Přejít na obsah

Zatekanie cez tesnenie čelného skla


marfan

Doporučené příspěvky

Zdravím mám taký problém, že keď dlho prší alebo intenzívne prší alebo umývam auto tak mi zatečie voda a kvapká mi potom na palubnú dosku, začalo to robiť po konci zimy. Vie mi niekto nejaký spôsob ako to opraviť alebo to vidíte na výmenu toho tesnenia alebo aj komplet celého skla ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodifky zavedený do výroby po roce 1996 = počínaje typem OI mají čelní sklo VLEPOVANÝ, to znamená, že se na okraj čelního skla nanese pás lepicího samovytvrzovatelnýho tmelu (polyakrylát, polyuretan) ve tvaru vysokýho klínu až břitu a tímto tmelem se sklo přitiskne k příslušně připravený ploše na karosérii. Klín tmelu se částečně rozplácne a tím vyplní případný nerovnosti ve vzniklý spáře. Vytvrzení tmelu do podoby tuhý "gumy" nastává po několika hodinách, i když proti pohybu vlastní váhou skla je spoj zabezpečenej už po několika minutách až desítkách minut. Rozdíl způsobuje použitý lepidlo i podmínky nanesení/vytvrzení - při montáži auta ve fabrice se používá tmel s rychlejším vytvrzováním než při servisní výměně. Žádný další obvodový těsnění kolem čelního skla na žádným autě novějším než felicie nenajdeš = neexistuje možnost jednoduchý opravy jeho výměnou.

 

Tolik k použitý technologii.

 

A teď k opravě - pokud někudy kolem skla teče/prosakuje voda, znamená to že je prasklina v tom tmelu, nebo že se tmel odlepil z jednoho povrchu. Můžeš to prozatímně opravit tím, že vezmeš bezbarvej sanitární silikon a celý čelní sklo objedeš kolem dokola. Tím zabráníš vodě v protečení až k porušenýmu tmelu, ale vydrží to tak rok - potom silikon začne degradovat a odlepí se, protože není odolnej proti dlouhodobýmu vystavení UV záření. Poznáš to podle toho, že se začne třepenitě odlepovat na okraji kde se stýká s lakem a nebo až začne zase někudy prosakovat voda.

 

Definitivní opravu pořídíš jedině kompletním přelepením skla, ale je to spíš na komplet výměnu než jen vyndání starýho a jeho nový vlepení, protože vyjmout lepený sklo bez jeho porušení, očistit jeho okraj od starýho tmelu a nově ho vlepit do kastle je sice proveditelný, ale nevím o servisu, kde by se zaručili za to, že se to skutečně povede bez prasknutí skla. Jde o to, že jak má sklo na povrchu sebemenší mechanickej škrábanec, tak tam hrozí prasknutí při sebemenším pnutí. A o tyhle povrchový škrábance na už starším skle není nouze. Navíc prořezat se starým vytvrzeným tmelem není rozhodně lehká práce - je tam minimum místa pro nějakou čepel a vždycky hrozí možnost, že se sklo po okraji naštípne nebo skutečně praskne, hlavně v rohu. Ani vyřezání speciálním drátem není jednoduchý. Další negarantovatelnou věcí je nanesení novýho tmelu, respektive jeho bezvadný přilnutí ke staršímu sklu. Před ním by se z použitýho skla musel dokonale odstranit starší tmel a musí se nová lepicí hmota nanést na okraj, kde výrobce na sklo nanáší chemicky aktivovanou "mezivrstvu". Jenže i ta může od skla odelnout a takovej průsak jen výměnou tmelu neodstraníš.

 

Takže jedinou radu kterou můžu pro definitivní a trvalou opravu dát je nech si kompletně vyměnit čelní sklo. Ano, servis si za to naúčtuje minimálně 5000CZK = cca 200€, ale jsou cesty, jak to "zařídit" - nebudu tady dávat návody k podvodům, ale sklo na fábuli se dá pořídit už za nějakých 2000 - 3000CZK samotný a kolik někomu zaplatíš za výměnu je věcí dohody...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na skoda-diely.sk som ho našiel aj s horným tmavým pruhom za nejakých 106€ lenže problém je v tom že musím si ho ísť osobne zobrať do Plzna. Inak toto sklo čo tam mám je asi ako prvé od výroby pretože tých malých jamiek od kamienkov je tam straštne veľa keď idem proti slnku tak je to vidieť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

takže bol som sa na to sklo pýtať výmenu robia do 170€ za všetko, ale povedali mi tam že mám to najskôr skúsiť zo silikónovým tmelom zalepiť a keď nepomôže tak potom že to vymeníme,

