Přejít na obsah

EGR ventil - porucha


RudoD

Doporučené příspěvky

Cafte.Mohli by ste mi pls. poslat obrazok toho ventila kde sa nachadza a ako vyzera?-na mojom motore.

Mam s nim zasa problem ..Kedze v servise mi ho nevymenili ,ale len vycistili skusim by som to aj ja vycistit ,ale poriadne..

Apropo..mal s nim niekto nejaky problem ktori to vyriesil vycistenim? Alebo je lepsi ekupit novy..Ale je to dost masna zalezitost..

Dik,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravim,mě se rozsvítila už minulý rok v létě kontrolka motora-byl to EGR ventil.Po trojím zhasnutí(vymazání chyby) se znovu rozsvítila až teď na jaře!!!A opět už dvakrát za sebou i přes vyčištění.Na výkonu ani ničem jiném se to neprojevilo-prostě jenom svítí kontrolka,už jí mám plné zuby :-/ Až budou finance,tak se ho chystám vyměnit-můžu ho mít za 4tis.,nemá někdo možnost jej sehnat levněji?Je to 1.4 16V 74kW 12/99. :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím všechny

Mám problém s fabií 1,4 74kW 2001, najeto údajně 80tis km typ motoru AUB. Auto na 74kW moc nejede v porovnání s octavii66kW a při vyšších otáčkách zhruba 5tis se rozvítí kontrolky epc a asr naráz. Po vypnutí a zapnutí zapalování kontrolky zhasnou, než se opět dostanem na hranici 5tis. otáček. Přes vag to píše sporadickou závadu špatného tlaku nadmořské výšky atd. dle mých zjištění to může být způsobeno egr ventilem, špatnou těsností sání, špatnou nádobkou s aktivním uhlím a nebo nefunkčním čidlem tlaku NĚKDE v sání. Měl jsem sundaný egr ventil, včetně trubky, znečištění poze lehké. Funkce egr vyzkoušena přes akční členy a zdá se v pořádku. Nádobka s aktivním uhlí vyměněna a odzkoušena přes akční člen, zdá se dobrá, čidlo tlaku jsem nikde nenašel - třeba kdyby někdo věděl... Při jeho zkoušce přes vag ale snímal v mezních tolerancích, tak jsem to přešel, jako že dobrý a pokračoval k sání, kde po ucpání přísunu vzduchu motor zhasnul, takže dobré. Nadále jsem zkoušel čistit škrtící klapku speciálním sprayem, ale změna žádná - jen na volnoběh zhruba 800 ukazuje 4%, což by melo být o 2% nad limit?? dle příručky. Svíčky se zdají být dobré, vizuální kontrola, nemám osciloskop pro jejich podrobnou diagnostiku. Ještě pro upřesnění stavu motoru, je po nehodě a byl přeskočený vrchní rozvodový řemen na druhou vačku o jeden zub - zřejmě se to nepotkalo, protože to nechtělo jen chytnout. Servis bych radši až jako úplně nejposlednější možnost, je to taková výzva vzhledem k tomu, že jsem letos dokončil střední v tomto oboru.

Takže otázky: Ví někdo přesně kde je snímač tlaku v sání?

Čím by mohl být způsobený nižší výkon motoru?

Proč se rozsvicejí kontrolky epc a asr při 5 tis otáčkách?

Co třeba jiné postupy, nebo něco na co jsem zapomněl, nebo něco z praxe??

Děkuji za jakýkoliv poznatek k této problematice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-snimac tlaku (G71) je spolecny se snimacem teploty sani a je umisten na sacim potrubi ,jakoby vzadu. (mam teda motor BBY ale mysli ze je to stejne),je to takova hranatejsi vec a konektorem

- kontrolky rozsvecel prave taky spatne nasazeny rozvodovy remen (odbornici ve skodovce se netrefili a jedna vacka se netrefila) - taky to bylo az pri vytoceni motoru (vag psal tusim prekrocena mez regulace nebo tak neco)

- ostatni muze a nemusi s tim souviset

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám trochu jiný problém. Při tahu, motor super. Ale když z kopce brzdím motorem a pod kopcem vyřadím, tak mi otáčky spadnou tak na cca 300 ot./min., pak vyběhnou tak na 1200 a pak se teprve vrátí na normál (někdy se to i párkrát za sebou zopakuje). Někdy se stane, že mi to při vyřazení chcípne úplně. Dříve mi to chcípalo při každém vyřazení, vyměnil jsem lambda sondu před katalizátorem a teď mi to blbne, jak jsem popsal.

Mohl by to dělat právě EGR ventil???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky jsou taky vyměněné. V závadách mám dvakrát za sebou závadu č. 16555-chudá směs, z toho jedna je sporadická. Ale to přičítám, po poradě v sekci LPG, spíše prasklému spodnímu krytu na vzduch. filtru. Další závady co jsem tam měl, jsem si nenapsal. Ale ohledně AGR ventilu tam ničehož nebylo určitě. Jedna byla ohledně lambda sondy č.1, tu jsem vyměnil. Jak bude čásek zajedu znova na VAG a vypíšu si ty závady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a po tom ti funguje motor v poriadku? Nemáš núdzový režim?

Zdravím všechny

Mám problém s fabií 1,4 74kW 2001, najeto údajně 80tis km typ motoru AUB. Auto na 74kW moc nejede v porovnání s octavii66kW a při vyšších otáčkách zhruba 5tis se rozvítí kontrolky epc a asr naráz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak falešný vzduch mi to nepřisisává, ale problémy zůstávají. VAG mi píše tyto chyby: 17811 zp. vedení výfuk. plynů, 16514 rada 1- sonda 1 el. závada v obvodu a již zmiňovaná chudá směs 16555. Měli jsme vyndaný EGR ventil, zkoušeli jsme ho přes akční členy a otvíral a zavíral jako za mlada. Těsnil také dobře. Jediné co nás překvapilo a to je moje otázka, když jsme foukali do podtlaku na ventilu, tak vzduch podchází do tělesa ventilu směrem ke spojovací trubce vedoucí do škrtící klapky. Má to tak být? Neměl by podtlak na ventilu vést jen nad membránu a být těsný a již nikam nepropouštět? Když je ventil ovládán elektronicky, jaký účel tam ten podtlak vůbec má???

Děkuji za rady!!!

Editováno: , autor: piloun1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řeknu to tak, díky LPG se mi z počátku častěji rozsvěcoval check a bylo problematičtější seřízení LPG oproti jiným autům se stejným motorem. Cca kolem 90t km začalo auto nenápadně pocukávat při mírně sešláplém plynu, dělalo to i na beneli. Cukání se projevovalo nejdříve tak do 2500ot/min. Později to začalo ještě tak na 2900ot. Pak jak jsme na Vagu diagnostikovali závadu na EGR ventilu, tak poslední 3 dny před výměnou to už bylo brutální škubání při přidávání plynu, takže má jízda spočívala buď plný kotel nebo odstavený plyn.pedál a točit motor neustále nad 3000 ot/min ... prostě hrůza. Jakmile jsem vyměnil ventil, tak jízda jak z alabastru a i rozsvěcení checku motoru ustalo při provozu na LPG. Musel být tedy načatý už od prvopočátku. A ještě k té ceně. Měnil jsem ho loni v srpnu před dovčou: Škoda saloon 4900,-; uživatel Sebo tady na fóru cca 3200 a já ho měl od servisáka LPG za 3400,- do druhého dne. Výměna sám, takže práce 0,-Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...