Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdarec chci se zeptat a zjistit jakou značku preferujete co je lepší a tak :) na ceně mi ani nezáleží... Hodně co jsem četl chvalí : Valvoline MAX LIFE mám nalítáno přes 150 000km tak by to třeba také nebylo špatné mate někdo zkušenost? Nebo mám raději dat Castrol kterej lejou od vyroby? Předem diky 

max life jsem lil do oktávky a v pohodě. Teď leju do supa Mobil1 3000 a je to taky v pohod.. já nevím, myslím že to není nijak poznat, každopádně 5W40

Já Valar Dynamic XL 054, motor si něco pápne tak tam neleju nic drahého. Mám ho za 100/litr.

Mobil1 spokojnost

CASTROL 5w 40

Castrol 5W40.

To vypadá, že se opičím :kol-32:

  • 1 měsíc později...

Pánové, protože ten motor olej fakt papá, scháněl jsem se po oleji a jeden mechoš mi říkal, že bych měl zkusit dát do motoru jakousi směs na utěsnění. Polde mě je to kravina. Co si o tom myslíte ?

Na ceskom vw klube pisal jeden uzivatel ze mu velmi pomohlo vymena tesneni pod vikom ventilov..by som tam nedaval nic na utesenie urcite

Jakýkoliv 5W40 a hlavně za litr max. 100,-. V životě bych nedal za lisr oleje 400,-!!! Mám najeto cca 250000 km a žádnej problém.

:kol-47:  moje řeč

leju tam shell helix ultra 5w40 za nejakejch 116kc/l ale vzhledem k tomu ze mi to zere cca 0.4l/1000km, premejslim ze bych tam lil 10w40, je to blbost?

 

najeto 275tis..

 

Jezdim 4x tejdne 3km tam a 3km zpatky se studenym motorem... (o vikendu a obcas v tydnu to prozenu 50-300km trasu).. Nezabiju ten motor? Pokud je pekne tak se snazim jit pesky/na kole ale v zime to je fakt pruda a zase auto ma slouzit ze jo..

 

Ty vika ventilu bych klidne pretesnil ale imho mi to hlavne zere pres gufera ventilu.. jak to nejlip zjistit? Zavity svicek jsou od oleje ale zase ze by se to v nich koupalo to né.. Pokud sahnu na blok motoru tak je na nem bordel a je mastnej nicmene spodni kryt motoru mastnej neni tak nevim..

 

Jeste me napadlo ze bych tam ten olej nechal dyl, misto 15tis km treba 20tis.. protoze za tech 15tis tam doleju 6litru coz je vlastne skoro cela napln..

Upraveno od lukas.pce

Nepřejížděj olej, to v žádném případě. Dej 10W, nic s tím nezkazíš na 2,8. Já ho tam dával normálně. A bude Ti to toho oleje žrát trochu méně...

Určitě ty víka přetěsni, hodně tomu pomůžeš. Kdo to vymyslel, tak se v ten den hodně blbě vyspal. Koncepčně hodně blbě vyřešené...Ještě ty debilní půlměsíce tam. Kup celou sadu i s těma trojbrejličkama (tudy to teče právě k těm svíčkám) a půlměsícema, rozhodně se to vyplatí. Ideální je sada od Viktora Reinze. Nepřetahovat na krev, jen tak lehce. Určitě doporučuju shodit vanu, to se na tomoto motoru dělá hodně dobře (akučkou za 3 minuty, nic tam nepřekáží-myslím třeba nápravnici), rovnou vyčistit sací koš a pořádně nalepit zpět (na vanu se těsnění nedává-nalepit silikonem na motory, já používám opět Victora). S tím silikonem jen fakt lehce, nenaplatlat tam dvě kila. Opět nepřetáhnout, ideální akuvrtačkou a nějakým lehkým momentem.

Upraveno od SUP1

No u ty 10w se bojim tech mejch zimnich kratkejch popojizdek prece jenom 5w je v zime tekutejsi a maze driv..

 

Na jaře asi pujdu na ty ventilovy vika, sehnal jsem sadu za +-500kc (tj 1000,- za obe vika), viktor reinz, je to ok cena nebo se da sehnat levneji?

 

Ten saci koš asi nechám bejt, nerad bych to dokurvil popř aby mi to tam pak netěsnilo. Nebo je tam po 250tis dalnicniho provozu (ale s long life olejem) hodne humusu? Ted jezdim na lpg a presel jsem na kratkej interval tak by se to mohlo vycistit samo ne?

zasrany sací koš se sám nevyčistí....Ale pochybuju, že ho někdo čistí....a není na dně tak by zasranej být neměl....Tyhle problémy s košem sem zaznamenal u 1,8T kde karbon nedělal dobře sacímu koši....

Já jsem ucpanejch sacích košů viděl hodně a máš pravdu, na 1,8 se to stává, tam to bylo údajně konstrukční vadou a v origo servisu na vyčištění dávali i slevu. Prvně právě u mojí bejvalý 2,8. Nějakej idiot přede mnou to těsnil kilama silikonu, ale takovým způsobem, že se udělaly otřeby jako prase a šlo to i do motoru. Silikon ucpal sací koš a odrovnalo to napínák řetězu mezi vačkami a hydroštely. Ještě mi pár dobrých zbylo, kdyby někdo chtěl zadároš. Rozhodně tuto operaci doporučuji, když už se sundává vana na přetěsnění, což je u 2,8 hračka

Upraveno od SUP1

  • 1 měsíc později...

Jednoznačně Mobil 1

chtěl jsem se zeptat, zda máte někdo odkaz s ol. filtry  za rozumnou cenu a s oleji 5w40 mám to do superba 2.8

nevím zda stačí klasický filtr z kelly třeba do filtronu, nebo zainvestovat více ?

Filtron OK, beru ho od Kelly a OK

Jinak olej Starline nebrat, ostatních se bát nemusíš (beru od nich Castrol magnatec po sudech)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.