 

PROCHY603 ako píšeš že vyrezať staré a znova nalepiť to také ľahké nieje povedali mi že je tam od výroby gumička ktorá sa z 90% prípadov poškodí aj keby sa nepoškodila tak som aj tak zistil že to netesní medzi sklom a tou gumičkou

 

Takže skúsil som to zalepiť s tým tmelom a nechal to 24h tuhnúť a dneska som to skúšal či to tečie a ani kvapka takže je to spravené ďalšie presakovanie budem riešiť výmenou skla už sa s tým nebudem s*ať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak bol som sa pýtať v Hornet autosklo tam mi to povedali potom som šiel ešte do jedného tam mi to isté povedali len problém je v tom že to nepretekalo popod tu "gumičku" ale medzi sklom a "gumičkou" takže dá sa povedať že to bola nejaká skrytá výrobná vada ale už to nerieším keď bude zasa nejaký problém s tým tak pojde na výmenu komplet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: Ked to stare okno idu rezat AMATERI tak ho urcite poskodia.

 

Vyrezat okno a znovu ho nalepit ide aj bez poskodenia bau setu-podla teba gumicky!!!  :kol-31::kol-27:

Byl bych rád, kdybys tohle řekl z očí do očí třeba Žralokovi odsud z fóra - a případně to i sám veřejně předved. Ptal jsem se nezávisle ve 3 servisech, z toho byly 2 speciálky na autoskla, jestli jsou schopní vyříznout a znovu vlepit do kastle to samý sklo - ani jeden servis nebyl ochotnej tuhle opravu garantovaně udělat s tím, že při vyndavání skla hrozí riziko jeho poškození přímo úměrný stáří a povrchovýmu poškrábání skla - čím starší je sklo, tím je náchylnější k prasknutí "i při křivým pohledu". Všichni si "kryli prdel" prohlášením, že pokud to sklo při vyndavání prdne, stejně se bude muset vyměnit, takže rovnou udělaná výměna je rychlejší  a jednodušší o to, že to vyndání se nemusí dělat extra vopatrně. Sám bych to přirovnal k sundání palice - taky jak se dá hlava dolů, tak se dává new těsnění pod ni i kdyby bylo 10x neporušený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47::kol-24:

 

EKKAR: V auto skle ti vzdy povedia ze sa to neda alebo ze sa sklo poskodi!!!

 

Pre nich je lepsie predat a nalepit nove sklo!! :kol-31:

 

A prirovnavat tesnenie co je na okne k tesneniu co je pod hlavou je dost velky rozdiel. :kol-26: :kol-26:

 

ANO TREBA VZDY VYMENIT SKLO KED DO AUTA ZATEKA!!! NEDA SA TO OPRAVIT!! :kol-24: :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Průser je v tom, že SÁM DOMA si sklo vyndáš a nalepíš jen hooodně těžko - bez speciálního vybavení ho nepoškozený nevyndáš - a ani s tím speciálním to není žádná prdel ho vyndat - a vlepit ho do kastle bez potřebnýho tmelu a dalších pomůcek taky nedokážeš.

 

A můžu tě upozornit, že přestože použít vyndaný sklo je zdánlivě lacinější a jednodušší, tak jsem osobně zažil případ, kdy servis jako reklamovanou výměnu prasklýho čelního skla neudělal pouze vyndání a přelepení, ale opět další výměnu - pod tím poprvé vyměněným totiž do auta mohutně nateklo, když asi týden po výměně prvně prasklýho skla přišla bouřka s průtrží mračen a auto stálo ve fabrice na dvoře. A přestože sklo bylo bez viditelnýho škrábance a skutečně ne víc jak 10 dní od výměny, tak ho servis vypižlal z kastle a vlepil tam další úplně nový - na svoje vlastní náklady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vskutku, supr ukázka, jak to udělat SÁM ... Už vidím ty davy majitelů aut, jak si kupujou každej svoje speciální vyřezávací nože, struny, přísavkový držáky a chemický přípravky právě kvůli průsaku vody kolem skla. A pak si to budou sami před barákem absolutně bez zkušeností vypižlávat, čistit od starýho tmelu A NEPOŠKODÍ SI HO PŘI TOM VŠEM, pak ho budou natírat primerem, nanášet tmel a znovu vlepovat - HOME ALONE ...

