Červenec 30, 20196 r Zatím tu nikdo nezmínil (nebo jsem si nevšiml) že ta klika OIII po FL má u liftbacku hydrosilentbloky, kombík stále klasiku.
Červenec 31, 20196 r před 11 hodinami, Vladimír55 napsal: Zatím tu nikdo nezmínil (nebo jsem si nevšiml) že ta klika OIII po FL má u liftbacku hydrosilentbloky, kombík stále klasiku. a nepleteš si to s Rapidem ? Div8m do katalogu O III a LB nebo C ma stejný díl - 5Q0 501 541 C
Červenec 31, 20196 r Hydrosilentbloky je vcelku známá věc. Ovšem že by byly jen u LB, to jsem zaznamenal zatím jenom z článku na auto.cz Ten díl má i alternativu s indexem F, ale nevidím k tomu žádný popisek s PR číslem.
Červenec 31, 20196 r Doslova tam píší toto: S modernizací však byly na zadní nápravě upraveny i díly, které s rozšířením rozchodu nesouvisejí. Konkrétně opět zadní tlumiče (už poněkolikáté) a silentbloky, v nichž vlečená náprava drží. U liftbacku jsou nyní dokonce hydraulické. Tyto součásti sice také lze vyměnit, ale zatím je nekoupíte. Výrobce nepředpokládá, že by je někdo tak rychle potřeboval. odkaz zde: https://www.auto.cz/rozsireni-rozchodu-zadnich-kol-skody-octavia-iii-lze-rozsirit-i-verzi-pred-modernizaci-105001
Srpen 1, 20196 r no, a nesouvisi to u LB spis s tim, ze mel vetsi problemy s hlucnosti nez combi? https://www.autoweb.cz/skoda-octavia-combi-a-4x4-prvni-dojmy/ Předběžně se mi zdá, že kombík má trochu lépe odhlučněnou zadní nápravu. Buď za to může jiná stavba zádi, jiné ladění tlumičů, nebo prostě tlustší vrstva zvukové izolace, ale typické duté „dupání“ jednoduché nápravy s torzní příčkou se zdá být tišší a autem nerezonuje tolik, jako v liftbacku. vím, že dupání se dá odstranit pytlem cementu v kufru. combi bude mít víc zatíženou zadní nápravu a tím se zřejmě problém trošku eliminuje. ještě je dobré uvádět motorizaci, protože problém s torzkou u prvních modelů byl pouze u základních motorizací. u motorzizace 1.4 a 2.0TDI byla pera s jinou charakteristikou pro 17" pneu. Upraveno Srpen 1, 20196 r od JiVi
Srpen 1, 20196 r před 4 hodinami, JiVi napsal: ...ještě je dobré uvádět motorizaci, protože problém s torzkou u prvních modelů byl pouze u základních motorizací. u motorzizace 1.4 a 2.0TDI byla pera s jinou charakteristikou pro 17" pneu. A motorizace 2.0TDI nemá multilink? Stejně jako např. 1.8TSi a výše ?
Srpen 1, 20196 r cokoli pod 125 kW (včetně) předohrab nemá multilink. JiVi píše o jiných pružinách a jiném nastavení vlečky... Upraveno Srpen 1, 20196 r od 15degren
Srpen 1, 20196 r Multilink je nad 110kW. Nepočítejme 4x4, ap. Upraveno Srpen 1, 20196 r od Martin Bednář
Srpen 1, 20196 r před 3 hodinami, 15degren napsal: cokoli pod 125 kW (včetně) předohrab nemá multilink. JiVi píše o jiných pružinách a jiném nastavení vlečky... No právě, že @JiVi to napsal takto, cituji "...problém s torzkou u prvních modelů byl pouze u základních motorizací. u motorzizace 1.4 a 2.0TDI byla pera s jinou charakteristikou pro 17" pneu....". Neznám výkony těchto motorizací, ale vyrozuměl jsem z toho, že by 2.0TDi (když to nasapl společně s 1.4) mělo mít dle něj "torzku" ale s jinými pery... Proto ta má otázka, měl jsem za to, že 2.0TDi má také multilink...
