Jump to content
Petr.592

1,8 TSI Spotřeba motorového oleje

Recommended Posts

Nějaký další info, asi první repotáž, ke který se odhodlali i ve vlasti strůjců problému ...

 

 

hezký je, jak diagem (VASem/ODISem) dokážou změřit spotřebu oleje díky čidlu na vaně přesně podle TPI a není tedy třeba fyzická váhová zkouška s vypuštěním oleje. Jen u nás to autorizáky asi nějak nevědí ...

 

http://www.autobild.de/artikel/update-oelverbrauch-1.8-tfsi-und-2.0-tfsi-5738703.html

http://www.autobild.de/artikel/oel-saufende-tfsi-motoren-11525331.html

 

a tenhle strejda nabízí kromě jiného i třídílné stíráky výšky 1,5, to vidím poprvé, i tak musí drážku radiálně prohloubit

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/kolbenringe1-cdaa-std.html

 

a podobněně jako Hartog i FLEX-HONE kartáče na "domácí honování" v sadě s ostatním ...

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/

 

No, snad si to při své firemní historii dobře rozmyslel a otestoval, aby nepřišel na buben ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem zvědav, až se budou Němcí čílit, že i při max. 70%kulanci u Audi zaplatí víc jak u Freie Werkstatt ... Má platit ale jen pro Audi (stejně jak AMAG v CH) při dodržení servisu v jejich síti, jinak asi bez omezení let a km ...

http://www.autobild.de/artikel/audi-hoher-oelverbrauch-tfsi-motoren-5738703.html

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj jsem nový člen, chci si koupit O2 1,8 TSI, ale moc tady nejsem potěšen recenzí na motor. Ale zase od roku 2012 by to mělo být vyřešené že. Máme doma 1,6 a super jezdí. Jen rád bych koupil tu 1,8 TSI 118 Kw. Najdu tady někde druhy označení motoru na tento typ.

Děkuji vše a omlouvám se pokud jsem špatně hledal Jirka

Jinak jsme měli opel astra g Z16XE 2004, také žral olej jen když se autu dával kouř, ale ten motor byl jednoduchý a byla chyba výroby oválný výbrus. Ale bez opravy nebo zásahu do motoru najezdila poctivých 320 tis km :-), a spotřeba 4 litry oleje za rok .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto není téma určené pro výběr motorů - zde se řeší konkrétní problém se spotřebou oleje. 1.8 TSI najdeš s označením BZB a novější CDAA. Pořádně si pročti témata v této sekci a najdeš spoustu informací.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro info ohledně výměny pístů u CDAA, oficiální technické produktové informace VAGu a jejich vývoj v čase ... B)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 16. 5. 2014 na 17:24, TSI-DSG napsal:

Tak jsem snad po dlouhé době vyřešil problém se spotřebou oleje v motoru. V servise jsem si nechal udělat váhovou zkoušku a Škodovka uznala, že je problém. V souladu s TPI, které výše publikoval Pawouk mi servis vyměnil písty, ojnice, řetěz a napínák řetězu a jako bonus olej v 7DSG, protože zrovna přišla akce na výměnu oleje v těchto převodovkách i v ČR. Škodovka na kulanci hradila 80 % ceny materiálu, já zbylých 20%+práci. Vzhledem k faktu, že auto již nebylo v záruce, to považuji za akceptovatelné řešení. A ještě jsem se rozhodl přejít na pevný interval výměny oleje. Ten motor při opravě opravdu rozebrali téměř na atomy, ale po opravě šlape jako hodinky. Jsou to kluci šikovní. Auto už mám po opravě doma, tak doufám, že to bude OK. :kol-21:

 

Tak pánové já už jsem trochu dál. Jak popisuji výše, v 95 000 km jsem absolvoval výměnu polomotoru díky spotřebě oleje. Dalších cca 100 000 km bylo vše OK a nedolil jsem mezi LL servisem ani kapku (ten pevný interval jsem nakonec nerealizoval). Nyní mám najeto 203 000 km a motor opět žere olej. Aktuálně 1 litr oleje na 3 000 km. Po celou dobu provozu auta používám olej Castrol EDGE 5W30 LL. A tak nevím co si mám myslet. Jsou opět v prdeli pístní kroužky, nebo je problém někde jinde (třeba turbo)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

opět doporučím vyměnit PCV a udělat proplach do oleje (nebo dva). Mně to auto vyléčilo. A pak měnit po 10tkm, těch pár stovek za olej nejsou zas takový prachy v porovnání s cenou motoru a servisu. EDIT: a můžeš použít 5w-40.