 

Prochy ty jseš přeci vůl jak anděl... Anebo jseš jak díra do sněhu vychcanej prodejce těch pomůcek a chceš si tím dosáhnout zvednutí obratu.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EKKAR: Si ty ale BLBECEK. :blbec:

 

Nemusis kupovat ziadne specialne struny,noze,prisavky. :kol-44::kol-26:

 

Okno vyrezes aj spachtlou-spachtli!!!

 

Tu mas link kde sa montovalo POUZITE CELNE okno pozri si poriadne aj fotky a precitaj cely clanok je v ceskom jazyku !!! :kol-31:

 

A potom tu mudruj ze sa to neda a podobne keci!!!

 

LINK:  http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=478 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom jedna ilustrační citace z linku:

"...V tomto případě si zákazník dodal použité sklo. ..."

A nemusím už dodávat vůbec nic - zcela určitě si to sklo vypižlal maník = MAJITEL AUTA sám někde na vrakále vreckochrbátovým nožíkom a dával si ho tam sám doma. VSKUTKU. Už jen to, že je označenej jako ZÁKAZNÍK hovoří za všecko. I autor textu zmiňuje potřebu minimálně speciální struny na vyřezání - ta struna je totiž hranatá, NEMÁ KULATEJ PRŮŘEZ = NEJDE POUŽÍT OBYČEJNEJ DRÁT!!! A i oni používají špachtli jen jako "načínák", kdy s ní udělají základní díru na provlečení struny někde uprostřed rovnýho okraje skla = nepižlají s ní celej obvod skla. Což ty sám zcela nepochybně víš, ale budeš to zatloukat a zatloukat jako cikán přistiženej na dvorku se slepicí v ruce!

 

A hlavně - i v případě z linku dávali JINÝ sklo - nevlepovali zpátky to, který vyndali z kastle - a nikde tam není fotka ze samotnýho procesu vyndávání nebo VYNDANÝHO SKLA - neboli jak dopadlo to JIMA vyndávaný z auta, jestli po vyndání z kastle nebylo rozmlácený na několik kusů držících pohromadě jen interní bezpečnostní fólii. A nikde není ani jedna fotka na který by bylo vidět, jak bylo vyndávaný to "zákošem dodaný použitý sklo" - když se totiž na vrakále rozhodnou, že sklo si "zaslouží vyndat" (třeba z vraku "udělanýho na zadek"), vyndává se "poněkud odlišným způsobem a za použití jinačích nástrojů" než sklo rozkřápnutý od kamene z jinak nepoškozenýho auta.

 

Takže přestaň úmyslně hlásat nepravdu a ponoukat tady lidi k něčemu, co opravdu osamocenej laik má minimální šanci úspěšně zvládnout. Připomíná mi to filmový "trháky", kde hospodyňka cestující autobusem do hypermarketu vreckovým nožíkom náhodnýho kolemjdoucího rozebírá dekly někde nad motorem a zpola visící nad "šílenou rychlostí ubíhající silnicí" nůžkama z manikúry stříhá "červenej drát" pod velkoplošným displejem neúprosně odpočítávajícím vteřinky na bombě nastražený zákeřným teroristou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Discovery bežal seriál Obchodníci s autami, kde účinkoval sympatický automechanik Ed China, ktorý zvládal väčšinu prác sám a perfektne, ale na výmenu čelných skiel si vždy zavolal odborníka ... Tým chcem povedať, že sa to dá naučiť, ale určite to hocikto nezvládne hneď na prvýkrát podľa nejakého návodu na internete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejak sa tu táto diskusia rozbehla osobne mám taký názor že také veci vymieňať ako čelné sklo, rozvody, lakovať celé auto patrí pre odborníkov aj keď rozvody, vymena čelného skla, lakovanie auta si vie doma spraviť každý sám podľa skúseností a znalosti ale predsa odborník to robí častejšie a vie čo ak nieje v poriadku.

 

Ja som si dal poradiť odborníkom že ak nepomôže silikonový tmel tak že nasleduje výmena celého skla, ja som to skúsil zatmeliť a zatiaľ to netečie skúšal som na to striekať vodou ako mi to predtým zatekalo a zatial ani kvapka. Zatial ma celá oprava stála 5€ takže rozdiel oproti tomu keby som to mal dať znova nalepovať bez záruky toho že by sa muselo dať nové sklo.

 

PROCHY603: ak máš vlastnú skúsenosť s tým že si niečo takéto robil tak prosím, ale keď si to videl na videách len teoreticky tak sa tu potom nehádaj.

