Publikováno Květen 22, 201312 r Měnil jsem svíčky na svém autě po 40500 km, 6 letech (krátké trasy) a přikládám pár fotografií, přípravku na vytažení zapalovacích cívek, vyměněných svíček a nového setu. Pomocí přípravku to byla otázka 15 minut. Protože nemám momentový klíč, tak jsem použil návod od svíček Bosch a po dotažení rukou jsem je ještě dotáhl klíčem o 90°, tak snad to mám dotaženo správně! Jinak vyměněné svíčky se mě zdají od pohledu v pořádku. Tak snad to někomu pomůže. Upraveno Listopad 7, 20168 r od ales-r Přidány fotky s rozměry přípravku.
Květen 24, 201312 r Není v servisní knížce výměna po 60 000 km nebo 4 letech ? Já mám ty samé až na Made in Russia. Měly ty nové zastřižený konec uzemňovací elektrody nebo plochý jako ty použité na obrázku?
Květen 24, 201312 r Já jsem měnil po 62T a zdály se také celkem dobré. Dal jsem NGK a jdou bez problému.
Květen 24, 201312 r Autor Jo po 4 letech nebo 60000km a to jezdím do autorizovaného servisu Škoda, když jsem se zeptal, tak se prý mění až po 60000km. Jinak ta elektroda byla z vrchu rovná a zevnitř vybraná do písmene V, nastavil jsem tam odtrh cca 1,0 - 1,05mm (podle příručky 1 - 1,1mm), akorát koncovka svíčky byla originál pozlacená a tady ta je normální stříbrná (dural?). Ty NGK jsi tam dával NGK ZFR6T-11G? jaký mají tvar elektrod rovný? Upraveno Květen 24, 201312 r od ales-r
Květen 24, 201312 r Dal jsem tyto NGK ZFR5P-G, byly přesně pro 55 kW. Elektrody byly ploché, jako ty použité.
Květen 24, 201312 r Autor No ale ty máš jiný motor BKY? svíčky NGK ZFR5P-G nejsou pro BXW 1,4,16V/63kw.
Červen 14, 201312 r mne ich v servise menilo po 30 000 km. Neviem prečo. Asi servis potreboval zarobiť
Červen 14, 201312 r Autor No svíčky se mají měnit po 4 letech a nebo 60000km. Neměl jsi je tam náhodou už 4 roky?
Červen 15, 201312 r Moje svíčky i po 62T vypadaly celkem dobře. Jen povolení šlo trochu ztuha, závit byl lehce zarezlý.
Srpen 20, 201312 r Nazdar vospolok chcel by som sa opýtať aké by ste poradili kvalitnejšie sviečky na motor 1,4 16V 63Kw (chcel by som vymeniť aj vzduchový filter). Veľa tu čítam o značke NGK sviečkach. AK s ními máte skúsenosti napište (výdrž, ako sa to prejavilo na chode motora, spotreba, štarty atď.) Dík moc
Srpen 21, 201312 r Pre BXW 63 KW som daval tieto NGK ZFR6T-11G, predtym tam boli nejake Bosch neviem presne ake, asi original. Bolo na nich pisane len Bosch VW AG. NGK maju odtrh 1,1 mm a Boschky mali odtrh 0,9 mm. No rozdiel absolutne ziadny, Motor ide tak isto. Ja som NGK lacnejsie zohnal ako Bosch tak preto som kupil NGK. Mechanik mi tvrdil ze niektore Bosch sviecky nie su Bosch, teda ich vyraba neaka cinska firma a udajne od tychto neBosch sviecok odchadzaju cievky, tak som kupil NGK aj cenovo boli lacnejsie ako Bosch.
Srpen 21, 201312 r Aha dík. A len tak pre zaujímavosť oplatia sa kúpiť viac kontaktove sviecky miesto tych co maju len jeden kontakt medzi ktorým prelietava iskra ? Napríklad v rámci toho či potom pri tých viac kontaktových dochádza k menej častému vynechávaniu a podobným záležitostiam.
