Jump to content
Petr.592

1,8 TSI Spotřeba motorového oleje

Recommended Posts

Nějaký další info, asi první repotáž, ke který se odhodlali i ve vlasti strůjců problému ...

 

 

hezký je, jak diagem (VASem/ODISem) dokážou změřit spotřebu oleje díky čidlu na vaně přesně podle TPI a není tedy třeba fyzická váhová zkouška s vypuštěním oleje. Jen u nás to autorizáky asi nějak nevědí ...

 

http://www.autobild.de/artikel/update-oelverbrauch-1.8-tfsi-und-2.0-tfsi-5738703.html

http://www.autobild.de/artikel/oel-saufende-tfsi-motoren-11525331.html

 

a tenhle strejda nabízí kromě jiného i třídílné stíráky výšky 1,5, to vidím poprvé, i tak musí drážku radiálně prohloubit

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/kolbenringe1-cdaa-std.html

 

a podobněně jako Hartog i FLEX-HONE kartáče na "domácí honování" v sadě s ostatním ...

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/

 

No, snad si to při své firemní historii dobře rozmyslel a otestoval, aby nepřišel na buben ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem zvědav, až se budou Němcí čílit, že i při max. 70%kulanci u Audi zaplatí víc jak u Freie Werkstatt ... Má platit ale jen pro Audi (stejně jak AMAG v CH) při dodržení servisu v jejich síti, jinak asi bez omezení let a km ...

http://www.autobild.de/artikel/audi-hoher-oelverbrauch-tfsi-motoren-5738703.html

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj jsem nový člen, chci si koupit O2 1,8 TSI, ale moc tady nejsem potěšen recenzí na motor. Ale zase od roku 2012 by to mělo být vyřešené že. Máme doma 1,6 a super jezdí. Jen rád bych koupil tu 1,8 TSI 118 Kw. Najdu tady někde druhy označení motoru na tento typ.

Děkuji vše a omlouvám se pokud jsem špatně hledal Jirka

Jinak jsme měli opel astra g Z16XE 2004, také žral olej jen když se autu dával kouř, ale ten motor byl jednoduchý a byla chyba výroby oválný výbrus. Ale bez opravy nebo zásahu do motoru najezdila poctivých 320 tis km :-), a spotřeba 4 litry oleje za rok .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto není téma určené pro výběr motorů - zde se řeší konkrétní problém se spotřebou oleje. 1.8 TSI najdeš s označením BZB a novější CDAA. Pořádně si pročti témata v této sekci a najdeš spoustu informací.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro info ohledně výměny pístů u CDAA, oficiální technické produktové informace VAGu a jejich vývoj v čase ... B)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 16. 5. 2014 na 17:24, TSI-DSG napsal:

Tak jsem snad po dlouhé době vyřešil problém se spotřebou oleje v motoru. V servise jsem si nechal udělat váhovou zkoušku a Škodovka uznala, že je problém. V souladu s TPI, které výše publikoval Pawouk mi servis vyměnil písty, ojnice, řetěz a napínák řetězu a jako bonus olej v 7DSG, protože zrovna přišla akce na výměnu oleje v těchto převodovkách i v ČR. Škodovka na kulanci hradila 80 % ceny materiálu, já zbylých 20%+práci. Vzhledem k faktu, že auto již nebylo v záruce, to považuji za akceptovatelné řešení. A ještě jsem se rozhodl přejít na pevný interval výměny oleje. Ten motor při opravě opravdu rozebrali téměř na atomy, ale po opravě šlape jako hodinky. Jsou to kluci šikovní. Auto už mám po opravě doma, tak doufám, že to bude OK. :kol-21:

 

Tak pánové já už jsem trochu dál. Jak popisuji výše, v 95 000 km jsem absolvoval výměnu polomotoru díky spotřebě oleje. Dalších cca 100 000 km bylo vše OK a nedolil jsem mezi LL servisem ani kapku (ten pevný interval jsem nakonec nerealizoval). Nyní mám najeto 203 000 km a motor opět žere olej. Aktuálně 1 litr oleje na 3 000 km. Po celou dobu provozu auta používám olej Castrol EDGE 5W30 LL. A tak nevím co si mám myslet. Jsou opět v prdeli pístní kroužky, nebo je problém někde jinde (třeba turbo)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

opět doporučím vyměnit PCV a udělat proplach do oleje (nebo dva). Mně to auto vyléčilo. A pak měnit po 10tkm, těch pár stovek za olej nejsou zas takový prachy v porovnání s cenou motoru a servisu. EDIT: a můžeš použít 5w-40.

Edited by marek16

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 30 minutami, Tomas F napsal:

Takže se měnilo po 15, anebo 30 tisících?

Po 30 tisících. A jak píšu během 100 000 jsem nedolil ani kapku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propláchem nic nezkazís... Ale jestli to šlo takhle rychle asi kruhy... Kdy byl montován polo motor????

Odesláno z mého SM-N960F pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 minutami, p2p napsal:

Propláchem nic nezkazís... Ale jestli to šlo takhle rychle asi kruhy... Kdy byl montován polo motor????

Odesláno z mého SM-N960F pomocí Tapatalk
 

Zkus se podívat o čtyři příspěvky výš, schválně jestli na to přijdeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jojo, písty 06H107065 DF s kroužky 06H198151 C (2mm stírák ale jen vrtaný) to umí taky se ucpat, tady jim překvapivě stačilo opět jen 100 000km ...

Holt výměna polomotoru v autorizáku v půlce 2014 nemohla řešit lépe, bezproblémové písty 06H107065 DL s kroužky 06H198151 J (2mm skládaný stírák) přišly až někdy v 2015 ...

 

Jen pro představu, jak to asi šlo

pisty 06H107065 BK vyska krouzku 06J198151 E brano odzhora 1,2 - 1,5 - 2mm prorezy / 21mm cep / prumer 82,465  (asi do 10/5/2009)
pisty 06H107065 BS vyska krouzku 06J198151 H brano odzhora 1 - 1,2 - 1,5mm vrtany / 21mm cep / prumer 82,465  (asi od 11/5/2009 - asi do 31/5/2011)
pisty 06H107065 CP vyska krouzku 06H198151 B brano odzhora 1 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 1/6/2011 - asi do 17/10/2011)
pisty 06H107065 DF vyska krouzku 06H198151 C brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 18/10/2011 - asi do 28/8/2015)
pisty 06H107065 DL vyska krouzku 06H198151 J brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm skladany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 29/8/2015 - ...)

 

Je zajímavé, že písty 06H107065 DF se NESMÍ u VW používat od 1/2/2016 (u Škoda vyběhly až 1/10/2017 ...), ale že to neplatí hlavně pro kroužky 06H198151 C, které si stále můžete objednat, holt německý pořádek ...

 

No že by za tím bylo turbo, hlava (vodítka ventilů+gufera) nebo jen odlučovače oleje, to je méně pravděpodobné. Koukals na svíčky, jsou na tom všechny čtyři podobně nebo ne?

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...