jarda109283 Vloženo 15. Září 2013 Sdílet Vloženo 15. Září 2013 Čus škodováci, mam taková problém s Feldou 1,6, a to ten, že se ručička teploty na teploměru pohybuje mezi prostřední a vrchní čárkou tj tušim 110 stupnu, ale do červenýho nikdy nejde, protože zapne sahara při 110. Mimo město je podle mě teplota vyšší než bývávala dřív, ale jakmile vjedu do města a jedu třeba na 3jku a nebo ještě hůř popojíždím 1 a 2, tak teplota jde ke 110 a až pak zapne sahara. Leckdy se stane, že teplota je 110 ještě 3km za městem. Topení topí jako šílený a auto výkon neztrácí ani trochu. Když jedu mých klasických 20km a po jízdě otevřu kapotu a začnu pomalu otevírat expanzku, začne odfukovat (je vidět že je tam tlak) a potom v ní začne bublat a nakonec se začně voda valit ven. Takže prosím vás čím to je a jak to řešit. Děkuju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 15. Září 2013 Sdílet Vloženo 15. Září 2013 vodní pumpa netlačí vodu okruhem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarda109283 Vloženo 15. Září 2013 Autor Sdílet Vloženo 15. Září 2013 Takze to neni tesneni pod hlavou?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Září 2013 Sdílet Vloženo 16. Září 2013 (editace) Na přesnější určení nedáváš dost info. Že se na 110°C sepne sahara víme, ale nepíšeš třeba, jestli při tom sepnutí je horkej celej chladič, nebo jen jeho horní část s tím spínacím čidlem. Jestli topení žhaví jak blázen, tak to pumpa pravděpodobně nebude, spíš bych hádal přicpanej chladič nebo ten pakung pod palicí. S nefunkční pumpou by to topilo málo nebo vůbec ne. Zkusil bych vypláchnout chladič nebo ho rovnou vyměnit a pak bych teprve hledal závadu v pumpě. Zarostlej chladič není žádná vzácnost, hlavně když se nemění náplň po léta letoucí a jen se dolívá destilkou a koncentrátem - nedej pámbu dokonce vodou z vodovodu... Ony i ty koncentráty totiž dělají usazeniny - z bordelu, kterej samy pohltí z kovů a dalších materiálů, se kterýma přijdou v motoru do styku - a když se to občas (každých 4-5 roků) celý nevypustí i "s lákem" a nenaleje čerstvý, je na průser zaděláno... Kdyby to bylo těsnění, bude s velkou pravděpodobností na hladině v expanzce hnusnej tmavej a mastnej šlem, nebo na víčku pro dolívání oleje na deklu ventilů najdeš "šlehačku" = emulzi z oleje a chladicí kapaliny... A taky by hodně ubejvala kapalina z expanzky nebo by i přibejval olej (zvedala by se hladina vinou kapaliny prosáklý do vany). Editováno: 16. Září 2013, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarda109283 Vloženo 16. Září 2013 Autor Sdílet Vloženo 16. Září 2013 Ve vode v expanzce nic neni, voda v oleji taky neni, teplotu chladice nevim podivam se....dneska jsem daval novej termostat, tak rucicka se drzi u prostredni nejtlustsi carky, coz predtim nebylo, ale obcas se stane, pri nizsich rychlostech po meste a kousek za meste, ze je rucicka mezi carkami. Myslim, ze jsem to trosku poresil tim termostatem. Jde mi spis o to, aby nebylo spatny to tesneni pod hlavou. Jediny co mi nejde do hlavy je to, ze po jizde kdyz otevru kapotu, tak voda v expanzce chybi a nekdy i dost, a potom zacne pribyvat zase. Pokud expanzku zacnu pomalu otevirat, bubla v ni a voda se zacne prilejvat pokud neni plna jak ma byt, az nekdy se ji chce vytect ven. Je to normalni? Nikdy jsem to u zadnyho auta nevidel tohle.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Září 2013 Sdílet Vloženo 16. Září 2013 Jo, za provozu je celej systém pod tlakem, aby byl vyšší bod varu kapaliny - a ten tlakovej polštář je prostor nad hladinou v expanzce. Je to docela normální, proto tam ta nádoba je. Pokud tlak překročí nastavenou mez, pružinovej ventil ve víčku ho odpustí. Tlak vyvozuje jednak čerpadlo, druhak pára z vypařený vody - pokud se auto víc hřeje, množství páry roste a vytlačuje kapalinu do systému. Je taky možný, že máš zavzdušněnou hlavu a v určitejch místech se tam dělají bubliny. Ty se pak stlačujou a expandujou podle teploty a toho, jak otevíráš nádobku. Taky gumový hadice jsou docela pružný a dokážou se nadmout a tím pobrat větší objem kapaliny. Chce to za chodu ještě dřív než se motor ohřeje povolit šroubky na domku termostatu a nechat vystříkat část obsahu, aby se odvzdušnila i hlava - když je starší pumpa, někdy nestíhá vytlačit všecky bubliny ven. Jen to musíš dotáhnout dřív, než zastavíš motor aby sis tou mezerou zase nenatáhnul do systému vzduch... