Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahojte, mam takyto problem. Pred par tyzdnami som zacal pozorovat zvlastne zvuky od laveho predneho kolesa pri prechode cez vacsie nerovnosti ako je retarder alebo tie take vyvysene prechody pre chodcov. Je to take velmi neprijene chrapčanie, vrzganie, je to skor taky plastovy zvuk (ako keby nieco nadskocilo a zase sa vratilo). Tieto zvuky obcas pozorujem aj pri rozbiehani, alebo ked mam 2jku na trosku vyssich otackach a pridam plyn (pocut take akoby seknutie s velmi podobnym pazvukom), takisto ked idem do pravotocivej zakruty, tiaz auta je na lavej strane a zvuky pocut ovela viac. Auto bolo odvtedy na vymene zotrvacniku a servisak povedal, ze vsetko vyzeralo byt v poriadku, takze neviem co dalej. Nemal niekto z vas podobny problem? Jedna sa o Octaviu II FL, 180 tis km. Vdaka za kazdu radu !

Upraveno od Valo53

Vdaka, za info, vcera som pozeral na auto, mam tam este originalne z výroby, ale tie maju tu strednu časť guľatinu. Nahodim ich a uvidim koľko vydržia

V 1/29/2017 at 7:04, octavie81 napsal:

Také jsem dával originál, ty samé....

Tak tyčky som vymenil a je kľud. Len som zvedavy či vydržia rovnako dlho ako tie z výroby. Inak klepapala len ľavá strana, ale vymenil som samozrejme obe, no zo 4 matic som 3 musel odrezať. 

  • 1 měsíc později...

Ahoj,

 

Praskla mi levá přední pružina, tak mi vyměnili pružinu a ložisko, ale uložení nechali původní. Po necelém týdnu začala pružina, tlumič nebo něco vrzat. Vrzání je slyšet tak do 60 km/h. Je to slyšet při zhoupnutí auta na nerovnosti. Může to být tím uložením ?

 

díky :)

  • 2 týdny později...

Zdravím 

chci se zeptat zda někoho nenapadá co by to mohlo dělat.Mám Octavii II FC 2011 1.6TDi 77kw a něco mi klepe na nápravě jak mile vjedu do díry tak to bouchne a celkem hodně.vymenil jsem čepy axialní táhlo atd.. a dnes jsem byl na technické kontrole na STK aby mi to na plošínách rozhejbaly,ale také nepřišli na nic dali mi protokol že podvozek je v pořádku. 0 chyb a už nevím co by to mohlo delat i tlumic a ulozeni je v pořádku díky za rady.

kosti si měnil ? dělá ti to přední nebo zadní náprava ? Úprav si název tématu, napsat podvozek v sekci podvozek a pak popis o ránách při přejetí nerovnosti... používej trochu hlavu... :blbec:

Sorry neměl jsem čas přemýšlet. dělá to přední náprava kosti měněny právě přemýšlím co by to ještě mohlo být když ani na té technické kontrole nepřišli na to co by to mohlo dělat tak asi zkusím koupit uloženi tlumice a nebo rovnou cely tlumič a budu zkoušet.

KM ? Může ti bouchat uložení převodovky, je to jedna ze závada co se blbě identifikuje, navíc by to mělo velkou vůli při přidání a ubrání plynu (jako by to cukne autem)

hele tak tohle je dost možné. jak si to mužu ověřit jestli je to ono nebo ne. a mám najeto 220 tisíc hodně jezdím.

rozebrat to :-), ale uložení tlumiče nebo ložisko tlumič to může dělat taky, ale toho by si na technické asi všimli. Já jsem měnil uložení převodovky ve 210, materiál za 2500.

Upraveno od 15degren

a co všechno jsi na to potřeboval a co se musí vše rozebrat abych se k tomu dostal ? 

toho horního uložení si na STK právě všimnout nemusí, respektive se to nemusí projevit.

 

Uložení převodovky se kontroluje hodně blbě - chce to nějakým způsoben zapáčit za motor. Závada by se měla projevovat v závislosti na záběru/brždění. Ještě blběji se to mění - musí se sundat nápravnice, ale v domácích podmínkách je to zvládnutelné.

Pokud se bavime o ulozeni prevodovky, tak to se meni celkem v pohode. Urcite se pri tom nesundava napravnice. Priblizne je postup takovy, ze se demontuje box vzduchoveho filtru, baterie vcetne drzaku, prevodovka se necim podlozi, povoli se par sroubu a ulozeni se vymeni. Mozna se musi sundat i leve predni kolo a plast v podbehu, to uz si nepamatuju.

 

Wittmann se asi bavi o ulozeni reakcni vzpery. Pri jeho vymene by se skutecne napravnice mela sundat. Ale jde to i bez toho, sam jsem to tak doma delal. ;)

Při výměně hydroložiska převodovky se kolo ani plast v podběhu sundávat nemusí, teď jsem ho měnil...nic na tom není :-)

Zbytek platí, jak psal LucasCZE.

