Přejít na obsah

Tri problemy na prekupenej felde..


spojka20

Doporučené příspěvky

Takže prekupil som si feldu,už moju tretiu takže mam s nimi nejake skusenosti ale s tymto som sa este nestretol..Ma 180 000km,derava zadna cast vyfuku,na vymenu sa chystam..

1.Prvy problem je že po naštartovani studeneho motora cca 2 minuty prakticky nemozno pridat plyn v nižších otačkach na dvojke-od cca 1500-

napriklad na dvojke pri odbocovani z ulice pri plyne na podlahe žiadny efekt..ked sa už rozbehnem do trojky všetko ok,,na jednotke taktiež žiadny problem..ked je motor teply problem sa neprejavuje..

2.Pri zaradeni do druheho rychlostneho stupna idem cez zuby, nie stale,je to 50/50, je to aj pri podradovani,neviem co to moze sposobovat,skusal som radit pomaly aj rychlo,niekedy to proste chyti hladko,niekedy ide cez zuby..

3.Pri prudsom pridani plynu počuť take kovove buchnutie,mam podozrenie na poloosy a tu stredovu cast v nich ale moze to sposobovat aj vyfuk,vsimol som si ze stredna cast je vypadnuta z jedneho drziaka..

Ak niekto mate podobne skusenosti poradte ako to vyriešiť..

este doplnim novsi typ 1.3mpi 50kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.Pri zaradeni do druheho rychlostneho stupna idem cez zuby, nie stale,je to 50/50, je to aj pri podradovani,neviem co to moze sposobovat,skusal som radit pomaly aj rychlo,niekedy to proste chyti hladko,niekedy ide cez zuby..

Stará bolest Felicií a Favoritů.

Já to kdysi vyřešil na radu kámoše použitím řidšího oleje. Nalil jsem tam olej do "automatů".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad 1) = tohle mi přijde jako když to saje falešnej vzduch a po ohřátí se "to zatáhne". Mrkni na těsnost CELÝHO sacího traktu počínaje přírubou vstupu vzduchu do filtru sání. Falešnej vzduch zmenšuje bohatost směsi, protože část vzduchu jde mimo "váhu" a ŘJ o ní neví = dává benzín jen podle tý části vzduchu, která projde přes váhu a s tím "falešným" nepočítá, tudíž máš chudou směs a motor netáhne. Až když se ohřeje, "fuka se zatáhne" = falešnej vzduch se zastaví a do motoru jde vzduch jen přes váhu = ŘJ dostává správnou informaci a dává správný množství paliva.

 

ad 2) = synchrokroužek na dvojce v prdeli, stará bolest špajzky u fáčka/feliny. Zatím zkus řadit jako v náklaďáku - nahoru jen na 2 šlápnutí (á - dva - tři), dolů na 2 šlápnutí s meziplynem (á - dva- tři- čtyři). Jediná skutečně reálná pomoc ale je jedině rozkopnout špajzku a ten synchrokroužek dát NOVEJ. Všecko vostatní je jen provizórka a ersatz. Řidší volej tuhle opravu jen o několik tkm oddálí.

 

ad 3) = bouchání při přidání plynu dělají silentbloky na rameni záchytu reakce přední nápravy alias zadní rameno nápravy. Stojej pakatel, jsou to takový 3 špalíčky gumy velký 2 x 2 x 5cm, nechej si tam dát silikonový, sice jsou asi 3x dražší, ale vyplatí se. Jestli to stejnou ránu dává i při rozjezdu do couvání, jsou ty silentbloky tutovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za rady..

1.ako prve ma napadla vaha vzduchu, takže som to skontroloval a vymenil vzduchovy filter,ale nepomohlo..Vaha vzduchu je pri studenom motore napoly otvorena?

2.treba mi menit aj tak spojku takže by som to dal vymenit aj ten synchron..co to cca stoji?Ten olej bude tak ci tak potrebovat,aky odporucujete,poprosim presny typ..

3.vyskusam ci to bucha aj na spiatocku a vymenim..vies mi dat presnejsi popis alebo najst suciastku na autokelly.sk nech viem o co ide?

