Přejít na obsah

Palubní počítač ukazuje nižsí spotřebu než je skutečná - provedení korekce


1774

Doporučené příspěvky

Taky mam nastaveno 110 % a zatim se zda, ze to sedi presne. Ale vyjel jsem takto teprve 2 nebo 3 nadrze, takze je mozne, ze casem to jeste o nejake procento zkoriguju. Jinak ja mam se stejnym motorem ale bez 4x4 spotrebu 6,2 l na 100 km. Co asi delam spatne?!  :kol-143:

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To LucasCZE:

Myslím, že neděláš nic špatně. To spíš já. Asi mě zde kolegové budou psát, že jezdím špatně, ale já už mám takový styl jízdy. Denně dělám štreky 20km do práce a 20km z práce domů. Trasa je po rovině(žádné kopce) do práce spíše z kopečka, z práce naopak. Spotřeba začíná klesat až po ujetí 10km, kdy se motor zahřeje na provozní teplotu. Teď v zimě, když ráno přijedu do práce mám na místě spotřebu 5,3 - 5,6l/100km, ale v létě(srpen) jsem úspornou jízdou dokázal dojet se spotřebou 3,8l/100km(to ještě ale s PP nastaveným na 100%). Z práce domů je spotřeba asi o 3 desetiny vyšší

Jak to dělám? Cestou do práce(rovina - mírně z kopečka) občas vyřadím a jedu na volnoběh. Jsou to úseky třeba i 1km dlouhé, co takto jedu. Autům za mnou nebráním v předjetí, ale snažím se jím uhnout, aby mně mohly předjet, ale také kvůli nim nebrzdím zase zbytečně. Mám 6-ti kvalt(čtyřkolky to tak mají) a protože ty rychlosti jsou zde jinak rozložené než u 5-ti kvaltů, tak jezdím na čtyřku rychlostí 50km/h(to odpovídá asi 1700 otáčkám). To byste nevěřili, jak nízká je spotřeba. A nebo na delší rovince si dám i pětku a jedu tak abych tam měl min 1500 otáček. Né méně! Poslouchám motor. V těchto otáčkách se nesmí moc akcelerovat, jen zlehýnka. To by pak bylo po setrváku(mám dvouhmotu). A protože vím, že za dlouhou rovinkou začíná obec, včas vyřadím, abych nemusel zase moc brzdit a dojíždím(to se hodně řidičům nelíbí a fascinuje mě, kolik energie vynaloží na předjetí a pak prudce brzdí, kvůli radaru na začátku obce). Také jsem se naučil používat tempomat a této funkce dosti využívám.

Jízdy do práce a z práce, to je 90% použití auta. Zbytek jsou ostatní jízdy.

Ne každý den samozřejmě takhle jezdím. Někdy pospíchám a je to hned znát na spotřebě. Také je hodně znát na spotřebě, když se jezdí v břečce, a tak.

Jinak v létě, když jsem jel do Chorvatska, tak jsem se pohyboval se spotřebou od 5 až do 5,8l/100km. Byl jsem plně naložen a plně obsazen a také jízda po dálnici byla podstatně rychlejší a svižnější. Kolegové s náhonem pouze na předek by měli spotřebu jistě nižší.

 

Takže pokud máš možnost jezdit takto, tak to zkus a uvidíš, že se na tu spotřebu dostaneš taky. Nesmíš ale jezdit krátké vzdálenosti. Jak píšu, spotřeba začíná jít dolů tak po 10 kilometrech jízdy.

Kamarád má podobný problém, má oktávku se stejným motorem a nemůže se dostat se spotřebou pod 6,5l/100km, protože denně jezdí do práce z části městem 5km vzdálené. Ten motor se ani neohřeje.

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za tak rozsahlou reakci. Nekdy asi zkusim jet na spotrebu a uvidim, jak to dopadne. Neda se totiz rict, ze bych jezdil na spotrebu. Spis se radim mezi ty, kteri te fascinuji a predjizdi jako blazni.  :kol-98: I kdyz posledni dobou uz jsem z toho malinko vyrostl. (Predtim jsem psal, ze mam spotrebu 6,4, ale to byl preklep, dlouhodobou mam 6,2 a jsem s tim celkem spokojeny. Na to jak jezdim...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá se říct, že bych jezdil "Na spotřebu". Ani nejsem " starší pán v klobouku" nebo "svátečák". Nedělám to jen kvůli spotřebě, ale už jsem tak naučený z minulých let. Cestu si prostě užívám. Občas si pustím dobrou muziku a nebo taky ne a poslouchám motor, jak si krásně pobrukuje. V kabině nic neklepe, nevibruje(tak jako v předchozím mém autě - to mělo najeto ale podstatně víc - Toyota) motor má tichý chod - předchozí majitel o něho asi dobře pečoval(až na tu spojku s dvouhmotou, kterou jsem musel hned po koupi vyměnit).

Teď jsem ale s Oktávkou prostě spokojen.

Aby sis zase nemyslel, že jezdím jak doktor z filmu Vesničko má středisková. Tak to zase ne. Já se řízení věnuju :-)

A těch předjíždějících řidičů také zase tolik není. Aby to nevyznělo tak, že je to denně. To ne. Ale spíš to dělají ti, co nejsou místní a neznají. Přijde mi, že ti řidiči, co jezdí hodně razantně a rychle a jak píšu mně fascinují, mají často ve značce písmeno S, ať už mají jakékoliv auto, jakékoliv barvy. Často se stává, že je nakonec v obci stejně dojedu, protože se vlečou za kamionem nebo autobusem, který povolenou rychlost prostě dodržuje. Ne, nic proti nim nemám. Každý ať si jezdí jak chce, to je nakonec jeho věc. Hlavně ať mě neohrožuje. Zatím se mi nestalo, že by mě někdo vybržďoval. Je to v současnosti náš národní sport na silnici, jak často slýchávám ve zprávách na Nově :-)

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 10 měsíců později...
  • o 4 týdny později...
  • o 1 rok později...

Mám asi nějaké atypické auto nebo co. Od každého slyším jak mu PC ukazuje míň. Já to přesně obráceně. Mám OII combi 1,8TSI 118kw rv 2007 udávaná spotřeba za posledních 600km je 8,4L/100km, skutečná podle tankování 8,05L. Tankování před tím byla udávaná 8,2 a skutečnost 8,05 a jestě před tím PC - 8,0 vs. skutečnost 7,7

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...