Přejít na obsah

Brzdová kapalina


HjM

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...

A jak se mění brzdová kapalina v domácích podmínkách?

 

Myslim tim klasický vysátí starý brzdový kapaliny injekční stříkačkou, nalití nový a poté postupně tu starou "šlapáním" vyměnit za tu starou?

 

Podle servisních doporučení (první výměna po 3 letech)mě to za pár měsíců čeká. Tak sem si jen tak povolil a odšrouboval víčko brzdový nádržky abych věděl na co se mam připravit.

A ejhle-ono je tam takový žlutý sítko-to bych pochopil-to je normální-asi proti vniknutí nečistot při dolejvání.

Horší věc je ale ta, že to sítko nejde vytáhnout snadno rukou a rasovat to kombinačkama to nechci-abych na tom sítku neulomil nějakej zacvakávací zobáček a ten mi pak nespadnul někam na dno brzdový nádržky a nenasály ho pístky v hlavním brzdovým válci.

 

Další věc je asi ta, že by se měla vyměnit i brzdová kapalina ve spojkovým okruhu.

Jakej je utahovací moment toho plastovýho odvzdušňovacího šroubu na spojkovým vypínacím válci?

 

Nebo se pak má utáhnout s citem rukou a pak když to teče, tak ještě malinko přitáhnout?

 

Samo, že ideální odvzdušňovací způsob by byla pumpa kterou se natlakuje nádobka brzdový kapaliny a pak se jen chodí s hadičkou a kelímkem kolem auta a povolujou se šrouby-nikdo nemusí pořád našlapávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na sítko kleště a po ruce hadr. Jde to blbě a kapalina při tom má snahu stříkat. Spojku v servisu dle mě vůbec neřeší. Pro dobrej pocit bych jí dělal ob jednu výměnu. Povolovat utahovat s citem. [emoji3]

Postup je klasika viz DP. Odsát nádržku. Nalít novou kapalinu, povolit odvzdušňovák, šlapnout, utahnout, pustit pedál. Pořadí by mělo být spojka, PZ, LZ, PP, LP kolo. Dát pozor, aby byla stále v nádržce kapalina. Vytlačit vzadu 0,3l a vpředu 0,2l kapaliny u každého kola. Spojka 0,15l. Je to s velkou rezervou. Pokud máš průhlednou hadičku, tak rozdíl mezi novou a starou kapalinou poznáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se kapalina mění co 2 roky, tak rozdíl mezi starou a novou není moc výrazný. Jinak já to sítko nevyndávám.

Používám odsávačku, takže jí v tom sítku nechám chvíli strčenou - kapalina se postupně dostává z nádobky do sítka a zbyde v ní zanedbatelná hladina kvůli který nemá cenu to sítka odrbat.

Pak s odsávačkou obejdu všechna kola a z každýho odsaju těch 0,2 - 0,3 litru jak píše rkonf. Používám odsávačku vyrobenou z vývěvu z posilovače na brzdy ze starýho peugeota 205.

Její použití má výhodu v tom, že nepotřebuju dalšího člověka který bude šlapat na brzdu. Stačí když během odsávání postupně doplňuju kapalinu do nádržky.

post-64943-0-55482300-1465054356_thumb.j

post-64943-0-67779400-1465054367_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdovou kapalinu měním sám, jako jednomužně. Povolím odvzdušňovák, nasadím hadičku a 10 - 15 šlápnu, pak utáhnu. Případně před utatažením nechám "samotížně protékat". Tečeto pomalu, ale teče to. Sleduju, jetli náhodou z odvzdušňováku "nevyteče" bublina, ale nikdy nevytekla. Bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem to ve dvou, ale taky mě napadlo, že když to člověk dopředu natlakuje, pak povolí a rychleji obejde, že by to mohlo jít v jednom. Jinak u toho sítka jsem taky zatuhnul, ale nakonec jsem ho vytáhl plochýma kleštěma. Nevím ani zdali lze dokoupit samotné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rkonf-Děkuji, nemusel si mi to tak podrobně rozepisovat-už sem taky párkrát dělal brzdy.