Editováno: , autor: spojka20
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha se neotvírá - to je mechanicky nepohyblivej kus plastový roury před filtrem vzduchu, kde proudící vzduch ochlazuje elektrickým proudem nahřívanej kus kovu vsunutej do tý trubky - to ochlazení se vyhodnocuje a porovnáním v ŘJ se signálem teploměru nasávanýho vzduchu dokáže ŘJ vypočítat, kolik vzduchu motor za určitej čas nasaje. Podle toho potom dokáže nadávkovat palivo, aby udržela motor v chodu při tzv. STECHIOMETRICKÝM poměru spalování = aby se palivo co nejdokonalejc spálilo a do vejfuku nešlo ani nadbytečný palivo, ani nevyužitej kyslík. Měřením obsahu zbytkovýho kyslíku ve vejfuku pomocí LAMBDA SONDY pak ŘJ vyhodnocuje, jestli se jí to udržení stechiometrickýho poměru povedlo a případně ten poměr palivo-vzduch dokoriguje.

 

Proto když nějakej vzduch vleze do sání jinou cestou než skrz tu "váhu" (= saje falešnej vzduch), ŘJ se o něm nemá šanci dovědět jinak než ze signálu lambdy a proto ten motor blbne při přidání plynu - malou chvilku trvá, než po otevření škrticí klapky projde vzduch motorem a než změnu zaregistruje lambda ve vejfuku - protože o určitý části nasátýho množství se ŘJ dozví právě až tím, že naměří lambdou vyšší obsah kyslíku ve vejfuku a přidá teprve potom palivo. Motor se tak chová jako stará karburátorová šáde bez sytiče - nejede, kejchá a chcípá, na přidání plynu reaguje zdálnivě nelogicky snižováním otáček atd. Když se ohřeje, netěsnost se zmenší stejně jako se zmenší citlivost motoru na bohatost směsi a ty tu nestabilitu nemáš šanci zaregistrovat.

 

To co se v rouře sání pohybuje je jedině klapka, ovládaná kapalinovým termostatickým válečkem a řídící při nízký teplotě okolí přisávání teplýho vzduchu bočním kanálem od vejfuku do sání. Mělo by to zlepšit stabilitu chodu motoru než se ohřeje, protože studenej motor tak nasává částečně předehřátej vzduch a palivo se líp rozptyluje ve spalovacím prostoru - po úplným ohřátí motoru by se ten kanál měl uzavřít, protože pro horkej motor je naopak nasávání teplýho vzduchu menší přínos - proto se taky třeba mezi turbo a sání dává mezichladič = intercooler atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden ze silentbloků se mi povedlo najít, ty zbejvající pomůže dohledat někdo, kdo to dělá denně - já už si to nepamatuju, je to skoro 10 let co jsem je naposledy měnil. Servisáci přesně vědí o co go. Jo a opravuju materiál, kterej musíš chtít - ne silikonový, protože ty se vyžvejkají stejně rychle jako origo gumový, ale POLYURETANOVÝ.

 

Olej do převodovky najdeš pomocí rozšířenýho hledání po zadání slov "felicia+olej+převodovka" .

 

 http://ecat.elit.cz/Ulozeni-stabilizatoru-VECTOR-M19981/005JlJFRlBBR0U9QXJ0aWNsZUJyb3dzZXImVE5WPTMzfC0zMTg1M3wtMzE3ODJ8NTkmVFQ9Y2FyJlZlaGljbGVJRD04MDQzJlZlaGljbGVUeXBlSUQ9MSZUVGFiPUZhbHNlJlBhcnREZXRhaWxJRD1NMTk5ODE=  

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže klepanie spôsoboval silentblok prevodovky,dolny uchyt pod prevodovkou..Po kompletnej vymene výfuku sa odstranil aj problem s otackami a zhasinanim motoru-deravy vyfuk..Objavuje sa to este sporadicky pri studenom motore,ale fakt len niekedy a neni to už take strasne ako predtym..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...