Přejít na obsah

Nepřirozené zvuky - drnčení, vrzání, klepání


rogerer

Doporučené příspěvky

Rapid mi poprvé zajel do garáže před dvěma roky. Od té doby poctivě ukrajuje kilometry českých komunikací různých tříd. Však znáte, na kvalitní povrch zázrak narazit. Po zapnutí zapalování se mi po chvíli zapne rádio, hlasitost 6 a vaše popisované projevy jsou mi cizí. Asi vnímám pouze zvuk z rádia a nic víc. Je tomu opravdu tak?

Takže jsem teď zapnul zapalování, vypnul rádio, navolil klimu na manuál, stáhnul otáčky větráku na nulu, nastartoval a vyjel na cesty, necesty. Komunikace – rovný asfaltový povrch => motor vrní, nic nevrže, nic neklepe. Komunikace - dírky a hrbolky => sem tam se ozve slabé zadrnčení v držáku pásu. Nic hrozného. Komunikace – dlažební kostky, „kočičí hlavy“ => není v kabině slyšet žádný pazvuk jen hluk od kol. Závěr. Můj Rapid na normálních českých komunikací nemá žádné projevy pazvuků a jiných jevů. Jak je to možné?

Vrže vám těsnění dveří a mne ne? Není to zaviněno způsobem mytí a použití nevhodné autokosmetiky? Já jsem od koupi vozu myl rámy dveří pouze vodou a následně vytřel do sucha a těsnící gumy otíral pouze vlhkým čistým hadrem, a to max. 6x do roka. To těsnění ani nepípne.

Držák pásů? Pokud bych jezdil po komunikacích, kde mi držák pásů bude drnčet permanentně (zvlněná vozovka nebo plná děr), tak není nic jednoduššího než tomu zabránit tak, jak už to tu na fóru jeden kolega popisoval, ale lze zvolit i jednodušší způsob pokud s držákem pásů nehodlám manipulovat a úprava netrvá ani 10 sekund. Ale mne pernamentně nedrnčí. Asi jezdím po kvalitnější komunikaci než vy.

Zvuky a pazvuky linoucí se od zadního kufru? U mne nejsou. Je pravdou, že ve vaně náhradního kola mám vložen vystřižený kruh z 3 mm podložky používající se pod plovoucí podlahy a v zavazadlovém prostoru mám originální gumový koberec. Nejlepší věc v kufru, jelikož tlumí hluk, má protiskluznou vlastnost a dá se jednoduše vytřít.

Co mne má ještě vrzat nebo klepat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- mě drnčí výplně dveří na kostkách nebo hodně špatném povrchu

- v zimě při velmi nízké teplotě mi drnčí kaslík

- štelování pásu u spolujezdce

- ozývají se rezonance z kufru, ale pouze na zimním pneu

- bouchal mi silentblock ale už je vyměněný

- vrzal mi plynový pedál a začal i drhnout, kvůli servisní akci mi byl vyměněn za novější, ale i ten nový občas vrzne

- pak se mi ozývá škrundání z klimatizace - reklamováno už minulý rok hned po koupi, zkontrolováno množství směsi a těsnost - vše OK, musel bych tam nechat auto déle na zkoumání - nechtělo se mi. Letos to dělá ještě víc, budu řešit až po dovolený...

- pak musím sehnat někoho kdo má Rapida a zkusit si u něj řazení. Přijde mi, že u mě zrovna 2x lehce nejde a občas je slyšet hodně kovový zvuk při zařazení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mírně offtopic - na služebce jsme jednou měli půjčený VW Bora a ten u spolujezdcova B sloupku vrzal naprosto neskutečným způsobem, to jsem ještě nikdy nikde neslyšel. Takže vrže i Volkswagen. A tenhle nevrzal, ten doslova skřípal, na každé nerovnosti. Až jsem ho podezíral, že mu prasknul svár a to železo tam jezdí po sobě volně.

