ales-r Vloženo 30. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2012 Mám Roomstra 2007 1.4 16V najeto 38000km. Dneska jsem sundal horní krycí plech rozvodů že se podívám v jakém jsou stavu a překvapilo mě že hlavní rozvodový řemen je volnější. Když se podívám zepředu motoru, sundám kryt rozvodů a zmáčknu zepředu nahoře rozvodový řemen jak opustí ozubené kolo pohánějící vačkový hřídel tak ho promáčknu odhadem asi o 0.5cm možná i víc přitom když zmáčknu na řemen pohánějící druhý vačkový hřídel tak ten je i uprostřed úplně tvrdej. Je to normální a nebo je špatná spodní napínací kladka? Jinak řemeny vypadají jako nové i horní napínací kladka po bokách řemenů nejsou žádné viditelné otřepy. Mohly by jste se podívat jak vypadá ta vůle u vás? Díky Aleš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 30. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2012 žiadne obavy..je to v poriadku...ten krátky rozvoďák je preto tak tvrdý,lebo je tam malá vzdialenosť medzi vačkovými kolesami a je to šponované zospodu kladkou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 1. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 1. leden 2013 Dobře takže takovéto prohnutí ozubeného řemenu je normální? Přece jenom už jsou rozvody starý 6 let tak mám strach aby to nepřeskočilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 je to OK .... ...len malý dodatok..máš to tam 6 rokov,tak pozri či na tom veľkom rozvoďáku neuvidíš (ak sa bližšie k nemu pozrieš) také akoby mikrotrhlinky...ak áno,choď do výmeny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 2. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2013 díky za názor a odpověď už zase budu jezdit v klidu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 za málo..nech len poslúcha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronnie71 Vloženo 27. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2013 Dobrý den, koupil jsem si FII. r. 2008 s motorizací 1.4 MPI 63 kw 16 V. Fábka má najeto 88 tkm, je potřeba měnit rozvody teď na 90.000 km nebo až v servisním intervalu 120 tkm? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marasth Vloženo 27. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2013 U této motorizace je kontrola při 90ti tis.,výměna při 120ti tis., ovšem výměnou při 90ti nic nezkazíš. Vše tedy záleží na tom, zda je chceš měnit, či nikoliv. Samozřejmostí je tedy výměna kompletní včetně vodní pumpy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 27. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2013 len pre upresnenie u týchto motorov predpísaná výmena rozvodov nie je...prvá kontrola je po 90tkm a potom každých 30tkm...ale inak súhlasím s Marasthom,že skoršou výmenou nič nepokazíš,len pomôžeš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 27. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2013 Já ju předepsanou mám. Ve 120t.km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronnie71 Vloženo 27. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2013 Díky za info...v servisce jsem našel kontrola po 90 tkm a pak dalších 30 tkm výměna....Jak se pozná že je to na 90. tkm ok popřípadě opak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 27. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2013 ja som mal vymienané prvé rozvody v 150tkm a teraz už mám 184tkm. takže asi sa riadili pri 90tkm prvá kontrola a potom každých 30tkm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2013 Já ju předepsanou mám. Ve 120t.km A kdeže to máš předepsané? V servisní knížce? Můžeš sem dát sken? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 (editace) Tak mám v servisní knížce toto: Při 90000km, poté každých 30000km navíc - Kontrola ozubeného řemene (4válcové motory, kromě motoru 1,6l/77kW) Každých 120000km navíc -Výměna ozubeného řemene Skener nemám, opsal jsem to ze servisní knížky, včetně barevného provedení. Editováno: 28. Červenec 2013, autor: Voice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 tak to prosím ťa vyfoť trebárs mobilom a hoď sem...rád sa na to pozriem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 To bych to také chtěl vidět. Ani FI 1.4 16V toto neměla. A jaký je to MR? Já bych viděl,že těch 120 tkm patří k nějakému dieselu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 prvé rozvody by mali myslím si že tých 120tkm zvládnuť a potom každých 90tkm aspoň podľa mňa ako by ste ich vy menili po koľkých km ??? Teraz mám 184tkm prvé boli v 150tkm robené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 Já budu rozhodně měnit v 90tkm s vodní pumpou..zas taková investice to neni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 V mé servisce rv. - 5/11, je napsané: Při 90 000 km a poté každých 30 000 km navíc Kontrola ozubeného řemene (4válcové zážehové motory, kromě motoru 1,6l/77kW) Každých 210 000 km navíc Výměna ozubeného řemene (vznětové motory) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 Voice sa nám odmlčal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 (editace) r.v. 5/2009 . Jestě doplním roomster Editováno: 29. Červenec 2013, autor: Voice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 Ale nezapomněl. Hm, tak to je zvláštní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 aj tak my to stále nejde do hlavy..musím si na to posvietiť..určite niekoho s Roomsterom nájdem a tú servisku si prezriem podrobne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 Ja to v tomto prípade chápem tak, že prvá kontrola pri 90 tisíc, potom ďalšia vždy o 30 tisíc neskôr, kým servis nepovie, že už treba meniť. Potom od výmeny je možné jazdiť na menený remeň maximálne ďalších 120 tísíc od poslednej výmeny, s tým že menené remene treba kontrolovať už každých 30 tisíc km bez ohľadu na to, že remeň z fabriky potreboval prvú kontrolu až po 90 tisíc km. Takže modelový príklad servisovania ak remeň je v dobrom stave aj po 120 tisíc a viac km: 90 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 120 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 150 tisic km - kontrola, servis zhodnotí, že je potrebná výmena 180 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 210 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 240 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 270 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena 300 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 330 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 360 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 390 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena 420 tisíc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 Mám za tou výměnou ozubeného řemene ve 120tkm v servisce napsaný ještě v závorce, že to platí pouze pro vznětové motory... Divný, že to tam nemáš ty.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.