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarda109283 Vloženo 16. Září 2013 Autor Sdílet Vloženo 16. Září 2013 Ok diky za vysvetleni....pumpa je nova Hepu, protoze auto je po rozvodech.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarda109283 Vloženo 20. Září 2013 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2013 (editace) Je tohle normalni teplota 1.6?? Diky ... Editováno: 20. Září 2013, autor: Wojnar Nauč se editovat příspěvky!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 20. Září 2013 Sdílet Vloženo 20. Září 2013 nie je... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Hrábek Vloženo 18. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2014 Ahoj, to stejné se mi stalo u feliny 1,6, kdy byl problém s plastovým držákem, ve kterém je termostat. Musel jsem koupit nový a bylo po problému. Tenhle držák je celý z plastu a občas se vymačká nebo ulomí a termostat nemůže otevírat včas (mě to upadlo a neotevíral vůbec). doporučuji toto zkontrolovat. Je to už moc let zpátky, proto se omlouvám, že nepíšu přesnější popis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azetxx Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 Treba vymenit niektore cidlo je ich dokopy asi tri. Teplota motora asi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 tri? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azetxx Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 Chladic. Motor. Termostat som menil. Staci jeden z nich ale nwstoji to vela ani vsetky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azetxx Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 To cidlo motora by som skusil najprv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azetxx Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 Teplota motora cidlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 Když pominu, že křísíš půldruha roku starou mrtvolku, který se před půlrokem někdo pokusil chvilku dávat resuscitaci, tak ČIDLA teploty jsou JENOM DVĚ, uložený ve společným plastovým výlisku nasazeným těsně za termostatemdo hlavního chladicího potrubí. Obě dvě teplotní čidla fungujou na principu termistoru neboli elektrickýho odporu měnícího svoji vodivost podle teploty, přičemž jedno měří teplotu pro řídicí jednotku a tím určuje v podstatě jak schopnost motoru startovat za studena i za tepla (podle něj ŘJ přepíná režim řízení bohatosti směsi), zatímco druhý čidlo slouží jen a výhradně pro "budík" na palubní desce. Tudíž může dojít jak k situaci, kdy auto dobře startuje, ale blbě ukazuje teplotu, tak k opačnýmu stavu - budík ukazuje jak má, ale auto blbě startuje za studena nebo naopak po ohřátí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 azetxx odkiaľ si,keď tak nezrozumiteľne píšeš? (teda aspoň pre mňa) a ešte 3 príspevky za sebou ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Květen 2015 Sdílet Vloženo 4. Květen 2015 Já mám takovej dojem, že snad z Mongolska... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azetxx Vloženo 5. Květen 2015 Sdílet Vloženo 5. Květen 2015 (editace) Som z nitry ale to cidlo na teplotu kvapaliny v motore by som menil ako prve Pristahovalec z mongolska ak nevadi Mal som namysli este cidlo chladica. Aby ti spravne zapinal ventilator Editováno: 5. Květen 2015, autor: Pawouk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Květen 2015 Sdílet Vloženo 5. Květen 2015 azetxx - pro příště si své příspěvky edituj a nedávej je sem po několika minutách za sebou! Příště ti je rovnou smažu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azetxx Vloženo 5. Květen 2015 Sdílet Vloženo 5. Květen 2015 (editace) Co Editováno: 5. Květen 2015, autor: azetxx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
azetxx Vloženo 5. Květen 2015 Sdílet Vloženo 5. Květen 2015 (editace) Ok Editováno: 23. Květen 2015, autor: azetxx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.