Přejít na obsah

Motor 1.2 HTP běží na 2 válce


Alan 07

Doporučené příspěvky

jj, to bych udělal, přehodil ho s jiným válcem

 

edit: není to složité, základ dělat na studeném motoru, jsou to dva torxy šrouby, odpojit konektory a vstřikovač je nasazen jen přes těsnící O-kroužek, takže jde to tahem dobře vytáhnout (jestli si dobře vzpomínám, je tam pojistka, tu je potřeba vyvléknout)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Dobrý den, prosím o radu. Před 6 měsíci jsem kupovala z nouze Fabii 1 (2004), 1.2 htp, 40 kW, najeto 210 tis. Koupeno stylem známý známého má známého. Jak už to bývá, napálila jsem se. Hned po dvou týdnech začalo lítat pod kapotou víčko od oleje - vyřešeno od prodávajícího novým víčkem a těsněním. Před měsícem začala problikávat kontrolka motoru, poté už svítila plynule. V servisu chyba vymazána a dostala jsem po diagnostice info, že když svítí kontrolka, jede motor na dva válce a vzhledem k informaci o vystřelovacím víčku mi bylo řečeno, že je motor natlakovaný a prostě je všechno špatně. Prý je div, že s takovým nájezdem ještě jezdí. Servisák se divil, že jsem zmínila vrakoviště a doporučuje opravu v hodnotě 22 tis - motor a spojka s tím, že s novým bych klidně ještě dalších 100 tic km najela. Prý je to u tohoto motoru zcela bězné, že se takto vše mění. Má zcela laická otázka - co byste mi doporučili? Děkuji a snad jsem neodborným popisem problému neurazila moc odborníků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem od známého pro manželku stejnou fabii za pár tisíc. Hned po cestě z registru odešla jedna cívka takže jsem doskákal kousek na dva válce do servisu. Za nedlouho jsem jel 100km a málem nedojel, svíčky snad nikdo nikdy nevyměnil a spotřeba oleje vyšší a to byla oprava hlavy chronického problému tohoto typu provedena. Zvažoval jsem taky GO motoru v uvedené ceně, ale STK to nějak prolezlo a dál jezdí kolem komína jako pracovní auto.

 

Záleží na celkovém stavu vozu, motor je asi KO a GO motoru bude potřeba. Nevím co vás auto stálo, ale koupě jiného v podobném stavu je víc než pravděpodobné. Po kvalitní opravě to může zase dlouho jezdit. Ta cena je i s katalyzátorem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

STK je nová (dělaná před koupí tedy 19/03). Auto stálo 40 tis. Vím, pro někoho pár korun, ale pro mě velké peníze, nastupovala jsem do první práce mimo místo bydliště a potřebovala jsem přibližovadlo. Teď dám ty peníze případně také dohromady, ale zajímá mě názor zkušenějších, zda to má smysl a zda to fakt může chvíli ještě jezdit. Vím, že mi to nikdo nemůže garantovat, ale sbírám názory a nápady. Auto jako takové jezdí bez problémů, 5x týdně  2x 16 km z práce a do práce (tedy alespoň já jako laik problémy nevidím, neslyším) Ale tím, že je to delší trasa, tak to může kdykoliv vypovědět službu - dle info servisu. Zda je i s kat. netuším, servisák říkal motor a spojka - 22 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já za to dal necelou polovinu (holobyt 1.2 htp Junior, kde se už kromě motoru nemá asi co podělat), po prvním majiteli skoro důchodci, ale on autům taky nerozuměl a spoléhal se na pochybný servis. Nechal bych to opravit za tu cenu, motor by měl zase pár let vydržet při tom nájezdu, fabie až na vyjímky moc nereznou aspoň ta moje má venkovní odchov a přední blatníky u prahů jsou OK, akorát původní výfuky byly načnuté tak jsem dal nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasim s ben06, zalezi na stavu zbytku auta. Fabii ja osobne povazuju za kvalitni a bytelne auto, idealni pro denni jezdeni 2x16km, a po oprave motoru muze nekolik let bezproblemu slouzit.

Kdyz opravit, tak si pote auto nechat co nejdele. Pokud to mate jako nouzovku a tak jako tak chcete casem jine auto, tak neopravovat, a prodat dal se zavadou, kterou uvedete kupujicimu.

