Jump to content
Petr.592

1,8 TSI Spotřeba motorového oleje

Recommended Posts

Není, také jsem jim ho řekl. Bláhově se však domnívám, že měl spíš o této akci informovat technik mne a ne já jeho. 

Neznáš mapu. Servis provede váhovou zkoušku, výsledek zašle do škodovky a ta navrhne způsob řešení reklamace v souladu s tím TPI. O způsobu řešení reklamace ve škodovce rozhoduje komise. Rozhodující slovo má tedy škodovka, nikoliv servis. Pokud akceptuješ navržené řešení škodovky, servis je pouhým vykonavatelem a auto ti dle domluvených podmínek opraví. Podstatné pro tebe je, že jsem ti na vlastním případu potvrdil, že systém funguje. Nezbývá než ti popřát, ať ti to dobře dopadne.

Edited by TSI-DSG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za objasnění. Doufám, že vše vyjde a auto bude bez chuti na olej, tak, jak moje druhé, s tím samým motorem o rok dřív vyrobené.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jezdis pravidelne do autorizaku, nejlepe uz mnoho let a s nekolikatym autem, tak se s nimi vetsinou vzdy da domluvit a to i v pripadech, kdyz uz ze zakona nemas narok vubec na nic. Dlouhodobe zakazniky se snazi nenasrat. Alespon ja mam takovou zkusenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TSI-DSG : super, že Ti to takhle dopadlo a až budeš mít něco najeto, tak napiš jak to vypadá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes váhovou zkouškou zjištěn úbytek 0,58 l oleje na 1000 km. Auto jsem ponechal hned v servisu. Opět jsem upozornil na výše uvedenou TPI s výměnou rozvodového řetězu. Opět mě bylo řečeno, že zkontrolují řetěz zda není opotřebený a případně vymění. Tak jsem zvědav, jak to zafunguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes mi bylo sděleno, že Škodovka odsouhlasila výměnu za nový motor, na tom původním najeto 80 tis, stáří necelé 4 roky. Funguje to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tos dopad asi nejlepe jak to slo. Ted jen otazka, tuhle zavadu mela jen nejaka drivejsi serie 1.8TSI nebo to dela drive ci pozdeji kazdy motor vcetne toho noveho vymeneneho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udajne byla nejaka vadna serie uvnitr motoru u drive vyrobenych aut, nove motory by nemely mit problemy. Ale kdo vi, to se uvidi casem a myslim, ze mirda646 to uz ani nezjisti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak auto s novým motorem už je doma. Snad bude OK. Udělali zároveň svolávačku na 7 DSG (výměna oleje a přehrání SW).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi, tak otcova 1,8TSi po 4,5 letech a nájezdu 45 000km vykazovala spotřebu oleje + pískání (houkání) při rozjezdu.

 

Po váhové zkoušce bylo zjištěno :

Po provedení váhové zkoušky oleje, byla zjištěna spotřeba motorového oleje 0,507 l/1000 km. Oprava dle instrukcí výrobce/ 
výměna pístů+ojnic+rozvodového řetězu+napínáku/    
 
A k pískání - Provedena kontrola turbodmychadla dle instrukcí výrobce. Oprava /výměna turbodmychadla/
 
Nyní se čeká na nabídku od servisu co a jak a hlavně kdo to uhradí !!!!!! Auto mělo záruku jen základní (2 roky), tak jsem zvědav jak se zachovají, nevím jak je to s tou kulancí (jezdíme do autorizovaného servisu se vším, takže snad to nějak klapne)
 
Myslíte, že výměna výše uvedených dílů je adekvátní ? Není lepší vyměnit motor kus za kus ? Je těžké servisu radit co a jak mají dělat, ale tohle se mi zdá jako poloviční práce s tím, že pokud se to náhodou ozve znova tak asi zkusí vyměnit ten motor. Osobně si myslím, že by to komplet celé měla uhradit škodovka, to je jejich průser, tak ať se starají.
Díky vše za reakce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den.

Po třech létech provozu a nájezdu 74 000 km začínám mít problém se spotřebou motorového oleje u motoru 1.8 TSI, typ CDAA. Až doposud motor absolvoval dvě servisní prohlídky (LL po cca 28 t. km) a mezi prohlídkami jsem doléval 2 l CASTROL EDGE 5W-30 specifikace 504 00, což jsem považoval za normální. Nyní jsem si všiml, že musím dolévat jaksi často, tak jsem naposledy zaznamenal stav tachometru a zjistil jsem, že 0,5 l oleje, které jsem doli, zmizlo po 650 km. Nyní jsem dolil 1l (od spodní po horní rýsku) a čekám co se bude dít dál. Po celou dobu používám v motoru pořád stejný výše uvedený motorový olej od stále stejného prodejce. Kde může být problém? Prosím, aby jste mě nekamenovali za ten LL interval, vycházím z toho, že když ho výrobce nastavil, ví co dělá. Jinak je vše OK. Dlouhodobá spotřeba benzínu je 7 l / 100 km, motor jezdí v režimu 2-3 000 otáček, pouze při předjíždění používám na převodovce režim S a motor jde do 6500 otáček, ale předpokládám, že výrobce opět ví co dělá, když to tak nastavil. Nechce se mi věřit, že sotva zajetý motor vykazuje takovou spotřebu oleje a ani turbo by nemělo vykazovat žádné anomálie, výrobce garantuje jeho životnost stejně jako u motoru cca 250 000 km. Tak jsem si říkal, že když ten motor vyrábí němci a strkají to do audin, že by to neměl být žádný šunt, tak nevím. Jinak jsem s jeho vlastnostmi maximálně spokojen. 