Srpen 1, 20196 r Autor Už jsem to tady někdy a někde psal, můl lift 1.4 TSI (MR2017) se s 17" koly chová jinak (určitě zvukově, protože naprosto zřejmé dupání torzky na nerovnostech bylo u obou půjčených aut citelně slyšet, u mě je ticho, a možná částečně i lépe jízdně), než kdysi zkoušené liftbacky 1.6 TDI (MR2013, na tachometru cca 8500 km) a 1.0 TSI (MR2017, cca 2900 km) - oba na 16" a podle najetých km žádné vylítané herky. Už tehdy jsem měl za to, že se díly odpružení a zavěšení budou lišit nejenom podle data výroby, ale i podle motorizací, což by výše uvedenému odpovídalo...
Srpen 1, 20196 r https://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-octavia-iii-combi-a-4x4:-liftback-musi-zavidet/?2 kapitola Podstatně kvalitnější jízda než u liftbacku a https://www.auto.cz/podvozek-skody-octavia-iii-vlecena-zadni-naprava-nebo-viceprvkova-73747 Tady jsme před časem bědovali nad tvrdými reakcemi zavěšení verze 1.2 TSI, evidentně naladěné na menší kola. Dnes máme k dispozici silné motory 1,4 a 1,8 l, k nimž se budou sedmnáctipalcové disky dodávat běžně, a při ladění spodku se s tím počítalo…. Pro uklidnění dodejme, že tento projev není horší než u předcházející generace Octavie 1.4 TSI na sedmnáctipalcových kolech, kterou jsme na rozloučenou testovali v lednu. Upraveno Srpen 1, 20196 r od JiVi
Srpen 2, 20196 r před 16 hodinami, Pawouk napsal: Už tehdy jsem měl za to, že se díly odpružení a zavěšení budou lišit nejenom podle data výroby, ale i podle motorizací, což by výše uvedenému odpovídalo... Nejenom podle motorizací, karoserie, ale i podle výbavy. V závislosti na "váhové třídě" nebo "okruhu pérování" jsou přiřazovány různé varianty tlumičů, pružin, stabilizátorů. V konečném důsledku tedy jeden model může fungovat a projevovat se různě. Počty různých variant se liší i model od modelu. Např. Roomster měl pro standardní podvozek vzadu jednu verzi tlumiče a čtyři verze pružin, vpředu dvě verze tlumiče a sedm verzí pružin. Octavia má namátkově pro MR2015 pro zadní vlečenou nápravu se standardním podvozkem asi 28 verzí pružin, 3 verze tlumičů pro LB a 2 verze pro combi... Pro MR2018 to vypadá, že je už u standardního a sníženého podvozku jedna verze zadního tlumiče pro LB a jedna pro combi. Mimochodem, FL je od roku 2017 nebo 2018? Pro MR2017 vidím totiž jiné verze tlumičů..