Jinak 22tis. za komplet repas motoru vcetne spojky mi prijde nejak malo ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stav zbytku je bohužel velká neznámá, ale za půl roku zmíněného dojíždění 2x16 km jsem doposud řešila jen hřebík v pneu, když nepočítám teď to motorové překvápko. Auto bych ráda používala co nejdéle, respektive pokud by jezdilo po této opravě ještě alespoň min 2-3 roky, byla bych spokojená. Prodat je také varianta, ale nemám na "lepší" ojetinu a dojíždět přes zimu do práce hromadnou a strávit tak o 3 hodiny víc času na cestě mě právě nutí přemýšlet rychle a zvažovat tu opravu, ačkoliv podle servisu bude trvat měsíc. (Bylo mi řečeno, že se na zabrušování bude posílat někam jinam). Dnes jsem ještě s chlapíkem mluvila - katalyzátor dělat nechce, pokud to nebude nutné a na můj dotaz proč spojku, tak že když už to bude rozdělané a za předpokladu, že je stále původní (což nevíme zatím) by to vyměnil. Jinak ještě podotýkám, že všechny tyto závěry učinil z mnou poskytnutých informací a jedné diagnostiky svítící kontrolky motoru, neměřil tlaky a nic dalšího. Až to rozebere, závěry můžou být jiné. 22 málo? Říkal 20 motor a 22 se spojkou... Servisák známého že prý by to zkoulel i za 15. Tyhle odhady mě trochu udivují, když motor zatím neviděl ani jeden, ale já tu nejsem odborník. Také je možné, že sám myslí něco jiného a mně prostě řekl "oprava motoru" jen proto, že jsem prostě ženská a laik dohromady a nechtěl vysvětlovat detaily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to poměrně známá závada tak servisák asi ví co a jak. Tu spojku bych nechal udělat taky, jen bych si ujasnil co za dalších 20.000 teda udělají, komplet GO motoru? Na netu jsem kdysi našel nějakou firmu ve Vyškově co dělá tyto motory komplet i výměnou za 25.000 to bylo tuším i s katalyzátorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za názory a rady. Zvážím pro a proti, pravděpodobně kontaktuji ještě pro porovnání další servis a nějak už to dopadne. Zvažuji také možnost auto za symbolickou částku prodat a raději se za pár měsíců pustit do hledání jiného, méně ojetého auta (pravděpodobně Fabia II) s jasnější servisní historií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Spatne sa ospravedlnujem za zalozenie noveho vlakna.

Dobrý den,

Prosím Vas oradu ohladom mojho auta:

Fabia 2006, HTP, 40kW, 265000km, LPG.

Problem je že za studena ide auto na 2valce. Problem má 2 valec.Nastartujem auto, chvilku ide normalne a po 5 sekundach zacne ist na 2 valce. Chyba sa prejavuje aj na LPG za studena.

Staci že sa motor kusok zohreje a ide normalne. 

Chyba sa objavuje pravidelne a zacala nahle, z noci na rano. 

Diagnostika vypisala chybu 16555 - rada valcov 1 system odmeravania paliva, system priliš chudý.

Menene bolo: palivový filter, sviečky, cievky, cidlo teploty, cidlo teploty a tlaku nasavaneho vzduchu, vstreky (použité), snimac otacok vačky a dokonca RJ motora, bola aj odpojena RJ plynu ci to nerobi ona.

Tlaky vo valcoch su na hodnote 12 v kazdom valci. 

Bol msom u viacerích mechanikov a ani jeden mi nepotvrdil že by to mohla byt mechanicka vada ako ventily.

pri jazde na studeno mi obcas spadne auto do nudzoveho stavu po vypnuti a zapnuti zapalovanie ide lepsie.

Na studeno je aj nepravidelny volnbeh. 

Skusal som prehodit cievky medzi sebou aj vstreky medzi sebou ale chyba je stale na 2 valci. 

Auto za tepla ide bezproblemovo tah aj spotreba je v norme.

Poradte mi prosim ak niekto z Vas vie 

Dakujem

Editováno: , autor: pajeccc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...