Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 63 kW


ales-r

Doporučené příspěvky

Mám Roomstra 2007 1.4 16V najeto 38000km. Dneska jsem sundal horní krycí plech rozvodů že se podívám v jakém jsou stavu a překvapilo mě že hlavní rozvodový řemen je volnější. Když se podívám zepředu motoru, sundám kryt rozvodů a zmáčknu zepředu nahoře rozvodový řemen jak opustí ozubené kolo pohánějící vačkový hřídel tak ho promáčknu odhadem asi o 0.5cm možná i víc přitom když zmáčknu na řemen pohánějící druhý vačkový hřídel tak ten je i uprostřed úplně tvrdej. Je to normální a nebo je špatná spodní napínací kladka? Jinak řemeny vypadají jako nové i horní napínací kladka po bokách řemenů nejsou žádné viditelné otřepy. Mohly by jste se podívat jak vypadá ta vůle u vás? Díky Aleš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak mám v servisní knížce toto:

 

Při 90000km, poté každých 30000km navíc

Kontrola ozubeného řemene (4válcové motory, kromě motoru 1,6l/77kW)

 

 

Každých 120000km navíc

-Výměna ozubeného řemene 

 

Skener nemám, opsal jsem to ze servisní knížky, včetně barevného provedení.

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to v tomto prípade chápem tak, že prvá kontrola pri 90 tisíc, potom ďalšia vždy o 30 tisíc neskôr, kým servis nepovie, že už treba meniť. Potom od výmeny je možné jazdiť na menený remeň maximálne ďalších 120 tísíc od poslednej výmeny, s tým že menené remene treba kontrolovať už každých 30 tisíc km bez ohľadu na to, že remeň z fabriky potreboval prvú kontrolu až po 90 tisíc km.

 

Takže modelový príklad servisovania ak remeň je v dobrom stave aj po 120 tisíc a viac km:

 

90 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

120 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

150 tisic km - kontrola, servis zhodnotí, že je potrebná výmena

180 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

210 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

240 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

270 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

300 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

330 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

360 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

390 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

420 tisíc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...