Publikováno Prosinec 30, 201212 r Mám Roomstra 2007 1.4 16V najeto 38000km. Dneska jsem sundal horní krycí plech rozvodů že se podívám v jakém jsou stavu a překvapilo mě že hlavní rozvodový řemen je volnější. Když se podívám zepředu motoru, sundám kryt rozvodů a zmáčknu zepředu nahoře rozvodový řemen jak opustí ozubené kolo pohánějící vačkový hřídel tak ho promáčknu odhadem asi o 0.5cm možná i víc přitom když zmáčknu na řemen pohánějící druhý vačkový hřídel tak ten je i uprostřed úplně tvrdej. Je to normální a nebo je špatná spodní napínací kladka? Jinak řemeny vypadají jako nové i horní napínací kladka po bokách řemenů nejsou žádné viditelné otřepy. Mohly by jste se podívat jak vypadá ta vůle u vás? Díky Aleš.
Prosinec 30, 201212 r žiadne obavy..je to v poriadku...ten krátky rozvoďák je preto tak tvrdý,lebo je tam malá vzdialenosť medzi vačkovými kolesami a je to šponované zospodu kladkou...
Leden 1, 201312 r Autor Dobře takže takovéto prohnutí ozubeného řemenu je normální? Přece jenom už jsou rozvody starý 6 let tak mám strach aby to nepřeskočilo.
Leden 2, 201312 r je to OK .... ...len malý dodatok..máš to tam 6 rokov,tak pozri či na tom veľkom rozvoďáku neuvidíš (ak sa bližšie k nemu pozrieš) také akoby mikrotrhlinky...ak áno,choď do výmeny
Červenec 27, 201312 r Dobrý den, koupil jsem si FII. r. 2008 s motorizací 1.4 MPI 63 kw 16 V. Fábka má najeto 88 tkm, je potřeba měnit rozvody teď na 90.000 km nebo až v servisním intervalu 120 tkm? Díky
Červenec 27, 201312 r U této motorizace je kontrola při 90ti tis.,výměna při 120ti tis., ovšem výměnou při 90ti nic nezkazíš. Vše tedy záleží na tom, zda je chceš měnit, či nikoliv. Samozřejmostí je tedy výměna kompletní včetně vodní pumpy.
Červenec 27, 201312 r len pre upresnenie u týchto motorov predpísaná výmena rozvodov nie je...prvá kontrola je po 90tkm a potom každých 30tkm...ale inak súhlasím s Marasthom,že skoršou výmenou nič nepokazíš,len pomôžeš
Červenec 27, 201312 r Díky za info...v servisce jsem našel kontrola po 90 tkm a pak dalších 30 tkm výměna....Jak se pozná že je to na 90. tkm ok popřípadě opak?
Červenec 27, 201312 r ja som mal vymienané prvé rozvody v 150tkm a teraz už mám 184tkm. takže asi sa riadili pri 90tkm prvá kontrola a potom každých 30tkm
Červenec 27, 201312 r Já ju předepsanou mám. Ve 120t.km A kdeže to máš předepsané? V servisní knížce? Můžeš sem dát sken?
Červenec 28, 201312 r Tak mám v servisní knížce toto: Při 90000km, poté každých 30000km navíc - Kontrola ozubeného řemene (4válcové motory, kromě motoru 1,6l/77kW) Každých 120000km navíc -Výměna ozubeného řemene Skener nemám, opsal jsem to ze servisní knížky, včetně barevného provedení. Upraveno Červenec 28, 201312 r od Voice
Červenec 28, 201312 r To bych to také chtěl vidět. Ani FI 1.4 16V toto neměla. A jaký je to MR? Já bych viděl,že těch 120 tkm patří k nějakému dieselu.
Červenec 28, 201312 r prvé rozvody by mali myslím si že tých 120tkm zvládnuť a potom každých 90tkm aspoň podľa mňa ako by ste ich vy menili po koľkých km ??? Teraz mám 184tkm prvé boli v 150tkm robené.
Červenec 29, 201312 r V mé servisce rv. - 5/11, je napsané: Při 90 000 km a poté každých 30 000 km navíc Kontrola ozubeného řemene (4válcové zážehové motory, kromě motoru 1,6l/77kW) Každých 210 000 km navíc Výměna ozubeného řemene (vznětové motory)
Červenec 29, 201312 r aj tak my to stále nejde do hlavy..musím si na to posvietiť..určite niekoho s Roomsterom nájdem a tú servisku si prezriem podrobne...
Červenec 29, 201312 r Ja to v tomto prípade chápem tak, že prvá kontrola pri 90 tisíc, potom ďalšia vždy o 30 tisíc neskôr, kým servis nepovie, že už treba meniť. Potom od výmeny je možné jazdiť na menený remeň maximálne ďalších 120 tísíc od poslednej výmeny, s tým že menené remene treba kontrolovať už každých 30 tisíc km bez ohľadu na to, že remeň z fabriky potreboval prvú kontrolu až po 90 tisíc km. Takže modelový príklad servisovania ak remeň je v dobrom stave aj po 120 tisíc a viac km: 90 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 120 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 150 tisic km - kontrola, servis zhodnotí, že je potrebná výmena 180 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 210 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 240 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 270 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena 300 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 330 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 360 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič 390 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena 420 tisíc...
Červenec 29, 201312 r Mám za tou výměnou ozubeného řemene ve 120tkm v servisce napsaný ještě v závorce, že to platí pouze pro vznětové motory... Divný, že to tam nemáš ty..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.