Přejít na obsah

1,8 TSI Spotřeba motorového oleje


Petr.592

Doporučené příspěvky

Nějaký další info, asi první repotáž, ke který se odhodlali i ve vlasti strůjců problému ...

 

 

hezký je, jak diagem (VASem/ODISem) dokážou změřit spotřebu oleje díky čidlu na vaně přesně podle TPI a není tedy třeba fyzická váhová zkouška s vypuštěním oleje. Jen u nás to autorizáky asi nějak nevědí ...

 

http://www.autobild.de/artikel/update-oelverbrauch-1.8-tfsi-und-2.0-tfsi-5738703.html

http://www.autobild.de/artikel/oel-saufende-tfsi-motoren-11525331.html

 

a tenhle strejda nabízí kromě jiného i třídílné stíráky výšky 1,5, to vidím poprvé, i tak musí drážku radiálně prohloubit

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/kolbenringe1-cdaa-std.html

 

a podobněně jako Hartog i FLEX-HONE kartáče na "domácí honování" v sadě s ostatním ...

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/

 

No, snad si to při své firemní historii dobře rozmyslel a otestoval, aby nepřišel na buben ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

To jsem zvědav, až se budou Němcí čílit, že i při max. 70%kulanci u Audi zaplatí víc jak u Freie Werkstatt ... Má platit ale jen pro Audi (stejně jak AMAG v CH) při dodržení servisu v jejich síti, jinak asi bez omezení let a km ...

http://www.autobild.de/artikel/audi-hoher-oelverbrauch-tfsi-motoren-5738703.html

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj jsem nový člen, chci si koupit O2 1,8 TSI, ale moc tady nejsem potěšen recenzí na motor. Ale zase od roku 2012 by to mělo být vyřešené že. Máme doma 1,6 a super jezdí. Jen rád bych koupil tu 1,8 TSI 118 Kw. Najdu tady někde druhy označení motoru na tento typ.

Děkuji vše a omlouvám se pokud jsem špatně hledal Jirka

Jinak jsme měli opel astra g Z16XE 2004, také žral olej jen když se autu dával kouř, ale ten motor byl jednoduchý a byla chyba výroby oválný výbrus. Ale bez opravy nebo zásahu do motoru najezdila poctivých 320 tis km :-), a spotřeba 4 litry oleje za rok .

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 9 měsíců později...
V 16. 5. 2014 na 17:24, TSI-DSG napsal:

Tak jsem snad po dlouhé době vyřešil problém se spotřebou oleje v motoru. V servise jsem si nechal udělat váhovou zkoušku a Škodovka uznala, že je problém. V souladu s TPI, které výše publikoval Pawouk mi servis vyměnil písty, ojnice, řetěz a napínák řetězu a jako bonus olej v 7DSG, protože zrovna přišla akce na výměnu oleje v těchto převodovkách i v ČR. Škodovka na kulanci hradila 80 % ceny materiálu, já zbylých 20%+práci. Vzhledem k faktu, že auto již nebylo v záruce, to považuji za akceptovatelné řešení. A ještě jsem se rozhodl přejít na pevný interval výměny oleje. Ten motor při opravě opravdu rozebrali téměř na atomy, ale po opravě šlape jako hodinky. Jsou to kluci šikovní. Auto už mám po opravě doma, tak doufám, že to bude OK. :kol-21:

 

Tak pánové já už jsem trochu dál. Jak popisuji výše, v 95 000 km jsem absolvoval výměnu polomotoru díky spotřebě oleje. Dalších cca 100 000 km bylo vše OK a nedolil jsem mezi LL servisem ani kapku (ten pevný interval jsem nakonec nerealizoval). Nyní mám najeto 203 000 km a motor opět žere olej. Aktuálně 1 litr oleje na 3 000 km. Po celou dobu provozu auta používám olej Castrol EDGE 5W30 LL. A tak nevím co si mám myslet. Jsou opět v prdeli pístní kroužky, nebo je problém někde jinde (třeba turbo)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

opět doporučím vyměnit PCV a udělat proplach do oleje (nebo dva). Mně to auto vyléčilo. A pak měnit po 10tkm, těch pár stovek za olej nejsou zas takový prachy v porovnání s cenou motoru a servisu. EDIT: a můžeš použít 5w-40.

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, písty 06H107065 DF s kroužky 06H198151 C (2mm stírák ale jen vrtaný) to umí taky se ucpat, tady jim překvapivě stačilo opět jen 100 000km ...

Holt výměna polomotoru v autorizáku v půlce 2014 nemohla řešit lépe, bezproblémové písty 06H107065 DL s kroužky 06H198151 J (2mm skládaný stírák) přišly až někdy v 2015 ...

 

Jen pro představu, jak to asi šlo

pisty 06H107065 BK vyska krouzku 06J198151 E brano odzhora 1,2 - 1,5 - 2mm prorezy / 21mm cep / prumer 82,465  (asi do 10/5/2009)
pisty 06H107065 BS vyska krouzku 06J198151 H brano odzhora 1 - 1,2 - 1,5mm vrtany / 21mm cep / prumer 82,465  (asi od 11/5/2009 - asi do 31/5/2011)
pisty 06H107065 CP vyska krouzku 06H198151 B brano odzhora 1 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 1/6/2011 - asi do 17/10/2011)
pisty 06H107065 DF vyska krouzku 06H198151 C brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 18/10/2011 - asi do 28/8/2015)
pisty 06H107065 DL vyska krouzku 06H198151 J brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm skladany / 23mm cep / prumer 82,435  (asi od 29/8/2015 - ...)