 

U nás zatím necelých 1000km a klid (ťuk ťuk ťuk).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Držák pásů? Pokud bych jezdil po komunikacích, kde mi držák pásů bude drnčet permanentně (zvlněná vozovka nebo plná děr), tak není nic jednoduššího než tomu zabránit tak, jak už to tu na fóru jeden kolega popisoval, ale lze zvolit i jednodušší způsob pokud s držákem pásů nehodlám manipulovat a úprava netrvá ani 10 sekund.

 

Dej mi prosim link, obcas mne ta rezonance pasu stve a jelikoz s nima vubec nemanipuluju, tak bych to zkusil za tech 10 sekund vyresit. :)

 

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě má tichýho rapida ten kdo nejezdí pravidelně po kostkách....Na kvalitní silnici působí kultivovaně a tiše....ale jak najedu na kostky je konečná.. Zatim nevrže zámek pásů a ani jedno těsnění dvěří...což je ale nejjednodušší způsob jak to spravit...Horší bude ten pojezd pásů(kterej se začíná probouzet k životu), kastlík, a někde nějaká rezonance z ofuků od spolujezdce....tady nevim co stim. Jo a silentblok, kterej mě ale vadí jen po ránu když jedu do práce přes pár retardérů, odpoledne už je od něj klid. Otázka je, zda jim to házet na hlavu, nebo to hold zkousnout  a brát to "jen" jako auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej mi prosim link, obcas mne ta rezonance pasu stve a jelikoz s nima vubec nemanipuluju, tak bych to zkusil za tech 10 sekund vyresit. :)

 

Dik

 

1. řešení:

http://forum.skodahome.cz/topic/125275-drn%C4%8Den%C3%AD-veden%C3%AD-p%C5%99edn%C3%ADch-p%C3%A1s%C5%AF-rapid/

 

2. jednodušší způsob pokud s držákem pásů nehodlám manipulovat a úprava netrvá ani 10 sekund:

Příprava:

a) Určitě vám přišly nějaké reklamy, kde je nalepena plastová karta (slevová, klubová, platební, apd.). Z karty a papíru oddělte právě tu hmotu, kterou je karta k papíru přilepena. Většinou je průhledná a vypadá jak vytvrzený lepící "silikon",

B) Rozdělte ji na 4 díly a vyválejte z každého dílu váleček o průměru cca 1,5 - 2 mm a válečky vložte do malého igelitovéno sáčku a na vhodné místo v kabině auta uložte.

Fáze úpravy:

c) Jak začne držák vedení pásů drnčet, tak dotykem prstu u mezery mezi čalouněním sloupku a vedením pásu a lehkým zatlačením zjistěte místo, kde drnčení přestane. Místo si zapamatujte.

d) Na vhodném místě zastav a do zjištěného místa do mezery mezi vedením a čalouněním vmáčkněte vyhotovený váleček a druhý na protější stranu a je klid.

Poznámka: Válečky se dají vmáčknout tak, že se zcela schovají za hranu čalounění sloupku a vůbec nejsou vidět. Bohužel, jak vedení pásu přestavíte, tak válečky změní polohu a zase držák může drnčet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem si taky myslel, že vyřešim drnčení jen vypodložením celé šupny vůči krytu sloupku pomocí tenké pěnové vložky od 3M, kterou používáme v práci právě na vymezení dvou dotýkajících se plechů. Mě to nepomohlo protože to drčelo hlavně v těch rybinách vedení a i to tlačítko. Je pravda, že třeba vormenovi to prý už ztichlo a také ostatní si nestěžují, takže možná Škodovka doladila díly k lepší kvalitě a holt my s prvními auty MR2013 jsme byli obětí ladění výroby. Já z toho ale tenkrát byl fakt "na prášky" protože to drnčení bylo jak mučení vězňů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já si na to buď zvykl, ale spíš mám pocit, že to dělá jen velmi zřítka v závislosti na cestě a teplotě. Tedy já to neřešil, co jsem se ovšem snažil řešit je klepání v mechanické čísti toho pojezdu, tedy ne plastu, ale kovu, co mě otravuje každý den při krutu karoserie (u místa řidiče - kovové klepání) no a to jsem vzdal, páč jsem na nic nepřišel, prostě celý ten mechanismus je vakrlatý s velkýma vůlema tak to klepe, u spolujezdce ne. Asi hold vadnej kus. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem si taky myslel, že vyřešim drnčení jen vypodložením celé šupny vůči krytu sloupku pomocí tenké pěnové vložky od 3M, kterou používáme v práci právě na vymezení dvou dotýkajících se plechů.