Ahoj, zeptám se tady. Od levého předního kola se mi při rozjezdu, někdy i při řazení ze 4 na 3 ozve taková tupá rána... Přijde mi že je to stále častější. Nemá na to vliv jízda, přejezd hrbolu nebo tak - v tom případě je auto uplně v pořádku a nic neklepe. Ale když přijedu, zastavím a rozjíždím se, skoro každý druhý rozjezd to "cvakne". Ve 3 servisech na to koukali a neví, zkoušeli čepy, silentbloky, uložení, nikde nic nemlátí. Když pouštím pomaleji spojku tak necvakne, naopak když jedu delší cestu bez zastavení a pak zastavím a rozjedu se cvakne to více... auto neplave, gumy se nějak nesjíždějí a volant při jízdě neklepe... Nesetkal se s tím někdo?

Podobný problém jsem zažil a byl to homokinetický kloub.

  • Autor

Nevím jak OII, ale Fabie I 1.9TDIměla mezi motorem (převodovkou) a předni nápravou takový člen (takova osmička), který měl v sobě dva silenblocky.

Taky mi při zrychlování vždycky něco kleplo, později bylo cítit, že  se nejdřiv pohnul motor a až potom se dalo do pohybu auto. Při zkoumani jsem zjistil, že i na volnoběh, když se velmi prudce zmačknul pedál tak bylo v otevřene kapotě vidět jak se motor pohne - prostě se v hornich silenblocích pootočil směrem dopředu. Zespod pak bylo vidět, že právě onen díl mezi motorem a nápravou je přičinou klepání.

V tomto díle byly vybité oba silenbloky natolik, že při přidání plynu se pohnul celý motor a vtlačil onen díl do nápravy kde o napravu klepnul. Když jsem v servise vysvětloval, že příčina je onen díl, tak tvrdili že je to blbost, že ten je nesmrtelny. Po vyměně onoho dílu klepání zmizelo a rozjezdy nebo prudke přidání plynu najdnou měly plynulý průběh bez škubnutí motorem.

 

Screenshot_040617_085507_PM.thumb.jpg.ebd18585a96ea01be9bea375c9ee072e.jpg

Pasat: to nas take napadlo... ale pri plnem rejdu a pri jizde nic necvaka. Pri rozjezdu je jedno zda je zatocene kolo nebo neni, cvakne to v jakekoli poloze. Jina moznost jak vyzkouset homokineticky kloub neni tak ho asi budu muset vymenit... a pak se ukaze zda to je on nebo ne.

 

brunoos: to bys ale poznal i kdyz by motor byl vypnuty a ty bys hybal s motorem dopredu dozadu ne? Tak by to cvakalo... to jsme prave zkouseli s mechanikem a nic motor krasne drzi... Auto jsme pak rozhoupali a cvaklo i pri houpani kdyz byl zarazeny kvalt... je to takovy strasne divny zvuk, vim jen ze jde proste z ridicovi strany u oredniho kola. Kazdopadne diky za radu, o vikendu to hodime na zvedak, sundame kryt motorz a zahybeme s tim... nejhorsi je ze mi prave v servisu rikali ze jak to das na zvedak tak se to vsechno uvolni a necvakne nic... 

  • Autor

No právě že pouze hybaní motorem mi to taky nedělalo - maš malou páku abys vyvinul takovou sílu. Když se ale hybalo celym autem se zařazeným kvaltem tak se to teprve objevilo.

  • Autor

Ještě jsem si vzpomněl na jeden projev - když jel motor ve vysokych otáčkach a najednou jsem dal nohu z plynu, tak bylo cítit škubnuti motorem.

  • 7 měsíců později...

Jakou značku tyček stabilizátoru mi doporučite? Servis ŠA dal origo ale po měsici boucha.. Po zvednuti auta má kloub docela vůli... 

Pokud to byl opravdu originál, tak je to docela divný - na kolik tě vyšla? V každém příadě bych to nechal na ŠA, ať řeší oni.

  • Autor

Já používám Meyle HD. Zatím vydržely nejdele z tech co jsem na autě měl. 

3500 kč i s praci s tim že mi fikli i brzdovou trubku a auto tam bylo o den dýl.... Jejich chováni je k ničemu.. Už tam nikdy nejdu... 

Upraveno od lukino200

  • 3 měsíce později...

Zdravím pánové. Kdo měl/má stejný problém s chrastěním, tak mam update. Při servisnim intervalu mi v autorizáku řekli, že je už potřeba vyměnit přední tlumiče s uloženim a uložení převodovky. Že je to zdroj toho chrastění (btw během těch -15 mrazů už to dělalo fakt bordel). Tááákže sem o 20 tis chudší a pár šedivejch vlasů přibylo, páč to chrastí dál. Je pravda, že znatelně méně, ale tak cca o 65%. Přijde mi, že ty nové tlumiče omezily pohyb něčemu jinému, co tam dělá pořád ten otravnej zvuk :-( Chjo

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.