Přejít na obsah

Front Assistant


samll_01

Doporučené příspěvky

Zdravím

 

chtěl jsem se zeptat majitelů O III s front assistantem, jak systém funguje, připadně zda ho již využili apod. Já ho mám na autě a popravdě moc moudrý z toho nejsem. Jednou jsem zkoušel nedobrzdit a cca půl metry před autěm jsem to už nedal a šlápl na brzdu a asistent vůbec nezareagoval. Prosím napište vaše postřehy apod.

 

pozn. Pro ty co to zvažují, tak tento systém nelze kombinovat s chromovou lištou ve spodní části předního spojleru (volitelné jako příslušenství).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od nějakých 60km/h mi to ukazuje nedodržování bezpečné vzdálenosti. Zatím se mi nestalo, že by byla zaznamenána krizová situace. Zkoušel jsem to, ale pud sebezáchovy mi nedovolí přiblížit se víc, než je zdrávo. Podle mě systém vyhodnocuje sešlápnutý pedál plynu, takže je asi potřeba, aby se auto přiblížilo pod plynem. Pokud se plyn pustí, bere to asi jako reakci řidiče. Doufám, že až přijde chvíle, kdy by měl FA zasáhnout, tak přibrzdí/zabrzdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem to taky zkoušel, jel jsem za kamarádem a domluvil jsem se s ním, že to zkusíme, to autíčko s vykřičníkem se mi udělá tak 3-4m, pokud nereaguji a jedu dál pod plynem tak asi 1m před autem se udělá velký červený auto přes celý maxidot, v tom okamžiku mi přišlo (ale jistej si nejsem) že to nepatrně ťukne na brzdu, žádnej zvukovej signál jsem nezaznamenal, co by se stalo dál nevím, už jsem to psychicky nezvládl a šlápnul na brzdu sám, ono jet v 90 za někým půl metru je dost divný pocit. Kolega potom říkal že už mě viděl že jsem u něj v kufru.

Ale tak nějak doufám že by to snad zasáhlo kdyby bylo potřeba, každopádně v návodu píšou:

 

■ Front Assist má dané fyzikální a systémové hranice. Z tohoto důvodu se mohou
zdát některé reakce systému v určitých situacích z pohledu řidiče nežádoucí
nebo opožděné. Proto je třeba stále udržovat pozornost a případně zasáhnout!
 
Trochu opožděné mi to tedy fakt přišlo...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Front Assist taky neslouží jako prevence. Je to systém, který zakročí ve chvíli, kdy řidič totálně selže! Právně je taky v EU zakázané tzv. automatické řízení vozidel, tedy stav kdy se vozidlo pohybuje samo nezávisle na vůli řidiče. Technika smí zasáhnout pouze v případě, kdy je střet již nevyhnutelný. Pak má totiž za úkol pouze zmírnit následky kolize. Vlastně rozhoduje (když to přeženeme) o životě a smrti...

De facto se to dá vysvětlit i tak, že jakmile ti začne front assist sám brzdit, tak už je střet téměř nevyhnutelný.

 

Ten malý vykřičníček vpravo dole mezi auty je jen signál, že je front assist aktivní - že je připraven zasáhnout. Tzn. brzdová soustava je natlakovaná na nejvyšší možný tlak a brzdové destičky jsou automaticky přiblíženy ke kotoučům. Tím se sníží reakční doba systému. Kdybys šlápnul v tu chvíli na brzdu, budeš mít při prvním lehkém našlápnutí brzdy plnou brzdnou sílu/tlak.

 

Jakmile se ti rozsvítí malé červené auto, dojde automaticky ke krátkému "ťuknutí" do brzdy pro upoutání pozornosti řidiče. Pokud ani pak nereaguje, tak systém začne sám brzdit.

 

Rozhodně NEDOPORUČUJI to zkoušet s někým v běžném provozu!!! A už vůbec ne stylem pokus-omyl. Ten omyl je totiž pekelně drahý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je hezké, ale dle mých zkušeností je schopný lane-assist(opět by neměl) Ti šáhnout do řízení a udělat myšku(když jedeš rovně se zapnutým systémem a naproti je odbočovací pruh a na tvé straně šrafování a malinko tě to žene směrem doprava)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza9007: bohužel to není jak píšeš, ty autíčka s vykřičníkem je jen nebezpečný odstup, máš přibrzdit, nic jiného se nestane, to jak píšeš že je systém připraven zasáhnout se stane až když se zobrazí to velké čevené auto na maxíku, pokud opět nereaguješ tak nastane to ťuknutí na brzdy. Bohužel to se stane až když si půl metru od auta a to mi prostě přijde trochu pozdě, toť vše....

