pavel11 Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 Ahoj chci vyměnit chladící kapalinu , v dílenský příručce se píše při studeným motoru, ale to vytečou asi 2 litry a zbytek z pěti tam zůstane ( vyzkoušeno ). Když to budu vypouštět při teplým , tak termostat sice bude otevřený ale po chvilce se zavře a nové kapaliny doleju stejně jen 2 litry. Motor 1,2 Htp Fabia II. Poradíte ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 Myslím, že za to nemůže termostat. Voda zůstává v topení. Já jsem odpojoval hadice vedoucí do topení. Případně (po vytečení) zbylé vodě pomoct fouknutím (stlačeným vzduchem z pusy :-) ) do expanzní nádržky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 Nemám zkušenost, čekám až sem dorazí odborníci, taky potřebuju vyměnit za páár týdnů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 Kde je problém? 1,2-40-47 chlazení.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 Taky se na to pomalu chystám. Motor 1.6 BTS. G12++ i destilku už mám, jen nevím, jak na to. Dílenskou příručku pro tento motor jsem nikde nenašel. Platí také "Otočit výpustným šroubem na chladiči doleva a vytáhnout dozadu, případně nasadit na hrdlo výpustnou hadici" ? Také se musí demontovat snímač teploty chladící kapaliny ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 síce sa tu má riešiť motor 1,2 HTP,ale budiš ...všetko súhlas s postupom,akorát nemusíš pri plnení vyťahovať čidlo teploty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 také jsem jednou otočil výpustným šroubem na chladiči, porotože jsem byl línej uvolnit pojistku na hadici a uvolnit ji, a od té doby milý kohout již netěsnil :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 Já bych to tedy shrnul. Prosím o případnou opravu nebo doplnění Vypuštění Práce provádíme nejlépe na studeném motoru Potřebné vybavení: předepsaná chladící kapalina, destilovaná voda, nádoba na zachycení min. 5 litrů staré kapaliny, hadice na případné usměrnění proudu kapaliny, šroubovák pro demontáž spodního krytu motorového prostoru 1. Otevřít uzávěr chladící kapaliny na vyrovnávací nádobce 2. Demontovat spodní kryt motorového prostoru 3. Postavit pod motor zachycovací nádobu 4. Otočit výpustným šroubem na chladiči doleva a vytáhnout dozadu, případně nasadit na hrdlo pomocnou hadici Naplnění 1. Odstranit případnou pomocnou hadici, zašroubovat výpustný šroub chladící kapaliny 2. Demontovat snímač teploty chladící kapaliny (neplatí pro motor 1.6) 3. Chladící kapalinu pomalu nalévat, až začne být vidět v otvoru pro snímač chladící kapaliny (neplatí pro motor 1.6) 4. Namontovat snímač teploty chladící kapaliny (neplatí pro motor 1.6) 5. Chladící kapalinu pomalu naplnit až na značku "max" na vyrovnávací nádržce 6. Uzavřít vyrovnávací nádržku 7. Nastartovat a nechat motor běžet do doby, než se rozběhne ventilátor 8. Zkontrolovat stav chladící kapaliny a případně doplnit. U zahřátého motoru musí být hladina chladící kapaliny na značce "max", u studeného motoru mezi značkami "min" a "max" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 1. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2013 nie je čo dodať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 2. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2013 A co když vytečou také jenom 2 litry kapaliny. Pomůže stát motorem z kopce? Nebo rozebírat hadice topení? Nebo vyměnit jen ty 2 litry a zkrátit interval výměny? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2013 Myslím, že vše už bylo napsáno. Já jsem odpojoval hadice. Možná by šlo vodu z topení vyfouknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavel11 Vloženo 29. Září 2013 Autor Sdílet Vloženo 29. Září 2013 Takže jsem to vyřešil následovně - Kapalinu jsem vypustil z kohoutku na chladiči , sundal jsem snímač teploty , protáhl jsem tam gumovou hadičku kam až to šlo a vypustil . Vyteklo celkem asi necelé 4 litry kapaliny. Doplnil jsem originál škoda G13 cena za litr asi 120Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spree Vloženo 3. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2013 Vlastnim Roomster, motor 1.2 HTP CGPA.V autoservise mi doliali asi liter chladiacej kvapaliny G12 PLUS, alev manuali k autu som sa docital, ze by sa mala dolievat kvapalinaG12 PLUS PLUS (s dvoma plus).Farba kvaplin vyzera byt rovnaka.Nevadi to alebo by som mal radsej kvapalinu nechat vymenit za G12 PLUS PLUS ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 3. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2013 nevadí...asi majú staré zásoby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2013 Mezi G12+ a G12++ je jeden jedinej rozdíl - ta ++ je koncentrovanější, než "jednoplus". Běžně se na obale G12+ píše, že se nemusí do chladiče už dál ředit a pokud se použije "tak jak je", má teplotu tuhnutí -40°C. Obal s nápisem G12++ pak obsahuje koncentrát jinak stejný kapaliny, takže na koncentraci stejnou s kapalinou G12+ se musí přiředit - nejlíp destilovanou vodou, stačí technickou. Anebo, pro oživení už používanýho a částečně vyčerpanýho roztoku v motoru, stačí dolít jen trochu koncentrátu namísto odebrání většího množství starýho roztoku a jeho nahrazení stejným objemem "správně naředěný" nový kapaliny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 28. Září 2015 Sdílet Vloženo 28. Září 2015 (editace) A když sem do nádržky u studenýho motoru dolejval krapet destilovaný vody takže na výšce haldiny přibylo tak 8mm a trochu sem to přehnal takže teď mam hladinu tak 4.5mm výš než je ta černá ryska MAX? A ještě jedna. Všimnul si někdo, že ten černej potisk značení hladiny MIN a MAX jde docela ochotně dolu z nádobky. Někde nehtem a někde dokonce i setřít prstem? Po dvou letech od novýho auta sem si toho všim, že se nen černej potisk nějak ztrácí. 51kW CGPA Editováno: 28. Září 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 30. Září 2015 Sdílet Vloženo 30. Září 2015 nič sa nedeje ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 6. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2015 Já měnil chladící kapalinu. Ve Škodě, kde jsem šel původně koupit G12+ mi řekli, že můžu nalít v pohodě G13. Nechal jsem si ji vyměnit u známého šikovného mechoše a dobrý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2015 Podle vyjádření člověka od výrobce těchto kapalin (Spolana) je G13 jen nástupnickou generací kapalin G12, G12+ a G12++ a je pro ně přímo nahrazující včetně mísitelnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 Zdravím, měl bych následující dotaz. Před nedávnem jsem v Německu kupoval Škodu Fabii 1,2 HTP 44 kw, rok 2011. Všimnul jsem si, že na autě jsou nalepné různé servisní štítky od Renaultu. Ptal jsem se proč a majitel říkal, že u nich v městečku je značkový servis pouze Renault a že tam jezdí skori všichni od nich. V nádržce chladící směsi je proto zelená nebo modro zelená směs, kterou prý dává Renault. Mám se touhle chladící směsí nějak znepokojovat nebo je to jedno ? Většinou jsem viděl ve škodovkách barvu červenou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 No není autorizovaný servis jako autorizovaný servis. No já bych se trochu znepokojoval, protože takhle není moc jasné, co tam máš G11 (modrá) nebo G48 (modro-zelená)? A jestli i ostatní opravy dělali ze součástek z Renaultu :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 (editace) Určite by som menil tú chladiacu kvapalinu a to na 2x. Najprv daj iba čistú destilovanú vodu na prepláchnutie (trocha s tým aj jazdi, len pozor aby ti nezamrzla) a až potom originál G13 od VAG zriedenú v správnom pomere. Motorový olej by som v takomto prípade tiež hneď vymenil, lebo ani Allah nevie, že čo tam v Renaulte naliali ak ani na správnej chladiacej kvapaline si nedali záležať. A ak už má auto viac kilometrov (cez 100 tisíc), nebude od veci vymeniť ani olej v prevodovke a určite ak nevieš s určitosťou že to bolo robené, tak vymeň aj brzdnú kvapalinu. Editováno: 12. Únor 2016, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Únor 2016 Sdílet Vloženo 12. Únor 2016 Podepisuju se pod to, co napsal e1. - s doplněním toho, že Alláha bych do toho nezatahoval, protože ten kdyby s tím autem měl něco společnýho, mohlo by jednoho krásnýho dne taky udělat krátce a jednoduše BUM!!!! i s tebou na palubě ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 13. Únor 2016 Sdílet Vloženo 13. Únor 2016 (editace) Tak olej je tam na štítku napsaný 5W-40, takže ok, ale už ho mám nakoupený a všechy filtry k tomu, takže na to se chystám+svíčky. To je základ po koupi ojetého auta, ale tu chladící kapalinu jsem nikdy neřešil. Včera jsem byl kvůli tomu se zeptat v jednom servisu u nás a tam mi zase řekli, at to neřeším, že to stejně funguje všechno na stejné bázi a že je to jen hra s barvičkama. Akorát prý červená má interval výměny cca 5 let a zelená cca 2-3 roky, no tak nevím no :-) Editováno: 13. Únor 2016, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 13. Únor 2016 Sdílet Vloženo 13. Únor 2016 Tak vzhledem k (ne)mísitelnosti mezi některými typy (barvami) bych to tak nezjednodušoval. viz příloha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.