI. Pavlicek v Bosonohach u Brna vcetne uprav pistu... Nejdrazsi polozkou materialu je sada pistnich krouzku od Skoda, ta vychazi na 8 tKC...ale u Pavlicka to umi podstatne levneji. Na to jsme zatim ale nemeli odvahu, i kdyz o tom jedname... Do materialu samo patri olej, tmel, sitka, tesneni pod hlavu, kdyz je to v tomto stavu se delaji i rozvody, nekdy i vodni pumpa, gumicky na vstricich atd...  Vse se da dolozit... Snad to je vse...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tímto bych chtěl "poděkovat" tomu kdo prodal svoji O2FL 1.8tsi do bazaru a samozřejmě neuvedl brutální spotřebu oleje proč by to taky říkal že... TEĎ už vím že mě čeká v nejhorším shortmotor za cca 85tis kč nebo výměna pístní sady za 50-60tis kč atd atd... :-) Za pár dní mě čeká váhová zkouška v autorizáku (prý asi 3800,- kč)

a pak se uvidí... zkusím indivindi kulanci... Za zkoušku "nic" nedám :-)... Zatím mnou měřená spotřeba podle rysky cca 1L na 800km :-(

 

Jinak ryska v půlce, ujedu cca 400km a je to na minimu... Doleju půl litru, a za dalších 400km je zas na suchu (kontrolku rožnout ani nenechám radši to každý den zkontroluju...)

Jinak "všechno dobrý" no až na ten motor no... nevím jestli mám brečet nad svou blbostí že jsem si toto nezjistil před koupí, nebo nad neschopností ŠA to řešit... nebo aspoň přiznat že udělali velkou chybu ale tu není potřeba psát...

 

Otáčky po startu nekolísají, táhne pěkně na všechny rychlosti, necuká, motor je pohledově suchý... "Troškou" se kouří z výfuku ... barva velmi lehce do modra :-)

 

Dále bych rád poděkoval klukům z Brna co se této problematice věnují a majitelům kteří nechtějí svojí oktávičku prodat a radši dají 60 litrů za opravu... pokud mě ŠA pošle k šípku tak se asi přidám k těm co si nechali tuto opravu udělat...

 

Trochu techniky: O2FL , 1.8 TSI CDAA, manual, RV 12/2009, 85000km.

 

No po váhovce se ozvu co na to ŠA. Zdravím do Brna a už mi dělějte místo v garáži :-)

Editováno: , autor: j5j
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jako napadlo mě to, že tohle trošku pře_rali, ale jelikož je to "velký" bazar s "velkou" bandou právníků tak vůbec nepočítám s úspěchem. Radši nebudu zmiňovat který bazar to byl...

A čekat rok na výsledek soudu a mezitím autíčko shnije v depozitu než se vyřeší soudní spor...

Sám víš že tohle se blbě prokazuje že o tom věděli... ono to moc při zkušební jízdě poznat nebylo... z výfuku šel klasický obláček páry který se rozpustil... žádný modrý.. a po 20km zkušební jízdy úbytek oleje nepoznáš... Teď díky tomuto fóru jsem o dost "chytřejší".

Autíčko je velmi zachovalé s kompletní serviskou... takže vlastně ho ani prodat nechci jen mě štve princip takovýhle výrobní závady.

Flintu do žita neházím zkusím si vybojovat individuální kulanci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze skodovka udava prijatelnou spotrebu oleje 0,5 litru na 1000 km (opraveno podle informaci od Pawouka). Coz mas teda dost na hrane. Uvidis jak dopadne zkouska. Ale oni si tam urcite zapoctou nejakou nejistotu mereni a vyjde to tak, ze mas spotrebu treba 0,5 litru na 1000 km a reknou ti, ze to mas v norme... A tim padem bys neuspel ani u autobazaru, protoze je to podle vyrobce v poradku... Je to na palici.  :kol-44:

 

Kazdopadne dej vedet jak jsi dopadl. :kol-32:

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové kokta a radius -  planě žvanit si běžte někam jinam. Ty vaše OT žvásty jsem smazal. Pro ostatní - reklamace v bazaru řešte prosím někde jinde, toto má být ryze technické téma. LucasCZE - škodovka v manuálech pro OII udává jako normální spotřebu až 0,5 litru oleje na 1000 km s tím, že během prvních 5000 km může být i vyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tímto bych chtěl "poděkovat" tomu kdo prodal svoji O2FL 1.8tsi do bazaru

