Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Mám Roomstra 2007 1.4 16V najeto 38000km. Dneska jsem sundal horní krycí plech rozvodů že se podívám v jakém jsou stavu a překvapilo mě že hlavní rozvodový řemen je volnější. Když se podívám zepředu motoru, sundám kryt rozvodů a zmáčknu zepředu nahoře rozvodový řemen jak opustí ozubené kolo pohánějící vačkový hřídel tak ho promáčknu odhadem asi o 0.5cm možná i víc přitom když zmáčknu na řemen pohánějící druhý vačkový hřídel tak ten je i uprostřed úplně tvrdej. Je to normální a nebo je špatná spodní napínací kladka? Jinak řemeny vypadají jako nové i horní napínací kladka po bokách řemenů nejsou žádné viditelné otřepy. Mohly by jste se podívat jak vypadá ta vůle u vás? Díky Aleš.

Vloženo

je to OK :kol-47: ....

...len malý dodatok..máš to tam 6 rokov,tak pozri či na tom veľkom rozvoďáku neuvidíš (ak sa bližšie k nemu pozrieš) také akoby mikrotrhlinky...ak áno,choď do výmeny

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Dobrý den, koupil jsem si FII. r. 2008 s motorizací 1.4 MPI 63 kw 16 V.

Fábka má najeto 88 tkm, je potřeba měnit rozvody teď na 90.000 km nebo až v servisním intervalu 120 tkm?

Díky

Vloženo

U této motorizace  je kontrola při 90ti tis.,výměna při 120ti tis., ovšem výměnou při 90ti nic nezkazíš.  Vše tedy záleží na tom, zda je chceš měnit, či nikoliv. Samozřejmostí je tedy výměna kompletní včetně vodní pumpy.

Vloženo

len pre upresnenie u týchto motorov predpísaná výmena rozvodov nie je...prvá kontrola je po 90tkm a potom každých 30tkm...ale inak súhlasím s Marasthom,že skoršou výmenou nič nepokazíš,len pomôžeš ;)

Vloženo (editace)

Tak mám v servisní knížce toto:

 

Při 90000km, poté každých 30000km navíc

Kontrola ozubeného řemene (4válcové motory, kromě motoru 1,6l/77kW)

 

 

Každých 120000km navíc

-Výměna ozubeného řemene 

 

Skener nemám, opsal jsem to ze servisní knížky, včetně barevného provedení.

Editováno: , autor: Voice
Vloženo

prvé rozvody by mali myslím si že tých 120tkm zvládnuť a potom každých 90tkm aspoň podľa mňa

 

ako by ste ich vy menili po koľkých km ??? Teraz mám 184tkm prvé boli v 150tkm robené.

Vloženo

V mé servisce rv. - 5/11, je napsané:

 

Při 90 000 km a poté každých 30 000 km navíc

Kontrola ozubeného řemene (4válcové zážehové motory, kromě motoru 1,6l/77kW)

 

Každých 210 000 km navíc

Výměna ozubeného řemene (vznětové motory)

Vloženo

Ja to v tomto prípade chápem tak, že prvá kontrola pri 90 tisíc, potom ďalšia vždy o 30 tisíc neskôr, kým servis nepovie, že už treba meniť. Potom od výmeny je možné jazdiť na menený remeň maximálne ďalších 120 tísíc od poslednej výmeny, s tým že menené remene treba kontrolovať už každých 30 tisíc km bez ohľadu na to, že remeň z fabriky potreboval prvú kontrolu až po 90 tisíc km.

 

Takže modelový príklad servisovania ak remeň je v dobrom stave aj po 120 tisíc a viac km:

 

90 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

120 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

150 tisic km - kontrola, servis zhodnotí, že je potrebná výmena

180 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

210 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

240 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

270 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

300 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

330 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

360 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

390 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

420 tisíc...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...