 

Je zajímavé, že písty 06H107065 DF se NESMÍ u VW používat od 1/2/2016 (u Škoda vyběhly až 1/10/2017 ...), ale že to neplatí hlavně pro kroužky 06H198151 C, které si stále můžete objednat, holt německý pořádek ...

 

No že by za tím bylo turbo, hlava (vodítka ventilů+gufera) nebo jen odlučovače oleje, to je méně pravděpodobné. Koukals na svíčky, jsou na tom všechny čtyři podobně nebo ne?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak jsem preventivně nechal vyměnit PCV ventil, ale ten původní byl v pořádku a olej do turba nešel. Dále byly vyměněny svíčky. Dvě byly krásně vypálené a dvě černé jako hrom. Je tedy jasné, že dva válce netěsní.

 

rayx: Uvažuji o překroužkování pístů. Chci se zeptat. Lze použít na písty 06H107065 DF kroužky 06H198151 J, nebo musím použít ty  06H198151 C ? Nebo poradíte něco jiného, co by vyřešilo problém se spotřebou oleje, aby to nestálo majlant?

Editováno: , autor: TSI-DSG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 6. 2019 na 20:25, marek16 napsal:

opět doporučím vyměnit PCV a udělat proplach do oleje (nebo dva). Mně to auto vyléčilo. A pak měnit po 10tkm, těch pár stovek za olej nejsou zas takový prachy v porovnání s cenou motoru a servisu. EDIT: a můžeš použít 5w-40.

Jestli tě můžu požádat, zkus mi blíže specifikovat ten proplach do oleje. Kdo, jak, čím, za kolik? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem při výměně oleje nechal udělat dekarbonizaci motoru pomoci  BG 6577 KIT dekarbonizace GDi,TSi,FSi,TFSi, THP 3x325 ml

a zatím se zdá, že stírací kroužky opět začaly fungovat. Olej zatím neubývá (normálně bych už dolíval), nadále používám olej LL, interval výměny zkrácen na 15.000 km. Spotřeba benzínu prokazatelně klesla ze 7,5 na 7 l/100 km. Tak snad mi ten motor ještě chvíli vydrží.

Celková cena opravy včetně výměny oleje byla 5.000 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mě to dělá silně dojem, že ten motor se prostě díky kombinaci přímého a neprimeho vstřikování silně zakarbonuje a kroužky přestanou těsnit. Možná by pomohlo od začátku lejt do benzínu aditiva. Já to tenkrát nedělal. Brácha má stokonovou 1,4 co žrala podobně olej, začal dávat aditiva a opravdu to pomohlo. Přestal olej dolejvat.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomasF: ale to auto absolvovalo v cca 95.000 km výměnu pístů, kroužků, ojnic, řetězu a napínáku. Dalších cca 100.000 km bylo vše OK a posléze zase motor začal žrát olej, což způsobovaly ucpané a zapečené stírací kroužky, které přestaly plnit svoji funkci. Díky dekarbonizaci byla obnovena jejich funkčnost. Takže jak píše Clint, nezbývá než používat aditiva a častěji měnit olej a problém je snad vyřešen.

PS: při preventivní výměně PCV ventilu před dekarbonizací bylo zjištěno, že ani PCV ventil, ani turbo nebyly příčinou zvýšené spotřeby oleje.

Editováno: , autor: TSI-DSG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vy jste hlava, pane Vachmajstr. Další po bitvě generál.

To není o žádném šetření, ale o používání výrobku v souladu s Návodem k použití. A kdo mohl tušit při koupi vozidla v roce 2010, že ten v Germánii vyrobený motor bude problémový? Já jsem bohužel naopak předpokládal, že když tu 1,8 tsi cpou němčouři do Audin a Passatů, že to bude kvalitní motor. Ó jak hluboce jsem se mýlil. Má víra v "made in germany" kvalitu vzala za své.

Editováno: , autor: TSI-DSG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 11. 2019 na 14:11, Clint napsal:

Na mě to dělá silně dojem, že ten motor se prostě díky kombinaci přímého a neprimeho spalování silně zakarbonuje a kroužky přestanou těsnit. Možná by pomohlo od začátku lejt do benzínu aditiva. Já to tenkrát nedělal. Brácha má stokonovou 1,4 co žrala podobně olej, začal dávat aditiva a opravdu to pomohlo. Přestal olej dolejvat.

Myslíš snad vstřikování a ne spalování...

Vzhledem ke konstrukci s přímým vstřikováním jsou úsady karbonu především v sacích kanálech takže tam ti aditiva moc nepomůžou, když se tam nemají jak dostat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, TSI-DSG napsal:

Vy jste hlava, pane Vachmajstr...

On spíš pan Vachmajstr narážel na to, že motor byl už jednou na generálce (patrně spojené s LL intervalem) a i po ní se používal stejně nevhodně. Tak do budoucna snad lépe.

V každém případě pokud toto opravdu pomohlo, tak gratuluji. Teď jen aby mazací soustavou neplulo velké množství rozpuštěného karbonu a nêco to neucpalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...