Je taky dost možné že ten olej žere turbo. Životnost je sice udávaná 250.000km ale za  předpokladu že se s ním zachází tak jak se má. nevytáčet když je olej studený, nechat turbo po jízdě minutku dotočit, nejezdit jak na rally s motorem neustále vytočeným do maxima. Znám jen velice málo lidí kteří všechny tyto zásady dodržují. když letíš po dálnici pak někde zastavíš a motor okamžitě chcípneš tak ti to olej žrát bude. Já mám taky tsi 1,8, mám na něm 98000 a nesežere mi to mililitr oleje. 5 litrů naleju 5 litrů vypustim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..píšeš že jezdíš mezi 2-3 tis otáček. Já třeba když je motor studený tak ho nikdy nevytáčím na víc jak 2tis.A pokud by si ho vytáčel na 6500 když je studený tak ti dám klidně písemně že zkurvíš nejen turbo ale i motor. Turbo točí  klidně i 100.000ot/min a podle toho je třeba s ním zacházet

Edited by mysak82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej začal mizet po druhé garanční prohlídce a tím i končila záruka , tj.od 20 000km, máme list A4, kde si píšem při kolika se vždy nalévalo 1l oleje a bylo to opravdu po cca.1500km v průměru. TAkže od 20 000 - 45 000 to sežralo cca.16l oleje :-) což je mazec. No nyní se čeká na škodovku na návrh řešení a hlavně kdo to uhradí. No výměna všech těch dílů je dle mě jen taková záplata, která to asi nevyřeší. Při tak malém nájezdu kilometrů a takové spotřebě tlačíme na výměnu motoru, ale oni mají své TPI a ví co a jak přesně. No octavka otce tohle a Yeti 1,2tsi rachotící řetěz......... to je opravdu vizitka jak sviňa. Dle mě je ta spotřeba dána špatným kusem, špatná serie, ještě to bude zajímavé, dám sem vědět.

Edited by Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém s výměnou motoru bude asi v tom, že to má málo najeto a tak se Škodovce možná nebude chtít měnit. Měl jsem ten samý problém a v servise mi řekli, že ten můj motor má již dost najeto (80tis.)aby měnili jen součástky v motoru, protože je již určitým způsobem „vybroušený“. Přeju ti, ať to radši vymění. Jo, já to měl naštěstí ještě pod 4-letou zárukou (o 1 měsíc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar vážení, jedná se obecně o problém 1.8 TSI nebo jen o TSI ve spojení s DSG? Mám jet příští týden pro jednu Octávečku, tak ať se jí kdyžtak vyhnu .-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nakonec to celé dopadlo tak, že díly na motor zaplatí ŠA a práci majitel=my. Druhá věc byla otázka turba, kdy je vadné-poškozené - nakonec repase, ale turbo platí celé zákazník.

Je to velice smutné, když po 4,5letech provozu a najetých 50 000 km , zaplatíme cca.20 000kč práce + 10 000kč repase turba, hnus velebnosti. Otázka je zda tohle řešení vyřeší ten problém nebo né, uvidíme časem, ale další auto už od ŠA URČITĚ NEBUDE !!!!!!!!!!!!! To je přístup k zákazníkovi jak prase fakt. Kdyby aspoň to turbo zaplatili,prej neexistuje. Nikdo dál asi nechápe souvislost, že když se to v motoru někde pojebe, tak se sere celý motor vč. turba. Takže takto s tímto problémem jsme se popasovali my.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jim řekni ze s tím nesouhlasís, zkouší co vydrzis.

Sezen si znalce na automobily a motory, nech si vystavit vyjádření na reklamaci od škodovky. Oni neradi dávají papíry.

Edited by kokta7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octavia 1.8tsi 118kw rv 2009 najeto 230000km.Velká spotřeba oleje cca 1,2 na 1000km!!! Oprava=výměna 4pistu 4 ojnic cena 39000kc.Nevim proc bych měl platit sadu pístu a sadu ojnic kdyz stačí vyměnit pístní kroužky na stávajícich pistech? Nelze koupit sadu písních kroužku na daný píst! Pripis k opravě skoda auto-inovace pístních kroužku a ojnic. Proc bych měl platit za konstrukční chybu?kdyby nebyl problém v pístu a MB to ví tak si přece koupím kroužky a jede se dal jenže to nejde už mam dost placeni za konstrukční chyby MB!!! Nemůžeme jim dělat pokusne Králíky nemluvě o napínáklů řetězu! A dalších problémech těchto motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...