 

jarda-4 x 0,25l + 1,5l ve spojkovým pedálu? Tak to abych si na dolévání pořídil raději 2 litry kapaliny. Aby mě ke konci práce nepřekvapilo, že nemam čim dolejvat.

 

McMatej-"Brzdovou kapalinu měním sám, jako jednomužně. Povolím odvzdušňovák, nasadím hadičku a 10 - 15 šlápnu, pak utáhnu."

Tvůj postup mi nějak nesedí pro práci bez pomocníka. 

 

psurn- A jak moc velkou sílu si musel použít pro to vytažení sítka?

Jakej máš rok výroby a motorizaci?-To se prám z důvodů, že třeba máš jinou konstrukci brzdový nádržky a tobě to šlo, ale mě to u jiný třeba nepůjde.

A pokud bych měl v autě tu samou nádržku a sítko co máš ty, tak jakým způsobem jsou na tom sítku řešený ty západky-zobáčky který se zacvaknou do nádobky když do ní to sítko strčíš zpátky? Můžou se nějak olámat?

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám první generaci fábie, takže to může být jiné. Dělal jsem to před asi 5 lety a pamatuji si, že jsem si s tím taky nevěděl rady. Pak jsem to sítko v přední části jakoby odchlípl a zachytil plochým kleštěmi a vytáhl. Víc ti asi neporadím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne , odsávačka je na prd , hlavne vzadu to stále ťahá vzduch popri odvzdušňováku a poriadna výmena nehrozí . Šlapanie je funkčné ale zase sa trošku bojím toho že pri tom chodí pedál až dole a brzdový valec do takých miest kde bežne nezájde , na niektorých starých autách to zvykol byť začiatok poškodenia brzdového valca ... ako ideálne je to meniť originál strojom na to určeným , odsaje sa nádobka , naplní sa a pod tlakom sa s každého kolesa odpustí požadované množsvo kvapaliny - kým nejde čistá , taká výmena stojí ako kde od 20-30eur ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mr. Pavka:

Co tě na tom nesedí?

1) Vlezu (lehnu) pod auto,

2) povolím odzdušňovák,

3) nasadím hadičku,

4) vylezu,

5) sednu za volant,

6) šlapu,

7) vlezu pod auto,

8) utáhnu odzdušňovák,

9) sundám hadičku

 

Vypouštět 2,5 dl (250 ml) na kolo je zbytečně moc. Hlavní brzdový válec průměr 21 mm, zdvih 60 mm = objem 21 ml, přední brzdový váleček má průměr 48 mm, výška "válce" (podle vysuunutí - opotřebení destiček) 30 mm = objem 55 ml, trubka průměr 4 mm, délka (nejdelší) trubky 3000 mm = objem 38 ml. Já vystačím s 1 l, 1,5 dl na kolo, zbytek do nádržky a na spojku.

 

Nádržku jsem neodsával, ale vymontoval a vylil. Část pro spojku nejde odsát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

suri.- No, to si taky myslim, že při "srkání" kapaliny povoleným odvzduš"novacím šroubem si to může "cucnout" i vzduch co projde kolem závitu odvzdušňovacího šroubu.

Nejlepší a konstrukčně nejlogičtější způsob je prostě tlačit kapalinu od zdroje do cílový součástky.

U toho šlapání u starých aut až na doraz pedálu z důvodů obavy aby to pak těsnilo je kvůli tomu jak je u těch aut stará brzdová kapalina ve kterej je voda.

A o to skorodováný málo používaný místo ve válci poškodí těsnící kroužky.

U nových aut kde se brzdovka mění dostatečně často a nemá čas nabrar do sebe vodu by se to stát nemělo.

 

McMatej- A to ti jako při tom šlápnutí pak zůstane pedál brzdy na podlaze?  Že máš povolenej odvzdušňovák? To ti pak ale nasává starou kapalinu ze zběrný nádobky ne? Pořád to nechápu. Sem asi blbej automechanik a celou dobu nám učitelé lhali jak to máme dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pedál se normálně vrací. Když sleduješ bublinu v hadičce za odvzdušňovákem, tak při šlápnutí popojede (vyteče) tak 50 mm, při puštění se o 10 mm vrátí.