Srpen 2, 20196 r před 5 minutami, bojler napsal: Mimochodem, FL je od roku 2017 nebo 2018? Pro MR2017 vidím totiž jiné verze tlumičů.. Mám FL od podzimu 2017
Prosinec 14, 20195 r Ahojte, Kupil som si o3 style+ Liftback 2.0tdi 110kw 7dsg predokolka 2019. Nemam DCC (adaptivne tlmice). Mam jednoduchu tuhu napravu vzadu zrejme. Pri prejazde po hrbolcoch a kanaloch predok pekne odfiltruje nerovnost no zadok vyda dunivu ranu ako z dela a pre zadnych pasazierov je to krasne prebudenie. Na to, ze to auto stalo nemale peniaze si neviem predstavit vozit v nom moje buduce dieta na ceste. Je to naozaj neprijemny dunivy zvuk, odhlucnenie od kolies a podvozka je tiez na katastrofalnej urovni. Moze to byt zimnymi penumatikami (16tky) a tym, ze je auto uplne nove? - ma najazdene 764 kilometrov. Sadnu si pruziny/tlmice troska lepsie alebo pomoze vymena pneu? Pneu som nechal na plechacoch co som dostal zadarmo od predajcu. Pripadne nepomohlo niekomu nieco ine? V autorizaku vedia dotlmit interier ? Pripadne dorobit DCC adaptivne tlmice alebo hocico ine? Som dost sklamany a sokovany :( rodinne auto by urcite nemalo byt takto hlucne. Na predvadzacke sme sa vozili asi polhodku po meste a obchavate, no bolo to na letnych a pomerne dobrych cestach. Ked moju o3 teraz prehanam cez dialnice pri 130km a po rozbitych okreskach - hluk od kolies a bomby do interieru od zadnej napravy po kazdom hrbole su neznesitelne - zalaha mi po case v usiach. Neviem si predstavit vozit v tom deti napr do chorvatska na dovolenku. Vdaka za odpovede.
Prosinec 14, 20195 r odviezol by som to do servisu , posadil tam servisaka a povozil ho po jamach to ze je auto nove , neznamena ze ho "spity roboši" dobre poskladali PS: 2,0 sa uz robi so 7° DSG? aky to ma krutiaci moment?
Prosinec 14, 20195 r Autor Motor si řešte přes SZ nebo v příslušné sekci. Autorizák ti nenamontuje DCC, s tím opravdu nepočítej.
Prosinec 14, 20195 r Nemyslí si ,že klikovka od multilinku je až takovej rozdíl. Buď jsi extremě citliví a nebo tam je něco špatně. Já mám viceprvek a taky mi tam něco mlátilo po přejezdu děr. Nakonec jsem zjistil,že bylo špatně usazené to polistyrenové uložení na rezervu a nářadí. Bych nevěřil co to dokázalo udělat za rány
Prosinec 15, 20195 r před 8 hodinami, Qub1k_svk napsal: Moze to byt zimnymi penumatikami (16tky) a tym, ze je auto uplne nove? Standardně mám 17" a na zimu 16" - MR2018/1.4 110kW .. a v porovnání 17", to na 16" to jezdí jak po peřině...
Prosinec 15, 20195 r před 16 hodinami, Qub1k_svk napsal: Ahojte, Kupil som si o3 style+ Liftback 2.0tdi 110kw 7dsg predokolka 2019. Nemam DCC (adaptivne tlmice). Mam jednoduchu tuhu napravu vzadu zrejme. Pri prejazde po hrbolcoch a kanaloch predok pekne odfiltruje nerovnost no zadok vyda dunivu ranu ako z dela a pre zadnych pasazierov je to krasne prebudenie. Na to, ze to auto stalo nemale peniaze si neviem predstavit vozit v nom moje buduce dieta na ceste. Je to naozaj neprijemny dunivy zvuk, odhlucnenie od kolies a podvozka je tiez na katastrofalnej urovni. Moze to byt zimnymi penumatikami (16tky) a tym, ze je auto uplne nove? - ma najazdene 764 kilometrov. Sadnu si pruziny/tlmice troska lepsie alebo pomoze vymena pneu? Pneu som nechal na plechacoch co som dostal zadarmo od predajcu. Pripadne nepomohlo niekomu nieco ine? V autorizaku vedia dotlmit interier ? Pripadne dorobit DCC adaptivne tlmice alebo hocico ine? Som dost sklamany a sokovany rodinne auto by urcite nemalo