Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám Roomstra 2007 1.4 16V najeto 38000km. Dneska jsem sundal horní krycí plech rozvodů že se podívám v jakém jsou stavu a překvapilo mě že hlavní rozvodový řemen je volnější. Když se podívám zepředu motoru, sundám kryt rozvodů a zmáčknu zepředu nahoře rozvodový řemen jak opustí ozubené kolo pohánějící vačkový hřídel tak ho promáčknu odhadem asi o 0.5cm možná i víc přitom když zmáčknu na řemen pohánějící druhý vačkový hřídel tak ten je i uprostřed úplně tvrdej. Je to normální a nebo je špatná spodní napínací kladka? Jinak řemeny vypadají jako nové i horní napínací kladka po bokách řemenů nejsou žádné viditelné otřepy. Mohly by jste se podívat jak vypadá ta vůle u vás? Díky Aleš.

žiadne obavy..je to v poriadku...ten krátky rozvoďák je preto tak tvrdý,lebo je tam malá vzdialenosť medzi vačkovými kolesami a je to šponované zospodu kladkou...

post-62595-0-44290700-1356907700_thumb.j

  • Autor

Dobře takže takovéto prohnutí ozubeného řemenu je normální?

Přece jenom už jsou rozvody starý 6 let tak mám strach aby to nepřeskočilo.

post-65418-0-91630100-1357038231_thumb.jpost-65418-0-24940400-1357038288_thumb.jpost-65418-0-04056700-1357038299_thumb.jpost-65418-0-45240800-1357038305_thumb.j

je to OK :kol-47: ....

...len malý dodatok..máš to tam 6 rokov,tak pozri či na tom veľkom rozvoďáku neuvidíš (ak sa bližšie k nemu pozrieš) také akoby mikrotrhlinky...ak áno,choď do výmeny

  • Autor

díky za názor a odpověď už zase budu jezdit v klidu :kol-135:

za málo..nech len poslúcha :kol-28:

  • 6 měsíců později...

Dobrý den, koupil jsem si FII. r. 2008 s motorizací 1.4 MPI 63 kw 16 V.

Fábka má najeto 88 tkm, je potřeba měnit rozvody teď na 90.000 km nebo až v servisním intervalu 120 tkm?

Díky

U této motorizace  je kontrola při 90ti tis.,výměna při 120ti tis., ovšem výměnou při 90ti nic nezkazíš.  Vše tedy záleží na tom, zda je chceš měnit, či nikoliv. Samozřejmostí je tedy výměna kompletní včetně vodní pumpy.

len pre upresnenie u týchto motorov predpísaná výmena rozvodov nie je...prvá kontrola je po 90tkm a potom každých 30tkm...ale inak súhlasím s Marasthom,že skoršou výmenou nič nepokazíš,len pomôžeš ;)

Já ju předepsanou mám. Ve 120t.km

Díky za info...v servisce jsem našel kontrola po 90 tkm a pak dalších 30 tkm výměna....Jak se pozná že je to na 90. tkm ok popřípadě opak?

 

ja som mal vymienané prvé rozvody v 150tkm a teraz už mám 184tkm. takže asi sa riadili pri 90tkm prvá kontrola a potom každých 30tkm

Já ju předepsanou mám. Ve 120t.km

A kdeže to máš předepsané? V servisní knížce? Můžeš sem dát sken?

Tak mám v servisní knížce toto:

 

Při 90000km, poté každých 30000km navíc

Kontrola ozubeného řemene (4válcové motory, kromě motoru 1,6l/77kW)

 

 

Každých 120000km navíc

-Výměna ozubeného řemene 

 

Skener nemám, opsal jsem to ze servisní knížky, včetně barevného provedení.

Upraveno od Voice

tak to prosím ťa vyfoť trebárs mobilom a hoď sem...rád sa na to pozriem

To bych to také chtěl vidět. Ani FI 1.4 16V toto neměla. A jaký je to MR? Já bych viděl,že těch 120 tkm patří k nějakému dieselu.

prvé rozvody by mali myslím si že tých 120tkm zvládnuť a potom každých 90tkm aspoň podľa mňa

 

ako by ste ich vy menili po koľkých km ??? Teraz mám 184tkm prvé boli v 150tkm robené.

Já budu rozhodně měnit v 90tkm s vodní pumpou..zas taková investice to neni

V mé servisce rv. - 5/11, je napsané:

 

Při 90 000 km a poté každých 30 000 km navíc

Kontrola ozubeného řemene (4válcové zážehové motory, kromě motoru 1,6l/77kW)

 

Každých 210 000 km navíc

Výměna ozubeného řemene (vznětové motory)

Voice sa nám odmlčal...:(

image1.jpg

 

r.v. 5/2009 . Jestě doplním roomster

Upraveno od Voice

aj tak my to stále nejde do hlavy..musím si na to posvietiť..určite niekoho s Roomsterom nájdem a tú servisku si prezriem podrobne... :kol-97:

Ja to v tomto prípade chápem tak, že prvá kontrola pri 90 tisíc, potom ďalšia vždy o 30 tisíc neskôr, kým servis nepovie, že už treba meniť. Potom od výmeny je možné jazdiť na menený remeň maximálne ďalších 120 tísíc od poslednej výmeny, s tým že menené remene treba kontrolovať už každých 30 tisíc km bez ohľadu na to, že remeň z fabriky potreboval prvú kontrolu až po 90 tisíc km.

 

Takže modelový príklad servisovania ak remeň je v dobrom stave aj po 120 tisíc a viac km:

 

90 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

120 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

150 tisic km - kontrola, servis zhodnotí, že je potrebná výmena

180 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

210 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

240 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

270 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

300 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

330 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

360 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

390 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

420 tisíc...

Mám za tou výměnou ozubeného řemene ve 120tkm v servisce napsaný ještě v závorce, že to platí pouze pro vznětové motory... Divný, že to tam nemáš ty..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.