 

Nová kapalina z nádržky ubývá, ve zběrné nádobce stará kapalina přibývá. Prostě to takhle jde.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S odsávačkou jsem zatím vyměnil brzdovku v každém autě kde si to majitel přál. A že to někdy trochu přisává kolem odvzdušnováku ničemu nevadí, jen to trvá o chvilku déle.

S tím prošlapávání pedálu mám jednu špatnou zkušenost která skončila výměnou HBV, proto se mu vyhýbám.

 

S tlačením kapaliny od nádržky jsem si taky prošel, měl jsem udělanou nádobku do který jsem nalil kapalinu a pouštěl do ní vzduch z lehce povolenýho ventilku kola.

Fungovalo to pěkně, nádržce na kapalinu se držela stálá hladina. Podmínka byla, že víčko musí perfektně těsnit, jinak je kapalina všude. Další nevýhoda je, že každá značka má víčko jiný.

Největší nevýhoda zvláště když výměn kapaliny probíhá jednou za čas ale je, že nová kapalina přijde zbytečně do kontaktu s další nádobou.

 

Proto považuju za lepší řešení lít kapalinu přímo z originálního balení rovnou do auta a odsávat ji přes odvzdušňováky, případně to nechat téct samospádem jak tu někdo psal, ale to je poměrně zdlouhavý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mr. Pavka:

Ke každému kolu 2x, není tak zle.

Podle chuti a situace, někdy na montážní jámě.

Přední kolo si vytočíš, k zadnímu zezadu v pohodě dosáhneš. Já se práce nebojím, já si k ní i lehnu. :-)

 

Jarda-K:

Aby si to netáhlo vzduch po závitu odvzdňušňováku by mohlo pomoct namáznout (utěsnit) vyčnívající závit do rohu mezi závit a těleso trochou vazelíny nebo hustšího oleje. ;-)

 

Taky by se mně víc víc líbilo odsávání podtlakem. Výhodu vidím v tom, že podtlakem případné bubliny vyexpandují (zvětší se) a snáze se pak odstraní. Ale kdo se na to .... To to raději vyšlapu. :-)

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S odsávačkou jsem zatím vyměnil brzdovku v každém autě kde si to majitel přál. A že to někdy trochu přisává kolem odvzdušnováku ničemu nevadí, jen to trvá o chvilku déle. ...

 

Mě se to s odsávačkou taky líbí. A aby to necucalo vzduch kolem závitů, tak jsem ho utěsnil instalatérskou páskou. Když se nenacucává vzduch, tak aspoň vidím v hadičce, že je kapalina bez bublinek.

Při klasickém našlapávání, jak se to dělalo dříve mám pocit, že se kapalina zpěnila a muselo se odvzdušňování opakovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já neříkám, že přisávání kolem šroubu nejde řešit, ale zatím jsem neměl důvod to řešit. Hlavně když to odsává kapalinu z okruhu a ta přibývá ve sklenici.

Utěsnění šroubu znamená jeho demontáž a to kapalina většinou pobleje štít brzdy. A zmizí jedna z výhod práce s odsávačkou a to je čistá práce.

 

Ale ať si to každý mění jak chce, já jen napsal jak to měním já toť vše.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doteď sem to dělal s pomocníkem našlapáváním. I u 16 let starýho auta kde když sem ho koupil, tak byla (hodně stará a asi dost "nasáklá" vodou) brzdová kapalina černá jak černý pivo. A nbrzdilo to krásně.

 

Pokud vás neurazím, tak to budu zas dělat tak jako dřív. Můj táta bude šlapač, já odvzdušňovač a moje pani dolévač. A budem na sebe hulákat takový to -našlapej, drž, našlapej, drž..... :)

 

Akorát to zkusim sautem normálně na zemi.

 

Jinak to sítko sem neska vykuchal a ty západky sem ořezal nožen aby se to příště dalo vyndat jen rukou. Stejně je tam to sítko jenom kvůli dolévání kvůli bordelu, jinak nevidim proč by tam mělo bejt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...