byt takto hlucne. Na predvadzacke sme sa vozili asi polhodku po meste a obchavate, no bolo to na letnych a pomerne dobrych cestach. Ked moju o3 teraz prehanam cez dialnice pri 130km a po rozbitych okreskach - hluk od kolies a bomby do interieru od zadnej napravy po kazdom hrbole su neznesitelne - zalaha mi po case v usiach. Neviem si predstavit vozit v tom deti napr do chorvatska na dovolenku. Vdaka za odpovede. Na to, ze to auto stalo nemale peniaze si neviem predstavit vozit v nom moje buduce dieta na ceste. - Myslím, že zbytečně přeháníš, nebude tak zle. ? Je to naozaj neprijemny dunivy zvuk, odhlucnenie od kolies a podvozka je tiez na katastrofalnej urovni. - Ani toto není tak zlý. Je fakt, že kufr je veliký a tím i rezonance lezou “líp do uší”. Já jsem si kufr vytlumil a poznat to je. Moze to byt zimnymi penumatikami (16tky) a tym, ze je auto uplne nove? - Podle mého názoru ano. Zimní pneu bývají hlučnější než letní. Ráfkem to není. Je jedno, jestli je to plech nebo alu. Já jsem vypozoroval i drobné “uvolnění” / rozhýbání tlumičů po čase. Je ale třeba taky brát v potaz, že 2litr je těžší motor a tím pádem je rozdíl v tuhosti přední a zadní nápravy větší než u lehčích motorů. Samozřejmě je zásadní i tlak v pneu - nemáš to přefouklé? Foukal jsem si kola u jednoho automatu, který se ptal jestli mám letní nebo zimní pneu. Po volbě zimních to automaticky přifukuje 0,2. ? Upraveno Prosinec 15, 20195 r od Zdenek Pastorek Edit
Prosinec 15, 20195 r Vcera som sa viezol v Pole a musim povedat, ze sa mi to zdalo komfortnejsie a tichsie od podvozku, ako moja octavia :D rocnik neviem, generacia 6R
Prosinec 28, 20195 r V 14. 12. 2019 na 22:40, kubasta napsal: Nemyslí si ,že klikovka od multilinku je až takovej rozdíl. Buď jsi extremě citliví a nebo tam je něco špatně. Já mám viceprvek a taky mi tam něco mlátilo po přejezdu děr. Nakonec jsem zjistil,že bylo špatně usazené to polistyrenové uložení na rezervu a nářadí. Bych nevěřil co to dokázalo udělat za rány Je to velký rozdíl. Sice trochu přehání, ale rozdíl je jak v hlučnosti, nervozitě na drobných nerovnostech i ve vyšších rychlostech.
Prosinec 28, 20195 r Ano, za předpokladu stále dobré geometrie a stavu čepů a na dobrých cestách. No a ještě jistě záleží na tom jakou verzi komponent (hlavně pružin, tlumičů) máš. Upraveno Prosinec 28, 20195 r od Petran
Prosinec 29, 20195 r Na dobrých cestách je rozdíl ještě snesitelný, na špatných je rozdíl největší. Odskakování, bubnování.. K té geometrii a čepům - auto po téměř 120 tis. km mělo v mém případě i tak zásadně lepší projev než zcela nové. Uvedené "komponenty" jsou odlišné podle váhových tříd, ty nejsou v daném případě rozhodující.
Prosinec 29, 20195 r Já mám najeto 90 tkm, geometrii nebylo doteď nutné seřizovat. Na O II FL, kterou jsem měl dříve, jsem seřizoval za 80 tkm co jsem ji měl cca třikrát, zadek vždy rozhozený. Já bych neměnil, klika mi nadmíru vyhovuje. Bezúdržbová náprava. Celý podvozek po pěti letech a 90 tkm naprosto tichý, bez vůli.
Prosinec 29, 20195 r Třikrát za 80 tis. geometrie je zajímavá zkušenost. Kliková náprava je skutečně téměř bezúdržbová. Za tu cenu ve srovnání s víceprvkem v OIII odskakuje, bouchá, nežehlí. Někdo to možná nepozná, ale rozdíl je to obrovský. Je to asi jako říkat, že když nemá člověk rodinu, není při úmrtí blízké osoby smutný. To sice není, ale zase se mu nedostává úplně jiných věcí.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.