Únor 5, 201411 r trošku oživím ... ja som poslúchol radu skúsenejšieho a dal som brisk premium P1 spokojnosť na všetkých frontoch spotreba išla dole auto je pružnejšie a ide ochotnejšie za plynom už zdola s NKG čo som tam mal doteraz sa to nedá porovnať
Únor 5, 201411 r a vieš že ani nie, asi tak ako tie na tej fotke hore pekne vypálené farba krásna s autom tiež problémy neboli chytalo na brnk ale teraz to auto viac ožilo a nie je to placebo efekt, mimochodom dal som sa nahovoriť aj na brisk silver tak som ich dal do druhého auta kedže tam mám LPG a sú to sviečky na to a tiež som s nimi nadmieru spokojný teraz ich budem meniť nakolko majú už vyše 30000 som zvedavý ako budú vyzerať ale opäť ich tam dám, neviem čo máte všetci proti tým briskám už to nie je taká sr...čka ako to bývala ja som ich tiež dával s nedoverou ale treba len vyskúšať
Srpen 16, 201411 r Malinko zase oživím téma. Pokouším se sundat zapalovací cívky. Namám žáden přípravek, ale docela šikovné kleště, které to hezky obepnou, ale stejně se mi je nedaří sundat. Už jsem do nich udělal po bocích drobné vrypy, což mě znervózňuje a nerad bych je poškodil ještě více popř. aby nepraskly. Opravdu jdou tak těžko stáhnout? Nervu je třeba přes nějáký zýdržný mechanismus? Díkyza rady, dělám to poprvé. :-)
Srpen 16, 201411 r Autor No jestli myslíš zapalovací cívky, tak ty jdou sundat hodně blbě, mírně (hodně nadneseně spíš jserm tahal jako prase) jsem nadlehčoval motor, ale jak povolí, tak je to zase na urvání kbelů k cívkám (z krytu povol kabely k cívkám), takže opatrně! Upraveno Srpen 16, 201411 r od ales-r
Srpen 17, 201411 r urob si háčiky alebo si ten prípravok požičaj , ide to pekne aj skrutkovačom len to treba vedieť , inak poničíš tie cievky
Říjen 18, 201410 r Ahojte, citam si tu Vase rady a napady a tak by som sa rad spytal odbornikov : Škoda Fabia II Combi Ambiente 1.4 16V 63kw BXW modelový rok 2010 najazdene cca 60 000 km auto je po zaruke uz. Ide mi oto ze som este nemenil sviecky a interval na vymenu oleja a filtrov atd. je nastaveny az na 67 000 km. Aktualne 09/2014 mi uz zacala po zvrtnuti kluciku kontrola intervalu servisu lebo rok uz presiel ale nakolko auto je vyuzivane obcasne ked potrebujeme nenajazdime s nim tolko mam v plane s vymenou oleja a filtrov pockat na kilometre a rovnako v tom case zabezpecit aj vymenu sviecok. 1) Myslite si ze tie sviecky dodané vrobcom v MB mozu vydrzat este nejakych 7 tis. resp. ako zistim ze je to uz zle a najvyssi cas menit 2) nieje problem neustaleho hlasenia po starte ze som presvihol termin servisu {rok} a ze pockam este nejaky cas ? dakujem Vam za rady. Upraveno Říjen 18, 201410 r od bungeland
Říjen 18, 201410 r myslim ze to nebude s tymi svieckami tak ''horke'' ja so menil svagrovi na BXW v 96000 cca auto slo len odtrh bol asi 3mm no keby som ho nevyspovedal tak na ne jazdi asi doteraz
Červenec 1, 201510 r Ahojte, citam si tu Vase rady a napady a tak by som sa rad spytal odbornikov : Škoda Fabia II Combi Ambiente 1.4 16V 63kw BXW modelový rok 2010 najazdene cca 60 000 km auto je po zaruke uz. Ide mi oto ze som este nemenil sviecky a interval na vymenu oleja a filtrov atd. je nastaveny az na 67 000 km. Aktualne 09/2014 mi uz zacala po zvrtnuti kluciku kontrola intervalu servisu lebo rok uz presiel ale nakolko auto je vyuzivane obcasne ked potrebujeme nenajazdime s nim tolko mam v plane s vymenou oleja a filtrov pockat na kilometre a rovnako v tom case zabezpecit aj vymenu sviecok. 1) Myslite si ze tie sviecky dodané vrobcom v MB mozu vydrzat este nejakych 7 tis. resp. ako zistim ze je to uz zle a najvyssi cas menit 2) nieje problem neustaleho hlasenia po starte ze som presvihol termin servisu {rok} a ze pockam este nejaky cas ? dakujem Vam za rady. Nazdar, Na svieckach zistis zivotvost tak ze ti auto postupne zacne obcasne vynechavat zapalovanie - to sa bude stale zhorsovat...
Září 18, 20159 r tak Vám dakujem za rady servis mám úspešne za sebou. Povedali mi že bude vhodné realizovať aj servis rozvodov (resp. ich výmenu) nakoľko auto bude mať už teraz 6 rokov teraz tak možno už budúci rok to bude nevyhnutné/vhodné. Chcem sa s Vami len v krátkosti poradiť páni myslíte že rozvody sú tak urgent po 6-7 rokoch alebo počkať do 90 tis. ? motor : 1.4 16V 63KW Auto ma najazdené tak 65 tis km ďakujem Vám.
Září 18, 20159 r Proč řešíš rozvody v tématu o svíčkách, když o několik řádků níž je na to téma? To je fakt tak intelektuálně náročné pochopit členění fora na specializovaná témata?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.