 

Ono je to poměrně těžké. Tohle je prostě past na všechny, co si to auto poctivě koupili za své a setkali se s tímto ne zrovna laciným problémem. Já se přiznám, že jsem jeden z nich rovněž. Za auto jsem dal skoro půl mega, ročník 2011 a najel cca 120tis. V těchto km mi auto žralo litr oleje na 1200km. Dolejval sem litr víc jak dvakrát za měsíc, na měrku sem ani nekoukal. Prostě po rozsvícení kontrolky oleje jsem tam obrátil flašku.

Když jsem zjistil, co by stály nutné opravy a to jen ty, o kterých jsem věděl (Škoda jako že by něco zaplatila....částku samozřejmě neřekli, odvíjí se od najetých km), nezbylo mi prakticky jiné východisko, než auto prodat v bazaru. Před tím jsem si ještě zajel na váhovou zkoušku (stojí do 1000Kč - není třeba měnit olej) a dostal potvrzení, že spotřeba oleje je v normálu a vykazuje 0,5 litru/1000km, ačkoliv vím, že reál byl někde jinde.

No a v bazaru člověk o oleji mluvit moc nemůže, pač by dostal nízkou částku. Já tedy měl alespoň v ruce papír ze servisu. Autobazar jsem upozornil, že ten motor žere víc oleje, ale oni řekli, že to vědí. To bylo vše.

 

Takže když to shrnu, koupit starší auto v bazaru s výrobou do konce roku 2011 s motorem 1,8 TSI je prakticky na kupujícího finanční past. Proto se vyplatí si o problémech dané motorizace něco přečíst a nekupovat jen proto, že to dobře jede a solidně vypadá. Past, za kterou bohužel prodávající nemůže....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To p2p: ano Brňáky myslím tebe a juru :-) (doufám že se na Vás budu moci v budoucnu obrátit pokud to v autorizáku nedopadne).

 

Pawoukovi a ostatním se omlouvám za offtopic.

 

To clint: Tvojí situaci chápu asi bych to neudělal jinak... a se shrnutím souhlasím, je to i má blbost že jsem se dřív víc nezajímal. Ještě mi prosím vysvětli proč mi v autorizáku tvrdili že pro váhovou zkoušku je třeba vypustit starý olej, nalít nový, zapečetit výpušťák, filtr a víčko, a po cca 300-400km se mám vrátit zpět na zvážení zůstatku (prý to bude stát necelé 4tis kč), když se to dá udělat za 1000 jak píšeš ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nijak nerozporuji co píšeš a pouze jsem uvedl co uvádí příslušné TPI a mojí zkušenost. Se mnou se o tomhle prostě  odmítli bavit a dokonce zapečetili i měrku oleje... byť to by vlastně ani neměli. K autu mě ani při jednom vážení nepustili a za cenu nového oleje + práce jsem se dozvěděl, že mám motor ve výborné kondici...porsche hk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To hansHK: tak pokud sám víš že si dolíval málo, tak asi motor ve výborné kondici byl, nebo nebyl ? a jak jsi dále postupoval ? opraveno nebo prdáno ;-) ?

 

Mě osobně v porše řekli, že teprve na základě váhové zkoušky můžu zkusit velkou spotřebu oleje reklamovat. Bez toho se nikam nehnu. A holt máš recht je to okrádání lidí olej za 3800....šlo by to podle Clinta udělat za litr, ale jak si postnul dle TPI se musí dát novej olej a holt chtějí za litr asi 600-800kč což je děs! přitom dobře vím že to baští víc jak 0,5L na 1000km... prostě byznys...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dotaz na ty, co si měněj olej sami a maj diag. Koukněte se do Přístrojů, Rozšířené měřené hodnoty, na porovnání ujeté vzdálenosti od servisu a teplotního zatížení oleje. By mě zajímalo, jak je na tom u vás olej po cca 15000km, ať už máte LL nebo ne.

 

Moje poslední měření říká od servisu 12800km, teplotní zatížení 26500km, a to jsme na 5W40. Zatím do 1l/15tkm, svíčky na TSI extra čisté, ale podle hororů na netu čekám, kdy to půjde na CDAA nahoru ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...