Přejít na obsah

Klimatizace - nefunkční, problémy


Bemo

Doporučené příspěvky

http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/heating_air_conditioning/heating_air_conditioning/air_conditioner/repairing_the_air_conditioning_system_passenger_compartment/summary_of_components_for_heating_and_air_conditioning_system_control/

 

 

standardně se tento díl nedodává, mění se celý panel, případně nějaké bastlení (asi to bude nějaký termistor)

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Staci to pichnout na vag a pozorovat zmeny. Mel jsem to same , ale podle vagu vse ok. Pak jsem koukal na ten predni panel a co nevidim. U toho cidla jsou mrizky a ja je mel totalne ucpane prachem. Takze nesel teply vzduch z kabiny k cidlu , ale zustaval tam ten srudeny. Takova blbost a furt zkousel cim to je.... stacilo vycistit a funguje paradne.

Editováno: , autor: Hurec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, mám problém s manuální klimatizací na Fabia 1.4 16V 55kW, ročník 2000, která se vůbec nesepne. Svítí tlačítko AC, ale nedojde k zakolísání otáček ani k chlazení, kompresor zůstává studený. Dnes jsem proměřil přívod k elektromagnetickému ventilu. Došel jsem k tomuto závěru.

 

1) Přívod vykazuje ~8V bez nastartovaného motoru a ~10V při běžícím, přívodní kabeláž je místy prodřená až na měď

2) Mezi dvěma piny kompresoru je nekonečný odpor - přerušená cívka?

3) Při přivedení napětí 12V na elektromagnetický ventil se nic nezměnilo

 

Chci se zeptat, jestli je elektromagnetický ventil vadný a jestli lze nějak koupit zvlášť. Nebo je jedinou možností nový/bazarový klimakompresor. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maly dotaz ktery se asi uplne netyka toho co si psal. Ale mas zmereny tlak chladiva a zkontrolovane tlakove cidlo v okruhu klimatizace? Kdyz je tlak nevyhovujici, tak to kompresor ani nespusti.

A k Tvemu dotazu, regulacni ventil klima kompresoru se da koupit zvlast a da se normalne vymenit a da se odzkouset diagnostickym pristrojem k tomu urcenym.

Editováno: , autor: Terenius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chladivo jsem nechal doplňovat, ale nebylo co, prý ho tam bylo akorát. K tomu ventilu - takže nestačí přivést napětí natvrdo? Kabel od svorkovnice ke kompresoru raději ještě překontroluju, ale vypadal celkem k světu. Jinak našel jsem ten regulační ventil - za 2500, což se mě zdá teda dost vzhledem k ceně jetýho kompresoru.

 

Jinak tlakové čidlo jsem nekontroloval - považoval jsem za přímější jít po tom, jestli klimakompresor vůbec sepne. Ten diagnostický přistroj je co?

 

Díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to chladivo jsem se ptal proto, že když je nesprávný tlak v klimatizačním okruhu, tak to zjistí tlakové čidlo a kompresor vůbec nedostane impuls k tomu aby spustil. A stejný případ by mohl nastat i tehdy, když je to čidlo špatné. Jinak kompresory jako takové, resp jejich regulační ventily se dají otestovat tímto: http://www.aci.cz/ac-5218q-tester-kompresoru-clt1-diagnosticky-nastoj-funkcnosti-regulacnich-ventilu-pro-kompresory-denso-sanden-_d47528.html běžná výbava lepších chlaďarů a hned víš na čem jsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zkoušel jsi ten VAG? Řídící jednotka velmi pravděpodobně o té závadě ví a může ti jí popsat.

Tak už zkoušel, a závadu jsem vyřešil. Sice ve výpisu chyb nebyla žádná závada týkající se klimatizace (v sekci Motor 01), ale byla tam pořád se opakující chyba, že jednotka je špatně kódovaná, v kódování bylo číslo 00095, pro mou výbavu, ale mělo být 00071. Tak jsem změnil kódování, vypnul klíčky na více než minutu a po nastartování klimatizace naběhla jako drak:). Takž díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím. Vloni jsem nechal plnit klimu - nesepla. Pak jsem si uvědomil, že mi chybí čidlo vnější teploty, které jsem následně zapojil tak, jak má bejt. Nechci opět vyhodit peníze zbytečně za plnění, může tuto čidlo (, které zobrazuje vnější teplotu na palubním počítači,) vyřadit klimakompresor, když je natlakováno?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo vnější teploty by s klima kompresorem nemělo mít nic společného. To spíš buď čidlo na výparníku, nebo tlakové čidlo. Ty hlídají co se v systému klimatizace děje, pomáhají řídit kompresor a případně ovládají ventilátor na chladiči (kondenzátoru). Překontroloval bych nejdříve tlak chladiva, pak ty 2 čidla...obvykle bývá problém v tomto :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim

Mam takovy podivny problem. F 1.4 16v 55kW.

2014 - nefunkcni klima, vymena g263, pote klima jela na 100%.

2015 - vymena celeho motoru v servisu, pote uz klima nejela. Zjisten spatny EGR ventil, tezko rict, zda s tim mel co do cineni. Kazdopadne klima nesla doplnit.

2016 - vymena EGR, doplneni klimy a stejne nechladi.

Kdyz to napichnu na VAG, tak pri zapnute klime mi to ukazuje tyto hodnoty:

Skupina 1       13.40V   6.9V       zapnuto   vypnuto

Skupina 2       84%       8.8bar    0.0           39C

Skupina 3       37C        38C       33C         zapnuto

Je divne, ze pri zapnute klime jde z vydechu teplejsi vzduch nez pri vypnute. Take jsem si vsiml, ze nezapina vetrak na chladici, coz by asi mel. Otacky motoru se pri zapnuti klimy zvednou. Kompresor je teply.