 

Jo, to jsem chtel prave udelat, ale zrejme to asi nema smysl. Mne to posledni dobou u ridice uz defacto nedrnci, obcas to zaslechnu mirne od spolujezdce, ale neni to nic hroznyho. Dorazil jsem ty vodice pasu do nejvyssi polohy a prijde mi, ze to docela pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ajo tak nic. ten mikliskuv postup jsem samozrejme videl, a pokud to zvladas za 10sekund, tak klobouk dolu. :)

nicmene, diky.

Asi jsi to nepochopil:

cituji: "...zabránit tak, jak už to tu na fóru jeden kolega popisoval, ale lze zvolit i jednodušší způsob pokud s držákem pásů nehodlám manipulovat a úprava netrvá ani 10 sekund..."

Tedy z citovaného vyplývají dva postupy. 1. "... jak už to tu na fóru jeden kolega popisoval" a 2. " ... ale lze zvolit i jednodušší způsob pokud s držákem pásů nehodlám manipulovat a úprava netrvá ani 10 sekund." Takže druhý postup je desetisekundový, ne ten první. To jen pro objasnění :-)

 

Jinak je jasné, že může ve vedení drnčet cokoli a každému může drnčet něco jiného. Mne a dalším 5 Rapiďákům z okolí se stačí na kostkách dotknout v dolní části plastu co vede pás a je klid (na jiném povrchu v držáku nic nedrnčí). Takže v tomto případě stačí vytvořit předpětí právě tím vypodložením. Pokud je zvuk kovový, tak je fakt, že se na to musí jít jinak. Nicméně už jsem slyšel od "Agentury jedna pani povídala", že jeden maník z výškově nastavitelných pásů udělal nenastavitelné, jelikož vše na tvrdo nenávratně zalepil a má klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsi to nepochopil:

cituji: "...zabránit tak, jak už to tu na fóru jeden kolega popisoval, ale lze zvolit i jednodušší způsob pokud s držákem pásů nehodlám manipulovat a úprava netrvá ani 10 sekund..."

Tedy z citovaného vyplývají dva postupy. 1. "... jak už to tu na fóru jeden kolega popisoval" a 2. " ... ale lze zvolit i jednodušší způsob pokud s držákem pásů nehodlám manipulovat a úprava netrvá ani 10 sekund." Takže druhý postup je desetisekundový, ne ten první. To jen pro objasnění :-)

 

Jinak je jasné, že může ve vedení drnčet cokoli a každému může drnčet něco jiného. Mne a dalším 5 Rapiďákům z okolí se stačí na kostkách dotknout v dolní části plastu co vede pás a je klid (na jiném povrchu v držáku nic nedrnčí). Takže v tomto případě stačí vytvořit předpětí právě tím vypodložením. Pokud je zvuk kovový, tak je fakt, že se na to musí jít jinak. Nicméně už jsem slyšel od "Agentury jedna pani povídala", že jeden maník z výškově nastavitelných pásů udělal nenastavitelné, jelikož vše na tvrdo nenávratně zalepil a má klid.

 

Ten 10sekundovy je jako to zalepeni lepidlem jo? nebo jak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...