Editováno: , autor: viewer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viewer: to připravení systému nevnímáš. Proto je tam ta kontrolka  :kol-34:

 

ferda: to jsi ale na jiném kabelu ve stejném systému  :kol-28: ale svým způsobem nechápu, co tě trápí. Systém Lane Assist sleduje čáry a jede podle nich. Proto pokud je jízdní pruh zúžený, nebo mění směr (pokud jsem tvůj popis pochopil správně), tak jen koriguje směr jízdy, aby jsi vozem nepřejížděl nepřerušovanou čáru a nejel tak přes zebru. To je vlastně přestupek a systém tě ochránil před případnou pokutou  :kol-31:   :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jo, ale zkus to a uvidíš kdy. Vedle sebe ještě nemusíš mít místo na ten manévr...klasická úzká silnice jen na dva pruhy a rozšíření jen v místě odbočování. Pak to rychle vracíš abys nevybral příkop a rozhodně na šrafování ještě zdaleka nejsem. Má připomínka není úplně k tématu, ale spíš poznatek k fungování všech těchto systémů. Prostě stále dobrý pomocník, ale bohužel to má hodně chyb a při jízdě mimo dálnici je skoro lepší to vypnout. Jinak k ACC(nutnost k front asistentu)...vždycky na dálnici když vidím tento systém u něj vidím hlavní nectnost...když jedeš v rychlém pruhu a někdo Ti tam před tebou vjede tak systém nedokáže odhadnout jeho rychlost a vždy brzdí(dle mého jen nedokonalý software, který to sám nedokáže propočítat a to má všechny potřebné údaje). Osobně pokud vidím, že stačí dát nohu z plynu a nebo případně, že druhý bude rychlý tak je dle mého to mnohem lepší a plynulejší jízda něž s ACC.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ferda: jde o to, že ten systém "nevidí" - jen počítá. A vždy počítá s tím, že ti tam někdo vjel a bude plně brzdit. Ty jako řidič máš oči a VIDÍŠ  :kol-47:

Ještě odbočka k tomu Lane Assistu: a to je tovární nastavení od ŠA lépe naladěné, než bylo z továrny u VW  :kol-28:  dokonce se v DE přebíraly hodnoty od škodovky, protože ty zásahy byly v případě mladoboleslavských inženýrů nastavený jemněji. On je prostě průser v tom "nápadu" inteligentního vyrovnávání auta do středu jízdního pruhu  :kol-43:

 

viewer: a čemu/komu věříš? ;)

Trošku OT - manuály jsou napsaný vždy tak, aby byl výrobce krytý za všech okolností. A tyhle nové systémy jsou toho jasným příkladem. Nesmí se věřit všemu, co je napsaný v manuálu. Ten má jen informativní charakter. Pokud hledáš vysvětlení funkce a popis, obrať se na svého prodejce. Měli by být proškolení  :kol-28:  ale oba víme, že tomu tak není... většina z nich chodí na školení z donucení, berou to jako vopruz atp. Bohužel bych se z tohoto stavu mohl zbláznit, ale nic s tím nenadělám :( 

uživatelskou osvětu mohu udělat se širokým záběrem jen na podobných fórech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O prodejcích mi ani nemluv, tem mi nedokázal říci ani to co se běžně dočteš na stránkách ŠA, pokud jdu objednat nové auto tak o tom samozřejmě něco nastuduji, u prodejce jsem pak měl silný dojem že toho vím víc než on, vrchol byl, když se ten ignorant se mnou začal přít o to, že kessy sice odemknu uchopením za kliku ale zamknout musím vždy dálkáčem, že tam žádné čidlo na zamčení není, to už jsem ho měl fakt dost.

 

Ale zpět k tomu front asist, jak jsem psal vyzkoušel jsem a přišlo mi že ten popsaný postup co se děje v jednotlivých fázích souhlasí jen mi to přišlo opožděné, ty tedy jistě víš (v podstatě na tom nezáleží ale stejně) že např. brzdy se připravují na brzdění už při obrázku 143A a né jak tvrdí v manuálu až v okamžiku obrázku B ?? Já nevím komu věřit, ale když dostanu od výrobce popsaný nějaký systém, tak prostě věřím, že tak funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám svou zkušenost. Zatím se mi FA spustil 3x. Poprvé když jsem předjížděl cyklistu, kdy jsem se k němu rychle přiblížil a objel ho. Podruhé, když jsem se rychle přiblížil k autu odbočujícímu vpravo na křižovatce (auto bylo již tak v půlce odbočování). V těchto případech se mi rozsvítila červená signalizace a ozvalo se akustické varování. Třetí případ, kdy už systém auto přibrzdil bylo předjíždění traktoru. Opět jsem se rychle přiblížil a začal předjíždět. Auto jsem měl pod plynem, jakmile jsem začal předjíždět, začlo pískat a když jsem byl zhruba na dělící čáře, krátce přibrzdilo. Hned, jak se traktor dostal ze zorného pole radaru, vše ustalo. Naneštěstí nikde nebylo žádné jiné auto a pro předjíždění bylo dost času a prostoru. Nebylo to úplně příjemné, někoho by to mohlo hodně rozhodit. Ve všech případech jsem od předemnou jedoucích byl relativně daleko, rozhodně ne 0,5m. Zdá se mi, že FA vypočítává zrychlení a podle něj reaguje na překážku před autem. Doufám, že až bude opravdu potřeba, systém zasáhne tak jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...