Edited by marek16

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 30 minutami, Tomas F napsal:

Takže se měnilo po 15, anebo 30 tisících?

Po 30 tisících. A jak píšu během 100 000 jsem nedolil ani kapku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propláchem nic nezkazís... Ale jestli to šlo takhle rychle asi kruhy... Kdy byl montován polo motor????

Odesláno z mého SM-N960F pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 minutami, p2p napsal:

Propláchem nic nezkazís... Ale jestli to šlo takhle rychle asi kruhy... Kdy byl montován polo motor????

Odesláno z mého SM-N960F pomocí Tapatalk
 

Zkus se podívat o čtyři příspěvky výš, schválně jestli na to přijdeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, písty 06H107065 DF s kroužky 06H198151 C (2mm stírák ale jen vrtaný) to umí taky se ucpat, tady jim překvapivě stačilo opět jen 100 000km ...

Holt výměna polomotoru v autorizáku v půlce 2014 nemohla řešit lépe, bezproblémové písty 06H107065 DL s kroužky 06H198151 J (2mm skládaný stírák) přišly až někdy v 2015 ...

 

Jen pro představu, jak to asi šlo

pisty 06H107065 BK vyska krouzku 06J198151 E brano odzhora 1,2 - 1,5 - 2mm prorezy / 21mm cep / prumer 82,465  (asi do 10/5/2009)
pisty 06H107065 BS vyska krouzku 06J198151 H brano odzhora 1 - 1,2 - 1,5mm vrtany / 21mm cep / prumer 82,465  (asi od 11/5/2009 - asi do 31/5/2011)
pisty 06H107065 CP vyska krouzku 06H198151 B brano odzhora 1 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 1/6/2011 - asi do 17/10/2011)
pisty 06H107065 DF vyska krouzku 06H198151 C brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 18/10/2011 - asi do 28/8/2015)
pisty 06H107065 DL vyska krouzku 06H198151 J brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm skladany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 29/8/2015 - ...)

 

Je zajímavé, že písty 06H107065 DF se NESMÍ u VW používat od 1/2/2016 (u Škoda vyběhly až 1/10/2017 ...), ale že to neplatí hlavně pro kroužky 06H198151 C, které si stále můžete objednat, holt německý pořádek ...

 

No že by za tím bylo turbo, hlava (vodítka ventilů+gufera) nebo jen odlučovače oleje, to je méně pravděpodobné. Koukals na svíčky, jsou na tom všechny čtyři podobně nebo ne?

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem preventivně nechal vyměnit PCV ventil, ale ten původní byl v pořádku a olej do turba nešel. Dále byly vyměněny svíčky. Dvě byly krásně vypálené a dvě černé jako hrom. Je tedy jasné, že dva válce netěsní.

 

rayx: Uvažuji o překroužkování pístů. Chci se zeptat. Lze použít na písty 06H107065 DF kroužky 06H198151 J, nebo musím použít ty  06H198151 C ? Nebo poradíte něco jiného, co by vyřešilo problém se spotřebou oleje, aby to nestálo majlant?

Edited by TSI-DSG

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 10. 6. 2019 na 20:25, marek16 napsal:

opět doporučím vyměnit PCV a udělat proplach do oleje (nebo dva). Mně to auto vyléčilo. A pak měnit po 10tkm, těch pár stovek za olej nejsou zas takový prachy v porovnání s cenou motoru a servisu. EDIT: a můžeš použít 5w-40.