 

ORLOV: Ja to pozerávam a veľa veci si ozaj ten Ed vie opraviť sám, je to ozaj dobrý mechanik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem "osilikonovával" čelní skla na dvou felinách, který mi neříkaly "pane" - a vydrželo to skoro přesně rok u obou. Prostě UV záření udělalo svoje a stejně muselo jít sklo ven, protože silikon se začal loupat. Jenže feli měla ještě čelní sklo "do gumy", tam se to opravdu dalo spáchat "samodomo" a i se zpětným vložením na to stačil středně velkej šroubovák s ohlazenýma hranama a kus pevný hladký šňůry plus gumová palička.

 

Ale na oktávce nebo na čemkoliv novějším už se to tak jednoduše udělat nedá - sklo je skutečně ZALEPENÝ do prolisu v plechu kastle speciálním tmelem na bázu polyuretanu a zatímco těsnost proti vodě u starších aut je zajištěná přehrnutím těsnicí gumy na obě strany skla a jejím přesahem, u novějších je to garantovaný jen a jen přilnavostí lepidla/tmelu k dolnímu povrchu toho skla a k laku kastle. Takže okraj skla je dost pevně slepenej s kastlí a při pokusu sklo "páčit" se nic nehne, lepidlo po obvodu drží (až na to narušený místo) - a povolí spíš sklo, který se zlomí v místě páčení, zatímco dřív u starších aut se prostě začala nadzvedávat ta obvodová těsnicí guma i se sklem. Byli takoví šikulové, kterým k demontáži skla stačilo 30 vteřin - odhrnuli gumu na horní straně čelního skla, lehli na přední sedačku a špičkou nohy sklo jemně vykopli na deku položenou na kapotě. V jistý době se takhle kradly čelní skla kvůli dálničním známkám (než se na ně začala psát RZ auta)... Partičce sehranejch hajzlů (bylo jich 5 a měli auto s vlekem na ty skla) stačila hodina k vyluxování čelních skel z půlky ulice - chtěl bych vidět, jak dlouho by jim trvalo vyndat BEZ POŠKOZENÍ tolik skel na dnešních autech...

 

Ono taky jde o to, kolik místa pro nástroje vedle okraje toho skla je - některý značky mají sklo skoro o centimetr menší, než je vnější okraj prolisu v kastli a ve fabrice při instalaci skla vzniklou mezeru následně zakrejou "bausetem" = pružným plastovým páskem, kterej je docela dobře vidět na tom nalinkovaným videu, jak ho sklo demontující mechán nejdřív páčí kolem skla šroubováčkem. Jenže na videu je citroen Xsara. Do mezery odkrytý vyndáním "bausetu" se pak vejde mnohem mohutnější nástroj než do mezery, kterou nechává koncern VW.

 

Když mně před rokem mechanik měnil sklo na Drobkovi, byl velký problém se vůbec dostat nějakým "načínákem" tou mezerou mezi sklem a plechem širokou necelý 3mm na tmel a naříznout ho - a nerozbít přitom okraj skla. Prostě sklo pro rooma/fábuli je udělaný docela přesně a "nafest" do vybrání v kastli - a nemám důvod si to samý nemyslet o ostatních produktech ŠA, takže i s přihlídnutím k tomuto faktu operovat "snadností výměny" u citroena na škodovácký diskusi je další "gól do vlastní sítě" Prochyho603... Což zase sám Prochy určitě ví, ale prostě bude tady dělat Standu Grosse a přesvědčovat nás o jiný pravdě. 

 

A ano, Eddy China je machr - a spousta jeho pouček je platnejch "širokopásmově" přes celý spektrum auťáků. A i on se nehrne "svépomocí" (přestože je to evidentně školenej mechanik a včetně toho, jaký má v garáži k dispozici vybavení) do některejch opravdu odbornejch činností - jako je třeba právě čelní sklo... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

No takže po niekolkých mesiacoch tu píšem znova, pretože teraz naposledy čo pršalo dosť veľa tak mi znova nad spätným zrkadlom začalo zatekať ale už neviem odkial, keď budem mať tento týžden čas tak budem musieť rozobrať vrchný tapacír a pozrieť či niekde tam to nezateká lebo už neviem kade to môže pretekať keďže to je celá tá guma zalepená ??

 

 

Mal niekto podobný problém lebo jedine toto je problém ktorý z autom mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli máš na střeše nad čelním sklem anténu, tak může voda sáknout i kolem ní. Po spodní straně plechu pak v tenký vrstvě steče na okraj okna a tam "se vysype" = udělá kapky a tím se zviditelní.

Jinak už asi opravdu pomůže jen komplet nově nalepený sklo - a do pořádně až na plech očištěnýho a nově protikorozně chráněnýho prolisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...