Jeste me napadlo, jestli nemuzou byt ucpane hadice a trubky.

Servis chce menit kompresor, ale radsi se chci jeste zeptat tady, pokud nema nekdo nejaky napad.

Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim, mam Fabiu 1.4MPI r.2002. 50kW.  Donedavna mi isla klimatizacia a zrazu pred par dnami K.O. Po napojeni na VAG nehlasi v sekcii klima ziadnu chybu, doplnana bola minuly rok, tlacitko AC svieti, otacky motora sa zvysia a vykon motora poklesne, tak ako keby vsetko fungovalo, oba dochladzovacie vetraky tocia. Vsetko sa chova ako ked to fungovalo, ale nechladi. Nevie niekto o aku zavadu by sa mohlo jednat? Moze byt nieco zle co by nevedel VAG detekovat? Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nefunguje mi klimatizace, tlačítko AC svítí.

po výměně tlakového spínače mi vag stále píše:

00819 Vysokotlaký snímač - G65

přerušení/zkrat na kostru

Co s tím?Díky za rady.

Fabia 1.9SDI MR2004

 

buď ani nový snímač nefachá (jaký tlak to ukazuje v bloku hodnot?) a nebo je někdě utržený drát. Pokud to nneí přímo na konektoru, tak poměř uzemění snímače a pak vedení ŘJ klimatizace - smínač a ŘJ dochlazování - snímač. Stáhni si dílenskou příručku a ve schématech najdeš, které svorkovnice a piny proměřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vagu to ukazuje tyto hodnoty, dle nulového tlaku je asi prázná že, díky (AC tlačítko svítí):

 

Skupina 1       14.40V    6.6V        vypnuto       vypnuto

Skupina 2       0%        0.00 bar    3.0           27.0C

Skupina 3       25.0C     25.0C       28.0C         vypnuto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, mam Fabiu 1.4MPI r.2002. 50kW.  Donedavna mi isla klimatizacia a zrazu pred par dnami K.O. Po napojeni na VAG nehlasi v sekcii klima ziadnu chybu, doplnana bola minuly rok, tlacitko AC svieti, otacky motora sa zvysia a vykon motora poklesne, tak ako keby vsetko fungovalo, oba dochladzovacie vetraky tocia. Vsetko sa chova ako ked to fungovalo, ale nechladi. Nevie niekto o aku zavadu by sa mohlo jednat? Moze byt nieco zle co by nevedel VAG detekovat? Dakujem.

Ja by som to najskor videl na zaseknuty/upchaty expanzny ventil. Treba dat odsat chladiacu kvapalinu, vymenit expanzny ventil aj s vysusacom a znova natlakovat... malo by to ist.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 7. 2016 at 19:49, xvašekx napsal:

Na vagu to ukazuje tyto hodnoty, dle nulového tlaku je asi prázná že, díky (AC tlačítko svítí):

 

Skupina 1       14.40V    6.6V        vypnuto       vypnuto

Skupina 2       0%        0.00 bar    3.0           27.0C

Skupina 3       25.0C     25.0C       28.0C         vypnuto

Jsou dvě možnosti. Buď tam je nulový tlak a nebo je vadné čidlo, případně jeho kabeláž. Dokud tam nebude hodnota alespoň 2 bary, tak řídicí jednotka klimatizace nepovolí její spuštění. Po výměně čidla bylo chladicí médium doplněno?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám sice Seat Ibiza 6L 1.9TDi 96kW, ale myslím že tady byste mi dokázali pomoct, když je Fabie hodně podobná v mnoha věcech. Také mi nejde klima, mám manual a začalo to koupí vozu, byla naplněná, ale po týdnu uniklo medium, nechalo se napustit s UV barvivem, našly se 2 úniky ve spojích, opět naplněno (podotýkám že po každém doplnění klima super chladila dokud neušlo medium). Takhle to trvá už rok, kdy klima do týden utekla.. Nyní jak začaly vedra jsem se do opravy klimatizace zase pustil a tak nechal naplnit a hledal unik, nakonec se našel na vysoušeči kolem těšnění - výměna tedy celého chladiče s vysoušečem ať mám klid. Naplněno, překontrolováno s UV a nikde nic, klima chladila. 3 dny jsem chladil a pak cca týden zpět bylo chladněji tak nebylo potřeba chladit. V neděli jsem klimu zapnul a nic, nesepla.. Jel jsem tedy na kontrolu tlaku a media, vše ok, bez úniku. Překontroloval jsem co se dalo, kabely v pořádku, přes akční členy sepne ventilátor a natáčí se klapky. V paměti závad jen zkrat na konstu na klapce recirkulace, ta je tam od začátku ikdyž klima jela. Zkusil jsem základní nastavení a nic. Teploty ve vagu ukazovaly všechny kolem 30°C, tak jak bylo venku,takže vylučuju čidlo. Tlak ukazuje 6,5bar, po zapnutí AC 88% zatížení a na pozici 3 ukazuje 0. Takže se vše jeví jako funkční. Jediná nesrovnalost je, že když proměřím konektor na ventil kompresoru, je na něm jen 10,8V a na baterce 12,7V. Doporučili mi vyměnit kompresor. Ten jsem vyměnil za starší, ale odzkoušeny, po naplnění chladilo, cca po hodině už zase ne, opět stejný problém, bez závad, AC svítí a nic víc, otáčky taky bez změny.. Ventil na obou kompresorech po přivedení 12V cvaká. Takže mám podezření na jednotku dochlazování? Je to možnost? Jo a jinak ještě ze vzteku jsem ve čtvrtek koupil nové tlakové čidlo Hella za 1000 Kč a po výměně opět nic, takže je na prodej kdyby někdo chtěl :D Poradí mi prosím někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...