Jestli tě můžu požádat, zkus mi blíže specifikovat ten proplach do oleje. Kdo, jak, čím, za kolik? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám vyzkoušený BG EPR (viz heureka), stojí to asi 270kč. Naliješ do oleje, necháš hodinu bublat na volnoběh, NEJEZDÍŠ S TÍM, a pak vyleješ a dáš novej olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem při výměně oleje nechal udělat dekarbonizaci motoru pomoci  BG 6577 KIT dekarbonizace GDi,TSi,FSi,TFSi, THP 3x325 ml

a zatím se zdá, že stírací kroužky opět začaly fungovat. Olej zatím neubývá (normálně bych už dolíval), nadále používám olej LL, interval výměny zkrácen na 15.000 km. Spotřeba benzínu prokazatelně klesla ze 7,5 na 7 l/100 km. Tak snad mi ten motor ještě chvíli vydrží.

Celková cena opravy včetně výměny oleje byla 5.000 Kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud ti chemie vyřešila spotřebu oleje, tak si říkám, proč tolik lidí dělá drahou mechanickou generálku..

Přinejmenším bych kontroloval hladinu každých párset km, zdali se náhle trocha neztratí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mě to dělá silně dojem, že ten motor se prostě díky kombinaci přímého a neprimeho vstřikování silně zakarbonuje a kroužky přestanou těsnit. Možná by pomohlo od začátku lejt do benzínu aditiva. Já to tenkrát nedělal. Brácha má stokonovou 1,4 co žrala podobně olej, začal dávat aditiva a opravdu to pomohlo. Přestal olej dolejvat.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TomasF: ale to auto absolvovalo v cca 95.000 km výměnu pístů, kroužků, ojnic, řetězu a napínáku. Dalších cca 100.000 km bylo vše OK a posléze zase motor začal žrát olej, což způsobovaly ucpané a zapečené stírací kroužky, které přestaly plnit svoji funkci. Díky dekarbonizaci byla obnovena jejich funkčnost. Takže jak píše Clint, nezbývá než používat aditiva a častěji měnit olej a problém je snad vyřešen.

PS: při preventivní výměně PCV ventilu před dekarbonizací bylo zjištěno, že ani PCV ventil, ani turbo nebyly příčinou zvýšené spotřeby oleje.

Edited by TSI-DSG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mít přeskládaný motor, tak mě LL interval ani nenapadne, to nedělá dobrotu u normálních motorů. natož pak u přímého vstřiku a problémového modelu... kdo šetří má za tři že...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vy jste hlava, pane Vachmajstr. Další po bitvě generál.

To není o žádném šetření, ale o používání výrobku v souladu s Návodem k použití. A kdo mohl tušit při koupi vozidla v roce 2010, že ten v Germánii vyrobený motor bude problémový? Já jsem bohužel naopak předpokládal, že když tu 1,8 tsi cpou němčouři do Audin a Passatů, že to bude kvalitní motor. Ó jak hluboce jsem se mýlil. Má víra v "made in germany" kvalitu vzala za své.

Edited by TSI-DSG

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 24. 11. 2019 na 14:11, Clint napsal:

Na mě to dělá silně dojem, že ten motor se prostě díky kombinaci přímého a neprimeho spalování silně zakarbonuje a kroužky přestanou těsnit. Možná by pomohlo od začátku lejt do benzínu aditiva. Já to tenkrát nedělal. Brácha má stokonovou 1,4 co žrala podobně olej, začal dávat aditiva a opravdu to pomohlo. Přestal olej dolejvat.

Myslíš snad vstřikování a ne spalování...

Vzhledem ke konstrukci s přímým vstřikováním jsou úsady karbonu především v sacích kanálech takže tam ti aditiva moc nepomůžou, když se tam nemají jak dostat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, TSI-DSG napsal:

Vy jste hlava, pane Vachmajstr...

On spíš pan Vachmajstr narážel na to, že motor byl už jednou na generálce (patrně spojené s LL intervalem) a i po ní se používal stejně nevhodně. Tak do budoucna snad lépe.

V každém případě pokud toto opravdu pomohlo, tak gratuluji. Teď jen aby mazací soustavou neplulo velké množství rozpuštěného karbonu a nêco to neucpalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hosi O2 opravdu nema zadny interval vymeny oleje 15 a 30 tis. km. Pouze pevny a promenlivy a po 30 tis. km meni jen par lidi se specifickym zpusobem jezdeni. To jen ze kdyz uz nekdo tvrdi ze LL je smrt pro motor, coz respektuji, tak by alespon mohl znat zakladni pojmy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...